רוצה פרטים על קורס חריטה בעץ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס חריטה אמנותית בעץ

רוצה לדעת על קורס חריטה בעץ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס חריטה בעץ

 

השימוש בעץ לתועלת האדם מתועד כבר מהעידן הקדום. במשך שנים למדו בני האדם לעבד את עצי הנוי והפרי בסביבתם הקרובה, וליצור מהם מתקנים וכלים שימושיים. אחת השיטות לעיבוד עץ היא באמצעות חריטה, המאפשרת יצירה של מגוון חפצים אמנותיים כמו קערות, כוסות וגביעים, בעזרת מכונות חריטה מקצועיות. תהליך החריטה אינו מסובך, אך המעוניינים ליצור בשיטה זו נדרשים ללמוד את טכניקת העבודה ואת דרכי הפעלת הציוד. מסיבה זו, מציעים מוסדות שונים קורסים בחריטה בעץ, בהם ניתן ללמוד את רזיה של אמנות שימושית זו.

 

למי מיועדים הלימודים?

 

קורסים בחריטה מיועדים לכל המגלים עניין בעיבוד עץ וביצירה, לבעלי חיבה לעבודת כפיים ולבוגרי קורסי נגרות. כמו כן, יכולים ללמוד בהם אמנים ויוצרים בעץ, וכן יוצרים בחומרי גלם נוספים, המעוניינים להרחיב את הכלים היצירתיים שברשותם ולהיחשף לטכניקות חדשות.

 

מה לומדים?

 

בתחילת הקורס, מתוודעים המשתתפים לסוגי העץ השונים בהם עושים שימוש, וכן לטכניקות המגוונות הנהוגות בחרטות. הם מכירים את כלי העבודה כגון מחרטות הראש והעוקצים, את מכשירי העיבוד הידניים ובהם מפסלות ומשייפים, וסוקרים את דרכי השימוש הנכונות והבטוחות בהם. לאחר מכן, הם לומדים כיצד יוצרים מגוון רחב של כלים וחפצי נוי, ומתנסים בשלביו השונים של תהליך העבודה, החל מבחירת גזע העץ, ועד לליטוש וגימור הכלים שיצרו במו ידיהם. במהלך השיעורים, מתנסים המשתתפים בעבודה מעשית רבה בסדנאות בסטודיו, וכן רוכשים ידע בענף דרך צפייה בהדגמות חיות של המרצים, ובהדרכות על השימוש הנכון בציוד.

 

מה משך הקורס?

 

הקורסים מתפרשים בדרך כלל על פני פרק זמן שבין חודש לחודשיים וחצי. המפגשים מתקיימים אחת לשבוע, כאשר המשתתפים יכולים לבחור בין לימודי ערב לשיעורים המתקיימים בשעות הבוקר ואחר הצהריים. מרבית המוסדות גמישים בשעות הפעילות, וחלקם אף מתאימים את מהלך המפגשים לצרכי התלמידים.

 

נושאי הלימוד

  • תכונות זני עץ.
  • אמנות אקולוגית.
  • עיבוד גדעי עצים.
  • שימוש במפסלת ידנית.
  • ייצור קופסאות וגביעים.
  • עבודה עם עץ יבש ורטוב.
  • עיבוד עצי פרי ונוי מקומיים.
  • ועוד.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

הקורסים הבסיסיים מתאימים לקהל יעד רחב של משתתפים, יכולים ללמוד בהם גם חסרי ניסיון קודם בתחום. קורסים למתקדמים מיועדים לבוגרי קורסי הבסיס, או למגיעים עם ניסיון מקצועי רלוונטי. ישנם מוסדות המגבילים את גיל המשתתפים בגיל 19 שנים ואילך, אולם ישנם מסלולים שבהם יכולים ללמוד גם בני נוער, ואף ילדים. 

 

 

היכן לומדים? 

  • סטודיו לאומנויות העץ חי פלח (בית ינאי): בקורס זה עוברים בכל אחד מהשיעורים תהליך יצירה מלא, מתחילת העבודה ועד גימור המוצר, וכך יוצרים מספר קופסאות וכלים שימושיים.  היקף הסדנה הינו 5 מפגשים, ניתן לבחור בין לימודים בשעות הבוקר לבין קורס ערב.

 

  • מוסללה (ירושלים): במכללת מוסללה לאמנויות מתקיימים גם קורסים וסדנאות בתחומי המלאכה, בהם גם קורס מבוא לחריטה שהיקפו 10 מפגשים, המתאים גם לחסרי ניסיון. במהלך הקורס מתנסים בהכנת כלים בסיסיים, בהשחזת מפסלת, ובחומרי גימור.

 

  • בית הספר לחריטה בעץ יחיאל מטלון (הוד השרון): בית הספר מציע קורסים למתחילים ולמתקדמים, הנערכים בקבוצות קטנות. המשתתפים מכירים את החידושים העדכניים בענף החרטות, ומתנסים בשימוש בהם בליווי מנחה הקורס, שהוא בעל מקצוע רשום באגודת החריטה הישראלית. השיעורים מתקיימים פעמיים בשבוע, בשעות אחר הצהרים והערב.

 

  • ידנות - בית הספר לנגרות מסורתית (יד השמונה, סמוך לירושלים): בית הספר מתמחה בעבודה בכלים ידניים וללא מכונות. בין הקורסים בבית הספר נכלל קורס גילוף בעץ ירוק, שבו מתנסים בעבודה בכלים ידניים ומסורתיים, להכנת כלים שונים. היקף הקורס שמונה מפגשים, בשעות הערב. 

 

מה עלות הלימודים?


עלות הקורסים נעה בין 2,500 - 3,500 שקלים, אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה. סדנאות מרוכזות בנות מפגש אחד או שניים כרוכות בעלות נמוכה יותר, הנעה בין 500 - 1,000 שקלים בממוצע. נוסף על אורך הקורס, גורמים המשפיעים על שכר הלימוד כוללים את קהל היעד (מתקדמים או מתחילים), עלויות לציוד ולחומרי הגלם, ועוד.


לימודי המשך אפשריים


בוגרי הקורסים הבסיסיים המעוניינים להמשיך לפתח את יכולותיהם, יכולים להמשיך לקורסים למתקדמים וכן ללמוד בהשתלמויות שונות ובהן להכיר טכניקות מגוונות, וכן להתנסות בפרויקטים מורכבים יותר. כמו כן, ניתן ללמוד קורסים בענפים משיקים, כגון:

  • בניית רהיטים ונגרות - קורסים בנגרות מקנים ידע נרחב במלאכה זו, ומתבססים בעיקר על התנסות מעשית בסדנה. בחלק מן הקורסים ניתן להתמקצע גם בבניית רהיטים מחומרים ממוחזרים, בעבודה אקולוגית, ועוד.

 

  • גילוף - בקורס גילוף ניתן להכיר את טכניקת העבודה הידנית בעץ, ולהתנסות בהכנת כלים כגון כפות, קופסאות, ועוד. מוצעים מגוון סוגי קורסים, החל מסדנאות להיכרות עם התחום ועד לקורסים מתקדמים יותר המיועדים להעמקה.

 

  • חריטה בלייזר - קורסים המקנים כלים לעבודה במכונות לחריטת לייזר, ומתמקדים בעיקר בעבודה במתכת, אולם בחלקם ניתן להתמקצע גם בעיבוד עץ וחומרים נוספים, כגון פלסטיק, נייר, ועוד. במהלך הקורס מתוודעים לאופן הפעלת המכונות, ולומדים לתרגם שרטוטים ומודלים דו ממדיים ותלת ממדיים למוצרים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס חריטה בעץ?

רוצה לדעת יותר על קורס חריטה בעץ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כמה מרוויח יועץ תזונה בכיר?
לימודי תעודה מעשיים לבעלי תואר בשיווק
לימודי מדעי המחשב - מסלול לחרדים
תזונה והרגלי אכילה נכונים
האם בית המורה בבני ברק מוכר במשרד החינוך?
עלות קורס רשיון אוטובוס
קורס מנב"טים - תנאי קבלה