רוצה פרטים על קורס ארכיונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

ארכיונאות, מידענות ולימודים

רוצה לדעת על קורס ארכיונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ארכיונאנות

הארכיונאות הינה מקצוע רב תחומי השייך למדעי המידע. תחום זה נושק לענפים כגון אינטרנט ומערכות מידע, שימור מורשת, היסטוריה, אוצרות, ועוד. ארכיונאים עוסקים בניהול המידע בארכיון ובמאגרי המידע, ומהווים חלק משמעותי ובלתי נפרד ממורשתם התרבותית וההיסטורית של עמים, מדינות, ערים, מוסדות, וקהילות. כמו כן, הם תורמים לקידום ולהנגשת ידע אודות רעיונות, אירועים, ותמורות הנוגעים לחיינו בעבר ובהווה, ובד בבד מהווים עדות חשובה להמשך חיינו בעתיד.

 

 

מסלולים אפשריים ומוסדות – היכן לומדים?

 

האיגוד הישראלי לארכיונאות ומידע הינו הגוף המקדם את ההכשרות המקצועיות בתחום הארכיונאות בארץ. האיגוד מקיים קורסים שנתיים בסיסיים בתחום, לצד השתלמויות שונות, בשיתוף עם החוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל-אביב, שבו מתקיימים לימודי תעודה בארכיונאות (אחת לשנתיים). לימודי התעודה מיועדים לבעלי תואר ראשון בלבד.

 

תכניות ההכשרה שמקדם האיגוד הישראלי לארכיונאות ומידע הינן:

 

  • קורס יסודות הארכיונאות: זהו קורס בסיסי, המהווה קורס מבוא ללימודי התעודה "ארכיונאי מורשה" המתקיימים במוסדות אקדמיים. מטרתו  של הקורס הקניית מושגי יסוד בתחום הארכיונאות, וחשיפת הלומדים לתחום. אוכלוסיית היעד של הקורס הינה עובדים בארכיונים ובמרכזי תיעוד מידע, שברשותם תעודת סיום 12 שנות לימוד.

 

  • לימודי תעודה לקבלת תעודת ארכיונאי מורשה: זוהי תכנית לימודי תעודה בארכיונאות ובמידענות, המיועדת לבוגרי תואר אקדמי בלבד. לימודים אלו מקנים תעודה המוכרת על ידי האיגוד לארכיונאות ולמידע. לימודי התעודה מתקיימים בין היתר במוסד הבא:
  1. אוניברסיטת תל-אביב: לימודי התעודה מתקיימים במסגרת החוג להיסטוריה של עם ישראל, במהלכם מתוודעים הסטודנטים לרקע העיוני ההיסטורי, התרבותי, והמשפטי עליו מבוססת הארכיונאות. כמו כן מתקיימות סדנאות מעשיות שבהן רוכשים פרקטיקת שימור והנגשת מידע, ומיומנויות שימוש בטכנולוגיות מידע. חשוב להדגיש כי לימודי תעודה אלו מיועדים לבעלי תואר ראשון ומעלה בלבד!

 

  • השתלמויות אזוריות: מטרת ההשתלמויות האזוריות לקדם למידת עמיתים בסוגיות נבחרות אודות הקמת ארכיון, וניהול ארכיון. אוכלוסיית היעד הינה ארכיונאים העובדים בארכיונים קטנים או מקומיים. מסגרת ההשתלמות היא יומיים, וכן מתקיים יום סיור.

 

  • התכנית לארכיונאות קהילתית: מטרות לימודי תעודה אלו הינה להכשיר להקמה ולניהול ארכיון קהילתי, תוך הקניית כלים לעבודה מעשית בארכיון הקהילתי, והיכרות עם מושג זה כתחום מתפתח במקצוע הארכיונאות. הקורס מיועד לעובדים בארכיונים, המעוניינים לרכוש כלים לקידום עבודתם, ולעובדים עם קהילות שברצונם להעמיק את ידיעתם בניהול המורשת כגורם התומך במיצוב הזהות הקהילתית. יכולים להתקבל בוגרי קורס "יסודות הארכיונאות", שברשותם תעודת בגרות מלאה, בעלי ניסיון משמעותי בעבודה בתחום הארכיונאות, העוברים ראיון אישי. ניתן ללמוד במוסד הלימוד הבא:

 

  1. מכללת אורנים – היחידה ללימודי חוץ (קריית טבעון): התכנית לארכיונאות קהילתית ביחידה ללימודי חוץ של מכללת אורנים נבנתה בשיתוף עם האיגוד הישראלי לארכיונאות ולמידע. היקפה של התכנית 124 שעות + 36 שעות פרקטיקום.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

עובדי ארכיונים הינם בעלי מקצוע בתחום ניהול הרשומות והארכיון. תפקידם לפקח על ניהול המידע ביחידות ארגוניות שונות ברשויות המקומיות, במשרדי הממשלה, בחברות עסקיות, בתנועות פוליטיות, במפעלים בתעשייה, במוסדות חינוך, ובגופים נוספים שבהם פועלת מערכת מנהלתית. במסגרת תפקידם, אחראיים הארכיונאים על ניהול ושימור החומר, ועל הנגשתו לקהלים רלוונטיים שונים. נוסף על כך, ארכיונאים מודרניים מתפקדים כפעילים בקהילות שבהן קיים הארכיון, וכך הם אוספים פרטים אישיים של אנשים ומשפחות, עורכים ראיונות, ויוזמים מחקרים ותערוכות.

 

בוגרי הקורסים וההכשרות בתחום מקבלים בדרך כלל תעודות גמר מטעם המוסדות המלמדים, וכן על ידי האיגוד הישראלי לארכיונאות.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס ארכיונאות?

רוצה לדעת יותר על קורס ארכיונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
התלבטות - הנהלת חשבונות, מידענות או מחסנאות ממוחשבת?
קורס ספרנות ומידענות לאקדמאים
תאריכי פתיחה לקורס מידענות הקרוב
מה עלות קורס מידענות?
לימודי מידענות - מספר המפגשים בקורס
קורס מידענות במכללת אורנים
קורס ספרנות ומידענות במכללת תל חי