רוצה פרטים על קורס מטפלי וואטסו?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי וואטסו לטיפול במים

רוצה לדעת על קורס מטפלי וואטסו? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס וואטסו

  

וואטסו הינה שיטה לטיפול בסביבת מים חמימה (עד 35 מעלות), אשר פותחה בשנות ה - 80 על ידי מטפל בזן שיאצו. היא נחשבת לאחד מתחומי הריפוי במגע, וכן להתמחות בלימודי הידרותרפיה. מי הבריכה המחוממת תומכים בעמוד השדרה ותורמים לקלות התנועה. עקרון מרכזי נוסף בטיפול זה הוא טיפוח האמון של המטופל במטפל.

 

בשיטה זו, המטפל אוחז במטופל בשני אזורים, בראש ובאגן (עד הברכיים), כאשר המטופל נע במים בעדינות ובקצב קבוע תוך ביצוע תרגילי נשימה וערסולים. בדרך זו הגוף נרגע, השרירים זוכים להרפיה, ובתוך כך איברים מסוימים נעשים גמישים יותר. ניתן לסייע בטכניקה זו לאנשים הסובלים ממגוון מצבים כגון דלקות פרקים, הפרעות קשב, טראומה, דיכאון, נדודי שינה, מערכת חיסונית חלשה, ועוד.

 

למי מתאים הקורס?

 

הקורס יכול להתאים לקהלי היעד הבאים:

  • מטפלים בעלי הסמכה רלוונטית בתחומים כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול בתנועה, או טיפול באמנות.
  • מטפלים במקצועות הפרא רפואיים (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת).
  • מטפלים במקצועות הרפואה המשלימה, המעוניינים בהרחבת סל הכלים המקצועי שברשותם.
  • מטפלים מנוסים, העוסקים בגישות נוספות לטיפול במים, כגון הידרותרפיה, ג'אהרה, ווטר דאנס, שחייה שיקומית, ועוד,  שברצונם להכיר שיטה טיפולית נוספת ליישום עם מטופליהם.

 

מה לומדים?

 

במהלך הקורס, המשתתפים מעמיקים את הידע הטיפולי ונחשפים לעקרונות התרפיה במים. הם לומדים להתאים באופן הטוב ביותר את מערך הטיפול לצרכי לקוחות מקבוצות גיל ואוכלוסיות שונות. כמו כן, כולל הקורס היכרות עם תנועות חדשות שניתן לעבוד עליהן במים, והסטודנטים אף מקבלים הכשרה בשיאצו. מכיוון שמטפלי הוואטסו אמורים לעמוד באופן מסוים במים, המזכיר במידה רבה את מנחי הגוף של אמנויות הלחימה מן המזרח הרחוק, חלק מן התכניות שמות דגש על לימוד ותרגול של טאי צ'י בתוך המים.

 

רמות הלימוד

  • רמה 1: קורס בסיסי, החושף לתנועות היסוד במים, קורסים אלו מתאימים גם לחסרי ניסיון טיפולי קודם.
  • רמה 2: הקורס מיועד למטפלים במים, בוגרי הקורס ברמה 1. במהלך הקורס לומדים על משמעות התנועות אשר נלמדו בקורס הבסיס, וכן לומדים להתאים את הטיפול לצורכים האישיים של כל מטופל.
  • רמה 3: זהו השלב השלישי בהכשרת מטפלים בשיטה, המתמקד גם בפיתוח זהות מקצועית כמטפלים, ובקשב ומודעות לגוף.
     

מה משך הלימודים?

 

כל רמת לימוד כוללת כשישה מפגשים, ונפרסת על פני 50 שעות לימוד. חלק מן הקורסים נערכים במתכונת חד שבועית ונפרסים על פני כחודשיים, בעוד אחרים נערכים במתכונת מרוכזת ומתקיימים במספר שבועות רצופים. יש לציין כי ישנם קורסים המשלבים מספר רמות הכשרה יחד, לצד קורסים להכשרה באחת מן הדרגות בלבד.

 

נושאי לימוד

  • רצף התנועות.
  • זרימה ונוכחות.
  • מיומנויות המגע.
  • לימודי גוף נופש.
  • מים בתהליכי ריפוי.
  • אנטומיה ופיזיולוגיה.
  • מצבים רגשיים מורכבים.
  • יצירת קשר מילולי ורגשי.
  • ועוד.
     

ארגון WABA

 

ארגון WABA העולמי, מהווה גוף המאגד ומפקח על מקצועות הפעילות הגופנית במים ברחבי העולם, לרבות שיטת וואטסו. הארגון מנגיש מידע על אודות שיטות העבודה במים, וכן מפקח על מסלולי ההכשרה למטפלים ולמדריכים במים. חברי הארגון מגיעים ממדינות שונות ומגישות טיפוליות מגוונות. החברים הרשומים נהנים מהכרה בינלאומית כמטפלים וכמדריכים. רשת החברים מאפשרת גם הפצה של ידע על בריכות טיפוליות, על אנשי מקצוע מורשים ועל הדרכות מאושרות. 

 

מה עלות הקורס?

 

עלות הלימודים משתנה ממוסד למוסד, ונעה בין 2,900 - 6,500 שקלים (אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה). עלות ההכשרה משתנה בהתאם למתכונת הקורס, וכן למספר רמות ההכשרה הכלולות בו, שכן ישנם קורסים המקיפים רמה אחת בלבד, לצד מסלולים הכוללים את כל רמות ההסמכה.
 

מוסדות הלימוד

 

  • נגיעות במים (קריית טבעון): זהו מרכז לטיפול במים, המציע גם הכשרת מטפלים, שהיקפו 50 שעות. הקורס משלב למידה עיונית והתנסות בבריכה הטיפולית. 

 

  • טוביק טיפולים (קדימה): היקף הקורס ברמה 1 הינו 6 מפגשים, וכן שני מפגשים נוספים המוקדשים לתרגול מעשי. במהלך התכנית המשתתפים לומדים טאי צ'י, שיטות למגע תרפויטי ורצפי תנועות, ומתרגלים את השיטה בבריכה טיפולית.

 

  • בית איזי שפירא (רעננה): במרכז איזי שפירא, הפועל למען אנשים עם מוגבלות, ניתן ללמוד לשלוש דרגות ההסמכה השונות ולזכות בתעודת סיום בינלאומית. המשתתפים מכירים תנועות מורכבות ונחשפים לרבדים עמוקים בטיפול. היקף כל הכשרה הינו 5 מפגשים.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


לאחר תום הקורס, ניתן להשתלב במסגרות שונות כגון בבריכות טיפוליות, במרכזי שיקום, במרכזי ספורט, ועוד. כמו כן, באפשרות הבוגרים להקים קליניקה עצמאית לטיפול במים, ולהציע טיפול לאוכלוסיות מגוונות. בוגרים העוסקים בפועל בטיפול במים בגישות אחרות, כגון הליוויק, גאהרה, וכדומה, או בטיפול בטכניקות וגישות אחרות, יכולים לשלב הכשרה זו בסל הכלים המקצועי, כדי להציע מענה מקיף יותר למטופליהם.

 

כמה מרוויחים?


שכרם הממוצע של מטפלי וואטסו נע בין 9,000 - 10,000, מטפלים מנוסים יכולים להרוויח בין 12,000 - 15,000 שקלים לחודש. יש לציין כי רמות השכר משתנות, ותלויות בקריטריונים כגון שנות הניסיון, הסמכות נוספות שיש ברשות אנשי המקצוע, מיקום בארץ, ועוד. כמו כן, מכיוון שרבים מן המטפלים בשיטה זו עוסקים בפועל גם בשיטות תרפיה נוספות, או במקצועות פרא רפואיים, משכורתם משתנה בהתאם לתחום ההסמכה הראשי.

 

קורס הידרותרפיה


בחלק מן המקרים, ניתן להתמחות בשיטה זו במסגרת קורסים מקיפים יותר להכשרת מטפלים בהידרותרפיה. קורס הידרותרפיה מכשיר מטפלים במים, ומקנה ידע עיוני ומעשי הנוגע למצבי תחלואה ולהתאמת מהלך הטיפול. הקורסים מיועדים לאקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות בענפים רלוונטיים כגון הוראה, חינוך גופני, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, או קלינאות תקשורת, בעלי ניסיון בטיפול ושליטה במיומנויות שחייה. הלימודים כוללים תרגול מעשי בבריכה ייעודית. היקף קורסים אלו כשמונה חודשים עד שנה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מטפלי וואטסו?

רוצה לדעת יותר על קורס מטפלי וואטסו?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס מטפלי וואטסו
שאלות הגולשים בנושא
קורס וואטסו - מועדים לקורס וסילבוס
הכשרת מטפלים בוואטסו 1+2
לימודי וואטסו מסלול 1, 2, 3
לימודי וואטסו בירושלים עבור מעסות
קורס וואטסו 1+2 - האם כולל תרגולים?
קורס וואטסו במסגרת נפרדת לנשים וגברים
קורס וואטסו שלב 2 - מוסדות לימוד