רוצה פרטים על קורס Mindfulness?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מיינדפולנס Mindfulness - קורס קשיבות

רוצה לדעת על קורס Mindfulness? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מיינדפולנס Mindfulness

 

קחו נשימה עמוקה

 

המיינדפולנס Mindfulness, או בעברית – קשיבות, הוא מושג הלקוח מתוך תורת הבודהיזם, ופירושו - כלי להתבוננות עמוקה, כמו זו המושגת באמצעות מדיטציה או יוגה. בעשור האחרון משולב כלי זה בתוך שיטות טיפול מערביות מגוונות במטרה לחזק את המערכת החיסונית ולהקנות רווחה כללית ושקט נפשי. הטיפול מיועד לאנשים שמרגישים "תקועים" בחיים ומעוניינים להגשים את עצמם, לאנשים הסובלים מחרדות ומלחצים פיזיים ונפשיים ולנפגעי פוסט טראומה.

 

העבודה מתבצעת דרך תרגול של נשימה עמוקה, שחרור והרפיית שרירים. לאחר שהגוף נרגע, ניתן לשחזר טראומה או פגיעה ממקום ניטראלי שאינו מערב רגשות, באמצעות הנחייה ודמיון מודרך. הטיפול נעשה במצב מודעות שונה מזה של הטיפול הקוגניטיבי או הפסיכודינמי הקונבנציונאלי. בדומה להיפנוזה נעשית עבודה על גלי המוח, המאפשרת למטופלים לראות זרימה רצופה של תמונות ואירועים מהעבר ומההווה ולהיפגש עם המחשבות ללא שיפוטיות, זאת על מנת לקבל את הקושי והסבל בפתיחות ובהבנה וכדי ליצור שינוי חיובי בתפישה ובדפוסי החשיבה.

 

 

למי זה מתאים?

 

קורס מיינדפולנס מיועד לאנשים העוסקים במקצועות בריאות הנפש, ומעוניינים לשלב את השיטה במסגרת עבודתם. אלה יכולים להיות פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, עובדים סוציאליים או מטפלים באמנות וברפואה משלימה. כמו כן, הקורס מתאים לאנשי חינוך שרוצים לשלב את השיטה בבתי הספר ולהעניק לתלמידים הסובלים מבעיות קשב וריכוז כלים טובים ללמידה יעילה (ללא צורך בריטלין). במוסדות לימוד מסוימים ההכשרה פתוחה לקהל הרחב ומזמינה אנשים פרטיים, הרוצים להכיר את השיטה, ליישם אותה בכוחות עצמם בחייהם האישיים.

 

תכנית הלימודים

 

תכנית לימודים טיפוסית משלבת תכנים תיאורטיים בתחומי הפסיכולוגיה המודרנית לצד גישות טיפוליות מתרבות המזרח. הסטודנטים לומדים על אופני השפעת גלי המוח על התודעה ונחשפים לתהליכים המאפשרים שינוי בדפוסי החשיבה ולדרכי הטיפול במיינדפולנס. התכנית מקנה כלים יישומיים לעבודה עם קהל מגוון ולסיוע במקרים ובמצבים שונים. היא כוללת תרגול מדיטציה ותנועת הגוף וסימולציות של הנחיית מפגשים.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לקורס מיינדפולנס משתנים בין מוסדות הלימוד ובהתאם להיקף ההכשרה. ברוב המוסדות יש צורך בתעודת מטפל מקצועית וניסיון קליני, אך, כאמור, ישנם קורסים הפתוחים לקהל הרחב ללא דרישות מסוימות.

 

שכר לימוד

 

מחיר טיפוסי לסדנה חד פעמית של שלוש שעות נע סביב 170 שקלים. שכר הלימוד הכללי בתכנית הכשרה מקיפה של שנתיים עומד על כ – 27,000 שקלים.

 

אפשרויות לימוד

 

  • מירב האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית) - בבית הספר מירב לרפואה משלימה מבית האוניברסיטה הפתוחה - לימודי חוץ מתקיים קורס מיינדפולנס לשיפור התקשורת הבין אישית, שאורכו 12 מפגשים.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (טבעון) - במסגרת התואר בחינוך ניתן לבחור בהתמחות מיינדפולנס, גוף ונפש בחינוך.

 

  • אוניברסיטת בר אילן, היחידה ללימודי חוץ (רמת גן) - מציעה מסלול הכשרה למטפלים מוסמכים. משך התכנית הוא שנתיים אקדמיות, שבמהלכן לומדים הסטודנטים יום מלא בשבוע ומשתתפים בקורסים תיאורטיים ומעשיים ובסדנאות חווייתיות. בתום ההכשרה מוענקת לבוגרים תעודת גמר.

 

  • מכון מופ"ת (תל אביב) - מאפשר קורס בן 60 שעות, הנערך במתכונת ערב חד שבועית. הקורס מיועד לעוסקים בתחום החינוך, המעוניינים לשלב את כלי המיינדפולנס בתהליכים ליצירת סביבה חינוכית נעימה ורגועה, ולהתמודדות עם מצבי לחץ ומשברים.

 

  • המרכז הישראלי לרפואת גוף נפש (רמת השרון) – מאפשר להשתתף בקורס בן 12מפגשים חד שבועיים הנלמד במתכונת בוקר. הקורס מיועד למטפלים ומעניק את האפשרות לבצע פרקטיקום במסגרת הלימודית.

 

  • המרכז הבינתחומי הרצליה, מרכז מודע – שם מציעים סדנה לאנשי חינוך וטיפול, בעלי ניסיון במיינדפולס, המעוניינים לשלב את העבודה עם ילדים ומשפחות. משך הסדנה הוא שלוש שעות, והיא מונחית בשפה האנגלית.

 

  • מרכז תובנה (תל אביב) - מציע קורס מיינדפולנס להפחתת לחץ, הפתוח לקהל הרחב ומונה ארבעה מפגשים.

 

  • המרכז הישראלי לאימון מנטלי ושיפור ביצועים (תל אביב) - מאפשר הכשרה מקצועית לקלינאים העוסקים בתחום בריאות הנפש, והם בעלי ניסיון בתרגול מדיטציה. ההכשרה כוללת שמונה מפגשים חד שבועיים.

 

  • המכללה האקדמית בוינגייט (ליד נתניה) - במכללה מוצע קורס מדריכי מדיטציה ומיינדפולנס, במסגרתו רוכשים המשתתפים כלים בהדרכת קבוצות ויחידים בתרגול מדיטציה ומיינדפולנס. אורך הקורס הוא 114 שעות אקדמיות והוא מוצע בשתי מתכונות ביניהן ניתן לבחור, מתכונת בוקר ומתכונת ערב.

 

  • בית הספר ללימודי המשך של מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב) - במסגרת בית הספר ניתן להשתתף בקורס אימון בגישת מיינדפולנס. הקורס מיועד למטפלים שמעוניינים להוסיף כלי לארגז הכלים הטיפולי שלהם, ומשכו הוא שנה אקדמית אחת.

 

  • המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללה האקדמית ספיר (ליד שדרות) - במרכז ניתן להשתתף בקורס מנחי מיינדפולנס לילדים ונוער, במהלכו לומדים כיצד להדריך ולהעביר תרגולים בשיטת המיינדפולנס בצורה המתאימה למאפיינים המיוחדים לילדים ונוער. הקורס מתאים לאנשי מקצוע מתחומי הטיפול והחינוך.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס Mindfulness?

רוצה לדעת יותר על קורס Mindfulness?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס Mindfulness