רוצה פרטים על תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני באבחון דידקטי ולקויות למידה

רוצה לדעת על תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בלקויות למידה, למי זה מתאים?

 

תואר שני בלקויות למידה מיועד בעיקר לאנשי חינוך המעוניינים להתמחות באבחון ובטיפול בילדים ובני נוער עם קשיים בכתיבה, קריאה, חשבון ועוד. בעשור האחרון גברה המודעות לזיהוי ואבחון ילדים שמתמודדים עם קושי בלמידה והביקוש עולה לאנשי מקצוע איכותיים שיכולים לסייע לאותם תלמידים למצות את הפוטנציאל הטמון בהם.

 

מטרת הלימודים

 

לקויות למידה מהוות שם כולל לקבוצת לקויות המפריעות לאדם לרכוש מיומנויות לימוד או ללמוד מידע חדש. לעיתים קרובות, הקשיים ניתנים לזיהוי כבר עם תחילת הלימודים ותפקידו של המחנך הוא לאתר את אותם התלמידים ולמצוא את הדרכים שיאפשרו להם לרכוש את הידע והמיומנויות הרצויות.

 

לימודי תואר שני אלה מעניקים לסטודנטים כלים לזיהוי ולהערכת יכולתיו ומגבלויותיו של התלמיד, ולהתאמת תוכנית לימודים ייחודית העונה על צרכיו.

 

תוכנית הלימודים

 

התוכנית מיועדת להעמיק את הידע של העוסקים בתחום במאפיינים קוגניטיביים, חברתיים - רגשיים, ושפתיים - תקשורתיים של ילדים ומבוגרים הסובלים מלקויות למידה. לימודים אלה מקנים לסטודנטים התמחות תיאורטית, מחקרית ויישומית בלקויות אלה ועוסקים בהיבטים של קריאה, למידה וכן בהיבטים רגשיים וחברתיים של אוכלוסיה זו.

 

 

הסטודנטים בתוכנית נחשפים ליחסי הגומלין שבין ידע תאורטי ומחקרי לבין צרכי שדה החינוך, ומוכשרים לביצוע עבודות מחקר ולפיתוח ולהערכה ביקורתית של הספרות המחקרית בתחום.

 

בין הקורסים השונים הנלמדים במסגרת תוכנית לימודים זו:

 

  • לקויות על הרצף האוטיסטי בגיל הרך - הקורס מציג לסטודנטים תיאוריות עדכניות העוסקות בלקויות על הרצף האוטיסטי. התוכנית חושפת את סימניה הקליניים של הלקות, את דרכי הטיפול המקובלות, ואת מסגרות האבחון והשיקום. מלבד זאת, הקורס סוקר את יחסי הגומלין בין הצוות המטפל בילדים צעירים ובין משפחותיהם ומתמקד בתפקידי הגננות, הסייעות ההתפתחותית, והיועצות החינוכית בזיהוי ובאבחון של ילדים הסובלים מלקות זו.

 

  • דיסלקסיות התפתחותיות ונרכשות - במסגרת לימודי פרקטיקום ילמדו הסטודנטים לבחון כיצד ליקויים ברכיבים מסוימים בתהליך הקריאה באים לידי ביטוי בדיסלקסיות עם מאפיינים שונים. הסטודנטים עומדים על נקודות שוני ודמיון בין דיסלקסיות נרכשות ובין דיסלקסיות התפתחותיות, תוך תיאור דיסלקסיות פריפראליות ומרכזיות והצגת עקרונות באבחון הסוגים השונים. במסגרת קורס מעשי זה (פרקטיקום) הסטודנטים מתנסים בבניית כלי אבחון וביישום מבדקי קריאה וכתיבה.

 

  • התפתחות העברית כשפת אם - במסגרת הקורס מתבצעת סקירה נרחבת של מחקרים עדכניים הנערכים בישראל ועוסקים בהתפתחות לשונית בעברית אצל ילדים שזוהי שפת הוריהם, ומוצגות סוגיות שונות במחקר על שפת ילדים, תוך חלוקה לפי השלבים השונים בבניית השפה: השלב הקדם מילולי, השלב החד מילי (גיל שנה), השלב הדקדוקי המוקדם (גיל שנה וחצי או שנתיים) והשלב הדקדוקי המאוחר (גיל חמש עד תשע).

 

  • נוירופסיכולוגיה של שפה וקריאה - הקורס מתמקד בתפקודים קוגניטיביים, הדמיה מוחית וליקויים בעקבות פגיעות מוח, ומספק ידע אקדמי מדעי המושתת על גישות פסיכולוגיות קוגניטיביות. בכל תחום מובאים בפני הסטודנטים ממצאי מחקרים ומודלים רווחים בתיאור התפקוד התקין של המערכת השכלית הקוגניטיבית, בתיאור ההפרעות הנוצרות כתוצאה מליקוי בתהליכים ובמבני מערכת שונים ועל פי מיקומים מוחיים.

 

בלימודים אלה מוצעת לסטודנטים הכשרה עיונית, לצד הכשרה מעשית כאשר תחומי הלימוד והמחקר מניחים את התשתית להסמכת מומחים למחקר והוראה, לאבחון ולטיפול וכן לתפקידים בכירים של ריכוז ופיתוח תכניות לימוד בעבודה מערכתית בתחום לקויות הלמידה.

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים ללקויות למידה משתנה בין מוסד למוסד. תוכנית הלימודים כוללת שני מסלולים עקריים:

 

  • המסלול המחקרי - מסלול הכולל לימוד קורסים מגוונים בתחום, כאשר בסופם הסטודנט מתבקש להגשת תעודת מחקר מקיפה (תזה). בשנה הראשונה ללמוד על הסטודנט לבחון נושא למחקר וליצור קשר עם מרצה שיוכל להנחות אותו במחקר שאותו מבקש לערוך. מסלול זה מאפשר לבוגרי להמשיך ללמודי תואר שלישי (תואר דוקטור).

 

  • המסלול העיוני - מסלול הכולל לימוד של קורסים מגוונים כשבסופו יש לסיים בהצלחה בחינה מסכמת. מסלול זה אינו מאפשר המשך לימודים לתואר שלישי.

 

ישנם מוסדות שונים המציעים הרכבת תוכנית לימודים אישית בה יוכל הסטודנט להתמקד בתחום שבו רוצה להתמחות, סטודנט במסלול זה מתחייב על הגשת מחקר מקיפה בסוף הלימודים (תזה). קיימת גם אפשרות להתמחות במסלול הקליני יישמו (גם למסלול המחקרי וגם למסלול העיוני).

 

במסלולים השונים משולבים פרקים תיאורטיים וחלקים מעשיים קליניים, באופן שבו נוצרת סינתזה אמיתית בין מחקרים אקדמיים לשטח העשייה בקליניקה. הלימודים כוללים פרקטיקום, שבו הסטודנטים מתמחים בעבודה עם בני קבוצות גיל שונות: הגיל הרך, גיל ההתבגרות והגיל המבוגר.

 

תנאי קבלה

 

התכנית לתואר שני בלקויות למידה מיועדת לאנשי חינוך שהתנסו בעבודה חינוכית שמעוניינים להעמיק את הידע שלהם, על בסיס הידע והניסיון שצברו במהלך שנות עבודתם. לתוכנית זו יתקבלו מועמדים בעלי תואר ראשון בתחום החינוך או תחומים משיקים כגון: פסיכולוגיה, ייעוץ חינוכי ועוד.

 

בוגרים מתארים אחרים יכולים לבצע קורסי השלמה.

 

ראיון קבלה


אחד השלבים הנדרשים במסגרת תנאי הקבלה במרבית המוסדות הוא ראיון קבלה. לשלב זה מוזמנים מועמדים מתאימים בלבד, העומדים בתנאי הסף ומחזיקים בציונים הנדרשים.


אופי הראיונות משתנה, בדרך כלל הם כוללים מפגש עם סגל המחלקה או וועדה ייעודית. במהלך הראיון נשאלים המועמדים על המניעים והמוטיבציה שלהם לבחור בתואר, על נושאי מחקר המעניינים אותן ועל הניסיון הקודם שברשותם בענפים רלוונטיים. לרוב המועמדים מקבלים מאמר אקדמי מדעי לקריאה לפני הראיון ובמהלכו משוחחים על תכני המאמר ונשאלים שאלות רלוונטיות.

 

משך לימודים ותעודות

 

אורך המסלול הוא כשנתיים אקדמיות (לא כולל קורסי השלמה). בסיום התכנית מקבלים תואר מוסמך M.Ed. מטעם מוסד הלימוד.

 

היכן לומדים?

 

  • אוניברסיטת חיפה - מציעה תוכנית לימודים לתואר שני בחינוך בהתמחות זו. התוכנית מכשירה את הסטודנטים למחקר והוראה, אבחון וטיפול ופיתוח תוכניות לימוד לתלמידים בעלי לקויות למידה.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - מציעה תוכנית לימודים תוך העמקת הידע על מאפיינים חברתיים - רגשיים, קוגניטיביים ותקשורתיים של אנשים עם לקויות למידה מהילדות ועד הבגרות.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - המגמה לחינוך המיוחד כוללת קורסים המתמקדים בתחומי השילוב, בצרכים מיוחדים באוכלוסיה הבוגרת, בהבנה ובטיפול בבעיות התנהגות ואלימות בבית הספר, בהפרעות רגשיות ובמדיניות שילוב משפחות בצוות הרב-מקצועי.

  

  • מכללת דוד ילין לחינוך (ירושלים) - מציעה תוכנית לימודים המטפחת דור חדש של מומחים מקצועיים, הבאים בשיח עם המחקר מחד ומאידך עם הצרכים היישומיים בשדה החינוך.

 

  • מכללת תלפיות (חולון) - מכללה לציבור הדתי שממוקמת בחולון. במכללה אפשר ללמוד בתכנית המתמקדת בגישות התערבות דינמיות אותן ניתן ליישם במערכת ההוראה.

 

אפשרויות תעסוקה


הכלים הנרכשים בתכנית המוסמך יכולים לסייע לאנשי חינוך להרחיב את תחומי הסמכתם ולהשתלב גם בתפקידי מומחים לאבחון ולטיפול בתפקוד למידה, הידוע גם בשם מת"ל. במסגרת תפקידים אלה באפשרותם לאבחון ילדים ובני נוער. אפשרויות נוספות העומדות בפניהם כוללות השתלבות במרכזי אבחון פרטיים, בתפקידי ייעוץ ואבחון במוסדות אקדמיים ובארגונים נוספים. יש לציין כי כדי להשתלב במסגרות חינוך הפורמלי יש צורך בתעודת הוראה.

 

שכר - כמה מרוויחים?


שכר מאבחנים דידקטיים משתנה בהתאם לוותק ולמסגרות המעסיקה, עובדים אלה מגיעים בדרך כלל למשכורות שבין 7,000 - 8,000 שקלים לחודש בממוצע. עובדים ותיקים יותר יכולים להעלות את המשכורת לטווח של 10,000 - 14,000 שקלים. משכורתם של עובדים בסקטור הציבורי, בדגש על עובדי משרד החינוך, משתנה בהתאם לדרגה המקצועית ולהשכלה הקודמת. גם להכשרות ותעודות נוספות שברשותם יכולה להיות השפעה על פוטנציאל ההשתכרות.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה
שאלות הגולשים בנושא
התלבטות - תואר שני בייעוץ חינוכי או לקויות למידה
תואר שני באבחון דידקטי עדיפות לאוניברסיטה
תואר שני באבחון לקויות למידה, בחירת קריירה
לימודי אבחון דידקטי בדוד ילין
לימודי תואר שני באבחון לקויות למידה/ניתוח התנהגות
מה ללמוד לתואר ראשון בכדי להמשיך לתואר שני באבחון דידקטי?
אבחון דידקטי - תואר שני בלקויות למידה