רוצה פרטים על קורס אנטומיה פיזיולוגיה ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס אנטומיה פיזיולוגיה

רוצה לדעת על קורס אנטומיה פיזיולוגיה ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אנטומיה פיזיולוגיה

 

בסיס ויסוד

 

גוף האדם בנוי כמכונה מדהימה ומשוכללת – מכונה שספק אם מי מאיתנו יכול היה לחלום להמציא אי פעם. הדיוק והשכלול המצויים בו הם הבסיס להבנתו – על חלקיו השונים – וכמערכת הפועלת יחד בתיאום מושלם. תחומי הרפואה המשלימה עוסקים כולם – אכן, בריפוי; ריפוי הוליסטי משמעו כי הגוף והנפש אינם נפרדים זה מזה ולכן, גם תחומים הנחשבים כנפשיים או כאנרגטיים יותר בתוך הרפואה האלטרנטיבית – כולם כולם נוגעים בגוף ובתפקודיו בסופו של דבר, ונועדו להשפיע אף עליו.

 

כך, כל מטפל – חובה עליו לשלוט היטב בידע הבסיסי הקשור בגוף האדם ובתפקודיו השונים. לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה הם הלימודים העוסקים בכך; האנטומיה היא התחום המדעי הממפה את גוף האדם על אבריו, עצמותיו, שריריו, רקמותיו וכן הלאה. הפיזיולוגיה מתארת ומסבירה את התפקודים המכניים, ואת פעילות המנגנונים הביולוגיים והכימיים של מערכות גוף האדם.

 

קורסים אלה, ואף קורס פתולוגיה (מחלות בגוף האדם) הממשיך אותם, נלמדים כקורסי חובה ברובם ככולם של מסלולי הרפואה המשלימה, בדיוק מהסיבות שצוינו לעיל; כל מוסד לימודי המכבד את עצמו כולל את היסודות הללו מובנים בתוך תכניות הלימודים המקיפות שלו – מאחר שהוא באמת מעוניין להכשיר מטפלים מקצועיים.

 

על הלימודים

 

כאמור, קורסי אנטומיה ופיזיולוגיה נלמדים בדרך כלל כחלק מתכניות הלימודים המקיפות יותר, אך הם בהחלט ניתנים ללימוד גם באופן עצמאי – כקורסים נפרדים. הפורמט הזה מומלץ מאוד לכל מי שאינו בוחר במסלול הכשרה שלם אלא בקורסים נפרדים ובודדים בתחומי הרפואה המשלימה; במקרה כזה מומלץ לבחור גם בקורס אנטומיה-פיזיולוגיה ולהשלים את ארגז הכלים הטיפולי שלכם לכדי מקצוענות.

 

הקורסים מקנים לסטודנטים ידע והבנה מקיפים בתחומי האנטומיה והפיזיולוגיה ומלבד אוכלוסיית המטפלים, כל אדם המעוניין לדעת יותר על אותה מכונה מורכבת ועדינה שבתוכה אנו שוכנים - ימצא עניין בקורסים אלה; רובנו איננו מכירים לעומק את גופנו ולהיכרות עם המידע הזה עשויה להיות השלכה רבה ומיטיבה על איכות חיינו ובריאותנו.

 

 

נושאי לימוד

 

במסגרת הלימודים נלמדים תכנים רבים וביניהם: מושגי היסוד רלוונטית ומונחים הקשורים במדעי החיים וברפואה, המערכות השונות בגוף ותפקודן, פתולוגיה מתוך פיזיולוגיה, מבוא להכרת הקשר המדעי או המערבי בין גוף ונפש ועוד.

מבין נושאי הלימוד:

  • מבוא ומושגי יסוד באנטומיה כגון מישורי חיתוך ומושגי יחס
  • התא ומרכיביו
  • מערכת החיסון
  • העור – שכבות העור, תפקידי העור
  • מערכת כלי הדם – מחזורי הדם, כלי הדם הגדולים, בדיקות תפקוד הלב, הרכב הדם - פלסמה, מערכת הקרישה, סוגי הדם
  • מערכת החיסון – תאים, נוגדנים, נוזל הלימפה
  • מערכת הנשימה – סקירה אנטומית, מנגנון הנשימה
  • מערכת הלב – אנטומיה של הלב, פעולת הלב, מערכת ההולכה, דופק, תפוקת הלב
  • מערכת העיכול – סקירה אנטומית
  • ועוד

 

מקומות לימוד אפשריים

 

הקורסים בתחום זה מיועדים לציבור המטפלים העוסקים ברפואה משלימה, אך הם בהחלט פתוחים גם לקהל הרחב המתעניין בתחום ורוצה ללמוד על אודות גוף האדם.

 

מבין מוסדות הלימוד בהם ניתן ללמוד תחום זה:

 

  • מכללת רידמן – מציעה קורס אנטומיה-פיזיולוגיה בסיסי, וקורס מתקדם – המשך לקורס הבסיסי. הקורסים מועברים על ידי רופאים מתחום הרפואה המערבית הקונבנציונלית והם חלק מכל תכניות הלימודים המקיפות יותר ברידמן. בנוסף, אפשר ללמוד את הקורסים בפני עצמם, וקיים קורס מעמיק יותר – המיועד למי שסיימו את השניים הראשונים – קורס פתולוגיה.

  

  • מכללת מהות – בחסות אוניברסיטת בר-אילן – מציעה קורס אנטומיה-פיזיולוגיה בסיסי של כ - 100 שעות אקדמיות. הקורס מוצע במתכונת בוקר או ערב והוא נפרש על פני 25 מפגשים, כל אחד בן 3 שעות לימוד.

 

בכל אחד מהקורסים מומלץ לוודא אילו תעודות סיום והסמכה תקבלו עם סיומם, ובחלק מהמקומות ניתן להמשיך גם ללימודי פתולוגיה הנמשכים שנה נוספת.

 

כל המוסיף אינו גורע

 

כל מי שלומד את התחומים הללו ומתמקצע בהם משפר מאוד את יכולת הטיפול שלו. קשה מאוד, ולמעשה בלתי אפשרי להיות מטפל מכל סוג ללא ידע מעמיק בתחומי האנטומיה והפיזיולוגיה – הם הבסיס לגוף האדם ולכן – לכל סוגי הטיפול העוסקים באדם כמכלול.

 

קורסים אלה מוצעים במבחר גדול של היקפים ושל מקומות לימוד, ובמקרה שלהם – כל המוסיף אינו גורע; ככל שתלמדו יותר ותהיו בעלי ידע נרחב יותר בתחומים הקשורים בגוף ובאופן התפקוד שלו, כמו גם בפתולוגיות הנלוות אליו – הבסיס שלכם יהיה מוצק ואיתן יותר, ועליו תוכלו להלביש אין-ספור שיטות טיפול שיתמזגו בידע הזה. ולהיות מטפלים מקצוענים באמת.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס אנטומיה פיזיולוגיה ?

רוצה לדעת יותר על קורס אנטומיה פיזיולוגיה ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס אנטומיה פיזיולוגיה
שאלות הגולשים בנושא
קורס אנטומיה וקינסיולוגיה בבאר שבע