לימודי תעודה בהנדסת בטיחות למהנדסים - אוניברסיטת אריאל

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תעודה, מקצוע? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הנדסת בטיחות לתעודה - אריאל.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

לימודי תעודה בהנדסת בטיחות באוניברסיטת אריאל בשומרון

 

לתשומת לבך - מסלול הלימודים אינו פעיל

 

ב - 24 למאי בשנת 2001 רחבת הריקודים באולמי "ורסאי" הייתה מלאה בחוגגים. זמן קצר לפני כן, הם ליוו לחופתם את קרן ואסף - זוג צעיר ומאוהב. אף אחד מבין מאות האנשים ששהו באולם בקומה השלישית לא העלתה בדעתו כי בעוד רגע תקרוס רצפת הפל-קל של הרחבה תחת רגליהם. עשרים ושלושה אנשים קיפחו את חייהם באירוע וקרוב ל - 400 נוספים נפצעו. בחקירה שנערכה לאחר האסון התברר כי את הטרגדיה הזו ניתן היה למנוע.

 

לליקויי בטיחות יש השלכות מרחיקות לכת - כלכליות, אקולוגיות וחברתיות. בעשור האחרון, הולכת וגדלה המודעות לכך ברמת המאקרו ובעקבותיה נוצר ביקוש למהנדסים מומחים בתחום שיסייעו במניעתם של אסונות בתחומי הבנייה, התעופה והתעשייה. באוניברסיטת אריאל, תוכלו למצוא מסלול להכשרת מהנדסים המעניק למשתתפים בו כלים אקדמיים בעולמות תוכן מדעיים והנדסיים הקשורים בהנדסת בטיחות.

 

תכנית הלימודים

 

מסלול הלימודים לתעודה מקצועית בהנדסת בטיחות נועד להכשיר מהנדסים בעלי רקע קודם מתאים להתמודד ביעילות עם בעיות מורכבות בכל הקשור להקמה ולניהול של מערכי בטיחות. הוא משלב תכנים מתחומי ידע שונים כגון ביוטכנולוגיה, רפואה וניהול פרויקטים ועוד. הסטודנטים ילמדו מושגי יסוד מתחום ניהול הסיכונים ומעולם הבריאות התעסוקתית, ויכירו על בוריה את התקינה הישראלית בנושא. כמו כן, הם ירכשו כלים לחקירה של תאונות עבודה ולתכנון בטיחות בתעשיות כימיות ובמערכות חשמל.

 

 

מתכונת הלימוד

 

המסלול מתקיים במסגרת הפקולטה להנדסה באוניברסיטת אריאל במתכונת של פעמיים בשבוע - ערב אחד באמצע השבוע וכן ביום שישי בבוקר. זו תכנית חד שנתית הכוללת שני סמסטרים, כאשר חלק מהסטודנטים יידרשו לסמסטר נוסף של לימודי השלמה בזרימה, בכימיה, במעבר חום או בחוזק חומרים, בהתאם להשכלתם הקודמת ולניסיונם התעסוקתי בשטח. 

 

נושאי הלימוד

 

התכנית כוללת מגוון נושאים ובהם:

 

  • תכנון בריאות למערכות
  • ארגונומיה
  • סוגיות בבריאות תעסוקתית
  • בטיחות מבנים
  • בטיחות בתעשייה הכימית
  • מבוא לניהול סיכונים
  • חוקת הבטיחות במדינת ישראל
  • חקירת תאונות עבודה     
  • מפגעי בטיחות אפשריים במערכות חשמל     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

כדי להתקבל לתכנית עליכם להיות בוגרי תואר ראשון בהנדסה בהתמחות כלשהי ממוסד לימודים המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. בנוסף יכולים להתקבל ללימודים גם סטודנטים לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול בשנה השלישית ללימודיהם ותלמידים בשנה האחרונה ללימודי הנדסה בכל התחומים.

 

תעודה

 

מסיימי ההכשרה בהנדסת בטיחות יקבלו תעודת גמר בלימודי הנדסת בטיחות מטעם אוניברסיטת אריאל. כמו כן הם יהיו זכאים להירשם במדור הנדסת בטיחות כמדובר נוסף אצל רשם האדריכלים והמהנדסים. כמו כן תקנה התכנית אישור לבוגרים לקבל אישור "ממונה על הבטיחות" של מנהל הבריאות התעסוקתית בכפוף לאישורו של משרד הכלכלה.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת אריאל - לימודי תעודה

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת אריאל - לימודי תעודה

כלים שיעזרו לך לבחור