רוצה פרטים על הכנה למבחן תיל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מבחני תיל - רוצה הכנה למבחן המיון למכללה או למקום העבודה?

רוצה לדעת על הכנה למבחן תיל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הכנה למבחן תיל
 
מבחן תיל פותח על ידי מכון "תיל אינטרנשיונל", המתמחה בבחינות פסיכוטכניות. מטרת בחינות אלו הינה מיון מועמדים לעבודה בתפקידים שונים, או מיון מועמדים לקבלה למכללות לצורך לימודים גבוהים. במכללות שבהן דורשים מעבר של בחינת תיל, המועמדים אינם נדרשים להציג ציון בבחינה הפסיכומטרית.
 
על הבחינה
 
בבחינה זו בודקים האם המועמד מתאים לתחום הלימודים המסוים שבו הוא מתעניין, בודקים לאיזה תחום הוא באמת מתאים, והאם הוא מתקבל ללימודים - בהתאם לתוצאות הבחינה ועל פי הקריטריונים שמציבה המכללה המסוימת. הבחינות נערכות על פי רוב במכון תיל, ולעיתים במכללות עצמן.
 
היכן נמצא המבחן בשימוש?
 
בין המכללות העושות שימוש במבחן זה נכללות: המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון), המרכז האקדמי רופין (עמק חפר), המרכז האקדמי לב (ירושלים, הכולל את מכון לוסטיג, מכון לב ומכון טל), המכון הטכנולוגי חולון, בית ספר שנקר (רמת גן), SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (באר שבע ואשדוד), המכללה האקדמית הדסה (ירושלים), עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (ירושלים), קמפוס שטראוס (ירושלים, לחברה החרדית), ועוד.
 
תוכן הבחינה
 
במבחן הקבלה למכללות נמדדת יכולתם של המועמדים בפתרון שאלות מתמטיות מסוגים שונים, בבעיות אנלוגיה, במבדקים להבנה טכנית, לתפישה מרחבית, חשיבה לוגית, אנגלית, הבנת הנקרא ועוד. נוסף על כך, המועמדים נדרשים למלא שאלון אישיות.
 
כמות הבחינות ותוכנן משתנים בין המכללות. באופן עקרוני, כל הבחינות מבוססות על הידע הקיים של המועמד, ועל הכישרונות והנטיות הטבעיים שלו. יחד עם זאת, ניתן להכיר את אופי הבחינות ולתרגל אותן בטרם מועד המבחן במכללה, וזאת כדי לשכלל את יכולת המענה על השאלות תחת אילוצי זמן, וכן כדי להכיר את אופי השאלות.
 
קיימים מספר סוגי בחינות, לרבות:
  • מבחן לוגי ומילולי - שבו יש לנתח קטעים מילוליים ולהסיק מסקנות, וכן נכללות שאלות אוצר מילים.
  • מבחן כמותי - שבו נכללות שאלות ניתוח והסקה מגרפים ותרשימים כמותיים.
  • מבחן צורני - בבחינה זו שאלות הנוגעות לזיהוי חוקיות ודפוסים צורניים.
  • מבחן טכני - המבחן מתמקד בחיזוי וניתוח מצבים טכניים בסיסיים.
     
מבנה הבחינה
 
מבחן תיל מורכב ממספר מבדקים בנושאים שונים, ומסוגים שונים של שאלות בכל נושא. הוא מתבצע באמצעות מחשב, על ידי סימון התשובות הנכונות על גבי המסך. בתחילת הבחינה, מקבל הנבחן הסבר כיצד לענות על המבחן הממוחשב.
 

מה לומדים בקורס ההכנה?

 

מכיוון שתוכן הבחינות משתנה ממוסד למוסד, גם תוכן קורס ההכנה משתנה בהתאם למבחן שאליו ניגשים. לרוב, משתתפי קורס ההכנה מכירים את מבנה המבחן ואת השאלות שעשויות להופיע בו, ומתרגלים נושאים מילוליים או כמותיים בהתאם לנדרש. הדגש בקורסים הינו על תרגול מעשי, המשתתפים פותרים מספר סימולציות מבחן ולאחר מכן מקבלים ניתוח של תוצאותיהם, עליו דנים עם סגל הקורס כדי להבין את נקודות החוזק והחולשה ולהשתפר בהמשך.

 

מה משך הקורס?


משך קורסי ההכנה לבחינה הוא לרוב כחודש עד חודשיים. מכוני ההכנה מציעים מסלולים גמישים שניתן לשלב עם העבודה ושגרת החיים, ובחלקם ניתן ללמוד גם במתכונת היברידית המשלבת לימודים מקוונים עם מפגשים פרונטליים.
 

היכן לומדים?
 
ניתן להשתתף בקורסי הכנה המתקיימים במספר מוסדות ומכונים, ברובם מוצעות ערכות ללימוד ולהתנסות מקוונת בבחינות השונות, בדרך כלל בהתאם למוסד הלימודים שאליו מבקש המועמד להתקבל. בכל המכונים הללו גם מציעים עזרה והדרכה, טיפים ועצות כיצד להתמודד עם השאלות במבחן. המוסדות המציעים קורסי הכנה כוללים:
  • מכון נועם (בני ברק): ההכנה כוללת שיעורים מוקלטים, הסברים על הבחינה, וכן מבחני סימולציה שלאחריהם מקבלים ניתוח תוצאות. במכון זה ניתן לשלב בקורס גם הכנה למבחן אמי"ר לסיווג רמת האנגלית.

 

  • מכון נדב (תל אביב): זהו מכון המתמחה בהכנה לקראת מבחני מיון וראיונות עבודה. המכון מציע הכנה למבחנים של מוסדות אקדמיים שונים, ההכנה כוללת ערכת בחינות ותרגולים מקוונים.

 

  • מכון הדס (תל אביב): מכון הדס הינו מכון הכוונה תעסוקתית, אשר מציע גם שירותי הכנה למבחני מיון. ההכנה לבחינה במכון זה מרוכזת ביום אחד, וכוללת שני שלבים, פתרון מבחני סימולציה, והכנה אישית עם פסיכולוג תעסוקתי. התלמידים מקבלים גם ערכה לתרגול בבית.
     
שאלות ותשובות נוספות על מבחן תיל
 

מה משך הבחינה?


משך הבחינה כשלוש עד ארבע שעות, והוא עשוי להשתנות בהתאם למסלול הבחינה, וכן בהתאם למסלול שאליו מעוניינים להתקבל.

 

כיצד מחשבים את ציוני הבחינה?


הציון בבחינה נע בין 200 - 800. הציון הנדרש לקבלה משתנה ממוסד למוסד, וכן ממחלקה למחלקה באותו מוסד הלימוד.

 

מתי מתקבלות תוצאות הבחינה?


לאחר תום המבחן, התוצאות נשלחות אל מוסד הלימוד שבו נרשם המועמד תוך פרק זמן של עד 48 שעות. מי שמעוניינים להעביר את הציון למוסד אחר מאשר זה שבו נבחנו, נדרשים לחתום על טופס ייעודי מול מכון תיל.

 

האם ניתן לגשת שוב כדי לשפר ציון?


המעוניינים לשפר ציון, יכולים לגשת למבחן בשנית, אולם עליהם להמתין לפחות ארבעה חודשים עד להגשה חוזרת. כמו כן, ניתן לגשת לבחינה לא יותר משלוש פעמים בפרק זמן של 13 חודשים, ובחלק מן המוסדות (כגון מכון לב) מאפשרים לגשת אליו פעמיים בלבד.

 

כיצד נרשמים למבחן?


במרבית המקרים, ההרשמה לבחינה נערכת באתר מכון תיל. הנבחנים יכולים לבחור מועדים ושעות המועדפים עליהם באופן מקוון. בחלק ממוסדות הלימוד, יש להירשם באופן ישיר מול מוסד הלימוד.

 

באילו שפות ניתן להיבחן?


ניתן להיבחן בשפות הבאות: עברית, ערבית, אנגלית, צרפתית, רוסית, וספרדית. יש לציין את השפה המועדפת בעת ההרשמה. מי שאינם יכולים להיבחן בשפת אימם, יכולים להגיש בקשה לקבלת תוספת זמן בבחינה, וכן רשאים להשתמש במילון בשפת הבחינה (בשאלוני הדיווח העצמי בלבד).


האם ניתן לקבל התאמות בבחינה?


נבחנים יכולים לקבל התאמות (הקלות) במבחן זה, ההתאמות מיועדות לאנשים עם לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז, וכן מוגבלות פיזית. יש לציין כי לא ניתן לקבל התאמות על סמך חרדת בחינות, קשיי הבעה, או שגיאות כתיב. לשם קבלת ההתאמות יש להציג אבחון בתוקף, מטעם מאבחן מוכר (בהתאם לסוג המוגבלות). אבחונים אשר התבצעו לפני גיל 16 תקפים למשך חמש שנים. אבחונים שבוצעו בין הגילים 16-20 תקפים למשך שבע שנים. אבחונים שנערכו לאחר גיל 20 אינם מוגבלים בתוקף. סוגי ההתאמות כוללים: תוספת זמן בבחינה, שימוש במחשבון (לאנשים עם דיסקלקוליה בלבד), הקראת שאלון הבחינה (לעיוורים וללקויי ראייה בלבד).

 

לסיכום
 
מבחן תיל נועד להחליף את הפסיכומטרי בעת הקבלה למכללות, ולסייע במיון ובבחירת מקצוע הלימודים המתאים למועמד. אמנם, לכאורה, אין צורך להתכונן אליו, אך בפועל, כדאי להכיר את הבחינות ואת אופיין, להתרענן בחומרים הכלולים בהן, ולשכלל את יכולתכם להשיב במהירות על כמה שיותר שאלות בתוך פרק זמן קצוב. מלבד קבלה למכללות, המבחן נמצא בשימוש גם לצורכי קבלה למקומות עבודה שונים, כגון חברות הייטק שונות ומוסדות ציבוריים. כך, הכנה לבחינה והיכרות עמה תוכל לסייע לכם גם בעת קבלה עתידית למשרות שונות, בתום הלימודים במסלול שבחרתם.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הכנה למבחן תיל?

רוצה לדעת יותר על הכנה למבחן תיל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור