רוצה פרטים על לימודי יידיש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס יידיש

רוצה לדעת על לימודי יידיש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי יידיש

 

פתח תרבותי להיסטוריה

 

במשך מאות בשנים היתה היידיש השפה היומיומית המדוברת בקרב יהדות אירופה ושימשה ליצירת עושר תרבותי וספרותי עצום. תקופת המהפכה הציונית ו"מלחמת השפות", שהתקיימה בשנת 1913 והובילה לתחיית העברית כשפה מדוברת בארץ ישראל, נתפשה היידיש כסמל וסימן לשפה גלותית, ולכן פחת השימוש בה. עם זאת, נותרה היידיש שפתם המדוברת של קהילות חרדיות רבות בארץ ובעולם ואף נותרה השפה המדוברת המרכזית בפי ישראלים מבוגרים רבים ממוצא אירופי.

 

היידיש היא בעצם תערובת של גרמנית עם מילים שמקורן בעברית ומילים משפות מזרח אירופאיות, ולמעשה – היא המקור למילים נפוצות רבות בשפה העברית המדוברת. בשנים האחרונות גובר העניין בשפה, בין השאר משום שהיידיש היתה חלק מהותי בעיצוב זהותו של העם היהודי ותרבותו בתקופת הגלות הארוכה של יהודי אירופה, ובכך היא נדבך חשוב בהיסטוריה של העם היהודי.

 

כיום אנו עדים לקיומן של פעילויות רבות למען שימור שפת היידיש – מגוון מרכזי תרבות ברחבי הארץ עוסקים בשימור השפה על ידי קיום הרצאות ומפגשי תרבות ומעלים מופעים שונים. בנוסף, בשנים האחרונות, בתי ספר רבים מציעים את היידיש כמקצוע בחירה ללימודי בגרות. מוסדות לימוד שונים מציעים קורסים ללימודי יידיש ובכך נותנים מענה למגמה המתפתחת הזו ומסייעים להכיר, להתקרב ולהבין את התרבות, את ההיסטוריה ואת ההומור הייחודי כל כך – המיוחסים לשפת היידיש.

מסלולי לימוד

 

כמו בלימודי שפות אחרות, גם הקורסים ללימודי יידיש מוצעים במספר רמות עיקריות: לימודי יידיש למתחילים, לימודי יידיש לרמות ביניים ומתקדמים, קורס יידיש לילדים, לימודי יידיש מדוברת, קורסי יידיש למורים, לימודי יידיש בעזרת שירים ועוד ועוד.

 

הקורסים השונים מקנים למשתתפיהם מיומנויות הדיבור ומפתחים אותן, תוך התמקדות בניהול שיחה שוטפת ובשילוב מיומנויות בהבנת הנקרא והנשמע.

 

  • קורס יידיש למתחילים – מקנה למשתתפים כלים לתקשורת בסיסית – הבנה ושיחה, ידע בנושאים דקדוקיים ויכולת להרכיב מילים למשפטים חיוניים, וכן יכולת לנסח משפטי מפתח לצרכים בסיסיים כנסיעה, ביקור או יצירת קשר עם דוברי השפה.

 

  • קורס יידיש ברמות ביניים ומתקדמים – מכוונים להרחבת הידע שכבר קיים אצל הדוברים בשפה, לשיפור מיומנויות השיחה באופן חווייתי, ללימוד תכנים דקדוקיים מתקדמים, להרחבת אוצר המילים וכן לשכלול ולליטוש השפה בדגש על שטף שיחה ודיוק.

 

חלק מתכניות הלימוד בקורסי יידיש כוללות גם הקניית רקע כללי על התרבות ועל ההיסטוריה של מזרח אירופה. בסיום הלימודים הבוגרים יהיו מסוגלים להפיק טקסטים כתובים, להרכיב משפטים ביידיש, להשתמש בניבים, בביטויים, במבנים דקדוקיים, בתחביר של השפה ועוד.

 

במרבית הקורסים יתבקשו המועמדים לעבור מבחן מיון כדי לקבוע את הרמה הנוכחית שלהם; מבחן זה אינו נדרש לקבלה לקורסים ברמת מתחילים. לימודי יידיש נמשכים החל מחודש וחצי ועד 5 חודשים לקורס; משך הקורס משתנה בהתאם לתכנים המועברים, לשיטת הלימוד ולקצב ההתקדמות של הקבוצה.

 

 

מוסדות לימוד

 

יידיש ניתן ללמוד בין השאר במוסדות הבאים:

 

  • דיאלוג - האוניברסיטה הפתוחה
  • לימודים בחו"ל
  • קמפוס לימודים
  • בית ספר ברליץ
  • ועוד

 

לסיכום

 

אם ברצונכם להכיר את העבר המרתק של העם היהודי באירופה, להיות מסוגלים לתקשר עם סבא וסבתא בשפתם, או פשוט ליהנות מהצגות של תיאטרון יידישפיל – הירשמו ללימודי יידיש במגוון רמות והתקרבו לשורשים.

 

הידעתם?

 

  • היידיש נכתבת באותיות האלפבית העברי, והאותיות המשמשות בה לניקוד הן א', ע', י', ו'.
  • מילים לדוגמה בעברית המדוברת, שמקורן ביידיש: תכל'ס (זו בעצם המילה ביידיש ל-תכלית), לפרגן, דוס, פראייר.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי יידיש?

רוצה לדעת יותר על לימודי יידיש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי יידיש - משך הקורס
לימודי יידיש למתחילים - איפה לומדים?
קורס ללימודי יידיש בבית שלום עליכם
לימודי יידיש - קרוא וכתוב
לימודי יידיש לתואר באזור הצפון
קורס ללימודי יידיש למתקדמים
לימודי יידיש - כמה זמן אורך הקורס?