רוצה פרטים על קורס פענוח ציורי ילדים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס פענוח ציורי ילדים

רוצה לדעת על קורס פענוח ציורי ילדים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פענוח ציורי ילדים

 

הרבה מאוד ילדים מתקשים בהבעת רגשותיהם, בביטוי התחושות הפנימיות והמצבים הלא נעימים העוברים עליהם. ישנן סיבות רבות לכך שילדים לא נוטים לשתף את הסביבה על העובר עליהם בפנים. אוצר מילים דל, פחד מתגובות ההורים, פחד מהסביבה, לחץ חברתי, ביישנות, דחייה, פחד וחוסר בטחון הן רק חלק קטן ממגוון הסיבות הגורמות לילדים ובני נוער רבים להימנע מלתקשר ולהמעיט בלבטא תחושות או מצבים רגשיים המטרידים אותם.

 

הציור נחשב מאז ומתמיד לכלי הבעה בלתי מילולי מצויין. בעזרת ציורים ילדים ובני נוער רבים פותחים לנו דלת וחושפים אותנו אל עולמם הפנימי, לעיתים אף מבלי שהם ידעו. בעזרת הציור, אנשים מיומנים יכולים לזהות מצבים רגשיים, חברתיים, משפחתיים, נפשיים ועוד דברים רבים העוברים על הילד באותה התקופה.

 

ניתוח ואיבחון הילד בעזרת ציורים חשוב מאוד בעיקר במצבים קיצוניים בהם ילדים עוברים התעללות נפשית, אלימות פיזית או אלימות מילולית ופיענוח זה נחשב לתהליך הכרחי במיוחד.

 

הלימודים בקורס פענוח ציורי ילדים מקנים למשתתפי הקורס ידע בסיסי בניתוח הציור של הילד והסקה ממנו אודות מצבו הרגשי, פחדיו, רצונותיו וכו'. הניתוח מתבסס על תוכן הציור, הצבעים אותם בחר הילד, הדמויות, הגישה של הילד כלפי הציור ועוד מרכיבים רבים.

 

קורס זה הינו קורס העשרה המומלץ להורים או לאנשי חינוך אשר עובדים עם ילדים באופן יומיומי וצריכים להיות ערניים באופן מתמיד למצבם, גם אם הם לא מבטאים את רגשותיהם ולא אומרים מילה.

 

מה לומדים בקורס פענוח ציורי ילדים?

 

תכני הלימוד בקורס משתנים בהתאם לרמתו המקצועית של הקורס, היקף הלימודים והמוסד המעביר את הקורס. הלימודים כוללים הרצאות פרונטאליות, חומר תיאורטי דוגמאות מוחשיות וניתוח של ציורי ילדים באופן מעשי.

 

בין נושאי הלימוד בקורס זה: הציור ככלי איבחון, הציור ככלי להבעה של תחושותיו ורגשותיו של הילד, הציור כביטוי ליכולות גרפיות, זיהוי סימני מצוקה מתוך ציור, זיהוי קשיים מתוך ציור, התמודדות עם מחלות, בחינת לחץ הכתיבה, בחינת הצביעה, הצבע בציור, פרופורציות, סימטריה, דימוי וביטחון עצמי של הילד מתוך הציור, תיקונים וריטושים בציור, התארגנות במרחב, יחסים בין עצמים, תיאור דמות, ציור חלקי דמות, ציור עץ, ציור משפחה, זיהוי תפקוד משפחתי וחברתי מתוך ציור, תפיסת המיקום והתפקיד החברתי והמשפחתי מתוך הציור ועוד.

 

היכן לומדים?

  

  • מכללת מירב: במכללה זו למקצועות הרפואה המשלימה מתקיימים כ - 20 מפגשים שבועיים אשר משלבים עשייה מעשית ותרגול של מיומנויות אבחון ציורי הילדים.

 

  • מכללת שלם: המכללה מציעה קורס פענוח ציורי ילדים שמתאים למגזר הדתי ומיועד בעיקר לאנשי הוראה. היקפו של המסלול כ - 66 שעות.
     

כמה זמן נמשך הקורס?

 

משך הלימודים בקורס משתנה בהתאם להיקף הקורס ולמוסד הלימוד המעביר אותו. מרבית הקורסים בתחום זה נעים על פני 6-15 מפגשי לימוד.

 

קהל היעד

 

הלימודים בקורס פענוח ציורי ילדים מתאימים במיוחד לאנשים המגיעים מתחום החינוך: מורים, יועצים, מטפלים, הורים, גננות וכל אלו המעוניינים ברכישת טכניקות ואמצעים לאבחון מצבו של הילד בתחומים רבים ובעיקר בתחום הנפשי-ריגשי. הלימודים בקורס זה נחשבים יעילים במיוחד ומשמשים ככלי לתקשורת לכל מי שעבודתו באה במגע עם בני נוער או ילדים שאינם מחצינים את תחושותיהם. הלימודים פתוחים לקהל המתעניינים הרחב ולא כוללים תנאי קבלה או דרישות קדם.

 

מהן אפשרויות התעסוקה בהמשך?

 

בתום הלימודים מוסמכים בוגרי הקורס לפענח ולנתח אלמנטים שונים ומורכבים בחייו של הילד מתוך הציור בלבד. בוגרי הקורס יכולים להשתלב כיועצים או עוזרים במקומות העוסקים באיבחונים של ילדים, לעזור באיתור בעיות שונות של ילדים בתחומים חברתיים, משפחתיים, לקויות למידה, תפיסה מרחבית, בעיות רגשיות, בעיות נפשיות ועוד.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס פענוח ציורי ילדים?

רוצה לדעת יותר על קורס פענוח ציורי ילדים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
קורס פענוח ציורי ילדים - איפה ניתן ללמוד?
קורס פענוח ציורי ילדים בקריית אונו
קורס פענוח ציורי ילדים בבני ברק או תל אביב
תעסוקה למסיימי קורס פענוח ציורי ילדים
קורס פענוח ציורי ילדים
רישום לקורס פענוח ציורי ילדים