רוצה פרטים על אופטומטריה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי אופטומטריה

רוצה לדעת על אופטומטריה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אופטומטריה - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

ענף האופטומטריה מנוהל כיום על ידי האגף למקצועות פרא רפואיים במשרד הבריאות. כדי לעסוק בתחום, יש צורך ברישיון מטעם משרד הבריאות. לקבלת הרישיון, יש להשלים לימודים לתואר ראשון באופטומטריה, וכן לעבור בהצלחה בחינות הסמכה עיוניות ומעשיות.
 

 

מהם לימודי אופטומטריה?

 

מדעי האופטומטריה עוסקים באבחון ובחקר בעיות הקשורות במערכת הראייה. האופטומטריסטים אחראים לאבחן בעיות ראייה, ברמה התפקודית (כגון בעיות מיקוד, פזילה, בעיות בתנועת העיניים), וכן ברמה הבריאותית (כגון סכרת, לחץ דם וכדומה). אמצעי הטיפול העומדים לרשות האופטומטריסטים כוללים התאמת משקפיים, עדשות מגע, עזרי ראייה, ואימון חזותי בעזרת מכשור אופטי ותוכנות מחשב משוכללות.

 

מתפקידיו של האופטומטריסט

 

להלן תחומי העיסוק העיקריים של האופטומטריסט:

 

  1. ראייה - האופטומטריסטים מאבחנים בעיות ראייה באמצעות סדרת בדיקות קליניות ובהתאם לכך הם יכולים להחליט על הטיפול הראוי. הם יכולים לספק מרשם מתאים לפתרון הבעיה של המטופל, או להתאים לו משקפיים, עדשות מגע ואביזרים מיוחדים במקרה של ראייה ירודה.
     
  2. תפקוד - האופטומטריסטים מאבחנים בעיות בתפקוד העיניים, כמו לדוגמא בעיות בתנועת העיניים, פזילה סמויה ובעיות מיקוד. הטיפול הוא באמצעות התאמת משקפיים מיוחדים או באמצעות מיכשור אופטי מתקדם.
     
  3. בריאות - האופטומטריסטים מאבחנים סטיות הקשורות לעיניים וזאת על ידי ביצוע בדיקות ראייה מסוגים שונים. במקרה הצורך הם המטופל מופנה להמשך טיפול אצל הרופא המתאים כמו: נוירולוג או רופא משפחה. 
     

במהלך הלימודים, רוכשים ידע רב תחומי בענפים מדעיים וקליניים הנוגעים למערכת הראייה. תחילה נחשפים לתחומי דעת שונים כגון פיזיקה, אנטומיה, פרמקולוגיה, אופטיקה, וכן פתולוגיה של העין. התואר כולל הן פן עיוני המתמקד בעקרונות התיאורטיים של ענף האופטומטריה; והן פן מעשי וקליני הכולל השתלבות במרפאות שבהן מתרגלים ביצוע בדיקות ראייה. 

 

נושאי הלימוד

  • עדשות מגע.
  • ראייה ירודה.
  • ניהול מרפאות.
  • פיזיולוגיה עינית.
  • אופטומטריה גריאטרית.
  • אימון חזותי ואורטופטיקה.
  • שיטות בדיקה אופטומטריות.
  • תפיסה תחושתית של הראיה.
  • ועוד.

 

מהו משך הלימודים?

 

משך הלימודים ארבע שנים. הם מורכבים משמונה סמסטרים. הלימודים נפרסים על פני חמישה ימים מלאים בשבוע, במתכונת בוקר. ההכשרה המעשית משולבת בכל שנות הלימוד, החל משנה א'. 

 

כמה זה עולה?

 

גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי, נכון לשנת תשפ"ד, הינו 11,296 שקלים לשנה. יש לציין כי גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי מתעדכן מדי שנה, בהתאם לנהלי המועצה להשכלה גבוהה.
 

היכן לומדים?

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן משתלבים הסטודנטים בהתנסות מעשית במספר סוגי מרפאות שבהן מבצעים בדיקות ראייה לציבור הרחב, בהן מרפאת תרגילי ראייה, ראייה ירודה, עדשות מגע, ובדיקות כלליות. כמו כן, באוניברסיטה מתקיימת תכנית מצטיינים בתחום, שבמסגרתה קבוצה מצומצמת של סטודנטים עם הישגים אקדמיים גבוהים משתתפים בהרצאות עם רופאים וחוקרים ובסיורים בחברות הייטק ומחקר בתעשייה. משך הלימודים 4 שנים.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים): במכללה האקדמית הדסה כוללים הלימודים השתלבות פרקטית בבדיקות מטופלים ממגוון אוכלוסיות ובשימוש בציוד לאבחון ולאיתור של לקויות שונות. משך הלימודים 4 שנים.

 

 

מהם תנאי הקבלה?


תנאי הקבלה ללימודי אופטומטריה מתבססים על שילוב בין הציון בפסיכומטרי לבין ממוצע הבגרויות (שקלול זה ידוע בשם ציון התאמה, או סכם). נכון לשנת תשפ"ד, ציון ההתאמה הנחוץ לקבלה נע בין 550 - 530. כמו כן, יש צורך בציון גבוה בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות, וכן בציון גבוה בבגרות באנגלית ברמת 4 יחידות לפחות. נוסף על כך יש לעבור ראיון קבלה אישי.

 

לימודים ללא פסיכומטרי


לצד מסלול הקבלה המבוסס על ציון ההתאמה, מציעים במוסדות הלימוד גם מסלול ללימודי אופטומטריה ללא פסיכומטרי. במסלול זה מתקבלים על סמך ממוצע בגרויות גבוה במיוחד, אשר עומד בדרך כלל על 100 ומעלה. כמו כן, יש צורך בציונים גבוהים בבגרויות במתמטיקה ובאנגלית, ובמעבר ראיון קבלה.

 

איזו תעודה מקבלים?


בסיום הלימודים מוענק תואר ראשון באופטומטריה, באוניברסיטת בר-אילן מוענק תואר B.Sc, ובמכללה האקדמית הדסה מוענק תואר B.Optom. לאחר סיום התואר, יש לגשת למבחן ממשלתי, העוברים את המבחן בהצלחה והעומדים בכל הדרישות מקבלים רישיון לעסוק במקצוע האופטומטריה בישראל.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


לאחר מעבר הבחינות וקבלת הרישיון, בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון אפיקי תעסוקה, כגון במרפאות עיניים, בקופות חולים, בבתי חולים, ברשתות אופטומטריה, בקליניקות פרטיות, בפיתוח ומחקר בתעשייה האופטית, בסטארט אפים טכנולוגיים ובענף ההייטק, ועוד. כמו כן, ניתן להמשיך לתואר שני ושלישי בתחום, ולפנות לקריירה מחקרית. בשוק העבודה ישנו ביקוש לעובדים בתחום, עקב מחסור באנשי מקצוע.

 

כמה מרוויחים בתפקיד?


שכר אופטומטריסט בתחילת דרכו המקצועית נע בין 7,000 - 8,000 שקלים לחודש, ולאחר צבירת ותק וניסיון מקצועי ניתן להעלות את רמות השכר לטווח שבין 11,000 - 15,000 שקלים לחודש. אופטומטריסטים בכירים ברשתות האופטומטריה יכולים להרוויח בין 14,000 - 16,000 שקלים לחודש בממוצע. בעלי קליניקה פרטית העובדים כעצמאיים יכולים להרוויח 15,000 - 17,000 שקלים לחודש ומעלה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על אופטומטריה?

רוצה לדעת יותר על אופטומטריה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד אופטומטריה
שאלות הגולשים בנושא
הסבה לאופטומטריה אחרי לימודי מערכות בריאות
לימודי אודיאולוגיה לבוגרי תואר ראשון באופטומטריה
האם מומלץ ללמוד לתואר באופטומטריה?
לימודי אופטומטריה - מה ציון הפסיכומטרי שדרוש?
חוות דעת של בוגרי לימודי אופטומטריה
אפשר להתקבל לאופטומטריה בלי בגרות או פסיכומטרי?
תנאי קבלה לתואר ראשון באופטומטריה