קורס הכנה למבחן אחיות ממשלתי בבית הספר האמריקאי לרפואה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורס הכנה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס הכנה למבחן אחיות ממשלתי ביה"ס האמריקאי לרפואה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

קורס הכנה למבחן אחיות ממשלתי בבית הספר האמריקאי לרפואה

 

מבחן האחיות הממשלתי

 

סיום הלימודים לתואר בסיעוד לאחיות מוסמכות או לאחיות אקדמאיות אינו מספיק כדי להבטיח מסלול לקריירה בעולם הסיעוד. כל בוגרת מסלולי הלימודי לאחיות ואחים מוסמכים בישראל חייבת לעבור את מבחני הרישוי להסמכה הנקראים "מבחני רישוי לאחים מוסמכים". את הבחינה מקיימים לאחר סיום לימודי סיעוד והיא מחולקת לשלוש רמות שונות:

  1. בחינה לדרגת אח/אחות מעשיים
  2. בחינה לרישוי אח/אחות מוסמכים
  3. בחינה בקורס על-בסיסי באחד ממקצועות הסיעוד למשל: מיילדות, גריאטריה, טיפול נמרץ, חדר ניתוח, לב ועוד.

 

*ללא מעבר הבחינה לא ניתן להתחיל את ההתמחות במקצוע.

 

מבנה מבחן האחיות הממשלתי

 

מבחן האחיות הממשלתי בודק האם בוגרי המסלול ללימודי תואר ראשון בסיעוד מסוגלים ליישם את הידע שרכשו במהלך הלימודים בפועל. הבחינה שמה דגש על התמודדות של האח/האחות עם מצבים אמיתיים תוך שימת דגש על דיוק רפואי ואתיקה מקצועית. לקראת כל מועד של הבחינה, מפורסמת רשימת הנושאים בהם היא תעסוק. למעשה מדובר בכמות גדולה מאוד של חומרי לימוד המקיפים את החומר הנלמד לאורך כל תקופת הלימודי הסיעוד.

 

בין הנושאים הכללים שמופיעים בנושאי הלימוד לבחינה ניתן למצוא, רפואת נשים, עבודה עם חולים סופניים ופסיכיאטריה, ידע ברפואה ובעבודה בבית החולים.

 

הבחינה מורכבת משני חלקים, משך כל חלק בבחינה כשעתיים והוא מכיל 90 שאלות. שני חלקי הבחינה מתקיימים באותו היום בצורה עוקבת, כאשר בין שני חלקי הבחינה ישנה הפסקה.

 

הרשמה לבחינה

 

הבחינה מתקיימת פעמיים בכל שנה בירושלים על-ידי מנהל אגף סיעוד במשרד הבריאות. יש להירשם לבחינה כחצי שנה לפני מועד הבחינה בפועל.

 

התנאי להרשמה לבחינה הוא סיום בהצלחה של כל המטלות עיוניות והקליניות והבחינות בתואר. לפיכך, ניתן להירשם לבחינה גם במהלך הלימודים לתואר ובתנאי שהמועמד יסיים את כל המטלות והבחינות בהצלחה לפני מועד הבחינה הממשלתית.

 

טפסים ופרטים הדרושים להרשמה לבחינה

  • טופס הרשמה לבחינה- את טופס ההרשמה לבחינה ניתן לקבל במזכירות בתי הספר לסיעוד ברחבי הארץ.
  • הצהרת בריאות הנבחן.
  • הצהרת יושר (העדר רישום פלילי)
  • אישור על סיום כל הדירות לתואר בהצלחה- אישור זה צריך להגיע לאגף מנהל הסיעוד כחודשיים, לכל היותר, לפני מועד הבחינה.
  • שפת הבחינה - ניתן לבקש להיבחן בשפות זרות- אנגלית, רוסית, ערבית, וצרפתית. יש להגיש בקשה להיבחן בשפה שאינה עברית למינהל הסיעוד.

 

* מועמדים אשר יבקשו להיבחן בשפה שאינה עברית יתבקשו לעבור בחינה ידע בשפה העברית (מבחן יעל) בנוסף לבחינת הרישוי או

   מבחן מטעם משרד החינוך בידע בשפה העברית.

 

ציוני הבחינה

 

תוצאות הבחינה וציוני הבחינה מפורסמים לנבחנים כחודש לאחר מועדה. הציונים בבחינה נעים בין 0-100 כאשר ציון עובר בבחינה הוא 60.

 

*נבחן אשר נכשל בבחינה יכול להירשם לבחינה חוזרת במועד הבא.

 

תוכנית הלימודים

 

מבחן האחיות הממשלתי אינו מבחן קל, החומר הנדרש ללמידה לבחינה רב מאוד, בנוסף לבקיאות בידע ישנה בדיקה של יכולות הנבחן ליישם את הידע התיאורטי בסיטואציות השונות במהלך עבודת האח או האחות. כיוון שהבחינה היא המשוכה האחרונה לתחילת התעסוקה בתחומי הסיעוד וניתן לעבור את הבחינה רק אחת לחצי שנה, הצלחה בבחינה היא בגדר חובה.

 

הבחינה מורכבת משאלות אמריקאיות, מורכבות ומבלבלות מאוד, הבנויות באופן מטעה. לפיכך, לא מספיק לשנן את החומר שפורסם לקראת הבחינה אלא יש ללמוד כיצד להצליח בבחינה.

 

בית הספר האמריקאי מבטיח לתלמידיו הצלחה יתרה בבחינה על-ידי הכנה ספציפית של הנבחנים להתמודדות עם הבחינה החשובה הזו.

 

קורס הכנה בבית הספר מעניק לתלמידים חומרי לימוד ספציפיים לקראת מבחן האחיות הממשלתי, לומדים שיטות לפתרון סוגי השאלות השונים בבחינה, המורים בקורס הם אחים ואחיות מוסמכים ובעלי ניסיון בהכנה לקראת הבחינה.

 

הלימודים בנויים באופן מדורג לקראת הבחינה ומטלות בית רבות בהתאם לסוגי השאלות בבחינה. לקראת סיום הקורס יעברו התלמידים מבחני סימולציה להמחשת הבחינה המלאה. כיתות הלימוד בבית הספר האמריקאי לרפואה הן קטנות, בכך מתאפשר לתלמידים לקבל את מלוא תשומת הלב מהמורים בקורס ומענה מעמיק לשאלותיהם.

 

מתי מתקיים הקורס?

 

*הקורס מתקיים אחת לשנה לקראת מועד בחינת הסתיו של מבחן האחיות הממשלתי.

 

מדוע לקחת קורס הכנה לבחינה?

 

מעבר הבחינה משפיע ישירות על מועד תחילת העבודה של האח או האחות במערכת הבריאות בישראל. אין להקל ראש בכך ולדעת כי ככל שעובר הזמן הקושי של הנבחן לעבור את הבחינה גדל. בנוסף, הבחינה היא ארוכה מתישה מאוד ועורכת בסה"כ כ-4 שעות. הבחינה מקיפה חומר אקדמי רב מאוד בתחומים מגוונים ומורכבים מאוד כגון: סיעוד, פרמקולוגיה, אנטומיה, עזרה ראשונה,  פיזיולוגיה ועוד. יש להפגין בבחינה בקיאות בתחומים אלו ויכולת יישומית מקצועית בהם. לימוד ממוקד לבחינה במסגרת מסודרת ומובנית, מסייע לרוב התלמידים בהכנה בתהליך הלמידה לבחינה.

 

קורס ההכנה למבחן הממיין העל בסיסי לאחיות מוסמכות

 

אחים ואחיות שסיימו את שני החלקים הראשונים בבחינה בהצלחה ועוסקים בסיעוד במערכת הבריאות בישראל המעוניינים להתקבל להתמחויות השונות בקורסים על בסיסיים חייבים לעבור בהצלחה את הבחינה השלישית הנקראת "מבחן ממיין העל בסיסי לאחיות". מבנה הלימודים למבחן הממיין העל בסיסי לאחיות בבית הספר לרפואה כולל את הכלים הבאים:

  • ספרי לימוד ייחודיים לבחינה- מלאים ומעודכנים.
  • לימוד והכנה לשיטות פתרון השאלות בבחינה.
  • התלמידים מקבלים שיעורי בית ותרגילים רבים המדורגים לקראת הבחינה ובהתאם לסוגי השאלות המופיעים בבחינה.
  • מבחני סימולציה להכנה לקראת חווית הבחינה עצמה .
  • הלימודים מתקיימים בכיתות קטנות להבטחת הצלחת התלמידים.
  • מועד הקורס הוא בסמוך למועד הבחינה אשר מתקיימת במקביל לשאר הבחינות לרישוי אחיות ואחים מוסמכים.


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.