רוצה פרטים על דיקור סיני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס דיקור סיני - אקופונקטורה

רוצה לדעת על דיקור סיני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי דיקור סיני

 

איזון אנרגיית החיים

 

הדיקור הסיני, הידוע גם בשם אקופונקטורה ("דיקור באמצעות מחטים" – בלטינית), היא שיטת טיפול אלטרנטיבית המבוססת על שיפור בזרימת אנרגיית החיים בגוף המטופל – הצ'י – והיא אחת מאבני היסוד של עולם הרפואה המשלימה. הדיקור הסיני כל-כך נפוץ כיום בעולם, עד כי לעתים רבות מתבלבלים אנשים בין רפואה סינית ככלל לבין דיקור סיני, אך למעשה – הדיקור היא רק אחת משיטות רבות בתחום הרפואה האלטרנטיבית הנשענות על תפישת הרפואה הסינית ומטפלות באנרגיית הצ'י; שיטות נוספות לדוגמה הן הטווינה, השיאצו וכוסות הרוח.

 

על פי הרפואה הסינית, בגוף האדם זורמת אנרגיית הצ'י בערוצים מיוחדים העוברים במקומות מסוימים בגוף ונקראים "מרידיאנים" – כל מחלה או מצב גופני אחר נגרמים על ידי חוסר איזון בצ'י של המטופל. המטפלים בשיטה דוקרים נקודות שונות בגוף בעזרת מחטים דקיקות, חד פעמיות וסטריליות, במטרה לשחרר חסימות אנרגטיות באזורים מוגדרים ועל ידי כך להשיב את האיזון לגוף. שיטת טיפול זו נחשבת כיום לאחת משיטות הטיפול המקובלות ביותר בתחום הרפואה המשלימה.

 

זו לא מחט בערימה של שחת

 

על פי תפישת הרפואה הסינית קיימות בגוף מאות נקודות, על גבי המרידיאנים ועל גבי נקודות מפתח אחרות, שעל ידי דיקור בהן מועברת אינפורמציה ומוחדרת אנרגיית צ'י לגופו של מטופל. נקודות הדיקור הן מדויקות ואינן נראות לעין, אך ניתן לאתר אותן באופן חשמלי באמצעות מד-מתח פשוט – כאשר הנקודות באות במגע עם החיישן החשמלי, המתח עולה. בשיטה זו יש חשיבות רבה לעומק הדיקור ולזווית המחט – דיקור עם כיוון הזרימה יגרום לחיזוק הצ'י ונגד כיוון הזרימה יגרום לפיזורו. בנוסף, חשובים גורמים כמו זמן הדיקור ביחס לנשימה, למהירות החדרת המחט, להוצאת המחט, לעובי המחט ועוד. כאשר המחט מוחדרת למקום הנכון, המטופל צריך להרגיש תחושה של חום, של זרם או של כאב עמום; תחושה זו מכונה "דה צ'י" והיא מעידה על כך שהדיקור נעשה כהלכה. כאשר מושג ה"דה צ'י", מתרחשת תגובה באזורים מסוימים במוח, ברצף המרידיאנים ובקשרים ביניהם, וכך למעשה נוצר אפקט הריפוי בגוף.

 

על הלימודים

 

לימודי דיקור סיני נלמדים במסגרת מסלולים מקיפים בתחום הרפואה הסינית, הרפואה המשלימה, או הרפואה היפנית ומוצעים גם כקורס בודד בחלק ממוסדות הלימוד.במהלך הלימודים עושים המשתתפים הכרות עם כ-1,500 נקודות דיקור בגוף האדם, לומדים לאבחן את מיקום ההפרעה בזרימת אנרגיית הצ'י, ומתמקצעים בטכניקת הדיקור, על כל היבטיה. הדיקור הסיני ידוע כיעיל בפתרון בעיות בריאותיות רבות והוא אף זוכה להכרה על ידי הרפואה המערבית ושירותי הבריאות.

 

תכניות הלימוד בשיטה כוללות קשת רחבה של נושאים – בהתאם למסלול הלימודים הנבחר. מי שבחר ללמוד דיקור סיני במסגרת לימודי רפואה סינית מקיפים יקבל בדרך כלל הכשרה תיאורטית, מעשית וטיפולית בתחומים אחרים רבים ברפואה הסינית. כמו כן, קיימים קורסים ייעודים למי שרוצים להתמחות ברפואה משלימה לילדים, במסגרתם לומדים טכניקות ייעודיות לטיפול באוכלוסיה זו.

 

בין הנושאים שאותם לומדים בקורס, ניתן למנות:

 

 

לצד נושאים מתחום הדיקור הסיני עצמו, כמו:

 

  • מבוא לאקופונקטורה
  • שימוש באנרגיות
  • נקודות דיקור
  • פילוסופיה סינית
  • מבנה הקווים המרידיאנים
  • טכניקות טיפול משלימות ומערביות

 

בנוסף, הלימודים מתמקדים גם בשיטות האבחון השונות – שיחה מקדימה, מגע, בדיקת הדופק ועוד.

 

 

מקומות לימוד אפשריים

 

ניתן ללמוד תחום זה במספר מכללות העוסקות ברפואה משלימה. למשל:

 

  • מכללת מדיסין - במכללה מתקיים קורס דיקור סיני בהיקף של שנה אחת. המסלול משלב סטאז' מעשי ובמהלכו לומדים על הקשר שבין תחום הדיקור והפילוסופיה הסינית לבין הרפואה המערבית.

 

  • מכללת רידמן – מציעה לימודי אקופונקטורה כחלק מלימודי רפואה סינית רחבים יותר במסלול של 4 שנים.

 

  • מכון וינגייט – בו תוכלו ללמוד רפואה סינית בשלושה מסלולים שונים: 
    1.  דיקור סיני למתחילים – לימודים בהיקף של 800 שעות לימוד המיועדים לחסרי הכשרה אחרת ברפואה סינית ומעניקים תעודה בדיקור סיני לצד תעודה בעיסוי רפואי.
    2.  דיקור סיני למטפלים – לימודים בהיקף של 500 שעות לימוד המיועדים למטפלים בשיטות אחרות.
    3.  דיקור סיני בשילוב מנהל עסקים ובריאות – מעניקים יתרון בהשתלבות בארגונים רפואיים.

 

  • מכללת תילתן לרפואה משלימה – מפעילה תכנית לימודים הכוללת התנסות מעשית רבה באבחון ובטיפול.

 

בבואכם לבחור מוסד לימודים, חשוב במיוחד בתחומי לימוד בעולם הרפואה המשלימה, לוודא כי מדובר במוסד לימודים בעל ניסיון, וותק ומוניטין. מומלץ לוודא מהם תכני הלימוד, מיהם המורים, איזו תעודת סיום מקבלים וכמה שנים פועל מוסד הלימודים שבו בחרתם.

 

 

לסיכום

 

תחום הדיקור הסיני הוא תחום מתפתח מאוד ובישראל יש לא מעט מוסדות רפואיים המעניקים את הטיפול. מסיימי הקורסים השונים יוכלו לנסות ולהשתלב כמטפלים בקופות החולים השונות, במרפאות פרטיות ובמקומות נוספים המעניקים טיפולי רפואה משלימה. כמו כן, ניתן גם לפתוח קליניקה פרטית ולעבוד כעצמאיים בתחום. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על דיקור סיני?

רוצה לדעת יותר על דיקור סיני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי דיקור סיני ללא רפואה סינית
דיקור סיני כחלק מהמסלול ללימודי רפואה סינית
קורס דיקור סיני - 40 מפגשים
קורס שמתמקד בדיקור סיני בלבד
האם תעודת דיקור סיני ממכללת בינה הינה מוכרת?
קורס דיקור סיני במוסד אמין ומוכר
מי קהל היעד לקורס דיקור סיני?