מכינה להנדסה ולמדעים מדויקים באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מכינה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על בן-גוריון - מכינה להנדסה ומדעים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה קדם אקדמית למדעים מדויקים ולהנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב


עזרה בקבלה ללימודי המדעים


תחומי המדעים המדויקים וההנדסה הם בין המבוקשים באקדמיה. רבים שמחפשים לסלול דרך להייטק או לתעשייה בוחרים ללמוד תחום מדעי או הנדסי. דרישות הקבלה לתכניות הלימוד הללו הן גבוהות בדרך כלל, דגש מושם על ציונים במקצועות הריאליים בבגרויות ובפסיכומטרי. למי שאינם עומדים בסף הנדרש מוצעות מכינות שונות שיכולות לעזור לשפר את סיכויי הקבלה.


אוניברסיטת בן-גוריון מציעה תכנית מכינה קדם אקדמית להנדסה. מכינה זו מיועדת למי שמעוניינים להתקבל ללימודי הנדסה או ללימודי מדעים מדויקים באוניברסיטה אך אינם עומדים ברף הקבלה הנדרש. כך יכולים מי שלא עומדים בסף הקבלה לקבל הזדמנות שנייה, לשפר את סיכוייהם להתקבל למסלולי הלימוד המדעיים ולהרחיב את הידע בתחומי המדעים והאנגלית בדרך לקבלה לאקדמיה.


תכנית הלימודים


הסטודנטים במכינה מתגברים את שליטתם בתחומי המדעים השונים, שחיוניים להמשך הלימודים בתחום. הם לומדים מתמטיקה ופיזיקה ברמה המקבלים ל - 5 יחידות לימוד לבגרות. כמו כן, נלמדת השפה האנגלית ברמה המקבילה ל - 4 יחידות לימוד בבגרות, וכך משפרים המשתתפים את מיומנויות האנגלית האקדמית שלהם. נוסף על כך הם רוכשים כישורי כתיבה אקדמית, ברמת לימוד שמקבילה ל - 2 יחידות לימוד לבגרות.

 


מתכונת הלימוד


משך המכינה הוא כתשעה חודשי לימוד. שיעורים נערכים בחמישה ימים במהלך השבוע ובמקרה הצורך המשתתפים יכולים לקחת חלק בתגבורים ובשיעורי תרגול נוספים שמתקיימים בימי שישי בבקרים. מרבית המבחנים המתקיימים במכינה נערכים גם הם בימי שישי.


תלמידי המכינה יכולים ללמוד בקורס הכנה במתמטיקה. קורס זה פתוח לכל הנרשמים למכינה והוא מאפשר להם לשפר את היכולות המתמטיות ואת הידע שברשותם לפני תחילת המכינה. משך קורס זה הוא כשלושה שבועות.


על מוסד הלימוד


המרכז ללימודים קדם אקדמיים של אוניברסיטת בן גוריון מפעיל עוד שלל תכניות מכינה. אלה כוללים מכינה למדעי הטבע ולמדעי החיים, מסלול מכינה רב תחומי למועמדים למדעי הרוח והחברה, מכינת 30+, מכינה ייעודית רב תחומית לאוכלוסייה הבדואית וכן תכנית "נתיב לאקדמיה" המחליפה את הבחינה הפסיכומטרית. כמו כן, מתקיימים קורסי קדם וקורסי ריענון למועמדים שנדרשים לרענן את הידע שברשותם לפי הקבלה ללימודים.


תנאי קבלה


למכינה מתקבלים מועמדים בוגרי 12 שנות לימוד, בעלי זכאות לבגרות שבה לפחות 7 יחידות לימוד בציון עובר. כמו כן, יש להציג ציון של 500 ומעלה בפסיכומטרי או בבחינת "נתיב לאקדמיה". הציון בחלק האנגלית בפסיכומטרי נדרש להיות 70 ומעלה. כמו כן, עליהם להיות בעלי בגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות בציון 65 או בגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות בציון עובר. מי שאינם עומדים ברף במתמטיקה צריכים להשלים קורס במתמטיקה ולעבור אותו בציון 65 ומעלה.


תעודה והמשך לימודים


בתום התכנית משתתפים שמסיימים בהצלחה את המכינה ועוברים את כל הבחינות מקבלים תעודת סיום מכינה מטעם אוניברסיטת בן-גוריון. בעזרת ציוני המכינה, הבוגרים יכולים להתקבל למסלולים השונים בפקולטה למדעים מדויקים וללימודי ההנדסה באוניברסיטה, בכפוף לעמידה בכל התנאים הנוספים. במסגרת דרישות הפקולטה, יש להשיג ציון עובר לפחות במקצוע הפיזיקה במכינה, ציון עובר לפחות במקצוע המתמטיקה במכינה, ציון 70 ומעלה בכתיבה האקדמית וציון של לפחות 70 באנגלית.


עבור תלמידים שלהם זכאות לבגרות, ציוני המכינה משוקללים בסכם הקבלה לפקולטה למדעים ולהנדסה, או ציוני הבגרויות כשהגבוה מבין השניים נבחר. לבוגרים שהם חסרי תעודת בגרות, משוקלל סכם ההנדסה לפי הציונים במכינה בלבד. חסרי בגרות מלאה לא יכולים לשלב בין הציונים מתעודת הבגרות לציוני המכינה.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור