רוצה פרטים על תואר ראשון בשפות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בשפות

רוצה לדעת על תואר ראשון בשפות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בשפות


קיימות בעולם אלפי שפות שונות אשר מדוברות מדי יום בארצות זרות. לימודי שפות מעשירים את הידע של הסטודנט ומעניקים לו אפשרות אמיתית להרחיב את אופקיו. אין ספק כי הדרך הטובה ביותר להכיר תרבות הינה לבחון את השפה המדוברת המשפיעה על בני תרבות זו. הפילוסוף האוסטרי הידוע, לודוויג ויטגנשטיין, היטיב להגדיר זאת כאשר קבע כי גבולותיה של השפה הם גבולותיה של המחשבה. מיותר לציין כי הרחבת אופקים זו מהווה אף מקור למצוינות בתחומים אקדמיים נוספים.

 

כיום סטודנטים רבים פונים ללימודים לתואר ראשון בשפות. תואר ראשון בשפות עוסק בלימוד שפות רבות משפות העולם, החל משפות נפוצות כספרדית, וכלה בשפות מקומיות כגון הודית וסינית.

 

תוכנית הלימודים

 

לימודי שפות לתואר ראשון מציעים לסטודנטים לרכוש שפה זרה וללמוד אודות התרבות, הספרות וההיסטוריה של אותה שפה. הלימודים מכסים ידע תיאורטי ומעשי בשפות הנבחרות, ומכוונים את הסטודנטים לפתח שליטה מירבית בשפה. תוכניות הלימוד מקנות ידע וכלים לפיתוח מיומנויות שונות בשפה בהן מיומנויות הכתיבה, הקריאה והדיבור. הסטודנטים נדרשים להגיש עבודות שנכתבות בשפה הנלמדת ולהשתתף בדיונים אקדמיים ובמעבדות לשוניות, בהן הם משכללים את היכולת התקשורתית בשפה.
 

מסלולי לימוד

 

תלמידי תואר בשפות יכולים לבחור להתמקד בשפה אחת עיקרית, בספרות ובתרבות שלה. מסלולים אלה מכונים חד חוגיים והנפוצים בהם הם לימודי תואר ראשון בספרות אנגלית, בשפה וספרות צרפתית או ערבית. לאחרונה אנו עדים גם לעלייה ברישום לחוגים חדשים שנכנסו לאזורנו כמו לימודי תואר ראשון לשפות מזרח אסיה בהן, יפנית, סינית, תאילנדית או ההודית.

 

מתעניינים בלימוד שפות קדומות יוכלו להשתלב בחוגים ללימודי תואר ראשון בשפה הפיניקית, הארמית, היוונית או העברית העתיקה ואף לשלבם בלימודי מקרא, יהדות, בלשנות ועוד.

 

תוכנית הלימוד החד חוגית מעניקה ידע מקיף ומעמיק בשפה הנלמדת לרבות, ניתוח טקסטים, יכולת אבחון ניבים שונים הקשורים בשפה, התחקות אחר מוצאה של השפה, שימוש עסקי בשפה הנבחרת ועוד.בוגרי המסלול המורחב מפגינים שליטה גבוהה ביותר בשפה הנבחרת, על כל היבטיה.

 

סטודנטים רבים, לעומת זאת, בוחרים לשלב את לימודי השפה עם לימודים מחוג נוסף כמו כלכלה, משפטים, יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה. מסלולים אלה הם המסלולים הדו-חוגיים ויתרונם הוא בכך שמסיימי לימודי התואר יוכלו להשתלב במגוון גדול יותר של אפשרויות תעסוקה.

 

מה לומדים?

 

לימודי תואר ראשון בשפות חושפים בפני הסטודנטים כלים וידע בכדי שיוכלו להתמודד עם טקסטים שונים בשפה הנלמדת. לימודי השפה מדגישים את הבנת המרחב התרבותי העומד מאחורי השפה ומפגישים את הסטודנטים עם תחומים נוספים בהם נוגעים לימודי השפות ובהם: פונטיקה, הגייה (תוכלו לשפר את ההגייה במעבדות לשוניות בתחומי מוסד הלימוד), יצירות, דיאלקטים, דקדוק, סמנטיקה, אפיסטמולוגיה ספרותית, תחביר וכדומה. 

 

תנאי קבלה

 

הדרישות של מוסדות הלימוד האקדמיים משתנות בהתאם לשפה שאותה רוצים ללמוד. עם זאת, לרוב, הדרישות כוללות זכאות לבגרות, ציון פסיכומטרי, ולעתים גם מעבר בחינת כניסה. בחלק מתכניות הלימוד, נדרשת שליטה מוקדמת בשפה הנלמדת: כך למשל, תנאי הקבלה לתואר ראשון באנגלית כוללים שליטה ברמה גבוהה באנגלית.

 

 

לאחר הלימודים


בתום הלימודים, נהנים בוגרי תואר ראשון בשפות ממספר יתרונות משמעותיים. ראשית, פעמים רבות מדובר ממש ברכישת שפה חדשה אשר יכולה לשמש את הבוגר בשלל תחומי החיים. שנית, בוגרים רבים משתלבים בתחומים הקשורים לשפה אותה למדו כגון תרגום טקסטים תקשורתיים, הוראת השפה במוסדות חינוך, בלשנות ומחקר בתחום השפה הנבחרת או לחלופין, מאיישים משרות שונות במוסדות ממשלתיים כגון משרד החוץ, משרד הקליטה וכדומה.

 

לימודי שפות לתואר מאפשרים לבוגרים לפנות בתום לימודיהם גם למסלולים תואר שני בתחום או בענפים נוספים באקדמיה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון בשפות?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון בשפות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון בשפות
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים