לימודי רוקחות לתואר שני באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מדעים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני ברוקחות - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני ברוקחות של האוניברסיטה העברית

 

בית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית בירושלים, מהווה מוסד לימודים מוביל בארץ שמכשיר מידי שנה רוקחים ואני מקצוע בתחומי מדעי הרוקחות ומדעי התרופה. במסגרת תוכנית הלימודים לתואר מוסמך ברוקחות, הסטודנטים מעמיקים את הידע וההשכלה שנרכשו במהלך לימודי רוקחות לתואר ראשון בתחום, תוך התמקדות והעמקה בתחום התמחות ספציפי. 

 

הלימודים בתוכנית מתקיימים במסגרת מספר מסלולי לימוד כאשר כל מסלול מתמקד בתחום אחר ממדעי הרוקחות, כגון פרמקולוגיה, מדע פורנזי ואנליטי, כימיה תרופתית וננו טכנולוגיה.

 

המגמה הרווחת בעולם הרפואה כיום, היא להעניק לסטודנטים במדעי הרפואה והרוקחות השכלה מקיפה ב"רפואה כוללת", בכדי לתת מענה לצרכיו של המטופל תוך שימוש במגוון של גישות, בית הספר לרוקחות שואף להכשיר אנשי מקצוע בעלי השכלה רחבה ורב תחומית לרוקחים, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהצוות הרפואי המטפל.

 

תוכנית הלימודים כוללת מגוון רחב של קורסים, לצד תרגול של מחקר וניסויי. בסופם של הלימודים על הסטודנטים לבצע מחקר עצמאי בתחום ההתמחות הנבחר, תוך ליווי צמוד של אנשי הסגל הבכיר של בית הספר.

 

מסלולי לימוד

 

בית הספר לרוקחות מקיים מסלולי לימודי לתואר שני ברוקחות בתחומים הבאים:

 

תואר שני בהתמחות פרמקולוגיה: תכנית לתואר שני מוסמך במדעים M.Sc. בהתמחות פרמקולוגיה, במסגרתה חוקרים הסטודנטים את מנגנוני פעילותן של תרופות ובוחנים אפשרויות לגילוי תרופות חדשות.


תואר שני בהתמחות רוקחות: בתואר השני מוסמך במדעים M.Sc. בהתמחות מדעי הרוקחות עוסקים בדרכים למתן תרופות ובמחקר לשיפור פעילות תרופות לצורך שיפור הטיפול התרופתי. כמו כן, החוקרים בוחנים טכנולוגיות לפיתוח תרופות למחלות שונות לרבות סרטן, מחלות נוירולוגיות ועוד.

 

תואר שני במסלול מדע פורנזי ואנליטי: סטודנטים לתואר מוסמך במדעים MSc עם התמחות במדע פורנזי עוסקים בשיטות מחקר מקובלות במחקר הפורנזי ובוחנים שיטות לאפיון ולזיהוי חומרים לפי צורכי התעשייה, בענף המזון, במכוני אנליטיקה ומחקר וכן בענף המשפט.

 

תואר שני בהתמחות כימיה תרופתית: בהתמחות כימיה תרופתית הסטודנטים חוקרים תהליכי תכנון ממוחשבים של תרופות, תהליכי שיפור של תרופות קיימות, מודלים להבנה של פעילותן של תרופות, ושיטות להכנת חומרי הדמיה לצורכי זיהוי מחלות.

 

תואר שני בהתמחות ננו מדע וננוטכנולוגיה: זוהי תכנית לסטודנטים מצטיינים לתואר מוסמך במדעים MSc עם התמחות בננו מדע וננוטכנולוגיה. הסטודנטים נחשפים לתחומי מחקר מתקדמים בננו רפואה וננו טכנולוגיה ומתוודעים לשימושים השונים בננו חומרים בייצור תרופות חכמות.
 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני ברוקחות משתנים ממסלול למסלול. על המועמדים להיות בעלי תואר ראשון ברוקחות של האוניברסיטה העברית בציון ממוצע שנע בין 80 – 85. יש לעמוד בדרישות הפטור באנגלית אקדמית.

 

יכולים להתקבל גם בוגרי תואר ראשון בתחומי מדעי הטבע של האוניברסיטה העברית בציון 80 ומעלה, הם נדרשים ללימודי השלמה.
 

משך הלימודים ותעודות

 

תוכנית הלימודים אורכת כשנתיים אקדמיות. בסיום החובות האקדמיות מוענק לסטודנטים תואר שני M.Sc מוסמך במדעים מטעם האוניברסיטה העברית. 

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר השני ברוקחות יכולים להמשיך ללמוד דוקטורט בתחום ולהשתלב במחקר והוראה באקדמיה. בנוסף, הבוגרים יכולים להשתלב בבתי חולים, בקופות חולים, במוסדות רפואיים שונים, במשרדים ממשלתיים כגון משרד הבריאות, במכוני מחקר, בתעשיית התרופות, בבתי מרקחת פרטיים או ציבוריים, לשמש כיועצים ומאבחנים קליניים תוך התאמה של תרופה נכונה לכל מטופל ובעוד מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור