רוצה פרטים על לימודי טיפול משפחתי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי טיפול משפחתי וזוגי

רוצה לדעת על לימודי טיפול משפחתי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי טיפול משפחתי

 

מערכת ייחודית

 

הטיפול המשפחתי הוא נישה טיפולית ייחודית שאינה דומה לכל נישה אחרת; המשפחה היא מערכת מורכבת ורגישה, והחיים יחד באינטנסיביות ובזמינות כה קרובות – המלוות בקשרי דם ובקשרים רגשיים – מעלים לא אחת קשיים, אתגרים ובעיות. בתוך משפחה, על כל אחד מן הפרטים להרגיש במקומו, לחוש שיש לו את המקום הראוי לו ולהיות שלם בעולמו. בנוסף – על המערכת כמערכת של סינתזה, לתפקד באינטגרציה טובה ומזינה בין כל חלקיה, והדבר אינו פשוט.

 

בשנים האחרונות, עם גידול המודעות העצמית ועם הפתיחות לתחומי הטיפול והמודעות השונים – הפרטיים והאחרים – קיבל גם תחום הטיפול המשפחתי מקום של כבוד בעולם הצמיחה האישית ובעולם הטיפול מן הסוגים השונים. כך, ויותר ויותר משפחות מאפשרות לעצמן לפנות לטיפול מסוג זה ולקבל סיוע באתגרים האישיים העומדים בפניהן, כמערכת משפחתית ייחודית. לשם כך נועדו מטפלים משפחתיים המתמחים בטיפול מסוג זה. לימודי תעודה בטיפול משפחתי מכשירים מטפלים מוסמכים בתחום המשפחה והזוגיות, והם המסלול המעמיק והאחראי ביותר לצעוד בו למי שמבקש לסייע למשפחות הזקוקות לכך.

 

 

על הלימודים

 

הטיפול המשפחתי נלמד במגוון רחב של מוסדות לימוד ומסלולים, כאשר ברובם המכריע מסלולי ההכשרה הם מסלולים מעמיקים של שלוש שנות לימוד, שנועדו למטפלים בפועל מן הדיסציפלינות השונות של החינוך ושל הטיפול. כך, תנאי הקבלה ברוב מוסדות הלימוד הם תואר שני ומעלה באחד מתחומים אלה.

 

בנוסף, תכניות הלימוד בדרך כלל משלבות לימודי טיפול משפחתי בלימודי ייעוץ זוגי, מתוך הנחת היסוד כי בסיס המשפחה מונח על הבסיס שבין בני הזוג המרכיבים אותה ולכן הנושאים נלמדים – כקשורים אלה באלה, ואף כאפשריים לטיפול כל אחד בפני עצמו.

 

מסלולי הלימוד השונים מכשירים את המטפלים לטיפול במגוון השיטות והגישות הקיימות בתחום טיפול זה, והם מעניקים לתלמידים את מלוא הידע התיאורטי וכן את ההתנסות המעשית הדרושים להתמקצעות בתחום. הראייה הנלמדת היא, כמובן, ראייה מערכתית ואינטגרטיבית – בהתאם לתחום המסוים. זאת ועוד, חלק ניכר ממוסדות הלימוד הללו בונה את תכניות הלימוד שלו על פי הקריטריונים הדרושים לקבלת הסמכה רשמית מטעם "האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ובנישואין".

 

מבין הנושאים הנלמדים במוסדות השונים

 

  • התנסות מעשית תחת הדרכה
  • הדרכה קבוצתית
  • המבנה המשפחתי במציאות החברתית
  • טכניקות התערבות
  • גישות התערבות טיפוליות משפחתיות
  • הגישה הבין-דורית
  • תיאוריות וגישות הנוגעות לחיי משפחה
  • תיאוריות פסיכודינמיות
  • השפעות תרבותיות על המבנה המשפחתי
  • ועוד

  

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • אוניברסיטת תל-אביב – היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של בית הספר לעבודה סוציאלית – מציע תכנית "טיפול זוגי, משפחתי ובין-דורי"; התכנית נלמדת יום מלא בשבוע במשך שלוש שנים והיא מיועדת לבעלי תואר שני ומעלה במקצועות החינוכיים והטיפוליים. בנוסף, נדרשות לפחות שנתיים של ניסיון מעשי בעבודה הטיפולית. שכר הלימוד לכל שנה הוא כ – 13,000 ₪.

 

  • מכון אדלר – העמותה להדרכה, ייעוץ הוראה וטיפול (פרישה ארצית) – מקיים מסלול הכשרה תלת-שנתי ללימודי טיפול משפחתי וזוגי; התכנית נלמדת בהיקף של 570 שעות לימוד אקדמיות עיוניות ועוד 450 שעות התנסות מעשית מודרכת (פרקטיקום). תנאי הקבלה הם תואר שני ומעלה במקצועות הטיפוליים והחינוכיים. תכני התכנית הם בדגש התיאוריה האדלריאנית הייחודית.
     
  • מכון שילובים – מרכז למידה והכשרה לטיפול משפחתי, זוגי ופרטני (גבעת ברנר) – מציע לכם מסלול הכשרה לטיפול משפחתי וזוגי. התכנית נמשכת שלוש עד ארבע שנים (השנה השלישית והרביעית הן שנות פרקטיקום) ותנאי הקבלה אליה הם: תואר שני במקצועות טיפוליים וחינוכיים, ניסיון מעשי מינימלי של שנתיים בתחומים אלה, וריאיון אישי. עלות הלימודים היא כ – 9,000 ₪ לכל שנת לימודים.

 

  • מכון ברקאי (תל אביב) - מכון ברקאי מתמקד בתחומי הטיפול המשפחתי, הטיפול הזוגי והטיפול בגישה הנרטיבית. הוא מציע תכניות הכשרה שונות שמיועדות למטפלים מנוסים, שעומדות בדרישות של האגודה למטפלים משפחתיים וזוגיים בישראל.

 

עוד על הלימודים

 

תכניות הלימודים במסלולים אלה דורשות השתתפות מלאה של התלמידים, כאשר החל מן השנה השנייה או השלישית, בדרך כלל – חלה על הסטודנטים חובת פרקטיקום באופן רציף. בנוסף, בחלק מן המסלולים נדרשות השלמות למי שמבקשים להשלים את לימודיהם לקראת הסמכה של האגודה לטיפול משפחתי; השלמות אלה אפשריות, לרוב, במוסדות הלימוד עצמם.

 

 

לסיכום

 

הקורסים לטיפול משפחתי הם קורסים מעמיקים ומקצועיים המיועדים למטפלים מוסמכים ובעלי ניסיון בתחומי החינוך והטיפול השונים. תכניות הלימוד נועדו להכשיר אתכם לסוג הטיפול המסוים המתאים והנותן מענה לבעיות ולאתגרים העולים במסגרת משפחתית – שאינם דומים לכל מסגרת אחרת – אישית ואף קבוצתית. בתום המסלולים תוכלו לקבל הסמכה מטעם האגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי, ולהשתלב כמטפלים משפחתיים מן השורה בשלל מוסדות פרטיים וציבוריים, או בקליניקה פרטית – על פי רצונכם וטעמכם.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי טיפול משפחתי?

רוצה לדעת יותר על לימודי טיפול משפחתי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי טיפול משפחתי
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
קבלה לטיפול משפחתי וזוגי לבוגרי תואר בחינוך
לימודי המשך - טיפול משפחתי למורים
קורס טיפול משפחתי - מועד ושעות
לימודי טיפול משפחתי לתעודה
איפה מלמדים טיפול משפחתי?
לימודי טיפול משפחתי - זוגי בצפון הארץ
לימודי טיפול משפחתי לעובדים סוציאליים