רוצה פרטים על צמחי מרפא ושמנים אתריים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי צמחי מרפא ושמנים אתריים

רוצה לדעת על צמחי מרפא ושמנים אתריים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי צמחי מרפא ושמנים אתריים

 

באופן טבעי

 

בעשר השנים האחרונות הפכו לימודי רפואה משלימה לענף מבוקש לידע וללימודים על ידי ציבור גדול של אנשים. זהו עולם המכיל תחומים רבים, וכמגוון הרחב של התחומים כך גם המספר ההולך וגדל של מוסדות הלימוד העוסקים בתחום; אחד מבין התחומים הרבים בעולם זה הוא ענף התזונה – זהו אחד הנדבכים החשובים והמרכזיים ביותר שבו. העיסוק בצמחי מרפא ושמנים אתריים הוא תת-תחום בענף התזונה, והוא ללא ספק אחד מהתחומים המרתקים בעולם מיוחד זה.

 

משחר ההיסטוריה ואפילו קצת לפני, השתמש האדם בצמחים כדי להקל על מכאובים שונים ולעתים אף כדי לטפל במחלות ולרפאן – באופן טבעי, צמחים היו קיימים הרבה לפני מעבדות לכימיה וחברות לייצור תרופות; החומרים הפעילים הנמצאים בצמחים הם מורכבים בהרבה מהחומרים המצויים בתרופות כימיות – ולרוב הם מופיעים בצורתם הטבעית באופן המקל על גוף האדם לספוג אותם.

 

המטפלים מאבחנים את מצבו של המטופל במגוון שיטות ובהתאם לאבחון מחליטים על תכנית טיפול ייחודית לצרכיו. כדי להעניק טיפול יעיל, על המטפל להכיר היטב את הסוגים השונים של צמחי המרפא ואת תכונותיהם – ובנוסף לכך להבין כיצד פועל גוף האדם וכיצד משפיעים החומרים בצמחי המרפא על המערכות השונות בגוף, וכמובן – לערוך סינתזה בין כל אלה, שתתאים למטופל ותהיה ייחודית לו. הטיפול בצמחים עשוי לסייע בחיזוק ובשיפור של מערכות בגוף ובריפוי מחלות ותופעות רפואיות שונות ככאבי מחזור, בעיות במערכת העיכול, אבנים בכליות, בעיות נשימה ועוד.

 

בדרך לריפוי צמחי

 

ישנן כיום לא מעט מכללות שבהן ניתן למצוא לימודי צמחי מרפא ושמנים אתריים; הלימודים מקנים למשתתפים ידע מקיף בהיכרות עם גוף האדם ובתחום צמחי המרפא – אלו הם המרכיבים הפעילים הנמצאים בתוך כל צמח – וכן עם אופן השימוש בהם בתבונה וביעילות. חשוב לזכור כי תזונה נכונה היא הבסיס לחיים בריאים – ולצמחי מרפא עשויה להיות תרומה גדולה לכך.

 

הקורסים מוצעים במגוון מסלולים: החל מקורסים ממוקדים בתחום עשבי מרפא או מזון אורגני המתפרשים בדרך כלל על פני מספר מועט של פגישות בודדות – וכלה בלימודי צמחי מרפא מקיפים הנמשכים מספר שנים. שימו לב כי הלימודים בקורסים הבסיסיים אינם דורשים מן המשתתפים להיות בעלי ידע מקדים, בעוד שלימודים מתקדמים ומעמיקים בתחום, דורשים ניסיון מעשי ורקע טיפולי.

 

בנוסף, חלק מהמכללות מציעות לימודי צמחי מרפא בשילוב עם תחומים אחרים מהרפואה המשלימה כמו רפואה סינית לדוגמה; מסלולים אלה מרחיבים את הידע של הסטודנטים ומגדילים את אפשרויות הטיפול שהם עתידים להציע כמרפאים. חשוב לציין כי לימודי אלו עדיין אינם מפוקחים על ידי משרד הבריאות ועל כן חשוב לבדוק בקפידה את רמת המרצים, את תכני הקורס, את איכות ההוראה, את סוג תעודת הסיום המוענקת וכדומה.

 

תכניות הלימודים

 

תכניות הלימוד מקנות ידע תיאורטי ומעשי עשיר ומקיף בתחום צמחי המרפא והשמנים האתריים, הכולל לימוד של השפעות הצמחים והשמנים על מערכות גופניות שונות של האדם, וביניהן: מערכת הנשימה, מערכת העצבים, מערכת העיכול, מערכת הלב וכלי הדם, הכליות ומערכת השתן, מערכת החיסון ומערכת המין. בנוסף לכך, עורכים הסטודנטים היכרות עם תכונות הצמחים בעלי מנגנוני פעולה אנטימיקרוביאליים, אנטיוויראליים ונוגדי דלקת, עם צמחים שיש להם השפעה על העור, על השלד ועל השרירים, עם צמחים לחיזוק מערכת החיסון ועם צמחים בעלי השפעה משתנת או מכייחת. הלימוד של נושאים אלה איננו רק תיאורטי, אלא תמיד נקשר להיבטים יישומיים תוך התסייעות במקרי מבחן לדוגמה, העמקת ההיכרות עם צורות נפוצות של שימוש בצמחים ובשמנים, והתמחות.

 

במסגרת רוב המסלולים, נלמד בהרחבה תחום הארומתרפיה; הסטודנטים נחשפים לעקרונות השיטה, לתהליך הפקת השמנים ולדרכי השימוש בשמנים מתוך שימת דגש רב על התנסות מעשית ועל יישום השימוש בשמנים אתריים בטכניקות עבודה מעשיות.

נושאי הלימוד

 

תכניות הלימוד במסלולים השונים הן נרחבות וכוללות מגוון רחב של תחומי ידע וביניהם:

 

  • תזונה במעגל החיים
  • סרטן
  • צמחונות וטבעונות
  • סוכרת
  • מזונות שהם צמחי מרפא
  • מזון אורגני
  • תהליכי השמנה והרזיה
  • תוספי מזון
  • מערכת העיכול ואבות המזון
  • יתר לחץ דם
  • פיטותרפיה – ריפוי בצמחי מרפא
  • ועוד

 

 

פרטים נוספים על הקורס ומקומות הלימוד

 

ניתן ללמוד נושא זה במספר גדול של מכללות בישראל – רובן מכללות המתמחות בלימודי רפואה משלימה.

 

בין מוסדות הלימוד האפשריים:

  

  • מכללת תילתן לרפואה משלימה (תל אביב): במכללת תילתן מתקיים קורס רפואת צמחים שמכשיר הרבליסטים לסיוע בשלל מצבים רגשיים ופיזיים. היקף התכנית כ - 28 מפגשים.

 

  • מכללת מירב (שלוחות תל אביב, מודיעין, ראשון לציון, ירושלים): בית הספר לרפואה משלימה מירב מבית לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה עורך קורס הרבליסט קליני וכן עוד שלל קורסים במקצועות הטיפול המשלים.

 

  • מכללת מדיסין (שלוחת חיפה): מכלללת מדיסין מתמקדת במקצועות הרפואה המשלימה והיא מציעה שלל קורסים להכשרת מטפלים ולקידום מטפלים קיימים.

  

  • מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית (שלוחות תל אביב, ירושלים, חיפה): בקורס צמחי מרפא ניתן להכיר לעומק מגוון צמחים ואת שימושיהם בטיפול האלטרנטיבי.

 

משך הלימודים משתנה ממוסד למוסד בהתאם להיקף החומר ולעומק המסלול; רוב הקורסים נמשכים מספר חודשים (כ- 150-20 שעות אקדמיות). עם סיום הלימודים בתחום מוכשרים בוגרי הקורס לעסוק במגוון משרות בתחומי הרפואה המשלימה, בדגש על תחום התזונה וצמחי המרפא – כנטורופתים פרטיים המתמחים בצמחים ובשמנים אתריים, או להשתלב במוסדות טיפול פרטיים למיניהם ובקופות החולים.

 

  

שירות אישי חינם

צריך פרטים על צמחי מרפא ושמנים אתריים?

רוצה לדעת יותר על צמחי מרפא ושמנים אתריים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
שכר ממוצע בתחום הרפואה הסינית/ צמחי מרפא
מוסדות לימוד מובילים ללימודי צמחי מרפא וארומתרפיה
קורס צמחי מרפא - מוסדות לימוד באזור השרון
לימודי צמחי מרפא ושמנים אתריים
איפה קיים קורס טיפול בצמחי מרפא?
עלות קורס צמחי מרפא
מה נושאי הלימוד בלימודי צמחי מרפא?