רוצה פרטים על לימודי שיננית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס שינניות - כל מה שצריך לדעת

רוצה לדעת על לימודי שיננית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי שיננות - אנחנו יכולים לעזור לך!

השיננית היא אחת מאנשי הצוות החשובים ביותר בכל מרפאת שיניים. למרות שהמקצוע מיועד גם לגברים וגם לנשים, הרוב המכריע של השינניות בישראל הן נשים.

 

השיננית עובדת במקביל לרופא השיניים והיא מבצעת טיפולים רבים אשר נחשבים לטיפולים מניעתיים (אשר בסופו של דבר חוסכים ביקורם רבים אצל רופא השיניים עצמו. מלבד הטיפולים המניעתיים (כגון ניקוי שיניים, ניקוי אבן ועוד), היא עוסקת גם בהדרכה והסברה של שיטות מגוונות לשמירה על בריאות הפה והשיניים.

 

התפקיד כולל ביצוע בדיקות יסודיות לשיניים, לחניכיים ולחלל הפה, ייעוץ למניעת עששת, הסרת אבנית, הסרת כתמים, ליטוש שיניים ושחזורים בפה, הדרכה והסברה ועוד. על מנת לעסוק בתחום זה, יש ללמוד אותו בצורה מסודרת ולעבור הכשרה עיונית ומעשית.

לימודי שיננות - מה לומדים?
 

תוכנית הלימודים מורכבת משלושה חלקים עיקריים:

 

  • החלק הראשון כולל לימודים עיוניים בתחומים כמו מדעים ורפואת שיניים קלינית, מבנה הפה, רפואת שיניים קהילתית, גילוי מוקדם של בעיות בפה ועוד.
     
  • החלק השני כולל התנסות והכשרה מעשית בקליניקות עם מתרפאים ומבצעות, בין היתר צילומי רנטגן, בדיקות אינטה ואקסטרה אורלית, ליטוש שחזורים, רישום ממצאים, ביצוע , גהות הפה, לקיחת מטבעי לימוד, טיפול במתרפאים אורתודונטיים ובחולים סיסטמיים, אפליקציות פלואוריד ועוד.

    חשוב להדגיש כי העבודה בקליניקה נעשית עם אוכלוסיות מגוונות, הן מבחינת הגילאים והן מבחינת הבעיות הרפואיות.
     
  • החלק השלישי של הלימודים כולל התנסות בהדרכה קהילתית וטיפול בילדים, בני נוער, מבוגרים וקשישים.
     

כמו כן, תוכנית הלימודים מכינה את הסטודנטים למבחני הסמכה של משרד הבריאות.

 

כמה זמן לומדים?

 

תכנית הלימודים בתחום זה נמשכת כשנתיים וכוללת כ- 2000 שעות לימוד אקדמיות עיוניות ומעשיות. קיימות תכניות לימודים שאורכן כשלוש שנים.


תנאי קבלה

 

כדי להתקבל ללימודים, על המועמדים להיות בעלי בגרות מלאה ולעבור מבחן התאמה וראיון אישי.


בחלק מתהליך הגשת המועמדות עליהם להגיש מסמכים שונים לרבות צילומי תעודת הבגרות, קורות חיים, אישורים על בריאות תקינה (הצהרת בריאות) ועוד.

 

מועמדים שברשותם תעודת סייעת מוסמכת אשר השלימו את הלימודים במסגרות מוכרות בחמש השנים האחרונות והם בעלי אישורים מטעם משרד הבריאות יכולים במקרים מסוימים לקבל פטורים מן הקורסים שנערכים בשנה א' ללימודים, בכפוף להחלטת מוסדות הלימוד.

 

חשוב לציין - תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת! לצורך קבלת המידע העדכני ביותר בנושא זה מומלץ לפנות אל המוסדות.

 

ללא בגרות

 

תעודת בגרות מלאה היא תנאי חובה לקבלה ללימודים אלה. עם זאת, במקרים מסוימים עשויה להתאפשר קבלה ללא בגרות, על סמך גיל. מועמדים מעל גיל שלושים ללא בגרות נדרשים להשלים בהצלחה מכינה 30+ במסגרת מוכרת, מועמדים מעל גיל 40 נדרשים להציג אישור על סיום 12 שנות לימוד.

 

מועמדים אחרים, מתחת לגיל שלושים, חייבים בתעודת בגרות מלאה כדי להתקבל.


מחיר

 

שכר הלימוד משתנה מתכנית לתכנית, המחיר לקורס המלא, נכון לשנת הלימודים תשפ"ב, נע בין 46,000 - 48,500 שקלים (עבור שנתיים של לימודים). עם זאת, חשוב להדגיש כי שכר הלימוד עשוי להיות גבוה מטווח זה, בהתאם לשיקולי מוסדות הלימוד ויש להתעדכן בנושא זה מדי שנה.

 

כמו כן, המועמדים נדרשים לעיתים לתשלומים נוספים כגון מבחן פסיכוטכני, דמי הרשמה ועוד.
 

היכן לומדים? 
 

בחיפה והצפון


תושבי הצפון והמעוניינים ללמוד באזור זה יכולים ללמוד במוסדות הבאים:

 

  • המכון ללימודי המשך ברפואת שיניים (חיפה): אורך התכנית הוא כשנתיים. מוסד זה פועל במסגרת מלכ"ר שמופעל על ידי הסתדרות רפואת השיניים. מתקיימים בו גם קורסי הכנה למבחנים ממשלתיים וקורסי רענון והעשרה לרופאי שיניים מנוסים.


במרכז הארץ


מי שמחפשים לימודים באזור מרכז הארץ יכולים לבחור מבין מספר מוסדות, חלקם בתל אביב ואחרים בערים סמוכות כגון רמת גן:

 

  • בית הספר לרפואת שיניים - אוניברסיטת תל-אביב: זוהי תכנית דו שנתית לקבלת הסמכת שיננית רשומה מוסמכת. הסטודנטים בבית הספר יכולים לתרגל את החומר הנלמד במעבדות, יחידות דנטליות, וכיתות תרגול.

 

  • המכללה למדעי הבריאות וההתנהגות (רמת גן): אורך התכנית שלוש שנים והיא כוללת 2,000 שעות אקדמיות. במהלך שני הטרימסטרים הראשונים מתקיימים לימודים ביום שבועי אחד ולאחר מכן שלוש פעמים בשבוע. נכללת הכשרה מעשית שבה מתנסים בעבודה עם מטופלים.

 

באזור ירושלים


סטודנטים שברצונם ללמוד את המקצוע בירושלים יכולים ללמוד במוסדות הבאים:

 

  • בית הספר לרפואת שיניים הדסה עין כרם: סטודנטים בתכנית זו מכירים את שיטות העבודה ולומדים על תהליכי קידום בריאות ורפואה מונעת. כמו כן, ניתנת הכשרה בתחומים כגון ניהול מרפאה ועבודה בצוותים. התכנית מתקיימת במסלול גמיש שמותאם לשילוב עבודה ולימודים. במוסד זה נערך גם קורס סייעות שיניים.

 

יש לציין כי קיים ישראל ארגון עובדים של העוסקים בתחום זה המכונה "איגוד השיננות הישראלי" (אש"י).

  

מהן אפשרויות התעסוקה? 

הבוגרים והבוגרות של הלימודים בתחום זה, יכולים לעסוק במקצוע במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. קיים ביקוש רב לשינניות וזאת בשל הפריסה הרחבה של מרפאות פרטיות ושל מרכזי שיניים בקופות החולים ברחבי הארץ.

 

שכר - כמה מרוויחים?

 

בתחילת הדרך המקצועית, שכר שיננית הוא לרוב כ - 7,000 שקלים לחודש. אנשי מקצוע בעלי מספר שנות ניסיון יכולים להעלות את המשכורת, טווחי השכר לעובדים מנוסים נעים לרוב בין 9,000 - 10,000 שקלים לחודש. חלק מן העובדים בתחום זה משתכרים שכר שעתי וחלקם שכר גלובלי.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי שיננית?

רוצה לדעת יותר על לימודי שיננית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס שיננית - מה לומדים? כמה זמן? ואיך מתקבלים?
מה נושאי הלימוד בקורס שיננית?
שיננית - איפה לומדים באזור חיפה והצפון?
מה עלות של לימודי שיננית
איפה לומדים קורס שיננית?
כמה זמן נמשך קורס שיננית?
לימודי שיננית נחשבים קשים?