רוצה פרטים על מזכירה משפטית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מזכירות משפטית - עולם המשפט מעניין אותך?

רוצה לדעת על מזכירה משפטית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מזכירה משפטית  - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

לכל מזכירה בכל משרד ובכל תחום יש חשיבות עצומה. למעשה, המשרד נראה כמו שהמזכירה מתפקדת. סדר בניירת, מיילים נכנסים ויוצאים, שליחת פקסים וקבלתם, קביעת פגישות וביטולן, ניהול הסדר ביומן, קבלת קהל נאותה, שיחות עם ספקים ונותני שירותים, וכל מה שקשור במנהלה, כל אלה מתפקידיה של המזכירה במשרד המודרני.
 
המזכירה המשפטית, נושאת בעוד תחומי אחריות מלבד אלה המוזכרים לעיל. בכל משרד עורכי דין טיפוסי, כמות התיקים והניירת היא אין סופית. אם לא ייעשה סדר בבלגאן, המשרד ולקוחותיו יהיו בצרות. עורכי דין רבים יוכלו להגיד לכם שמזכירות משפטיות יכולות בקלות להיות עורכות דין מוצלחות.
 
הידע והניסיון שהללו צוברות בעבודתן והמושגים המשפטיים אותן הן לומדות במהלכה, הם גדולים מאוד. ניסיון זה מסייע למשרד להיות מסודר כשכל אחד יודע תפקידו, התיקים הדחופים תמיד עומדים על סדר היום ומה שאינו דחוף ממתין בתורו. כל עורכי הדין יודעים בדיוק מי יוצא לדיון, עם מי ומתי, ומספר הלקוחות הממורמרים יורד למינימום בעקבות יחס טוב, זמן טיפול סביר ושירות נאות שהם מקבלים.
 
 
למה כדאי לי ללמוד?
 
 ראשית, כי כדי להיות מזכירה משפטית עלייך להבין חומר רב ומושגים בהלכות המשפט. אי לכך, בקורס מזכירות משפטית, תלמדי על מערכת המשפט בישראל, דיני נזיקין, דיני קניין, אכיפת החוק, שמירת הפרטיות, אבטחת מידע, דיני עונשין, דיני חוזים, דיני שטרות, לימוד תוכנות מחשב רלוונטיות, שימוש באתרי מידע משפטיים, רישום פרוטוקולים, תכתובת משפטית, אנגלית משפטית, וכמובן ניהול משרד ועוד.
 
כשתסיימי את הקורס בהצלחה תוכלי לעבודה בתחומי פעילות במגזר  העסקי, השירותים, השירות והציבורי הקשורים למערכת המשפט. זה יכול להיות משרד עורכי דין, בתי משפט, וכל חברה בה קיימת מחלקה משפטית גדולה, כמו בנקים חברות סלולר, חברות הטלפון, האינטרנט, ערוצי טלוויזיה  ועוד.
 
 
מתכונת הלימוד
 

 לפי הנחיות משרד הכלכלה והתעשייה, היקפו של קורס מזכירות משפטית הוא כ - 450 שעות לימוד. מתוכן מוקדשות כ - 163 שעות לימוד להתנסות מעשית, שמתקיימת במסגרת תרגילים ליישום מיומנויות הארגון וכן סיור לימודי. לקראת סיום ההכשרה מבצעים גם תרגיל מסכם. יש לציין כי קיימים מוסדות שמקיימים קורסי מזכירות משפטית שאינם מוכרים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ואלו נערכים במתכונת שעות שונה.

 

תנאי קבלה

 

לפי משרד הכלכלה והתעשייה, כדי להתקבל לקורס זה על המועמדים להיות בוגרי 12 שנות לימוד לפחות, ולהחזיק בידע בשפה העברית ברמת 2 יחידות בבגרות בהבעה, כמו כן, עליהם להציג בגרות באנגלית בהיקף של לפחות 3 יחידות. כחלק מתנאי הקבלה, עוברים המועמדים גם ראיון בפני וועדת קבלה וכן מבחני מיון בשפה האנגלית, בעברית ובשימוש במעבדי תמלילים ובהפקת מסמכים.

 

כמה זה עולה?
 
 מחיר ממוצע ללימודי קורס מזכירה משפטית הוא כ-5600 ₪ .
 
 
היכן לומדים?
 

יש לציין כי לא כל מוסדות הלימוד מציעים קורסים המוכרים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, אשר מעניקים תעודת מקצוע מטעם המשרד.

 

  • המכללה לניהול (חיפה והקריות) - הקורס נפרס על פני כ - 3 חודשים. ניתן ללמוד גם במסלול משולב עם תחום מזכירות הביטוח.

 

  • המכללה למינהל (שלוחת נתניה) - בשלוחת נתניה מתקיים קורס זה, וכן קורסים נוספים ללימודי תעודה.

 

  • מכללת לימודית (ירושלים): במכללת לימודית מתקיים קורס שהיקפו 40 שעות, ניתן ללמוד במסלול בוקר או ערב. במכללה מגוון של קורסים נוספים בתחום המינהל וכן בענפים נוספים.

 

  • המכללה המשותפת (פרישה ארצית): המכללה מציעה קורס מזכירות משפטית, כאחת ההתמחויות במסגרת קורס מזכירות בכירה וניהול לשכה. היקפו של המסלול כשלושה חודשים והוא כולל כ - 45 שעות אקדמיות.

 

  • המכללה האזורית אשקלון: היחידה ללימודי חוץ במוסד הלימוד מציעה קורס מזכירות משולב, שכולל הכשרה במזכירות משפטית לצד ענפים כמו מזכירות ביטוח ומזכירות רפואית. מסלול זה מתקיים במתכונת קורס ערב והוא כולל גם התנסות מעשית.

  

  • המכללה הרב תחומית: במסגרת הקורס למזכירות בכירה של המכללה, ניתן לקבל גם הכשרה בתחום המזכירות המשפטית וכן לקבל הסמכה למזכירות ביטוח.

 

  • מכללת המסלול הנכון: מכללה פרטית שנמצאת בקרית מטלון בפתח תקווה. במכללה תחומי לימוד כמו מזכירות משפטיות (500 שעות לימוד לקבלת תעודה), בית ספר להכשרת מאמנים, ניהול תיקי השקעות ועוד.

 

  • מכללת אתגר תקשורת: המכללה מציעה קורס מזכירות משפטית שמתקיים בפיקוח משרד הכלכלה והתעשייה, בהיקף של כ - 450 שעות. עוד ניתן ללמוד במכללה בקורס הנהלת חשבונות 1+2, בקורס ניהול משרד ובקורס מזכירות רפואית.

 

  • מכללת נתיב (טבריה): במכללת נתיב מתקיים קורס מזכירות משפטית שמוכר על ידי משרד הכלכלה והתעשייה. כמו כן, ניתן למצוא במוסד הכשרה מקצועית זה במסלולים נוספים, בענפים כמו מחשבים, חשבונאות, נדל"ן, טיפול בגיל הרך ושוק ההון.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על מזכירה משפטית?

רוצה לדעת יותר על מזכירה משפטית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
עבודה לאחר לימודי מזכירות משפטית
מזכירות משפטית או מזכירות רפואית - מה עדיף?
קורס מזכירות משפטית או רפואית באזור הדרום
לימודי מזכירה משפטית - רמת האנגלית בקורס
מזכירות משפטית - קבלה ללקויי למידה
קורס מזכירות משפטית בשילוב עם תואר ראשון
כמה שעות לומדים במסגרת קורס מזכירה משפטית?