רוצה פרטים על לימודי קינסיולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס קינסיולוגיה מעניין אותך?

רוצה לדעת על לימודי קינסיולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי קינסיולוגיה

 

שרירים מדברים

 

הקינסיולוגיה היא תחום טיפולי השייך לרפואה המשלימה; המונח נגזר מן המילה היוונית "קינטיקוס" – שמשמעותה "נמצא בתנועה" ובתוספת הסיומת "לוגיה" – קינסיולוגיה היא בעצם "המדע של ההימצאות בתנועה", אם תרצו. כך או כך, זוהי שיטה עדינה ומתוחכמת, הנשענת על ההנחה כי כל דבר שקורה ושקרה אי פעם בחיינו – כל דבר – משפיע על הגוף באופן שהוא אוגר אותו כמידע אנרגטי עצור בשרירים. משמעות הדבר היא, שאירועים שאנו עוברים בחיינו, מכל הסוגים, בעצם מטביעים את חותמם במסת השריר שלנו ועם הזמן – הופכים למאגרים של אנרגיה חסומה המפעילה את תת-המודע.

 

תת המודע שלנו הוא נדבך נוסף וקריטי בשיטה זו והטענה היא – טענה פסיכולוגית ידועה ומוסכמת על רבים – כי הוא זה שמפעיל אותנו, באמצעות המידע המצוי ברשותו. תת-המודע פועל על פי אמונות ישנות שנטבעו בו, ולפיהן הוא בעצם קובע איך כל אחד מאיתנו חווה את המציאות העכשווית שלו. בהתאמה, האנרגיה העצורה בשרירי הגוף זו שמפעילה את תת-המודע שלנו – שכן היא זו ה"מספרת" לו, באמצעות הגוף, על האמיתות הקיימות בגופו של כל אחד מאיתנו.

 

על השיטה

 

הקינסיולוגיה מניחה כי האדם הוא מכלול שלם המורכב מגוף-נפש-רגש ורוח, וכי על כל המרכיבים לעבוד ביחד בתיאום ובהרמוניה מלאה כדי לאפשר לאדם לחזור לטבע המקורי והבסיסי שלו – שאינו חסום. הגוף הוא זה שכל המידע אצור ועצור בתוכו באופן אנרגטי, בשרירים. כך, הקינסיולוגיה עוסקת בעצם בעבודה דרך הגוף – באבחון באמצעות בדיקת שריר ייחודית לה, כשמשם מתקבלות תשובות רבות הנוגעות למצבים רגשיים ונפשיים.

 

הנחות יסוד נוספות בשיטה הן כי המידע, כאמור, נקלט בכל תא ותא בגוף ולאו דווקא במוח וכן – כי התנועה היא כלי חזק ובלתי-אמצעי לשינוי וללמידה. כלי חשוב בשיטה הוא "בדיקת שריר" – ובו בודקים את טונוס השריר ואת תגובתו האוטומטית ביחס לשאלה מסוימת הנשאלת. באופן זה, השריר "מספק את התשובה" ובעצם עוקף את כל המערכות המודעות שלנו – אלו שמבלבלות אותנו לעתים קרובות ומסתירות מאיתנו את האמת הפנימית שלנו בנוגע לנושאים רבים.

 

נושאי הלימוד

 

התחום מחולק לקינסיולוגיה חינוכית, קינסיולוגיה יישומית וקינסיולוגיה התפתחותית – כשבבסיס כולן עומדים אותם עקרונות של ממש, אך כל אחד מהם הוא ייעודי לטיפול ממוקד בתחומים מסוימים. הקינסיולוגיה החינוכית מתמקדת בטיפול בלקויות למידה, למשל. בנוסף, התחום הוכח כיעיל בהפחתה משמעותית בתופעות פיזיות כבעיות במערכת העיכול, לחץ דם לא סדיר, מיגרנות, הפרעות בשינה ועוד.

 

מבין נושאי הלימוד המרכזיים בקורסים השונים לקינסיולוגיה:

 

  • כישורי הדרכה
  • שחרור רגשי
  • אינטליגנציות מרובות
  • גישה חיובית
  • מוח ימין ומוח שמאל
  • בדיקת שריר
  • ניתוח מקרים ופרקטיקה
  • שחרור ממתחים
  • איזון בין מערכות מוח וגוף
  • מוטוריקה גסה
  • תרגול במדיטציה ובהקשבה פנימית
  • מוטוריקה עדינה
  • פיתוח מודעות גופנית ככלי אבחון עצמי
  • ועוד

 

מוסדות לימוד אפשריים

  

  • מכללת מדיסין – מבית המכללה למינהל – אחד המוסדות הראשונים בתחום הרפואה המשלימה בארץ ואחד החלוצים בתחום. מציע קורס קינסיולוגיה התפתחותית שאורכו שנה אחת לקבלת הסמכת "מוסמך", באורך של שנתיים לקבלת תעודת "בכיר, או באורך שלוש שנים לקבלת הכשרת "מומחה".

 

  • מכללת מדיטבע – מציעה מסלול לימודי קינסיולוגיה – אימון המוח והגוף, הנמשך שנה אחת, ומכשיר את בוגריו לטיפול עצמי ולטיפול באחרים באמצעות השיטה – ליצירת שינויים במגוון תחומי ולהתמודדות עם בעיות וקשיים שונים.

 

עצמאות שלמה

 

לטענת העובדים עמה, מטרתה של השיטה "איננה לטפל או לרפא", אלא ללמד את האדם לערוך אבחון עצמי בסופו של דבר, ולהשיב לעצמו את השחרור השרירי הטבעי לו ואיתו, אף את בריאותו הנפשית והרגשית – את תפישת העולם הנקייה מהתניות קודמות. באופן זה, ובהדרכת הקינסיולוג המקצועי העובד עם המטופל על תקן של מאמן אישי – המטופל עצמו מוביל לשחרורו מבעיות ומחסמים רגשיים, נפשיים, חברתיים ואף פיזיים. הטיפול נעשה באמצעות תרגילים פיזיים פשוטים וממוקדים, והם אלה שמביאים לשחרור ברבדים הנוספים.

 

לימודי התחום יכשירו אתכם בכלים מופלאים ופשוטים לעזרה עצמית, וללימוד אחרים לעזור לעצמם. הלימודים מוצעים במגוון אפשרויות ואף במסלולים ייעודיים, ולבטח תמצאו בתוכם את המסלול העצמאי שלכם.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי קינסיולוגיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי קינסיולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי קינסיולוגיה
שאלות הגולשים בנושא
עבודה בקינסיולוגיה דרך משרד החינוך או הבריאות
תחומים מבוקשים ברפואה משלימה, ומה זה קינסיולוגיה?
לימודי קינסיולוגיה - איפה לומדים?
לימודי קינסיולוגיה - מוסדות באזור המרכז
האם מומלץ ללמוד קינסיולוגיה?
שכר הלימוד של לימודי קינסיולוגיה
לימודי קינסיולוגיה בחיפה והסביבה