קורס מנהלי משרד היסעים במכללת עתיד

שירות אישי - צור קשר
קורס מנהלי משרד היסעים במכללת עתיד

קורס ניהול היסעים - מכללת עתיד


להתקדם בדרך המקצועית


מהסעת ילדים לבית הספר, דרך הסעות תיירים לטיולים מאורגנים בתחום התיירות ועד להסעת עובדים במסגרות ארגוניות - תחום ההיסעים הוא מורכב ורב ענפי. בכל אחד מסוגי ההסעות הללו יש דגשים שונים שחשוב לשים לב אליהם במהלך העבודה. מנהלי חברות שמתמחות בהיסעים צריכים להקפיד על תהליכי עבודה תקינים ומסודרים כדי לדאוג לשלומם של הנוסעים וכן להקפיד על תקינות כלי הרכב ועל נהלי התעבורה.


משרד התחבורה החמיר לאחרונה את הפיקוח על תחום ניהול ההיסעים ודורש ממי שמעוניינים לנהל חברות בענף זה לעבור הכשרה רשמית ומוכרת, זאת כדי לבסס את הידע המקצועי בענף ולהגביר את רמת המקצועיות של הנהגים והמנהלים. כמו כן, המשרד מגביר את הפיקוח על חברות ההסעות, על סוגי הרכבים שפועלים במסגרתן, על תקינת המערכות בהן ועל הכשרתם של הנהגים שמפעילים אותם. כמו כן, רישיון משרד ההיסעים תלוי גם ברקע ובתפקוד של מנהל החברה, עליהם להיות בעלי הסמכה מתאימה, וותק מקצועי ולהפגין ידע בחוקי התעבורה במסגרת בחינות שנערכות על ידי משרד התחבורה.


ברשת המכללות עתיד ניתן ללמוד בקורס מנהלי היסעים, קורס זה מכשיר את משתתפים לניהול משרד הסעות והוא מותאם לנהלים ולדרישות של משרד התחבורה להכשרת מנהלי היסעים. התכנית מתאימה לנהגים מנוסים שברשותם רקע בתחום ההיסעים, שמעוניינים לרכוש כלים להתקדמות בתפקיד ולהשתלבות בתפקידי ניהול של חברות הסעות. בעזרת הידע המקצועי שנרכש במהלך הקורס, יכולים נהגים מנוסים להתקדם לתפקידי ניהול, כמו כן מנהלים ובכירים בתחום יכולים להשתמש במיומנויות המקצועיות כדי לפתח ולקדם יוזמות פרטיות משלהם בתחום ההסעות. ענף ההיסעים הוא בעל ביקוש רב בתעשיית הרכב של היום וכך קיימת דרישה רבה לנהגים ולמנהלים איכותיים, שיכולים לסייע להניע אותו קדימה.

 

היכן לומדים?

 

מתקיים בשלוחות - חיפה, תל אביב

 

  • רוצים לפתח את הקריירה בתחום התחבורה? קראו עוד על קורס רכב


תכנית הלימודים


משתתפי קורס ניהול חברת היסעים רוכשים מגוון של כלים לניהול חברות הסעות ולומדים כיצד לפתוח חברה משלהם ולנהלה באופן רווחי ואיכותי. לאורך הקורס נלמדים תקנות ונהלים של משרד התחבורה שנוגעים לתחום ההיסעים. המשתתפים בוחנים דרכים שונות לניהול מערכי הסעות וסוקרים את הכלים הייחודיים לניהול היבטים פיננסיים, תפעוליים וחוקיים של הענף. הם מתוודעים לחידושים ושכלולים בתחום הרכב שיכולים לסייע למנהלי ההיסעים בעבודתם, לרבות תוכנות ויישומים ממוחשבים.


מתכונת הלימוד


הקורס נפרש על פני כ - 140 שעות לימוד אקדמיות. הוא כולל לימוד עיוני וכן הכנה ממוקדת למבחנים חיצוניים שנערכים על ידי משרד התחבורה בתחום ההסעות.


על מוסד הלימוד


במגמת רכב ותחבורה של רשת המכללות עתיד מתקיימים קורסים רבים, כגון קורס ניהול חברת הובלות, קורס קציני בטיחות בתעבורה, קורס אוטוטרוניקה, קורס מכונאות אופנועים, קורס בוחני מכשור רכב, קורס בוחני עשן ברכב, קורס דיאגנוסטיקה לרכב, קורס רישיון מוביל, קורס רכב משא כבד וקורסים נוספים להכשרת נהגים ובעלי תפקידים בתחום התחבורה. הקורסים מותאמים לדרישות שוק הרכב של היום ובחלקם גם מקבלים הכנה לקראת מבחנים חיצוניים של משרד התחבורה לקבלת תעודת מקצוע מוכרת. ברשת מתקיימות גם הכשרות בענפים כגון אנרגיה, מחשבים, בניין, אחזקה, אלקטרוניקה ומתכת.


רשת המכללות עורכת גם מסלולים ללימודי הנדסאים, שמוכרים על ידי המכון הממשלתי להכשרה במדע ובטכנולוגיה (מה"ט). תכניות אלה נמשכות בין שנתיים לשלוש שנים והן מקנות סל נרחב של כלים טכנולוגיים למעוניינים להשתלב כהנדסאים בתחומי המשק השונים. בין היתר מתקיימות תכניות הנדסאי תוכנה, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי מכונות, הנדסאי רכב והנדסאי צמ"ה ומנהור.

 


תנאי קבלה


לתכנית זו יכולים להתקבל מועמדים מעל גיל 25, בוגרי 12 שנות לימוד לפחות שברשותם רישיון נהיגה מסוג D או D1. כמו כן, עליהם להיות בעלי ניסיון מקצועי של לפחות שנתיים בתפקידים ארגוניים בתחום ההיסעים ולהציג אישור המעיד על הרקע המקצועי שברשותם. במסגרת תנאי הקבלה לקורס, המועמדים צריכים לעבור מבחן של מכון ת.י.ל שבודק את מידת ההתאמה שלהם למסלול וכן יש צורך לעבור ראיון בפני וועדת קבלה של משרד התחבורה.


תעודה


תעודת גמר על ידי רשת המכללות עתיד ניתנת למשתתפים שעומדים בהצלחה בכל דרישות הקורס, לרבות מעבר של מבחנים פנימיים שנערכים על ידי המכללה. מי שעוברים בחינות חיצוניות שנערכות על ידי משרד התחבורה זכאים לקבל גם תעודת הסמכה לניהול משרדי היסעים מטעם המשרד.

עוד מסלולי לימוד - מכללת עתיד - לימודי תעודה