רוצה פרטים על קורס תברואנים מוסמכים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס עובדי בריאות הסביבה - תברואנים מוסמכים

רוצה לדעת על קורס תברואנים מוסמכים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס תברואן מוסמך - קורס עובד בריאות הסביבה


למען הבריאות של כולנו


לתברואנים יש תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות והבטיחות במרחב הציבורי ובשוק הפרטי. הם דואגים לפיקוח על תקנים בטיחותיים בתחום המזון, בענף המים ובגופים עסקיים ואחראיים על אכיפת הנהלים לניקיון, הדברה וניהול הפסולת. כמו כן, הם מעניקים שירותי ייעוץ והדרכה למוסדות ציבוריים וקהילתיים ולגופי תעשייה גדולים שמעוניינים לייעל את התפעול התברואתי במסגרתם. פיקוח של תברואן הוא גם שלב חיוני עבור עסקים בדרך לקבלת הרישוי המקצועי עם פתיחתם. מפגעי תברואה בגופים עסקיים יכולים לגרום לפגיעה חמורה בבריאות הציבור, מה שמעניק חשיבות רבה לתפקיד התברואנים ולאיכות ההכשרה שלהם.


לאחר רפורמה שהתרחשה בתחום בריאות הסביבה בשנת 2013, הגוף האחראי על פיקוח על תנאי התברואה בבתי עסק הוא הרשות המקומית, בעוד בעבר התהליכים התקיימו באחריות משרד הבריאות. כיום, משרד הבריאות הוא הגוף המפקח על הכשרתם של התברואנים ועל התקנות המקצועיות בענף זה, אותן נדרשים בתי העסק לאכוף.


תפקידם של תברואנים ועובדים בתחום בריאות הסביבה בישראל מעוגן בתקנות בריאות העם להכשרת עובדים ברשויות הסניטריות ובשירות המדינה. כדי לעבוד בתחום, על העובדים להיות בעלי רישיון תקף ומוכר על פי חוק. לשם קבלת רישיון התברואן יש לעבור מבחנים שונים וגם להשלים הכשרה מקצועית ייעודית שמותאמת לדרישות משרד הבריאות.


קורסים להכשרת תברואנים מתמקדים בכלים המקצועיים שנדרשים מן העובדים בעת הפיקוח על גופים ומוסדות. מדובר בהכשרות מקצועיות שמתאימות בדרך כלל לבעלי ניסיון בתחומי התברואה, הסביבה והמים, שמעוניינים להרחיב את אפשרויות התעסוקה ולהשתלב במקצוע שיש לו ביקוש בתעשייה ושכולל אחריות רבה לדאגה לשלום הציבור.


קורס תברואן מוסמך


קורס תברואן מוסמך ידוע גם בשמו קורס עובד בריאות הסביבה. הכשרות אלה מתקיימות בהתאם לנהלי משרד הבריאות ולפי תקנות בריאות העם שנוגעות לתפקידים בתחום התברואה והבריאות. הן גם מכינות את המשתתפים לקראת מבחני ההסמכה הנדרשים לקבלת התעודה המקצועית לתברואנים, שהיא תנאי הכרחי למעוניינים לעסוק במקצוע בישראל.


במהלך הקורס המשתתפים מכירים את מגוון תחומי האחריות של תברואנים ולומדים על תהליכי העבודה הנדרשים מהם במסגרות שונות כגון בתחום הבריאות, ברשויות מקומיות ובענף איכות הסביבה. כמו כן, הם לומדים על מגוון שיטות מקצועיות לבדיקה של תנאים תברואתיים ולפיקוח על בתי עסק כגון מסעדות, חנויות, מכונים קוסמטיים ומוסדות ציבור. כך הם בוחנים את תהליך רישוי העסקים ואת התנאים לחידוש הרישיון עבור העומדים בדרישות ההיגיינה והבטיחות הנדרשות. בין הנושאים עליהם שמים דגש במהלך ההכשרה המקצועית ניתן למנות את תברואת המזון והפיקוח על בתי אוכל וכן תברואת מי שתייה למסגרות ציבוריות ופרטיות.


קורס תברואן מוסמך משרד הבריאות - קורס תברואה משרד הבריאות


הקורסים בתחום בריאות הסביבה נערכים בהתאם להנחיות שקבע משרד הבריאות בתחום התברואה. הנחיות אלה נוגעות בין היתר גם תהליכי הרישוי של עסקים ולחידוש רישיונות תברואה עבור מוסדות ציבור, בתי ספר וגורמים נוספים. כמו כן, משרד הבריאות הוא הגוף שאחראי על מתן הרישיונות לתברואנים שעומדים בכל תנאי הסמכתם והוא מפקח על הישגי בוגרי ההכשרות ומעניק את התעודות המוכרות על ידי לעומדים בכל התנאים הנדרשים. קורסים לתברואנים נכללים בין מגוון ההכשרות שמפוקחות על ידי משרד הבריאות, שעוסק גם בהכשרת עובדים לתפקידים בתחום התזונה, לתפקידי דוגמי מים, למנהלי מערכות מים ולבעלי תפקידים נוספים.


מתכונת הלימוד


קורסים בתחום נפרשים על פני כמה חודשים. מלבד שעות הקורס העיוניות, המשתתפים נדרשים להשלים גם שעות סטאז' בשטח, במסגרת ההתנסות המעשית הם מתרגלים בפועל את מיומנויות הפיקוח בתחום בריאות הסביבה במסגרות עסקיות שונות. מרבית הקורסים מתקיימים בשעות הבוקר, אחת לשבוע.


תנאי קבלה וקהל יעד


קורסים להכשרת עובדי בריאות הסביבה מיועדים בדרך כלל לבעלי ניסיון טכני ומקצועי בענפי המים, התברואה, התשתיות והמזון. לקורסים יכולים להתקבל בוגרי לימודי הנדסאים בתחומים מתאימים כגון הנדסאי בניין, הנדסאי סביבה והנדסאי חקלאות. כמו כן, התכניות מיועדות לבוגרי לימודים אקדמיים בתחומי ההנדסה והמדעים, כגון לימודי הנדסה אזרחית, לימודי כימיה, לימודי הנדסת מים, לימודי ביוטכנולוגיה, לימודי מדעי הטבע, לימודי חקלאות לתואר ראשון, לימודי מדעי החיים ומסלולים משיקים נוספים. רוב המוסדות עורכים ראיונות קבלה כדי לבחון את הניסיון הקודם של המועמדים ואת התאמתם להכשרה.


תעודה - תעודת תברואן מוסמך


בוגרי ההכשרות שעומדים בכל הדרישות מקבלים תעודה המוכרת על ידי משרד הבריאות, שמאפשרת להם להשתלב בענף בריאות הסביבה כתברואנים מוסמכים. כדי לקבל את התעודה, הם נדרשים להשלים בהצלחה את הקורס ולעבור בסיומו מספר מבחני גמר עיוניים, שהציון הנדרש בהם הוא לפחות 70. נוסף על כך, נדרשת השלמה של סטאז' מעשי שהיקפו כארבעה ימים. ההתנסות נערכת תחת פיקוח של נציג ממשרד הבריאות ובליווי של חונכים, וכולל הגשת של דוחות לבקרה ולפיקוח על הישגי הבוגרים.


תברואן דרושים


בשוק העבודה של היום ישנה דרישה רבה לתברואנים מוסמכים, ברחבי הארץ. המשרות לתפקידים אלה הן מגוונות מאוד ומציעות אפשרויות להשתלבות במחלקות תברואה, בארגונים בתחום איכות הסביבה, בארגונים רפואיים, במוסדות ציבור וכן בעסקים בתחום המזון כגון קייטרינג ומסעדות. חלק מן המשרות הן לתפקידים מטעם הרשויות המקומיות ואחרות מטעם חברות פרטיות, מפעלים גדולים וארגונים עסקיים. תברואנים יכולים לעבוד גם במסגרות הדרכה בתחום הסביבה וכן להציע שירותי ייעוץ למגזר הציבורי והעסקי.


הדרישות לתפקידים בתחום משתנות ממשרה למשרה, ישנם ארגונים שדורשים מן המועמדים ניסיון מקצועי של מספר שנים בתחומי התברואה, המזון או איכות הסביבה, אך ניתן למצוא גם משרות תברואנים שמתאימות גם לחסרי ניסיון קודם. בחלק מן המשרות יש דרישה גם לרקע לימודי מתאים, כגון בוגרי לימודי הנדסאים או הכשרות טכנאים, קורסים מקצועיים בתחום התברואה ורישוי העסקים וקורסים נוספים.

 


תברואן מסמך שכר


רמות השכר של תברואנים מוסמכים משתנה בהתאם לסוג התפקיד ולהיקף המשרד, ישנם תברואנים שעובדים במשרה מלאה וכאלה שעובדים במשרה חלקית. גם לוותק המקצועי של העובדים יש השפעה על רמות השכר.


עבור משרה מלאה, תברואנים מתחילים זכאים לרוב לשכר שנע בין 5,000 - 7,000 שקלים לחודש. לאחר מספר שנות וותק, יכולים תברואנים להעלות את רמות השכר ולהגיע גם לשכר של כ - 10,000 שקלים בחודש.


מכללות קורס תברואן

 

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין - המרכז להשתלמויות (עמק חפר): במרכז להשתלמויות של המכללה הטכנולוגית רופין מתקיימות הכשרות שונות בתחום החקלאות, הסביבה והמים וביניהן גם קורס עובד בריאות הסביבה להכשרת תברואנים. הקורס כולל כ - 208 שעות ומותאם להנחיות משרד הבריאות להכשרתם של תברואנים. במגמת מים וסביבה נלמדים גם קורסים כגון קורס אינסטלציה, קורס תברואה ואיכות מים, קורס דוגם מי שתייה, קורס מתקין ובודק מז"ח, קורס חיטוי וניקוי מי שתייה, קורס דוגם מי ביוב ושפכים וקורסים נוספים. היחידה להשתלמויות עורכת הכשרות מקצועיות גם בענפים כגון רכב, חשמל, מינהלה, בטיחות, גז טבעי ואנרגיה.


אתם בטח מעוניינים לדעת היכן עוד מתקיימת ההכשרה, מה עלות הקורס והאם נערך בקרוב יום פתוח. נציגי השירות האישי שלנו כאן עם תשובות לכל שאלה. אנו ממליצים להיעזר בשירות האישי שלנו חינם וכך לחסוך זמן וכסף.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס תברואנים מוסמכים?

רוצה לדעת יותר על קורס תברואנים מוסמכים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס תברואנים מוסמכים
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
קורס איכות הסביבה - תאריכי פתיחה
קורס איכות הסביבה בצפון