רוצה פרטים על קורס גינון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס גינון נוי ועיצוב גינות

רוצה לדעת על קורס גינון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס גננות נוי סוג 1, 2, 3

 
הקשר בין האדם לצומח קיים עוד מראשית האנושות. גם היום, גינה היא מרכיב חשוב בבתים פרטיים רבים וגם במוסדות ציבוריים ושטחים קהילתיים. כדי לתכנן ולתחזק גינה מטופחת יש צורך בידע המקצועי המתאים, החל מבחירת השתילים, דרך תכנון הגן ועד לטיפול השוטף בצמחייה.

 

המעוניינים לרכוש ידע בעיצוב ותכנון של גינון יכולים ללמוד בקורס גינון. בקורסים מקצועיים אלה ניתן להכיר את עבודת הגננים וללמוד על תהליכים מרכזיים בטיפול בגן. בתום הלימודים ניתן לעבוד בהקמה של גינות נוי ותחזוקתן.

למי מתאים הקורס?

הקורסים מתאימים למעוניינים להרחיב את הידע בתחום גננות הנוי. יכולים ללמוד בהם מי שעוסקים בפועל במקצוע וכן חסרי ניסיון קודם שברצונם להשתלב בענף לראשונה. קורסים בפיקוח ממשלתי ברמות הבסיס מתאימים גם למי שאין ברשותם ניסיון קודם, עם זאת קורסים מתקדמים יותר מתאימים למי שברשותם מספר שנות ניסיון בעבודה.

 

נוסף על כך, קיימים קורסים שמיועדים לעוסקים בענפים כגון טיפול, חינוך והדרכה. במסלולים אלה מתמקדים בהיבטים טיפוליים של עבודה בגינה ולומדים לשלב אותה בתהליכי תרפיה עם אוכלוסיות שונות כגון ילדים ונוער בסיכון. מוצעים גם קורסים המיועדים לבעלי ניסיון בתחום החקלאות והאקולוגיה שבהם נלמדים כלים בתחום הקיימות.


מה לומדים?

קיימים קורסים מגוונים בתחום עיצוב הגינה. מרביתם משלבים לימודים עיוניים ולימודים מעשיים רבים, על מנת לרכוש ידע והבנה בגינות נוי ומשתלות.

חלק מהמסלולים משמשים מבואות לתחום ובהם נלמדים כלים בסיסיים המקנים לסטודנט היכרות עם נושאים מרכזיים בתכנון גינות ועיצובן. בין התכנים המועברים בקורס מסוג זה: תכנון הגן, חשיבה גרפית, ניצול מגבלות, טופוגרפיה, ניקוזים, שיפועים, צמחיה והשקיה, שימוש בחומרים, תאורת גן, ועוד.

נוסף על כך מוצעים מסלולים להכשרה מקצועית בתחום, שבהם מקבלים דיפלומה ממשלתית. מסלולי לימוד נוספים מאפשרים להרחיב את ההתמחות בתחום הגננות ולהכיר שיטות טיפוליות או אקולוגיות רלוונטיות.

 

קורס גינון משרד העבודה

 

ניתן למצוא הכשרות מקצועיות בתחום מטעם משרד העבודה, אשר מתחלקות למספר רמות הכשרה. במסלולים אלה מקבלים הכנה לקראת מבחני הסמכה מקצועיים שנערכים מטעם המשרד, ושבסיומם מקבלים תעודה מטעמו.

 

סוג 1 - הרמה הראשונה בתחום, במהלך הקורס רוכשים יסודות בתכנון ועיצוב הגן, ניהול גני נוי וכן היכרות עם החי והצומח. בקורס נלמדים תכנים כגון סביבת הצמח, אקלים, קרקע, מים, משאבים, בוטניקה, היכרות עם מגוון רב של צמחים- נוי ובר, תחזוקת הגן השוטפת, נטיעה, שתילה,עיצוב גינות, השקייה, הדברה ועוד.

 

סוג 2 - קורס מתקדם שמיועד לעוסקים בתחום, ובו מרחיבים את הידע אודות תחזוקת גנים ציבוריים, מוסדיים וקיבוציים.

 

סוג 3 - קורס המיועד לבוגרי ההכשרה ברמה 2, בו לומדים נושאים מתקדמים בבדיקות קרקע, תצורות צומח, תקנים לתחזוקת גנים ציבוריים, תכנון ורישום של גנים, כלים ניהוליים לעבודה עם צוותים וכן סוגיות בתמחור וחישובי כמויות.

 

גנן מעשי - קורס מורחב בגננות נוי מעשית שבו מתמקדים בביצוע ואחזקה בגן וגן בסוגיות בסביבה ולימודי הצמח. בסיומו מתקיימות בחינות מעשיות בהקמת גן, אחזקתו והיכרות עם צמחים.


קורס גינון אקולוגי - בר קיימא

 

בקורסים אקולוגיים אלה, הידועים גם בשם קורס פרמקלצ'ר, ניתן להכיר מושגים בקיימות וללמוד כיצד לתכנן ולתחזק גנים אקולוגיים שבהם פועלים לחסוך במים ומשאבים. המשתתפים לומדים על שיטות גידול טבעיות תוך היכרות עם טכניקות דישון ומצעים שונים. כמו כן, הם לומדים כיצד ליזום ולהפעיל גנים קהילתיים למאכל ולנוי.

 

קורס עיצוב גינות

 

במסלולי הכשרה אלה מתמקדים בתהליכי התכנון של גנים ציבוריים ופרטיים. חלקם מיועדים לעוסקים בתחום העיצוב ואדריכלות הנוף, המעוניינים לפתח את סל הכלים המקצועי. המשתתפים לומדים על מרכיבי הגן, קומפוזיציה ופונקציונליות וכן מכירים סוגי צמחים מגוונים. נלמדים גם סגנונות מבוקשים בשוק של היום.

 

כמה זמן נמשך הקורס?


היקף הקורסים משתנה בהתאם לרמה הנלמדת ולסוג ההכשרה. קורסים של משרד העבודה כוללים לרוב מספר קבוע של שעות. מרבית הקורסים נפרשים על פני מספר חודשים עד שנה אחת, אולם קיימים קורסים ארוכים או קצרים יותר בהיקפם. בקורסים נכללת התנסות מעשית לצד הלימוד העיוני. המשתתפים יוצאים לימי פעילות מחוץ לקמפוס ומתנסים בתחזוקה, עיצוב וטיפול בגינות תוך תרגול הכלים הנלמדים.


קורס גינון אונליין

 

ניתן ללמוד תחום זה גם במסגרות קורסים אונליין. אלה מתאימים במיוחד לאנשים עובדים המעוניינים במסלול גמיש שניתן להתאים ללוח הזמנים האישי. חלק מההכשרות נערכות באופן מקוון דרך ZOOM וכוללים השתתפות פעילה בשיעורים. מסלולים אחרים מבוססים על שיעורים מוקלטים מראש ותרגילים שאותם נדרשים המשתתפים למלא. בהכשרות אלה לרוב מתמקדים במבואות לתחום ומכירים שיטות לעיצוב ותכנון של גנים ביתיים. בחלק מהמסלולים ניתן ללמוד גם על שיטות לגידול של ירקות וצמחי מאכל.

 

מחיר - כמה עולה הקורס?

 

מחירי ההכשרות נעים בטווח שבין 1,500 - 8,000 שקלים. חשוב להדגיש כי עלות הקורסים משתנה מעת לעת וכי עשויים להיות קורסים בעלות גבוהה מטווח זה. מחיר ההכשרה תלוי בקריטריונים כגון אורך הקורס, התנסות מעשית, חומרים וציוד ועוד.

מהו קהל היעד והאם יש תנאי קבלה?

 

תנאי הקבלה משתנים בהתאם למסלול.

 

בקורסים בפיקוח משרד העבודה, יש צורך לעמוד במספר תנאי בסיס. כדי להתקבל לקורסים ברמות הבסיס יש צורך במעבר בחינות בהבנת הנקרא ומתמטיקה וכן להציג אישורים על בריאות תקינה. נערכות גם וועדות קבלה.

 

ברמות המתקדמות יותר, המועמדים צריכים להיות בעלי תעודת הגמר ברמה המתאימה. כדי להתקבל לקורסים ברמה 2 יש צורך בתעודת מקצוע סוג 1 וניסיון של שנתיים ומעלה בעבודה רלוונטית מעת קבלת התעודה. לקורס סוג 3 מתקבלים בעלי תעודה סוג 2 שלהם ניסיון של שנתיים מרגע קבלת התעודה. יש להדגיש כי תנאי הקבלה משתנים מעת לעת.

 

קורסים בתחום הטיפולי והאקולוגי מיועדים בדרך כלל לאנשי מקצוע מנוסים, כגון חקלאים ועובדים בארגונים ירוקים, וכן לעוסקים בתחומי התרפיה, החינוך וההדרכה.

 

איזו תעודה מקבלים?

 

בסיום הקורסים מקבלים תעודת גמר. סוג התעודה משתנה בהתאם למסלול. במסלולים בפיקוח משרד העבודה מקבלים תעודת גמר בהתאם לרמה הנלמדת - 1 עד 3. כדי לקבל את הדיפלומה הממשלתית יש צורך לגשת לבחינות חיצוניות של משרד העבודה, כדי לגשת לבחינות יש צורך לצבור שנה של ניסיון פרקטי מוכח בעבודות בתחום.


היכן לומדים?

הקורסים מתקיימים במוסדות ברחבי הארץ:

 

  • תל חי הנדסאים - לימודי תעודה (אצבע הגליל, צפון): ביחידת לימודי התעודה של תל חי הנדסאים ניתן ללמוד בקורס עיצוב מרחב חיצוני גן ונוף, שהיקפו 150 שעות אקדמיות. בקורס לומדים על תכנון, ניהול ותחזוקה של גני נוי ושטחים חיצוניים מסוגים שונים. 

 

  • מירב - האוניברסיטה הפתוחה (רעננה): מירב הוא בית הספר לרפואה משלימה של האוניברסיטה הפתוחה - לימודי חוץ. בבית הספר מתקיים קורס גינון טיפולי שבו יכולים בעלי ניסיון במקצועות הטיפול והשיקום להכיר כלים אקולוגיים לשילוב בעבודתם.
 
  • ארגון לגננות ונוף בישראל (עמק חפר והדרום): בארגון מציעים הכשרות שונות בתחום, ברמות 1 ו - 2 שבהן מתכוננים למבחנים הממשלתיים, וכן קורס השקייה, גידול מדשאות, גידול ירקות, עיצוב גינות נוי, מסלול להיכרות עם החי והצומח בגינה ועוד.

 

  • הגן הבוטני האוניברסיטאי (ירושלים): בגן הבוטני ניתן ללמוד קורסים ברמה 1 ו - 2 וכן קורס אילנאות (טיפול בעצים). הגן ממוקם בגבעת רם ובו מתקיים מחקר על עולם הצומח, וכן פעילויות שונות בתחום הקיימות. מוצעות בו גם השתלמויות למורי דרך.

 

  • המכללה האקדמית אורנים - לימודי חוץ (טבעון): ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים ניתן לקחת חלק בקורס גינון אקולוגי בר קיימא שבו לומדים להקין גינות אקולוגיות; וקורס טיפולי שמיועד לעוסקים בתחום החינוך, השיקום והתרפיה.

  

מהן אפשרויות התעסוקה בהמשך?

בתום הלימודים הבוגרים יכולים לעבוד כגננים באופן עצמאי או להשתלב כשכירים במוסדות ציבור וחברות פרטיות. בעלי דיפלומה ממשלתית יכולים להמשיך לקורסים הבאים בדירוג כדי להרחיב את אפשרויות התעסוקה. ניתן להמשיך גם לקורסים נוספים במקצועות החקלאות והאקולוגיה וכך להרחיב את סל הכלים המקצועי ולהציע שירותים רבים יותר ללקוחות.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס גינון?

רוצה לדעת יותר על קורס גינון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס גינון סוג 1+2 באזור המרכז
קורס גינון אורגני
קורס גינון טיפולי - איפה לומדים?
הרשמה לקורס גינון טיפולי במכללת ספיר
קורס גינון קהילתי - מועד והרשמה
תאריך יום פתוח לקורס גינון טיפולי בדוד ילין
קורס גינון - נוף, קהילתי