קורסי ספורט

מקצועות הספורט מעניינים אותך? הבאנו לך את כל המידע על קורסי ספורט מקצועיים בישראל לפעילויות כגון: צלילה, רכיבה, טיפוס, גלישה, אימון קבוצות תחרותיות, הדרכת כושר ועוד. יש לך שאלה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
קורסי ספורט?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורסי ספורט - להיות מדריך ספורט

 

ספורט עושה טוב לנפש ולגוף - על כך אין עוררין. כל אנשי הרפואה והבריאות ממליצים על פעילות גופנית. המחקרים מראים כי מי שעושה ספורט באופן קבוע, הוא במקרים רבים אדם בריא יותר, ובנוסף - תוחלת החיים מתארכת.

 

על מנת לעסוק בספורט, יש צורך באנשי מקצוע איכותיים שילמדו אותנו וידריכו אותנו. כל מי שרוצה לעסוק באופן מקצועי בספורט (ולא רק לעשות ספורט), יכול להשתתף באחד מעשרות הקורסים בתחום הספורט הקיימים בישראל.

 

אם אתם אוהבים כדורגל או כדורסל - למה שלא תהפכו תוך זמן קצר יחסית למאמני כדורגל או כדורסל? יש לא מעט קורסים בתחומים הללו. כך גם בענפי ספורט אחרים כמו טניס, גלישה, שאר משחקי הכדור ועוד. לרוב הקורסים הללו קל יחסית להתקבל וניתן תוך זמן קצר לרכוש מקצוע נהדר לחיים. אם אתם חובבי ספורט תחום זה יכול להתאים לכם במיוחד!

 

בנוסף ללימודים בהם מכשירים ומסמיכים אנשים כמורים או כמדריכים לספורט, ישנם גם קורסים רבים של ספורט אתגרי. זהו עולם ומלואו, ומי שנכנס לעולם הזה, בדרך כלל נשאב פנימה ולא יכול לצאת... טיפוס הרים, סנפלינג, רפטינג, ספורט אתגרי ימי, אלה הם רק חלק מהתחומים אותם ניתן ללמוד במסגרת קורסי ספורט אתגרי.

 

הקורסים בתחום הספורט הרגיל והספורט האתגרי הם פופולאריים מאוד מכיוון שהם משלבים עבודה עם תחום שהוא מהנה מאוד - עולם הספורט. הביקוש לקורסים בתחום זה עלה מאוד בשנים האחרונות, ומדי שנה נפתחים עוד ועוד קורסים בתחומים שונים.

 

בין נושאי הקורסים עליהם ניתן לקבל פירוט באתר זה, בתחום הספורט הרגיל והספורט האתגרי, ניתן למנות את הבאים - מנחי סדנאות שטח, ניהול מתחם חבלים אתגרי, טיפול באמצעות שהייה בטבע, ספורט ימי, מדריכי רכיבת אופניים, גלישה, מדריכי טיולים, סנפלינג, חילוץ, טיפוס הרים, הגנה עצמית, משיטי יאכטות ועוד. קורסים פופולאריים במיוחד בתחום זה הם קורס מאמני כדורסל, קורס מדריכי כדורגל, קורס מאמני טניס, קורס דאיה, וקורס צניחה.

 

אז למה אתם מחכים? קראו עוד על קורסים בספורט באתר ובנו לעצמכם קריירה משגשגת הקשורה לעולם הספורט!

 

סוגי הכשרות בספורט


הקורסים בישראל נחלקים לכאלה המוכרים על ידי חוק הספורט (ומפוקחים על ידי מנהל הספורט) ולכאלה שאינם מוכרים על ידי חוק הספורט. יש לציין כי בקורסים אשר מתקיימים במסגרת חוק הספורט, התעודה הניתנת היא מטעם המדינה ומשרד התרבות והספורט. בקורסים שאינם כאלה, התעודה הניתנת היא לרוב מטעם מוסד הלימוד, או מטעם ארגון לאומי או בין לאומי בענף הספורט הספציפי.

 

 

  • מדריך מול מאמן: במסגרת הקורסים המוכרים על ידי המדינה, דרגות ההסמכה נחלקות לדרגות "מדריך" ולדרגת "מאמן". מדריכים רשאים לאמן צעירים על לגיל 16 שנים במגוון של ענפים ולהעביר קורסים לגילים אלה, במסגרת קבוצות ומוסדות חינוך. לעומתם, מאמנים יכולים לאמן בוגרים מעל גיל 16, בכל הרמות ובמסגרת של קבוצות שמסונפות להתאחדות וקבוצות כלליות הציבור.

 

 

  • תחרותי מול עממי: ענפי הספורט עצמם מתחלקים לסוגים שונים, בהם ענפים המכונים ספורט תחרותי וכן ענפים המכונים "עממיים", כלומר כאלה שאין בהם ליגות או תחרויות. בקורסים העממיים יש קורסים למדריכים בלבד ואין הסמכת מאמנים. בין התחומים הידועים כעממיים ניתן למצוא ענפים כגון כושר גופני ובריאות, עיצוב הגוף, רכיבה על סוסים, מחול אירובי ותחומים נוספים.


מתכונת הקורסים


בקורסים שמוכרים על ידי חוק הספורט, מספר השעות כפוף לדרישות החוק. בדרך כלל נלמדות סוגיות במדעי הספורט וכן נושאים שמתייחסים לענף הספורט הספציפי. כמו כן, חלק משעות הקורסים מוקדש להתנסות מעשית בספורט או באימון ובהדרכה. עשייה מעשית זו מאפשרת לסטודנטים להכיר מקרוב את הטכניקות הנלמדות ולהתנסות בהן בפועל וכך לצבור ניסיון מקצועי בתחומם. במרבית המקרים הקורסים משלבים גם קורס עזרה ראשונה כמתחייב בחוק.


אפשרויות תעסוקה בספורט


הכשרות בספורט יכולות לפתוח דלת למגוון של קריירות בתחום הפעילות הגופנית, הכושר והבריאות. בוגרי קורסי מאמנים או מדריכים יכולים להשתלב במועדוני ספורט מקצועיים או קהילתיים, בחדרי כושר, במתנ"סים ובמרכזים קהילתיים ובסטודיו לאימון. הם גם יכולים להשתלב בנבחרות הלאומיות שמייצגות את ישראל בטורנירים ובתחרויות ברחבי העולם. אפשרות נוספת שעומדת בפני הבוגרים היא קריירה עצמאית כמאמנים פרטיים. מי שמשלימים לימודי חינוך גופני יכולים להשתלב במערכת החינוך בתור מורים לספורט לשכבות הגיל השונות, בהתאם להכשרתם.


מאמנים ומדריכים יכולים להרחיב את האפשרויות התעסוקתיות על ידי השתתפות בקורסים מקצועיים נוספים, וכן על ידי צבירת וותק בתחומם. כך למשל, מדריכים שעוסקים באימון של ילדים ובני נוער יכולים להתקדם לדרגת מאמן וכך לפנות גם לאימון של אוכלוסיות בוגרות. ניתן גם להרחיב את ההכשרה דרך לימוד בקורסים בתחומים טיפוליים שונים כגון אימון מנטלי לספורטאים, ספורט תרפיה, תזונה לספורטאים או טיפול בפציעות ספורט, כישורים אלה יכולים להיות שימושיים במיוחד לעובדים בתחום הכושר והספורט ולאפשר להם להעניק שירותים איכותיים ונרחבים יותר לקהל המאומנים שלהם.


מוסדות לימוד


קורסי ספורט מתקיימים במגוון רחב של מוסדות לימוד, שפרושים באזורי הארץ השונים, כגון בצפון, במרכז, בדרום ובשרון. חלק מן המוסדות עורכים קורסים מקצועיים בלבד, באחרים ניתן למצוא גם מסלולים אקדמיים בתחום החינוך הגופני. בין המוסדות בהם אפשר ללמוד קורסים בתחום הספורט נכללים:

 

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב): במרכז ללימודי המשך ולימודי חוץ של המכללה האקדמית ספיר אפשר ללמוד בקורסים בתחומים ספורטיביים שיקומיים או טיפוליים, כגון הדרכת פעוטות ותינוקות במים, קורס הידרותרפיה וקורס הידרותרפיה שמיועד לעובדים בתחומים פארא רפואיים.

 

 

  • המכללה האקדמית בוינגייט (נתניה): במכללה האקדמית וינגייט מוצע מגוון רחב מאוד של קורסים והכשרות בתחומי הספורט השונים, אלה כוללים קורסים להכשרת מאמנים ומדריכי ספורט וכן קורסים בתחומי הספורט האתגרי והטיפולי. מוסד זה מציע גם תכניות ללימודי חינוך גופני ולתואר שני בחינוך גופני, שבאים להכשיר מורים לספורט לבתי הספר.

 

 

  • מרכז יובל להסמכות בספורט: במרכז "יובל", שלו שלוחות באזור צפון הארץ, אפשר ללמוד בקורסים בסיסיים כגון קורס מדריכי מחול אירובי וקורס מדריכי כדורגל, וכן בקורסים מתקדמי להסמכה בספורט בהם קורס מדריכי אימון פונקציונלי וקורס מדריכי TRX. ישנה גם תכנית להכשרת מטפלי הידרותרפיה.

 

 

  • קמפוס שיאים (תל אביב): קמפוס שיאים הוא המרכז להכשרות בספורט ובתנועה של מועדון הספורט באוניברסיטת תל-אביב. בקמפוס מתקיים היצע רחב של קורסים להכשרת מדריכים ומאמנים, בתחומים כגון כדורגל, מדריכי מחול אירובי, כדורסל, טריאתלון, אקרובטיקה, התעמלות אמנותית ופילאטיס. מתקיימים גם קורסים בתחומי הספורט תרפיה והאימון המנטלי לספורטאים.

 

 

  • הג'ימנסיה (תל אביב): הגי'מנסיה היא מרכז להכשרות מדריכים ותחומי התנועה, היא מקיימת קורסים מקצועיים בענפים כגון הדרכה בחדר כושר, פילאטיס, מחול אירובי ואימון ריצה. במוסד זה מתקיימים גם קורסי ספורט ייעודיים לפיזיותרפיסטים.

 

 

  • קול הספורט (תל אביב): מוסד לימוד זה מציע קורס להכשרת כתבי ספורט ושדרני ספורט. הקורסים מלווים בהתנסות מעשית בשדרנות ספורט במגוון של ענפים ותחומים.

 

 

  • מכללת גבעת וושינגטון: מכללה זו מיועדת לציבור הדתי, והיא מציעה גם יחידה ללימודי ספורט לדתיים. הקורסים מתקיימים בהפרדה בין גברים לנשים ומכשירים מדריכים ומאמני ספורט בענפים שונים. בין היתר ניתן למצוא קורס מדריכי חדרי כושר, קורס מדריכי כדורגל, קורס מדריכי טניס, קורס מדריכי כדורסל ועוד שלל הסמכות.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורסי ספורט?

רוצה לדעת יותר על קורסי ספורט?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא קורס ספורט
"החומר שספורטאים אלופים עשויים ממנו הוא קודם על עבודה קשה והתמדה יום יומית. אין דבר אחד שבונה ספורטאים כי להיות הכי טוב זה מכלול של הרבה דברים. חשוב להקשיב לאחרים שרוצים בטובתך. צריך גם לדעת לקבל הפסדים כמשהו זמני. לא מעט פעמים בחיים קרה שכמעט ויתרתי, אתה חייב לפתח תכונה של ווינר – כמו לוחם, או אריה."
אורי ששון
ג`ודוקא ישראלי, זוכה מדליית ארד
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי ספורטתרפיה - כמה זה פרקטי ומבוקש בשוק?
מה השכר השעתי של ספורטתראפיסט?
קורס ספורט טיפולי ? שווה
מנהל ביטחון באירועי ספורט
קורס נהיגה ספורטיבית
קורס תזונת ספורט
קורס כתבים ושדרי ספורט