רוצה פרטים על בחינת מימ"ד - הכנה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הכנה למבחן מימד - איך מתכוננים לבחינה הזו?

רוצה לדעת על בחינת מימ"ד - הכנה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מבחן מימד - קורס הכנה למבחן מימ"ד
 
כרטיס כניסה למכינה
 
אם אתם מתכוונים להירשם למכינה קדם אקדמית, סביר להניח שתידרשו לעבור מבחן מימ"ד. בחינה זו מסייעת למכינות השונות להתאים לכל תלמיד את מסלול המכינה המתאים ביותר עבורו. במבחן נבדקת רמת הידע של תלמידי המכינות במקצועות עברית, אנגלית ומתמטיקה. השאלות בבחינה הן אמריקאיות, כלומר ניתנת לנבחן ברירה בין ארבע תשובות אפשריות לכל שאלה, כאשר רק אחת היא הנכונה ביותר. הזמן המוקצב לענות על הבחינה כולה הוא שלוש שעות וחצי, אך לכל חלק בבחינה (בסך הכל - שמונה חלקים) מוקדש פרק זמן מסוים.

כיצד נערכת הבחינה?
 
הבחינה מתבצעת על מחשב באמצעות עכבר בלבד. לפני תחילת המבחן, ניתנת אפשרות להתנסות במענה על שאלות לדוגמה, כדי להתרגל לממשק הממוחשב. בכל פרק מופיעות קודם כל שאלות קלות, כאשר רמת הקושי הולכת ועולה בהדרגה. בחלק העברית תצטרכו להוכיח שאתם יכולים לקרוא ולהבין טקסטים, שאתם שולטים באוצר מילים עשיר, ושאתם מסוגלים לחשוב באופן שיטתי. בחלק המתמטי תידרשו לקרוא טבלאות וגרפים, לנתח נתונים, ולהסיק מסקנות. בחלק האנגלית תידרשו לקרוא ולהבין משפטים וקטעים קצרים בשפה האנגלית. רמות הידע והמסוגלות הנדרשות במבחן אינן גבוהות במיוחד, ובחלק המתמטי, למשל, מספיקה רמת הידע של כיתה י' בתיכון.
 
ציון הבחינה
 
בדיקת תוצאות הבחינה מתבצעת באמצעות צבירת נקודות על תשובות נכונות. אם עניתם נכון על שאלה, צברתם ניקוד. אם טעיתם בתשובתכם, לא קרה כלום - הציון נשאר כמו שהוא, ואינו פוחת! לפיכך, גם אם אתם מתלבטים או חושבים שאינכם יודעים את התשובה הנכונה, נסו לנחש אותה. גם ניחוש יכול להיות מושכל - תוכלו לפסול תשובות שאינן מתקבלות על הדעת כלל, ולבחור מבין אלו שנותרו (שיטת אלימינציה). בכל אופן, חשוב לענות על כל שאלות הבחינה.
 
לבסוף מתקבלים שלושה ציונים: ציון גלם, ציון לפי תחום וציון כללי. ציון הגלם הוא מצבור הנקודות שהצלחתם להשיג על ידי מתן תשובות נכונות. הציון לפי תחום מחושב ביחס לכל מקצוע בבחינה, והוא מציב אתכם במקום מסוים על סולם השוואתי מול נבחנים אחרים, אשר ענו על בחינת מימ"ד במועד אחר או בפורמט שונה. הציון הכללי הוא שקלול של הציונים שהתקבלו בכל מקצוע.
 
מתי וכיצד מקבלים ציונים?

הציון מועבר לנבחנים תוך כעשרה ימים מיום הבחינה. כמו כן, סמוך למועד העברת הציון לנבחן, הציון מועבר גם אל מוסדות הלימוד האקדמיים.
 
תוכלו לבדוק את הציון שקיבלתם במבחן, דרך אתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, באמצעות מספר זהות וקוד אישי.
 
כיצד מתכוננים למבחן?
 
מילת המפתח היא תרגול. באתר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ישנה בחינה לדוגמה שאפשר להתנסות בה. כמו כן, מוצע קורס הכנה בכמה בתי ספר בארץ, המאפשר לכם לתרגל ולענות על שאלות מן הסוג שאיתן תיפגשו בבחינה, וכן נותן לכם הזדמנות לשאול שאלות ולקבל הסברים.
 
היכן לומדים?
 
  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה - צפון): במרכז הקדם אקדמי של המכללה האקדמית עמק יזרעאל מתקיים קורס הכנה למכינה ולמבחן מימ"ד. הקורס נערך שלוש פעמים בשנה, והלימודים מתקיימים שלוש פעמים בשבוע. בקורס לומדים מתמטיקה, עברית, ואנגלית אקדמית. 

 

  •  EZ WAY (פריסה ארצית): מכון ההכנה EZ WAY מציע קורס במתכונת קבוצתית, קורס במתכונת פרטנית עם מורה, וכן קורס אונליין ללימוד עצמי עם ערכת ספרים. במכון זה מציעים קורסים נוספים, כגון קורס אמי"ר, וקורס הכנה לפסיכומטרי.

 

  • אוקיי פסיכומטרי (תל אביב וחיפה): בחברת אוקיי פסיכומטרי מאפשרים למידה במתכונת פרטנית (אחד על אחד), או במסגרת קורס מקוון Live, באמצעות זום.
     
  • מכון נועם (קורסים אונליין): במכון נועם מציעים מספר אפשרויות למידה, בהתאם לרמת השליטה בחומר. מוצע קורס הכנה מלאה במתכונת אונליין הכולל תרגול כל חלקי הבחינה, קורס מקוון המתמקד בחלק האנגלית, וכן ערכת סימולציות לתרגול מקוון.

 

מה לומדים בקורס?


במהלך הקורס מקבלים המשתתפים הכנה מקיפה לכל חלקי הבחינה, תוך היכרות עם סוגי השאלות האופייניים לכל חלק. עיקר הקורס מוקדש לתרגול מעשי ולהתנסות בסימולציות מבחנים, כדי לאפשר היכרות עם תנאי הבחינה, ועם חלוקת הזמנים. במרבית הקורסים מציעים ערכות למידה, משחקים, ואפליקציות, המאפשרים לתרגל את החומר גם בין המפגשים, וכך לשפר את השליטה באוצר המילים ובמיומנויות המתמטיות הנחוצות.
 

מה משך הקורס?

 

משך קורס ההכנה משתנה ממוסד למוסד, לרוב אורכו של הקורס בין חודש לחודשיים. משך הקורס מותאם למועדים השונים, כדי לאפשר הכנה מקיפה בזמן המתאים שברשות הנבחנים. הקורסים נפתחים במספר מועדים לאורך השנה, בהתאם למועדי הבחינות.
 

נושאי הבחינה

 

הבחינה כוללת שלושה נושאים מרכזיים: מתמטיקה, אנגלית, ועברית. להלן פירוט חלק מן הנושאים בבחינה:

 

עברית:

  • אוצר מילים.
  • הבנת הנקרא.
  • השלמת משפטים.
  • ניתוח קטעי קריאה.
  • ועוד.

 

מתמטיקה:

  • סדרות.
  • אחוזים.
  • גיאומטריה.
  • אי שוויונות.
  • הסקה מתרשימים ומטבלאות.
  • ועוד.

 

אנגלית:

  • הבנת הנקרא.
  • השלמת משפטים.
  • ניתוח קטעי קריאה.
  • הבנת מילה בהקשר.
  • ועוד.

 

הכנה עם מורה פרטי


חלק מחברות ומכוני ההכנה מציעים קורס במתכונת פרטנית, אחד על אחד, שבה לומדים באופן אישי עם מורה. מתכונת זו מאפשרת התאמת קצב הלימוד וחומרי הלמידה באופן אישי לכל תלמיד ותלמידה, בהתאם לצורכיהם ולידע הקודם שאיתו מגיעים לקורס. בדרך כלל ההכנה מתקיימת במתכונת פרונטלית, אולם חלק מן החברות מציעות הכנה אישית במתכונת היברידית (המשלבת שיעורים פרונטליים עם למידה אונליין), או במתכונת מקוונת ללמידה מהבית.
 

מועדי הבחינה


המועדים משתנים ממוסד למוסד, בהתאם למועדים שבהם מתקיימות המכינות. בדרך כלל, מתקיימות הבחינות במספר מועדים בחודשי הקיץ, וכן במהלך חודש ספטמבר, אולם הדבר עשוי להשתנות לפי הנחיות המוסדות. המעוניינים להיבחן בשנית נדרשים להמתין חודשיים בין בחינה לבחינה.

 

כיצד נרשמים לבחינה?


ההרשמה לבחינה מתקיימת במסגרת מוסד הלימוד שבו מעוניינים ללמוד במכינה. בדרך כלל, הסטודנטים נרשמים לבחינה רק אחרי שנרשמו בפועל רישום מלא למכינה. במוסדות הלימוד בוחנים את הנתונים האישיים של כל נרשם, ולאחר מכן שולחים מכתבי זימון למבחן בהתאם. אופן ההרשמה משתנה ממוסד למוסד, אולם לרוב ניתן להירשם באופן מקוון באמצעות אתרי המוסדות, או באופן פרונטלי במשרדי המכינה הקדם אקדמית.

 

כמה עולה הקורס?


מחירי הקורסים נעים בדרך כלל בין 1,500 - 2,000 שקלים, אולם עשויים להיות גבוהים מטווח זה. עלויות הקורס כוללות לרוב את עלות המבחן עצמו, אשר נעה בין 180 - 200 שקלים בממוצע.

 

אז האם יש מה לחשוש מן הבחינה הזו?
 
כלל לא. מטרתה העיקרית של הבחינה הינה לסייע למכינות לתת לכם את המענה הטוב ביותר לצורך הכנתכם ללימודים האקדמאיים. כדאי לכם לראות את הבחינה הזו כאבן דרך, אחת מבין רבות, שתעברו בהתפתחות האקדמית והמקצועית שלכם. בכל מקרה, אל תראו בה מחסום להתפתחותכם. כעת נותר רק לאחל לכם - בהצלחה.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על בחינת מימ"ד - הכנה?

רוצה לדעת יותר על בחינת מימ"ד - הכנה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בחינת מימ"ד - הכנה
שאלות הגולשים בנושא
קורס הכנה למבחן מימד במרכז