רוצה פרטים על קורס מנהלי קהילה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ניהול קהילה - הכשרת מנהלי קהילה

רוצה לדעת על קורס מנהלי קהילה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מנהלי קהילה
 
הראש שמאחורי השבט
 
בעשורים האחרונים עוברות הקהילות השיתופיות בישראל שינויים מסוגים שונים. בראשן כמובן עומדים הקיבוצים שנמצאים בתהליך מתמיד של הפרטה – מעבר מקהילה שיתופית לחלוטין, לקהילה שיתופית באופן חלקי, ששמה דגש על היותה עסק כלכלי רווחי. המעבר מצורת חיים אחת לאחרת, והדרישה למנף קהילות חדשות ולהעניק רווחה כלכלית וחברתית לחבריהן, מצריכים הכשרה מיוחדת ועדכנית של אנשי מקצוע לתפקידי ניהול קהילות ואגודות שיתופיות. 
 
על מסלולי הלימוד בתחום
 
קורס מנהלי קהילה מיועד לכל מי שמבקש לרכוש לעצמו כלים ניהוליים ומעשיים לניהול קהילות מתחדשות מסוגים שונים כיום, בדגש על הקהילות המשתנות בקיבוצים, וכן ביישובים קהילתיים. מטרת הקורסים היא להכשיר בעלי תפקידים המותאמים לנהל קהילות כאלה, מתוך הבנה של ההיבטים החברתיים, ופיתוח החשיבה האסטרטגית המתאימה ליישובים קהילתיים ולקבוצות שיתופיות.
 
הקורסים בתחום נועדו להכשיר אנשים הבקיאים בדרכי ניהול המותאמות לקהילות מתחדשות, מתוך דגש על הקהילה ועל הניהול הכלכלי. בנוסף, מסלולי הלימוד שמים דגש אף על פיתוח גישת המנהיגות של המשתתפים, ועל דרכים לחיזוק הרשת החברתית בעידן זה של קהילתיות.
 
נושאי הלימוד בקורסים
 
בקורס מנהלי קהילה מודגשים, בין השאר, נושאים כזכויותיו של הפרט בקהילה המתחדשת, פיתוח עסקי של ענפי המשק, פיתוח וצמיחה בקהילה, ועוד. מבין הנושאים הנלמדים במסלולים השונים בתחום, נמצאים גם הנושאים הבאים:
 
  • הביטחון הסוציאלי בקהילה
  • ניהול כספים
  • צמיחה דמוגרפית בקהילות
  • ניהול עסקי של ענפים יצרניים
  • תכנון ובינוי קהילתי
  • הקשר בין הקהילה ובין המשק
  • חשיבה אסטרטגית
  • נושאי תפקידים בקהילות החדשות
  • אסטרטגיה חברתית
  • היבטים משפטיים של אגודות שיתופיות
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
  
  • המכללה האקדמית כנרת – מציעה מסלול ללימודי "מנהיגות וניהול קהילתי במגזר הכפרי". היקף הלימודים הוא 100 שעות לימוד אקדמיות, והן נלמדות במתכונת חד-שבועית, משעות אחר הצהריים ועד שעות הערב.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי - ביחידה ללימודי חוץ והמשך מתקיים קורס מנהלי קהילה שבו נרכשות מיומנויות ניהול והקמה של קהילות שיווקיות במרחב הדיגיטלי.

 

  • התנועה הקיבוצית – בשיתוף עם המרכז האקדמי רופין – מציעים קורס הנפרש על פני 13 מפגשים המתקיימים אחת לשבועיים, היקף של מפגש הוא 8 שעות. ייחודה של תכנית זו הוא שהיא כוללת קורסים הנכללים גם במסלולי המוסמך במנהל עסקים של מכללת רופין, ועל כן הללו מזכים את המשתתפים בנקודות זכות באם יבחרו ללמוד במסלול לימודי MBA.

 

  • הקריה האקדמית אונו – בשיתוף עם המטה השיתופי – מקיימים "קורס מזכירים, מנהלי קהילה, ממלאי תפקידים בקיבוץ ועתודה ניהולית". מסלול זה מקיף 200 שעות לימוד אקדמיות, והוא נפרש על פני 25 מפגשים, ביום לימודים מלא (בוקר – צהריים), אחת לשבוע. הלימודים מתקיימים בקריה האקדמית, באזור התעשייה באור יהודה, ותעודת הגמר אף היא מטעם מכללת אונו.

 

  • הזרם השיתופי – בשיתוף הסוכנות היהודית, והמכון לייעוץ ארגוני – מקיים מדי פעם בפעם "קורס מנהלי קיבוצים". היקף הקורס הוא 15 מפגשים הנערכים אחת לשבוע, על פני יום לימודים מלא. סיום קורס זה מעניק לבוגריו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ של הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית.
 
קהל היעד
 
קורס מנהלי קהילה מיועד בעיקר לחברי קיבוץ, לאנשים הנושאים בתפקידים ניהוליים בקיבוצים ובקהילות מתחדשות מסוגים אחרים, וביניהם – מנהלי קהילות, מזכירי קיבוץ, חברי ועדים, רכזי צמיחה דמוגרפית וכדומה. עם זאת, גם אנשים מתחומי הניהול השונים וכן מתחום משאבי האנוש, המבקשים לרכוש לעצמם התמחות חדשה, ימצאו עניין בקורס. חשוב לציין, כי חלק מן המסלולים מסייעים בשכר הלימוד לסטודנטים מן הקיבוצים.
 
תעודות
 
על פי רוב, קורס מנהלי קהילה מצריך השתתפות ב - 80% מן המפגשים, לפחות, כאשר ברובם אף נדרשת הגשת פרויקט גמר מסכם. בוגרים שעמדו בתנאי המסלול יזכו בתעודת גמר המעידה על התמחות בתחום, מטעם מסלול הלימודים עצמו (ובשיתוף כל הגופים הלוקחים בו חלק).
 
פרטים נוספים
 
הלימודים בקורס מנהלי קהילה נערכים באמצעות ידע תיאורטי המשולב עם סדנאות מעשיות, עם הדגמות ועם מקרי מבחן לצורך הלימוד המעשי. בנוסף, בחלק מן המסלולים מתבקשים המשתתפים לנהל פרויקט בקהילה שאליה הם משתייכים, לאורך הקורס כולו – כפרקטיקה מעשית ללימוד בזמן אמת. שימו לב כי המסלולים אינם נפתחים באופן קבוע, ולרוב – אחת לשנה. על כן מומלץ לבדוק מתי מתקיים הקורס הקרוב, כך שלא תפספסו אותו. 
 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מנהלי קהילה?

רוצה לדעת יותר על קורס מנהלי קהילה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור