רוצה פרטים על חשבי שכר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חשבי שכר, כל מה שצריך לדעת

רוצה לדעת על חשבי שכר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס חשבי שכר יכול לעזור לך להתקדם

 

למי מתאים קורס חשבות שכר? כמה זה עולה? איך מתחילים?

שכר הוא גמול הניתן בתמורה למתן שירות, אם במסגרת השוק העצמאי ואם במסגרת מקום עבודה. היקף הגמול הכספי נקבע מראש בין נותן השירות או העובד, ובין מקבל השירות או המעסיק. כשמדובר בארגון, העובדים מקבלים בסוף כל חודש תלוש שכר, שבו מגולמים רכיבים פיננסיים שונים, כגון: מס הכנסה, מס בריאות, קרן השתלמות, פנסיה וביטוח לאומי. אחד מתפקידיו המרכזיים של חשב השכר הוא עיבוד תלושי השכר המועברים לעובדים והפקתם. כמו כן, החשבים מדווחים על העברות השכר לכל המוסדות והרשויות הרלוונטיים.  

 

גולשים שביקרו בעמוד זה קראו גם:

 

 
נושאים הקשורים להעברת כספים לעובד שלא במסגרת משכורת, כדוגמת הפרשות לקופות גמל, קרנות השתלמות וכן ביטוח מנהלים, גם הן ייקבעו על ידי החשב. וכן מימוש התנאים הסוציאליים של העובד, כמו חופשות לידה, ימי חופש, מילואים, ימי מחלה, ועוד.

למה כדאי לי ללמוד?


ראשית, יש לדעת כי קורס חשבי שכר מיועד למנהלי חשבונות, לאנשים העוסקים בכוח אדם ולמנהלים שרוצים לקבל כלים יעילים ומקצועיים לעריכת נושא השכר בארגון. הנושאים הנלמדים בקורס הם רבים מגוונים והכרחיים לעוסקים במקצועות אלה. לדוגמה, אנשי מקצוע אלה יסתייעו רבות בעיסוקם בידע שיקבלו בקורס בתחום דיני העבודה. בנוסף, יישום הכלים הנרכשים בקורס יתרום למידת האפקטיביות והתפקוד הן של העוסקים במקצוע והן של החברות והארגונים שבהם הם מועסקים. אלה מכם שיש להם עסק יוכלו להסתייע רבות בידע ובמיומנויות שקורס זה מקנה למשתתפיו.

  

מה לומדים?

 

בין הנושאים הנלמדים במהלך הקורס:

 

  • נותני שירותים עצמאיים
  • הכנסות פטורות
  • הוצאות מוכרות ועודפות
  • הוראות ניכוי במקור
  • מיסוי בינלאומי ומניעת מיסוי כפול
  • מס שכר ומס מעסיק
  • מיסוי קופות גמל וחישובי אופטימום
  • עדכוני מחוקק ופסקי דין    
  • מדרגות מס בחישוב מצטבר ובחישוב חודשי
  • ועוד
  • הליכי שומה וגביה - דוחות עצמאיים ושכירים    
 

 

מהו משך זמן הלימודים?


ארבעה חודשי לימוד לקבלת התעודה, כשנפגשים פעמיים בשבוע למשך ארבע שעות בכל פעם. למשתתפים בקורס חשבי שכר תוענק תעודה מטעם המוסד המוסמך שהעביר את הקורס. הסמכה רשמית מטעם לשכת רואי החשבון מתאפשרת לעוברים את הבחינה החיצונית.

 
כמה זה עולה?


מחיר הקורס נע בין 5,000 ל - 7,000 ₪. עם זאת עשויים להיות מסלולים שעלותם גבוהה יותר. כמו כן, בחלק מן המקרים מציעים במוסדות קורסים מקוונים שנלמדים אונליין, שמחירם נמוך מטווח זה.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לקורס בדרגה זו כוללים דרישה לסיום 12 שנות לימוד לפחות. לעיתים יש צורך בידע מתמטי וריאלי ברמה בסיסית. יש להדגיש כי תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת, וכן ממוסד למוסד.

 

קיימים קורסים המיועדים לאנשי מקצוע מנוסים בתחום הכספים. למסלולים אלה מתקבלים עובדים בעלי ידע בהנהלת חשבונות, שלהם ניסיון מקצועי במחלקות רלוונטיות בארגונים, לרוב יש לעבור ראיון קבלה או ועדה.

 

תעודת חשב שכר


לצורך השתלבות במקצוע יש צורך בתעודת חשב שכר הכוללת חתימה של לשכת רואי החשבון בישראל, שהיא הגוף האחראי היום על הסמכת אנשי המקצוע בתחום. את הדיפלומה מקבלים לאחר מעבר של מבחנים עיוניים ומעשיים שעורכת הלשכה. התעודה משמשת אישור על הרמה המקצועית ועל ההיכרות עם תקנות עדכניות. יש לציין כי כדי לשמור על תוקפה של התעודה, יש צורך לעבור השתלמות מדי שנה. היקף ההשתלמות כ - 15 שעות ובה מכירים עדכוני חקיקה רלוונטיים.
 


היכן לומדים?

 

מוסדות בפרישה ארצית

 

  • מכללת עתיד (ירכא, מעלות, וחיפה) - בשלוחות מכללת עתיד מתקיים קורס חשבי שכר, הקורס כולל הכנה לבחינת לשכת רואי החשבון.

 

 

  • דיפלומה - האוניברסיטה הפתוחה (רעננה, ראשון לציון, ירושלים, באר שבע, פתח תקווה, אונליין) - בית הספר דיפלומה ללימודי תעודה משתייך למערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה. מתקיימים גם קורסים בתחום הנהלת החשבונות וענפים נוספים.

 

  • האקדמיה לפיננסים - באקדמיה לפיננסים מתקיים קורס חשב שכר, שהיקפו 20 מפגשים. הקורס מכין את משתתפיו למבחנים לקבלת תעודת חשב שכר בכיר.

 

 

תל אביב ומרכז

 

המעוניינים ללמוד בתל אביב או בערים נוספות במרכז הארץ יכולים לבחור מבין מגוון של מוסדות לימוד, ובהם:

 

  • מכללת מישלב (תל אביב וחיפה) - במכללה מתקיים קורס חשבי שכר וכן קורס חשבי שכר בכירים. ישנו אישור ופיקוח של לשכת רואי החשבון וכן אפשרות להמשיך לקורס בודק שכר.

 

  • מכללת ט.מ.ל (רמת גן) - המכללה נמצאת ברמת גן, שם מתקיימים המפגשים. הקורס נערך באישורה ותחת פיקוחה של מועצת רואי החשבון בישראל.

 

  • מכללת רמת גן - המכללה מציעה קורס חשבי שכר בכירים, בפיקוח מועצת רואי החשבון ומשרד התמ"ת, האורך בין ארבעה לשמונה חודשים. ניתן ללמוד במסלול בוקר או במסלול ערב.

  

אזור הדרום והשפלה

 

תושבי הדרום והשפלה יכולים למצוא קורסים במוסדות הבאים באזור מגוריהם:

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב) - במרכז ללימודי חוץ של המכללה האקדמית ספיר מתקיים קורס חשבי שכר בכירים במסלול בוקר או ערב, שמוכר על ידי משרד העבודה.

  

צפון הארץ

 

תושבי חיפה והגליל יכולים למצוא מספר מוסדות באזור שבהם מתקיימים קורסים בתחום זה. חלק מן המוסדות ממוקמים בקריות או בקרבת חיפה ואחרים פזורים ביישובים נוספים בגליל.

 

  • המכללה לניהול (חיפה והקריות) - הקורס נערך במתכונת גמישה המותאמת לאנשים עובדים.

   

 אזור השרון

 

  • מכללת השרון (כפר סבא) - הקורס במכללת השרון נפרש על פני 160 שעות אקדמיות ומכין את התלמידים למבחני לשכת רואי החשבון להסמכה כחשבי שכר. הוא מוכר למימוש פיקדון לחייל המשוחרר.

 

  • מכללת חשב (כפר סבא, תל אביב) - המכללה מתמחה בכל מה שקשור בהכשרת מנהלי חשבונות, יועצי מס וחשבי שכר. סניפיה נמצאים בתל אביב וספר סבא.

   

מדובר כמובן ברשימה חלקית, ובתי ספר בהם מעבירים קורסים להסמכה כחשב שכר קיימים בכל רחבי הארץ. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חשבי שכר?

רוצה לדעת יותר על חשבי שכר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד חשבי שכר
שאלות הגולשים בנושא
חשבי שכר או הנהלת חשבונות?
שכר חשבי שכר והכשרתם
עבודה לחשבי שכר במשק
ללמוד חשבי שכר או ניהול מחסן ממוחשב?
קורס חשב שכר הנלמד באינטרנט
ההבדל בין לימודי חשב שכר בכיר ללא בכיר
איך אפשר לבחור מכללה ללימודי חשבי שכר בכירים?