מלגה לתואר שני - אל תתביישו לבקש

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות לתואר שני באוניברסיטאות ומכללות

 
להלן מידע נרחב על אפשרויות לקבלת סיוע כלכלי ומימון לימודים מלא או חלקי לתואר שני במוסדות לימוד שונים בארץ:
 
מכללות
 

המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן - צפון)


במכללת כנרת ניתן למצוא מספר מסלולי סיוע המותאמים לסטודנטים לתואר מוסמך:

  • סטודנטים לתואר שני בהנדסת תעשיות מים, ניהול תיירות, ולימודי ארץ ישראל, בשנה הראשונה ללימודיהם, עד גיל 55. גובה הסיוע 2,000 שקלים.
  • לבוגרי תואר ראשון במחלקה להנדסת תעשיות מים, לימודי ארץ ישראל, או תיירות במכללת כנרת, המעוניינים להמשיך לתואר שני באותו התחום, וגילם עד 35 שנים. גובה המלגה 5,000 שקלים, יש לבצע 50 שעות פעילות חברתית.
  • לסטודנטים לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות - שהינם תושבי חוץ. מוענקת במהלך השנה הראשונה לתואר, גובה הסיוע 2,500 שקלים.

 

המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל - צפון)


סטודנטים לתואר שני במכללת תל חי יכולים להיעזר בסיוע סוציו אקונומי, המיועד לחייבים בתשלום שכר לימוד שהיקפו לא יפחת מ - 60% לאחר ההנחה, הלומדים את המספר המינימלי של שנות לימוד למסלול. לא רשאים לקבל סיוע זה מי ששכר הלימוד שלהם ממומן בהיקף העולה על 60%.

 

האקדמית תל אביב יפו


באקדמית תל אביב יפו מציעים את המלגות הבאות לסטודנטים לתואר שני:

  • סיוע כלכלי - היקף הסיוע נע בין 4,000 – 10,000 שקלים, ומתאים למי שלומדים לפחות 18 נ"ז במהלך שנת הלימודים.
  • פרסי הצטיינות - מחולקים למלגות נשיא, סגן הנשיא, ודיקן הסטודנטים. יש לעמוד בדרישות התקנון התקפות לכל חוג.

 

המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום)


סטודנטים במכללת ספיר יכולים להיעזר בסיוע הכלכלי של דקנאט הסטודנטים, אשר היקפו נע בין 5,000 - 1,000 שקלים, הסיוע אינו מותנה בפעילות התנדבותית, ומוענק על סמך קריטריונים סוציו אקונומיים.

 

מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב)


סטודנטים במסלול M.Teach יכולים להיעזר במערך המסייע מטעם משרד החינוך, הכולל הלוואה מותנית וכן מלגת מפעל הפיס. בשנה א', התכנית מיועדת לסטודנטים בכל ההתמחויות, ובשנה ב', להתמחויות פיזיקה, מדעים, כימיה, אנגלית, מתמטיקה, ומקרא. יש צורך בביצוע שעות התנדבות למען הקהילה.

 

המכללה האקדמית בית ברל (סמוך לכפר סבא)


מוצעים מסלולי הסיוע הבאים:

  • סטודנטים מצטיינים בתכניות M.Ed. ו - M.Teach יכולים להיות זכאים למלגות הצטיינות, אלו מוענקות על הצטיינות יוצאת דופן בפרויקט מחקרי או חברתי.
  • מצטייני נשיאה - הפרס מוענק למצטיין מכללה אחד לתואר שני, גובהו 7,500 שקלים.
  • מצטייני דקאן - מוענקות שתי מלגות לתואר שני, בגובה 4,000 שקלים.

 

האקדמית נתניה


סטודנטים שהינם בוגרי תואר ראשון במכללה האקדמית נתניה, ומעוניינים להמשיך לתואר שני באקדמית נתניה בכל המסלולים (למעט תואר שני במשפטים), תוך שלוש שנים לכל היותר, זכאים לשכר לימוד מופחת.


המכללה האקדמית להנדסה בראודה (כרמיאל)


סטודנטים מצטיינים לתואר שני, שהינם בוגרי שנה א', יכולים להיות זכאים למלגות הבאות:

  • הצטיינות רמ"ח - לבעלי ממוצע 90 ומעלה, אשר נכללים ב - 10% העליונים.
  • הצטיינות נשיא - לבעלי ממוצע 95 ומעלה, הנכללים ב - 3% העליונים.

 

הקריה האקדמית אונו (קמפוסים בקריית אונו, ירושלים, וחיפה)


דקנאט הסטודנטים של הקריה האקדמית אונו מציע מספר תכניות סיוע המתאימות לסטודנטים לתואר שני:

  • הצטיינות במעורבות חברתית - יש צורך בביצוע 120 שעות התנדבות. גובה הסיוע 2,000 שקלים.
  • תכנית "לומדים ביחד" - מוענקת על ידי מרכז התמיכה והנגישות של הקריה האקדמית אונו, אשר מסייעים לסטודנטים הזקוקים לסיוע בלימודים באותה הפקולטה. קיימים שלושה מסלולי התנדבות, בהיקפים משתנים.

 

מכללת אורנים (קריית טבעון)
 

סטודנטים בתכנית לתואר שני M.Teach במסלול הכולל הוראה של מקצועות נדרשים המוגדרים על ידי משרד החינוך (נכון לשנת תשפ"ד, המקצועות הנדרשים הינם: מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, מדעי המחשב, ביולוגיה, מקרא, וגיאוגרפיה), זכאים להלוואה מותנית שהיקפה 8,000 שקלים, הלוואה זו הופכת למענק לאחר שנתיים של הוראה בבתי הספר. סטודנטים אשר נרשמים להלוואה המותנית זכאים גם למלגת מפעל הפיס, תמורת ביצוע שעות התנדבות קהילתית. בשנה א' זכאים כל הסטודנטים למלגה. בשנה ב', זכאים לה רק הסטודנטים למקצועות הנדרשים שפורטו לעיל.

 
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
 
סטודנטים המתחילים את הלימודים לתואר שני בשנת תשפ"ד במסלולים הבאים, זכאים למלגות:
  • תואר שני במדעי המחשב - מלגה בגובה שנת לימודים אחת (מחצית מן המלגה מועברת בשנה א', ומחציתה בשנה ב').
  • תואר שני בניהול ארגוני שירות - גובה הסיוע 7,500 שקלים (מחציתה מועברת בשנה א' ומחציתה בשנה ב').
  • תואר שני בהפרעות בתקשורת, התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים, או מדעי הראייה והאופטומטריה – גובה הסיוע 5,000 שקלים.
 
המרכז האקדמי פרס (רחובות)
 
הלומדים לתואר שני במרכז האקדמי פרס, שהינם בעלי נזקקות כלכלית מוכחת, ולומדים בתכנית מלאה, יכולים להיות זכאים לסיוע על בסיס סוציו אקונומי, בהתאם להחלטת ועדה.
 
 

מכון שכטר למדעי היהדות (ירושלים)


במכון שכטר פועלות שלל קרנות שמעניקות מלגות עידוד לסטודנטים למקצועות היהדות:

  • הצטיינות – מועמדים מצטיינים יכולים לקבל הנחה של 20% בשכר הלימוד למחיר לקורס.
  • מלגת רפקין מרסמן – לנרשמים שברשותם ממוצע 90 ומעלה בתואר הראשון מאוניברסיטה, או ממוצע 94 ומעלה ממכללה.
  • מלגות על שם פרופסור לוי גינצבורג, מוענקות לשני סטודנטים מצטיינים הנרכשים לתכנית מיר"ב המדרש.
  • מוענקות מלגות הלפרין למורים, למחנכים, ולמנהלים מצטיינים
  • מורים ועובדי חינוך מן הפריפריה יכולים לקבל הנחה בשכר הלימוד לקורס, על בסיס מדד סוציו אקונומי, הזכאות הינה למורים שאינם זכאים להחזר מטעם משרד החינוך בשכר הלימוד.
 
אוניברסיטאות
 
האוניברסיטה הפתוחה (מרכזי לימוד בפריסה ארצית)

מלגות הצטיינות מוענקות למועמדים מצטיינים בחוגים הבאים:
  • פסיכולוגיה חברתית - מלגות על סמך הצטיינות בלימודים הקודמים, וכן על סמך עבודת התזה.
  • לימודי דמוקרטיה - במסלול המחקרי, למועמדים מצטיינים.
  • מדעי המחשב - מלגות קיום ומענקים למועמדים מצטיינים.
  • פסיכולוגיה קוגניטיבית - מענקי הצטיינות לסטודנטים בעלי הישגים גבוהים בתכנית.
     
אוניברסיטת אריאל בשומרון
 

באוניברסיטת אריאל, בוגרי תואר ראשון מצטיינים, שהגיעו לממוצע 92-84 זכאים למלגה בגובה 40% משכר הלימוד לשנה אחת.
בעלי ממוצע 95 ומעלה זכאים למלגה בגובה 80% עד לגובה שכר לימוד לשנה אחת. נוסף על כך, בוגרי תואר ראשון באוניברסיטת אריאל, הממשיכים ברצף לואר שני במסלול עם תזה, זכאים להנחה של 3,000 שקלים בשנה א'. הממשיכים למסלול ללא תזה, מקבלים הנחה של 1,000 שקלים בשנה א'.

 

אוניברסיטת בר אילן (רמת גן)
 
סטודנטים הלומדים במסלולים מחקריים לתואר שני בחוגים השונים יכולים להגיש בקשה למלגה על סמך הישגים לימודיים או רקע כלכלי.  לסיוע הכלכלי זכאים סטודנטים הלומדים במסלול עם תזה בלבד, המחויבים בשכר לימוד מלא, ואינם מקבלים מימון מגורמים אחרים. יש צורך בממוצע גבוה מ – 80 בתואר הראשון.
 
 
אוניברסיטת חיפה
 
הרשות ללימודים מתקדמים באוניברסיטת חיפה מאפשרת קבלת מלגות מסוגים שונים. תלמידים שהצטיינו בתואר הראשון יכולים לקבל מלגת הצטיינות בשנה הראשונה ללימודי המוסמך. תלמידי מחקר במסלול תזה יכולים לזכות במלגה על סך עשרת אלפים שקלים בשנה השנייה לתואר המוסמך. בסיום שתי שנות לימוד, ובתנאי השלמת כל חובות הלימודים בתואר, רשאים הבוגרים לקבל מענק סיום תזה.
 
לתלמידי תואר שני יש אפשרות לקבל פרסים ומענקים על סמך עבודת המחקר שהם כותבים ועל בסיס קצב עבודתם. קיים מענק על כתיבת תזה במסלול לימודים מואץ, ופרסי רקטור ודיקן בגובה הנע בין 5,000 - 10,000 ₪ מוענקים עבור הצטיינות בעבודת הגמר.
 
לעיתים, חוקרים הפועלים באוניברסיטה מעוניינים לשלב סטודנטים בעבודתם, ובמקרים אלה הרשות מאפשרת להם להפריש מכספי המחקר שלהם כדי לממן מלגה לסטודנטים אותם הם בוחרים לקחת תחת חסותם. בנוסף, האוניברסיטה נותנת מענקים למטרות נסיעה לכנסים מדעיים ומקצועיים במדינות אחרות. היא אף מציעה סיוע במימון הוצאות הקשורות בביצוע המחקר.
 
אוניברסיטת רייכמן (הרצליה)
 
במחלקה לתואר שני במנהל עסקים מוענקות מלגות הצטיינות לתלמידים מצטיינים הממוקמים בשלבים הגבוהים ביותר במדרג ההישגים של המתקבלים לתכנית הלימודים. הישגים אלה כוללים את ממוצע התואר הראשון ואת ציון ה - GMAT.

בבית הספר למדעי המחשב, מוענקות מלגות שכר לימוד למועמדים מצטיינים, וכן מלגות קיום לסטודנטים מצטיינים הלומדים במסלול המחקרי עם תזה.

 
אוניברסיטת תל אביב
 
במדרשה לתארים מתקדמים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ניתן להגיש בקשה לקבלת מלגה המכסה את עלות שכר הלימוד, אך אינה כוללת תשלומי רווחה ואבטחה. בתנאי הצטיינות ניתן לקבל מלגה המגיעה ל – 150% משכר הלימוד. כספי המלגה פטורים ממס הכנסה, אך אינם מזכים בפטור מתשלומי ביטוח לאומי.
 
תנאי הזכאות למלגת לימודים לתואר שני בפקולטה לרפואה הם כדלקמן:
 
  • ציון ממוצע בתואר ראשון של 85 לפחות (או המלצה מיוחדת של ועדת הקבלה במקרה שהממוצע נמוך יותר).
  • המלצה מטעם ועדת הקבלה של התואר המוסמך.
  • התחייבות מצד המנחה לשאת בחלק ממימון המלגה החל משנת הלימודים השנייה.
  • הקדשת הזמן ללימודים ולעבודה על המחקר.
  • הכנסה חודשית ממקור אחר שאינה גבוהה מ – 4 אלף ₪ ברוטו.
 
גם אם לא הצלחתם לקבל מלגה בשנה הראשונה ללימודים, עדיין תוכלו להגיש בקשה למלגה בשנה ב'. זאת בתנאי שצברתם 14 נקודות זכות לפחות, זכיתם בממוצע ציונים של 90 ויותר בשנה א', הגשתם הצעת מחקר לרבות ממצאים ראשוניים, והשגתם את הסכמת המנחה שלכם לממן 50% מן המלגה. הסיוע יינתן לתקופה של שנה אחת.
 
הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל (חיפה)
 
בבית הספר ללימודי מוסמכים בטכניון מוענקות מלגות סיוע לתלמידי תואר שני במסלול הכולל תזה, כאלה שאין להם הכנסות, ושאינם נהנים מתשלומי גמלה ושבתון. סכומי הסיוע מחולקים על פי מנות, ניתן לקבל בין מנה אחת לשש מנות בחודש. מספר המנות נקבע על ידי היחידה האקדמית.
 
מלגות ללא התנדבות

חלק ממסלולי הסיוע לסטודנטים לתואר מוסמך כוללים מלגות ללא התנדבות, שבהם אין צורך בביצוע פעילות חברתית למען הקהילה. מרבית מסלולים אלו מוענקים על סמך הצטיינות אקדמית, בין אם בתואר הראשון, ובין אם בלימודי המוסמך עצמם או בעבודת המחקר. כמו כן, גם מענקי סיוע כלכלי מטעם דקנאט הסטודנטים במוסדות השונים לרוב אינם מותנים בפעילות קהילתית, אלא ניתנים על סמך מצבם הסוציו אקונומי של הסטודנטים, לפי החלטת מוסד הלימוד.

לתואר שני מחקרי

סטודנטים הלומדים לתואר שני מחקרי (עם תזה), יכולים להיעזר במענקים ופרסים שונים, אלו מוענקים לרוב על הצטיינות במחקר, וכן מטעם קרנות וארגונים חיצוניים שונים על סמך פעילות בנושאים מוגדרים, על בסיס הצטיינות במחקר, ועל השתתפות בכנסים מחקריים בנושאי פעילות הקרנות.

מלגות הצטיינות

מלגות הצטיינות מוענקות על ידי מוסדות הלימוד לסטודנטים על סמך הישגים אקדמיים גבוהים. חלקן ניתנות על סמך ממוצע ציונים גבוה בתואר הראשון (אלו מוענקות למתקבלים לשנה א' של תואר המוסמך); וחלקן מוענקות בשנה ב' לתואר, על סמך ההישגים האקדמיים בשנתו הראשונה. סטודנטים המדורגים באחוזונים העליונים בשנתון שלהם מבחינת ציונים, יכולים לקבל פרסי הצטיינות מיוחדים (כגון הצטיינות דקאן או נשיא). לרוב אין חובה לבצע פעילות התנדבותית כדי לקבל מלגות אלו, אולם לעיתים ישנה חובה לקחת חלק בטקס חלוקת הפרסים.

 

רשימת מלגות: מלגות תואר שני
לכל המלגות
מלגות ות"ת לדוקטורנטים מצטיינים בחקלאות
הגישו מועמדות
מלגות לתארים מתקדמים - המכון לחקר התקשורת היהודית
הגישו מועמדות
מלגת שלמה אדלר למשרתי מילואים בכפר סבא
הגישו מועמדות
קרן מלגות אדמה בפקולטה לחקלאות
הגישו מועמדות
מלגות אינטל לחוסן טכנולוגי לסטודנטים להנדסה
הגישו מועמדות
קרן המלגות חרבות ברזל - אוניברסיטת רייכמן
הגישו מועמדות
מלגת הזדמנות שנייה לסטודנטיות בעיר רחובות
הגישו מועמדות
חונכות בארגון ידידים - אוניברסיטת בר אילן
הגישו מועמדות
תכנית "מתייעלים" לחינוך פיננסי באוניברסיטת חיפה
הגישו מועמדות
תכנית מדויקות לסטודנטיות למדעים - אוניברסיטת תל-אביב
הגישו מועמדות
מלגת מחקר בתחום שפת היידיש ותרבותה
הגישו מועמדות
הדרכה בכפר הנוער גלים - חוף הכרמל
הגישו מועמדות
מלגות מטעם עיריית נשר
הגישו מועמדות
מלגות משרד התיירות
הגישו מועמדות
קרן מקס לויכטר לנכי צה"ל - האוניברסיטה העברית
הגישו מועמדות
מרכז הצעירים - הערבה התיכונה
הגישו מועמדות
מלגת נדב לתואר שני ושלישי במדעי המחשב - בר אילן
הגישו מועמדות
מלגות משרד האנרגיה
הגישו מועמדות
מימון 50% משכר הלימוד לתעודת הוראה - בן-גוריון
הגישו מועמדות
מלגה לתארים מתקדמים במדעים למשרתי מילואים
הגישו מועמדות
מלגות ראש העיר ומעורבות חברתית לתושבי יקנעם
הגישו מועמדות
פרס וידר לתלמידי מחקר
הגישו מועמדות
מלגת לוויתן על שם תם פרקש
הגישו מועמדות
מלגת אהבת עולם באוניברסיטת חיפה
הגישו מועמדות
אוניברסיטת חיפה - תכנית מעורבים בקהילה
הגישו מועמדות
מלגת יעקב עובד
הגישו מועמדות
תנו לחיות לחיות- מלגאים למען בע"ח במעבדות
הגישו מועמדות
מלגת קרן שולמית לסקוב
הגישו מועמדות
מלגה לבוגרי האוניברסיטה שממשיכים לתואר שני באוניברסיטת אריאל
הגישו מועמדות
מלגות מסלול ישיר לתואר שני - אוניברסיטת אריאל
הגישו מועמדות
פורום אירופה
הגישו מועמדות
מלגת נשים של עיריית כפר סבא על שם שלי עמרמי בוזגלו
הגישו מועמדות
מלגות הצטיינות לתואר שני - האוניברסיטה הפתוחה
הגישו מועמדות
מלגה עבור נתוני קבלה למועמדים לתואר שני - אפקה
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי אשקלון
הגישו מועמדות
תכנית בדרך לפסגה ליוצאי אתיופיה - מלגת מרום
הגישו מועמדות
מלגות סמולר ויניקוב למחקרי סביבה
הגישו מועמדות
מלגות לתואר שני במדעים - מכון ויצמן למדע
הגישו מועמדות
מלגות לאקדמאים הלומדים לתואר שני בתכנית ה- M.Teach בבית ברל
הגישו מועמדות
מלגות על הצטיינות בלימודים במכללה האקדמית בית ברל
הגישו מועמדות
מלגה למחקר ומחשבה ציונית
הגישו מועמדות
מלגת ורנר אוטו לסטודנטיות ערביות מצטיינות
הגישו מועמדות
מלגות לסטודנטים לוחמים המשרתים במילואים - אוניברסיטת חיפה
הגישו מועמדות
מלגות לשם ביצוע עבודות מחקר
הגישו מועמדות
תואר שני באדריכלות ותכנון ערים - מלגת עזריאלי
הגישו מועמדות
מימון להכשרה בסיעוד בבן גוריון
הגישו מועמדות
עתידים - צוערים לשלטון המקומי
הגישו מועמדות
אוניברסיטת חיפה - מלגה לתואר שני
הגישו מועמדות
המכללה האקדמית להנדסה בראודה - מצטייני תואר שני
הגישו מועמדות
המכללה האקדמית הדסה - מלגות לתואר שני
הגישו מועמדות
שאלות הגולשים מהפורום: מלגות תואר שני
כניסה לפורום מלגות
מירי
עזרה בחיפוש מלגה תואר שני
958 צפיות
מיכל
עברתי על כל המלגות ולא מצאתי מלגה לתואר שני
489 צפיות
דניאל
מלגות ללא התנדבות לתואר שני באוניברסיטת אריאל
314 צפיות
רעות
מלגת תואר שני עבודה סוציאלית
324 צפיות
אורית כהן
מלגה הצטיינות בתואר ראשון לקראת תואר שני בעבודה סוציאלית
333 צפיות
שני כהן
מלגה לתואר שני טיפול באומנויות
370 צפיות
דניאל יהואלה
מלגה ליוצא אתיופיה הלומד פסיכולוגיה
380 צפיות
שני
האם יש מלגה ללימודי תואר שני טיפול באומנות?
261 צפיות
חני
מלגה לאמא חרדית לתואר שני
397 צפיות
אינסה
בדיקת מלגות מתאימות לתואר שני
392 צפיות
דר לוי
מלגה לאישה מהפריפריה לתואר שני בעבודה סוציאלית
363 צפיות
בלה
מלגה לחקר השואה
282 צפיות
רווית
מלגות לתואר שני בפסיכולוגיה - אוניברסיטת רייכמן
446 צפיות
ראמי
מלגת תואר בניהול מערכות בריאות
310 צפיות
אפרת
מלגות לחרדים לתואר שני
363 צפיות
אלינור דיין
מלגה ללימודי תואר שני באוסטרליה
376 צפיות
פיראס
מלגה לתואר שני בכלכלה
341 צפיות
נריה
מלגות לתואר שני לזוג
366 צפיות
דויד דוקטור
סיוע במימון תואר שני בייעוץ חינוכי
422 צפיות
אבבה
בקשה לקבל מלגה לתואר שני במנהל מערכות בריאות
354 צפיות
אסמאא
מענק הסתדרות המורים לתואר שני
1243 צפיות
שירי
מלגה לתואר שני בטיפול במוזיקה אוניברסיטת חיפה
406 צפיות
רים אבוגוש
עזרה במלגה בלימודים תואר שני
525 צפיות
רויטל
מלגה לתואר שני בייעוץ ארגוני
497 צפיות
יהודית שוהם
מלגה לתואר שני בטיפול בתנועה
474 צפיות
שאלות הגולשים בנושא
מלגות לתואר שני בחינוך- א. ת"א
מלגות לתואר שני בחינוך
מלגות לתואר שני - יוצאי מרוקו או עיראק
מלגות לתואר שני בNYU בארה"ב
מלגות לתואר שני,משפטים ללא תזה בבר אילן
מלגות לתואר שני בייעוץ חינוכי
מלגות לתואר שני במדעי הרוח בבן גוריון