רוצה פרטים על הנדסאי רכב?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הנדסאי רכב, אוהב טכנולוגיות?

רוצה לדעת על הנדסאי רכב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסאי רכב, רוצה לדעת איך זה עובד?

 

הצלחה מתגלגלת

 

אין כמעט אנשים בעולם המערבי שאין להם רכב ולעיתים יש למשפחות גם מספר רכבים. קשה מאוד להסתדר כיום ללא רכב, אך ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך מתקדמים גם סוגי המנועים והמערכות המפעילות את הרכבים שלנו. יש כיום ביקוש גדול רב לאנשי מקצוע איכותיים הבקיאים בתחום זה ואחד מהמקצועות החשובים בענף הוא הנדסאי רכב. הנדסאי בתחום זה חייב לדעת כיצד להתמודד עם המערכות המשוכללות (הקיימת והעתידית) של סוגי הרכבים השונים. איש מקצוע טוב גם לוקח חלק בתכנון ובשיפור של המערכות המודרניות.

 

חשוב לזכור כי רכבים חדשים מונעים ומתופעלים על ידי מערכות מורכבות מאד, שעד לפני זמן לא רב נשמעו לנו ממש כמדע בדיוני. בשל מורכבותן של המערכות, לימודי הנדסאי רכב מתאימים לאנשים בעלי חוש טכני מפותח וחשיבה ראלית, שיש להם נכונות לעבודה עם הידיים. הגוף המפקח על הכשרה והסמכה של הנדסאים בישראל הוא המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) אשר כפוף למשרד התמ"ת. כל מי שרוצה להיות מוסמך כהנדסאי חייב לעמוד בכל הדרישות והקריטריונים של גוף זה.

 

תכנית הלימודים

 

לימודי הנדסאי רכב מקנים ידע תיאורטי ומעשי כאחד, בכדי להכשיר את התלמידים לשליטה מלאה והבנה מעמיקה במערכות מכניות, הידרואליות, וממוחשבות. הם כוללים גם לימוד של מספר מקצועות יסוד חשובים ובהם מתמטיקה שימושית, יישומי מחשב, אנגלית טכנית, מכאניקה טכנית ועוד. בוגרי המגמה להנדסאי הרכב מוכשרים לעסוק בתפעול, בתיקון ובשיפור של מערכות הרכב השונות, וכן להתמודד עם השינויים המהירים בענף ועם טכנולוגיות חדשות.  

 

נושאי הלימוד

 

  • בקרת אקלים
  • תורת הרכב
  • תרמודינאמיקה
  • הידראוליקה
  • תכנון וניהול מוסכים
  • חלקי מכונות
  • איתור ואבחון תקלות
  • תורת המנוע     
  • מערכות חשמל ואלקטרוניקה     
  • ועוד

 

מוסדות לימוד

 

ישנם כיום לא מעט מוסדות ללימודי הנדסאי. ניתן ללמוד תחום זה במכללות רבות בישראל. חשוב לוודא כי הלימודים במוסד שבחרתם מוכרים על ידי המכון להכשרה טכנולוגית (מה"ט). לפרטים נוספים על מכללות, תנאי קבלה ושירות אישי ללא תשלום תוכלו לפנות אל נציגי האתר.

 

בין המוסדות שבהם מתקיימים הלימודים:

 

  • מכללת עתיד (תל אביב, חיפה, מעלות, באר שבע): רשת המכללות מאפשרת ללמוד במסלול לימודי יום שאורכו כשנתיים או במסלול משולב שנפרש על פני כשלוש שנים.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - סמוך לשדרות): במכללה מתקיימת תכנית הנדסאי מכונות רכב שאורכה כשלוש שנים. ניתן ללמוד גם במסלול הנדסאי מכונות - מכטרוניקה.

 

  • מכללת אתגר (סניפי תל אביב, חיפה, באר שבע): משך הלימודים 3 שנים, הסטודנטים מתוודעים לטכנולוגיות חדשניות ומשמעותיות בענף הרכב.

 

  • הנדסאים באריאל: בית הספר מציע תכנית ללימודי הנדסאי רכב, שמתקיימת במסלול בוקר שהיקפו שנתיים, או במסלול ערב לאנשים עובדים שהיקפו 3 שנים. בתכנית הנדסאי רכב נכללת הסמכה בתחום הרכב ההיברידי והחשמלי.

 

  • תל חי הנדסאים (אצבע הגליל - צפון): במכללה שממוקמת באצבע הגליל אפשר ללמוד במסלול הנדסאי רכב שנפרש על פני כשנתיים. הבוגרים יכולים לגשת למבחן המסמיך לניהול מוסך.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר - השרון): בלימודי הנדסאי רכב במכללה הטכנולוגית רופין משולבת עשייה מעשית מרובה במסגרת סימולטורים, עבודה פרקטית במעבדות וסיורים במפעלים.  

 

  •  מכללת עמל הישגים (פריסה ארצית): רשת המכללות מציעה מגמת התמחות רכב במסגרת לימודי הנדסאי מכונות. הלימודים מתקיימים במסלול משולב שמתפרש על פני שלוש שנים.

 

תנאי קבלה

 

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי רכב קבועים בכל המוסדות לפי הנחיות מה"ט. כדי להתקבל יש לעמוד באחת מן הדרישות הבאות:

  • בגרות מלאה
  • או - בגרות חלקית עם ציון חיובי בבגרות במתמטיקה (3 יחידות), אנגלית (3 יחידות), הבעה עברית (2 יחידות).
  • או - מכינה טכנולוגית להנדסאים

 

לימודי מכינה טכנולוגית או קדם הנדסאית מיועדים לבעלי בגרות חלקית שרוצים להשלים את המקצועות החסרים להם ולהתקבל למסלול.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

הכשרת ההנדסאים נמשכת כשנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול של כל תלמיד. לימודי יום אורכים שנתיים ולימודי ערב כשלוש שנים. רבים בוחרים ללמוד במסלול של לימודי ערב על מנת לשלב את לימודיהם עם עבודה במשרה מלאה.

 

לימודי ערב

 

לימודי ערב להנדסאי רכב, הידועים גם בשמם "מסלול משולב" נפרסים על פני שלוש שנים. הם מותאמים במיוחד לסטודנטים המעוניינים לשלב לימודים ועבודה. בתכנית זו לומדים מספר ערבים במהלך השבוע וכן בימי שישי בשעות הבוקר. ניתן למצוא מסלולי ערב במוסדות הבאים: מכללת עתיד, מכללת ספיר, הנדסאים באריאל.
 

 

שכר לימוד

 

שכר הלימוד נקבע מדי שנה על ידי מה"ט. נכון לשנת תשפ"ב, גובה שכר הלימוד למסלול לימודי יום הינו 8,622 שקלים לשנה א' ו - 10,622 שקלים לשנה ב'. למסלול לימודי ערב שכר הלימוד הוא 7,085 שקלים לשנה א' ולשנה ב' ו - 9,085 שקלים לשנה ג'. חשוב להדגיש כי עלויות שכר הלימוד משתנות משנה לשנה!

 

חיילים משוחררים יוכלו להשתמש בפיקדון הצבאי למימון עלויות שכר הלימוד.

 

תעודה

 

עמידה בכל הבחינות מזכה בדיפלומה מטעם מה"ט. הבוגרים יכולים להירשם בפנקס ההנדסאים והטכנאים. להנדסאים ניתנת בדרך כלל האפשרות להמשיך ללימודי תואר ראשון מקוצר בתחומי הנדסה רבים ובעיקר בתחום התמחותם. בוגרים מצטיינים יוכלו להמשיך ללימודי הנדסת מכונות ובתחומים קרובים נוספים כמו הנדסת אלקטרוניקה או הנדסת מחשבים.

 

אפשרויות תעסוקה 

 

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. בין היתר יוכלו הבוגרים להשתלב כהנדסאי רכב במחלקות רכב, במוסכים, בחברות רכב  וכן כעצמאיים. הנדסאי רכב מנוסים יכולים לעבוד כם כמנהלי מוסך, או כמנהלי הדרכה בתחום הרכב.

 

 

ביקוש


כיום ישנו ביקוש רב לעובדים בענף הרכב. במוסכים ומרכזי שירות רבים ישנו מחסור משמעותי בעובדים, בייחוד כאלה ששולטים בטכנולוגיות החדשות הנדרשות בענף. באופן כללי, שוק העבודה הישראלי משווע לעובדים מיומנים ואיכותיים בתחום הטכנולוגי, והנדסאי הרכב נכללים במגמה זו.

 

שכר - כמה מרוויחים?

 

בתחילת דרכם המקצועית משתכרים הנדסאי רכב בין 7,000 - 10,000 שקלים בממוצע לחודש. לאחר צבירת ניסיון של מספר שנים, הם יכולים להעלות את רמות השכר לטווח שבין 9,000 - 13,000 שקלים לחודש. השכר משתנה בהתאם לסוג הארגון וגודלו, היקף המשרה וקריטריונים נוספים.

 

הסמכה בניהול מוסך לבוגרי הנדסאי רכב

 

בכדי לקבל הסמכה לניהול מוסך, יש להוציא תעודה של משרד התעשייה והמסחר ושל משרד התחבורה. תנאי הסף לקבלה לקורס הכשרה לניהול מוסך הם: מכונאי רכב סוג 3, אשר ברשותם רישיון נהיגה 02 ותעודת יושר. עם זאת, בעלי דיפלומה של הנדסאי רכב יתקבלו לקורס גם ללא סיווג זה. בנוסף, במהלך הלימודים עצמם, יהיו נדרשים להשתתף אך ורק בחלקו המעשי של המסלול ומקבלים פטור מהתכנים העיוניים. 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי רכב?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי רכב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנדסאי רכב
שאלות הגולשים בנושא
המרת הנדסאי רכב לתעודה סוג 3 במכונאות
הנדסאי רכב או מכונאות סוג 3
להמיר תעודת הנדסאי רכב לסוג 2
המשך לימודי הנדסאי רכב לאחר לימודי הנדסאי מכונות
לימודי הנדסאי רכב
עזרה בבחירת מכללה ללימודי הנדסאי רכב - רופין/עתיד
האם כדאי ללמוד הנדסאי רכב/שמאי רכב?