מלגות להנדסאים - פרויקטים וקרנות

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות להנדסאים
 
להנדסאים תפקיד חיוני ביותר בתעשייה הישראלית, הלימודים הטכנולוגיים פותחים בפני הסטודנטים אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות, באפיקים מבוקשים. כדי שהסטודנטים יתרכזו בלימודיהם ויוכלו לעבור תקופה זו בלב שקט, קיימות תכניות סיוע וקרנות מיוחדות המציעות סיוע כלכלי להנדסאים, ומעניקות מלגות במסלולים ייעודיים ללומדים במוסדות המוכרים על ידי מה"ט.
 
שימו לב, היצע המלגות משתנה מעת לעת! מומלץ לפנות הישר אל מוסד הלימוד לקבלת המידע המדויק והעדכני ביותר!
 
האגף והקרן לחיילים משוחררים (משרד הביטחון)


באגף והקרן לחיילים משוחררים של משרד הביטחון מציעים סיוע במימון שכר הלימוד ללומדים לימודים טכנולוגיים. גובה המימון החל משנת תשפ"ג הוא כ - 90% משכר הלימוד המתוקצב. מימון זה ניתן נוסף על השימוש בכספי הפיקדון. ניתן להשתמש במימון בכל המסלולים המוכרים על ידי מה"ט, לשנה א' ו - ב'. הסיוע מוענק ללא תלות במצב הכלכלי של הסטודנטים. המימון ניתן עד חמש שנים מסיום השירות (לחיילים בודדים עד עשר שנים).

 

קרן הסיוע - תכנית מיל-GO (לשעבר מלגת משרד החינוך)

 

בשנת תשפ"ג 2023, חלו שינוים בתפעול קרן הסיוע של משרד החינוך, זו עברה לתפעול פר"ח ומכון דוידסון, וכיום שם התכנית "מיל-Go". המלגה מיועדת הן לסטודנטים לתואר ראשון, והן להנדסאים ולטכנאים הלומדים במוסדות המוכרים על ידי מה"ט. המלגה מוענקת באחת מארבע מדרגות – 5,000 שקלים, 7,500 שקלים, 10,000 שקלים, 12,480 שקלים. החלוקה מתבצעת על סמך קריטריונים סוציו אקונומיים (נבחנים היבטים כגון הכנסה, מצב משפחתי, שירות צבאי, מגורים באזורי עדיפות לאומית, ועוד). אין צורך בביצוע התנדבות לקבלת מלגה זו. שימו לב, סטודנטים המקבלים את מלגת "ראויים לסיוע" (ללומדים במכינות קדם אקדמיות) אינם יכולים לקבל מלגה זו!

 

מפעל הפיס


החל משנת תש"פ, יכולים גם סטודנטים ללימודי הנדסאי במסלולים המוכרים על ידי מה"ט להגיש מועמדות למלגות מפעל הפיס. גובה הסיוע כ - 10,000 שקלים והוא מוענק לשנת לימודים אחת. מחצית מן הסכום ניתנת על ידי מפעל הפיס והמחצית השניה על ידי הרשות המקומית. כדי להיות זכאים לסיוע זה יש לקחת חלק בפעילות למען הקהילה בהיקף של כ - 130 שעות שנתיות. ההתנדבות מתבצעת במסגרות שונות לפי הנחיות הרשויות המקומיות, בענפים כגון חונכות, סיוע לאזרחים ותיקים ועוד.

 

פרויקט פר"ח
 
פרויקט פר"ח מתאים גם לסטודנטים בתכניות הנדסאים. המלגות הן בגובה 7,000 ₪, ניתנות בתמורה לליווי וחניכת ילדים, ומועברות ישירות לחשבון הבנק של הסטודנטים. מלגת פר"ח אינה מונעת ממקבליה להגיש בקשה לתכניות מימון נוספות. בנוסף, מתקיימים מדי שנה פרויקטים מגוונים בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים ורשויות מקומיות, בהם ניתן לקבל גם מלגות פר"ח מוגדלות.

 

תכנית המלגות !IMPACT


תכנית המלגות !IMPACT מתאימה גם ללימודי הנדסאים. מדובר בסיוע לחיילים משוחררים מן המערך הלוחם ותומכי לחימה, המוענק על פי קריטריונים סוציו אקונומיים. הסטודנטים זכאים לסיוע של כ - 5,000 דולרים לשנה וכן יכולים לקחת חלק בסדנאות תעסוקה ובהרצאות. עליהם לקחת חלק בפעילות התנדבותית למען הקהילה, בהיקף 130 שעות שנתיות.

 

קרן אלרוב
 
קרן אלרוב נוסדה על ידי חברה העוסקת בתחומי המלונאות והנדל"ן, והיא פועלת לקידום ולטיפוח סטודנטים משכבות אוכלוסייה שונות, ומתאימה גם לסטודנטים ללימודי הנדסאים. הקרן מאתרת סטודנטים בעלי פוטנציאל למצוינות בכל מוסדות הלימוד בישראל, ומחלקת מלגות בסך 10,000 ₪ בשנה, לצד מענקים שונים. קבלת המלגה מותנית בביצוע פעילות התנדבותית בתחום החינוך בהיקף של שעתיים בשבוע. רשאים להגיש בקשה לקרן אלרוב מועמדים ששירתו בצבא או בשירות הלאומי, שהינם דור ראשון לאקדמיה, ועולים חדשים, בהתאם למצבם הסוציו אקונומי.

 

תכניות עתידים - עתידאים הנדסאים
 
בתכניות "עתידאים הנדסאים" מציעים להנדסאים בוגרי צבא או שירות לאומי, הלומדים ומתגוררים בפריפריה, ללמוד במסלול מרוכז שהיקפו 17 חודשים, הכולל התמחות במהלך הלימודים וכן תעסוקה מובטחת. אותם סטודנטים זכאים למלגות קיום חודשיות, ולהשתתפות בשכר הלימוד.
 
תכנית Top Group
 
חברת אינטל מפעילה תכנית בשם  Top Group, המיועדת לסטודנטים להנדסה ולתלמידי הנדסאי הנמצאים בשנת הלימודים האחרונה שלהם, ומטרתה להקל עליהם את הכניסה לשוק העבודה אחרי הלימודים. חלקם מצטרפים ככוחות חדשים לחברת אינטל. התכנית פועלת במכללות טכנולוגיות ברחבי הארץ, ובאמצעותה נהנים הסטודנטים ממלגות בסך 3,000 ₪. כמו כן, המועמדים זוכים להרצאות מעשירות ולסיורים במפעל של אינטל בארץ.
 
 

ברשויות המקומיות


במגוון רשויות מקומיות בפריסה ארצית מציעים סיוע המותאם במיוחד להנדסאים, אשר ניתן בדרך כלל למי שמתגוררים בעיר למשך מספר שנים, ולוקחים חלק בפרויקטים חברתיים למען הקהילה. לפניכם מספר דוגמאות לרשויות המציעות סיוע זה:

 

ראש העין: בעירייה מציעים מלגה עירונית שמתאימה גם ללומדים במוסדות המוכרים על ידי מה"ט. מוענקת לתושבי העיר במשך שנתיים לפחות. נדרשת התנדבות למען הקהילה.


ראשון לציון: במרכז הצעירים מציעים תמיכה לסטודנטים, לרבות ללימודים טכנולוגיים, בשיתוף עם מפעל הפיס. מתאים לסטודנטים עם יתרת לימודים של לפחות שנה אחת.


נס ציונה: תושבי העיר שלומדים לימודים טכנולוגיים יכולים להסתייע במלגות שונות מטעם העירייה, בהן תכנית "קהילה", תכנית החונכות פר"ח, ועוד.


כרמיאל: המלגה העירונית מיועדת גם לסטודנטים ללימודים טכנולוגיים, ניתנת לתושבי העיר בהתאם לקריטריונים סוציו אקונומיים.


הרצליה: בעיריית הרצליה שואפים לסייע לסטודנטים בתקופת הקורונה ומציעים סיוע כלכלי בגובה של עד 5,000 שקלים לתושבי העיר למשך 5 שנים לפחות, בוגרי שירות צבאי או לאומי על פי מצב סוציו אקונומי. יש צורך בביצוע 50 שעות התנדבות למען הקהילה.

 

תל אביב יפו: תכנית בשיתוף מפעל הפיס בשכונות מסוימות בעיר כגון שכונת שפירא, שכונת התקווה, נווה עופר, קריית שלום ועוד. מתאימה גם ללימודי הנדסאי. ניתנת לתושבי השכונות בילדות, שלוקחים חלק בפעילות התנדבותית בשכונה.


ויישובים נוספים ברחבי הארץ.
 

מלגות במוסדות הלימוד
 

מכללת עתיד (שלוחות מעלות, חיפה, באר שבע, תל אביב)


ברשת המכללות "עתיד" יכולים סטודנטים ללימודי הנדסאי להיעזר במלגות משרד הביטחון, מיל-GO (משרד החינוך), ובפרויקט פר"ח.

 

הנדסאים תל אביב


סטודנטים הלומדים בהנדסאים תל אביב יכולים להיעזר במלגות חיצוניות שונות, בהן משרד הביטחון, פר"ח, מפעל הפיס, אימפקט, ידידים, ועוד.

 

המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום)


סטודנטים במרכז הטכנולוגי להנדסאים של המכללה האקדמית ספיר יכולים להיעזר במלגות משרד הדיקן המוענקות על סמך מצב סוציו אקונומי (ללא התנדבות), וכן באפשרותם לקחת חלק בפרויקטים למעורבות חברתית. זאת בנוסף למלגות חיצוניות שבהן ניתן להיעזר.

 

הנדסאים באריאל


בהנדסאים באריאל מציעים מימון שכר לימוד בהיקף 90%, לחיילים משוחררים עד חמש שנים מיום השחרור, בהתאם לנהלי הקרן והאגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. מוסד הלימוד מעניק גם מלגות סיוע על בסיס סוציו אקונומי, וכמו כן, קיים סיוע מטעם מוסד הלימוד, למעוניינים להשלים מהנדסאי למהנדס.

 
המכללה האקדמית אשקלון
 
במכללה האקדמית אשקלון מעניקים הנחה בגובה של 90% משכר הלימוד, לחיילים משוחררים וליוצאי שירות לאומי, הלומדים בשנה ראשונה ושנייה.  מערך הסיוע של המכללה מציע תמיכה כלכלית לסטודנטים המתמודדים עם קושי כלכלי, וכן ניתן להיעזר בפרויקט פר"ח. כמו כן, בדקנאט הסטודנטים מפעילים תכניות מעורבות חברתית המקנות לסטודנטים מלגות.
 
המכללה למינהל
 
בבתי הספר הטכנולוגיים של המכללה למינהל ברחבי הארץ מעניקים מלגה בסך 90% מגובה שכר הלימוד לחיילים משוחררים המועמדים לתכניות הנדסאים, ובלבד שלא עברו חמש שנים מיום שחרורם.
 
 
מכללות אורט (תל אביב, קריית ביאליק, ירושלים, רחובות, כרמיאל, נתניה)
 
הסטודנטים ברשת המכללות אורט יכולים להיעזר בסיוע כלכלי מטעם הרשת. כמו כן, לרשותם סיוע במימון שכר הלימוד מטעם האגף לחיילים משוחררים של משרד הביטחון.
 

מלגות ללא התנדבות


בין המלגות השונות המתאימות להנדסאים, קיימות גם מלגות ללא התנדבות, שבהן אין צורך בביצוע פעילות חברתית במהלך שנת הלימודים. מסלולים אלו כוללים את תכנית מיל-GO (משרד החינוך); מימון משרד הביטחון לחיילים משוחררים; תכנית התמיכה הכספית של משרד העבודה לסטודנטים מהחברה החרדית; ועוד.

 

מלגות לסטודנטים ללימודי הנדסאות מהמגזר החרדי


במשרד העבודה והרווחה מציעים תמיכה כספית בסטודנטים ובסטודנטיות מן החברה החרדית, אשר לומדים במסלולי לימודי הנדסאים לחברה החרדית, או במכינה הטכנולוגית, במכללות המוכרות על ידי מה"ט. מטרת תמיכה זו הינה עידוד שילוב גברים מהחברה החרדית בלימודים הטכנולוגיים, וכן עידוד גיוון במקצועות ההכשרה של נשים מהחברה החרדית המעוניינות בלימודים טכנולוגיים. כדי לקבל את הסיוע, יש לעמוד במבחנים למתן תמיכה של משרד העבודה, בהתאם לקריטריונים הנקבעים על ידי המשרד. מוענק סיוע במימון שכר הלימוד, וכן סיוע במימון בחינות הגמר ופרויקט הגמר וההגנה על הפרויקט.

 

רשימת מלגות: מלגות להנדסאים
לכל המלגות
מלגת שלמה אדלר למשרתי מילואים בכפר סבא
הגישו מועמדות
מענק סיוע במכללות הטכנולוגיות - משרד העבודה
הגישו מועמדות
מלגת אסיף בחקלאות - משרד הנגב והגליל
הגישו מועמדות
הדרכה בכפר הנוער גלים - חוף הכרמל
הגישו מועמדות
תכנית המלגות של עיריית ראש העין
הגישו מועמדות
מלגות מטעם עיריית נשר
הגישו מועמדות
עמותת בית על הים - חוף הכרמל
הגישו מועמדות
מרכז הצעירים - הערבה התיכונה
הגישו מועמדות
תכנית תק"א לעולים - משרד העלייה והקליטה
הגישו מועמדות
מלגות ראש העיר ומעורבות חברתית לתושבי יקנעם
הגישו מועמדות
מלגת לוויתן על שם תם פרקש
הגישו מועמדות
אקדמיה חונכת בקהילה - לתושבי ראשון לציון
הגישו מועמדות
מלגת לימודים למסלול הנדסאי אקדמי באוניברסיטת אריאל
הגישו מועמדות
מלגת חונכות עלמ עזרה מסטודנט לסטודנט באוניברסיטת אריאל
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי גבעתיים
הגישו מועמדות
כפר הסטודנטים אריאל
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי אשקלון
הגישו מועמדות
קרן מלגות לסטודנטים עיוורים ולקויי ראיה
הגישו מועמדות
מועצה אזורית מגידו - מלגה לתושבי המועצה
הגישו מועמדות
עיריית קרית אתא - מלגה לתושבי העיר
הגישו מועמדות
עיריית נס ציונה - מלגה לתושבי העיר
הגישו מועמדות
עיריית קריית ביאליק - מלגה לתושבי העיר
הגישו מועמדות
אורט הרמלין - מלגות הצטיינות להנדסאים
הגישו מועמדות
מלגת נתוני כניסה - הנדסאים באריאל
הגישו מועמדות
עיריית קרית שמונה - מלגה לתושבי קרית שמונה
הגישו מועמדות
מועצה מקומית ראש פינה - מלגה לתושבי ראש פינה
הגישו מועמדות
מועצה מקומית שוהם - מלגה לתושבי שוהם
הגישו מועמדות
הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים - מלגה להנדסאים
הגישו מועמדות
הנדסאים תל אביב - חיילים משוחררים
הגישו מועמדות
עיריית אריאל - מלגה לתושבי אריאל
הגישו מועמדות
מועצה אזורית גן יבנה - מלגה לתושבי גן יבנה
הגישו מועמדות
מלגות עיריית אור יהודה - לתושבי העיר
הגישו מועמדות
קרן יוסי לפר ז"ל - מלגת מחקר בתחומי משק הבקר
הגישו מועמדות
מלגה מטעם קרן הסיוע - מלגת מל-GO
הגישו מועמדות
מלגה לבוגרי הנדסאים בהנדסאים באריאל
הגישו מועמדות
הנדסאים באריאל - מלגה לתואר הנדסאי
הגישו מועמדות
מכללת אפקה - מלגות לבעלי נתוני קבלה גבוהים
הגישו מועמדות
כפר הסטודנטים הדר הכרמל חיפה
הגישו מועמדות
עיריית מגדל העמק - מלגה לתואר ראשון
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי כפר יונה בלבד
הגישו מועמדות
בצלאל - מלגת משרד לקליטת עלייה לעולים חדשים
הגישו מועמדות
עיריית אשדוד מעודדת לימודים אקדמאיים ומאפשרת לסטודנטים תושבי העיר
הגישו מועמדות
סיוע לסטודנטים תושבי מועצה אזורית מבואות חרמון
הגישו מועמדות
מלגות לסטודנטים בבקעת הירדן
הגישו מועמדות
מלגת סיוע לתושבי המועצה האזורית הר חברון
הגישו מועמדות
בית שאן - סיוע לסטודנטים ללימודים אקדמיים תואר ראשון ותלמידי ישיבות גבוהות
הגישו מועמדות
מלגות תושבי הרצליה לסטודנטים לתואר ראשון
הגישו מועמדות
מלגה עירונית לתושבי כרמיאל
הגישו מועמדות
מלגת סיוע לסטודנטים תושבי מרום הגליל
הגישו מועמדות
סיוע לסטודנטים תושבי נתניה לתואר ראשון
הגישו מועמדות
שאלות הגולשים מהפורום: מלגות להנדסאים
כניסה לפורום מלגות
תהילה
מלגה לתאומים הלומדים יג -יד הנדסאים
311 צפיות
רויטל מנשס
מילגה ליתום מאם
265 צפיות
דורון לביא
האם יש מלגה המתאימה לגיל 40+ במכללת עתיד?
248 צפיות
פדריקו
מלגת אימפקט , דאלה חשובה
360 צפיות
ביאן עיסא
עזרה בתשלום לימודי הנדסאים
324 צפיות
מועדאד אבו אלחיר
מלגות ללימודים הנדסאי בניין
307 צפיות
אביגיל
מלגה ללימודים באוניברסיטת אריאל
370 צפיות
שרה
מלגה ללימודי הנדסאי תוכנה
691 צפיות
יעקב כהן
מלגת סיוע במימון לימודי הנדסאי
277 צפיות
Michael Malayev
הנדסאים באריאל - מלגה לתואר הנדסאי
313 צפיות
אנגליקה
מלגות ללימודי הנדסאי עיצוב מדיה
562 צפיות
לקץ קאסה
מלגות ליוצאה אתיופיה באוניברסיטת אריאל
440 צפיות
כרמית
מלגת סיוע להנדסאית
367 צפיות
נעמה
מלגות להנדסאי בניין
350 צפיות
י
מלגת קיום לאמא +2 בלימודי הנדסאים של מהט
459 צפיות
ויסאם סלאלחה
מלגה לבן למשפחה שכולה
1034 צפיות
גבריל גלאל זיאדנה
בירור לגבי מלגה ללא התנדבות להנדסאים
663 צפיות
מלקו
מלגות לימודים ליוצאי אתיופיה מעל גיל 35
905 צפיות
אסתר
מלגת לימודים לשני אנשים באותה משפחה
639 צפיות
מיכאל
מלגה ללימודי הנדסאי חשמל
403 צפיות
דגנית חלפון
מלגה להנדסאי אדרילות ועיצוב
377 צפיות
גילה בראון
מלגה להנדסאי חשמל
314 צפיות
משה
מלגות להנדסאי חשמל
417 צפיות
איציק
מלגות למבוגרים בני 60 פלוס במכללת ספיר
463 צפיות
אמירי רמי
בקשת מלגה ללימודי הנדסאי תעשייה וניהול
336 צפיות
שאלות הגולשים בנושא
שנה ראשונה חינם - מלגה ללימודי תואר ראשון
מלגות טלדור משרד החינוך
מלגת משרד החינוך - מס' הטלפון
איך לכתוב בקשה למלגה
יצירת קשר טלפוני עם אימפקט
מענה לגבי זכאות מלגת משרד החינוך
מתי מקבלים תשובה לגבי זכאות למלגת משרד חינוך?