קורס מורי דרך במכון אבשלום ללימודי ארץ ישראל

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תיירות - מלונאות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכון אבשלום - קורס מורה דרך.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מורי דרך במכון אבשלום

 

מצביעים בכיוון הנכון

 

כמידה רבה, מורי הדרך מהווים את "הפנים של המדינה". הם פוגשים את התיירים עם כניסתם לישראל ומלווים אותם לאורך כל שהותם בארץ הקודש. להכשרתם של המורים יש השפעה רבה על האופן יחוו ויזכרו התיירים את אתרי התיירות המקומיים, ואת אופיים של הישראלים. במכון אבשלום מקיימים קורס תיירות מקיף להכשרת מורי דרך, המתקיים תחת פיקוחו של משרד התיירות.

 

כמה מילים על מכון אבשלום

 

המכון לידיעת הארץ ע"ש חיים אבשלום הוא מוסד לימודים המשלב בין טיולים בארץ לבין לימודים עיוניים בנושאים הקשורים בידיעת הארץ. בעבר נוהל המכון על ידי אוניברסיטת תל אביב וכיום הוא שוכן בתחומה של מכללת לוינסקי. במקום מתקיימים מגוון מסלולי לימוד ייחודיים, כאשר תכני הלימודים מתעדכנים משנה לשנה.

 

רבים מבין הבוגרים של המכון ממשיכים לקחת חלק בפעילויות המוצעות בו במסגרת לימודי המשך, ומתנדבים בהדרכה של חוגים לידיעת הארץ. רוב תכניות הלימוד במכון אינן מזכות בתעודת גמר מוכרת, אלא נערכות להעשרה בלבד. המסלול להכשרת מורי דרך הוא ייחודי מבחינה זו, שכן הוא מאפשר לגשת לבחינות ההסמכה של משרד התיירות ולקבל תעודת גמר מוכרת ומקצועית.

 

תכנית הלימודים

 

מטרתו של הקורס להכשרת מורי דרך היא להכשיר את הסטודנטים לשמש כמדריכי טיולים בישראל, הן עבור קבוצות תיירים והן עבור מטיילים מקומיים. במהלכו, מקבלים המשתתפים תשתית תיאורטית רחבה בגיאוגרפיה, זואולוגיה ובוטניקה, נחשפים למושגים באמנות ובארכיטקטורה, מכירים לעומק את ההיסטוריה הארץ ישראלית ואת מנהגי הדתות והמיעוטים השונים המצויים בה. במקביל הם רוכשים ידע רב במתודיקה של הדרכת קבוצות בתחום התיירות ומתנסים בארגון סיורים ובהעברה של הפעלות שונות.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים להכשרת מורי דרך במכון אבשלום מתפרשים על פני שנתיים ומתקיימים במכללת לוינסקי בתל אביב. הם מורכבים מ - 600 שעות של לימודים עיוניים בימי שישי בבוקר ולמעלה מ - 80 סיורי שטח. חלק מהסיורים הללו הינם בני יום מלא אחד, אחרים אורכים מספר ימים וכרוכים בלינה בשטח.

 

בנוסף כוללת ההכשרה סדנאות מקצועיות, הרצאות אורח, ימי עיון, מטלות בית וכתיבת דו"חות סיור, תרגול לקראת מבחני ההסמכה החיצוניים של משרד התיירות ואף הנחייה פרטנית במקרה הצורך. משתתפים המעוניינים בכך, יוכלו לקחת חלק במקביל ללימודים במגוון אירועים המתקיימים במכון אבשלום ובסיורים נוספים.

 

נושאי הלימוד

 

  • מנהיגות והפעלת קבוצה
  • התקופה הביזנטית
  • גיאוגרפיה ואקלים בישראל
  • מבוא לארכיאולוגיה 
  • שימוש במפות לתכנון מסלולים
  • ארכיטקטורה מוסלמית ונוצרית
  • הצומח והחי בישראל   
  • תולדות הסכסוך ותהליך השלום
  • ועוד
  • ניהול סיורים והתאמה לקהלי יעד שונים     
 

 

תנאי קבלה

 

מועמדים כשירים ללימודים הינם אנשים תושבי ישראל בעלי תעודת בגרות מלאה, או בוגרי 12 שנות לימוד לנרשמים מעל גיל 30. לחילופין, ניתן להתקבל באמצעות ציון 550 או יותר בפסיכומטרי. מועמדים מתאימים יזומנו למיונים הכוללים ריאיון אישי והתנסות מעשית בהדרכת כיתה.

 

 

סגל הוראה

 

מרכז התכנית במכון אבשלום הוא מורה דרך וותיק בארץ ובחו"ל ורכז קורסים להכשרת מורי דרך מטעם משרד התיירות, בעל תואר שני בלימודי ארץ ישראל.

 

תעודה

 

משתתפים שיעמדו בחובות הנוכחות, יגישו את המטלות ויצלחו את המבחנים המסכמים בכתב, יוגשו על ידי המכון לבחינות בעל פה ובכתב של משרד הרישוי. לאחר מכן הם יקבלו תעודת מורה דרך מוסמך של משרד התיירות.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
טיפים ממומחים בנושא תיירות - מלונאות
אביה מזרחי מגן
אביה מזרחי מגן מאמינה ששילוב של ידע ותעוזה הוא הכלי להצלחה בתחום. "ידע הוא כוח. חשוב לצבור ידע ולהיות סקרנים. כדי לפתח קריירה במלונאות חשוב להיות גם אוהב אדם, מישהו שב – DNA שלו נמצאים ערכים של מתן שירות ונתינה. כדי להצליח בתחום חייבים גם תעוזה, לא לפחד להעז ולעשות מה שאחרים חששו לעשות."
היא חושבת שתחום המלונאות הוא קרקע לצעירים שרוצים להגיע לתפקידי ניהול. "מלונאות הוא תחום מאוד דינמי, לצעירים ניתנת הזדמנות לצמוח יחד עם הענף. בתחום יש הזדמנויות רבות לבנות קריירה ולצמוח מלמטה. זה ענף נפלא עם סי קרא עוד...
אביה מזרחי מגן
מנכ"לית רשת המלונות פתאל