רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה לבגרות באנגלית, כל הפרטים כאן!

רוצה לדעת על בגרות אנגלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


בגרות באנגלית – בגרות בין לאומית

 

אנגלית נחשבת לשפה הרשמית במדינות רבות, ונפוצה במקומות רבים נוספים, עד כדי כך שהיא זוכה למעמד של שפה בין-לאומית. אנו רגילים לשמוע את השפה האנגלית מתנגנת בטלוויזיה וברדיו, ורובנו יודעים לקרוא ולכתוב באנגלית ואף דוברים אותה במידה מסוימת של הצלחה. עם זאת, התלמיד הממוצע נוטה לתפוס את בחינת הבגרות באנגלית כמאיימת. העובדה שכללי הדקדוק באנגלית שונים מאלה המוכרים לנו, הופכת את הבגרות באנגלית לאתגר לא פשוט. על מנת להיות זכאים לתעודת בגרות יש צורך בציון עובר בבחינת הבגרות באנגלית ברמת 3 יחידות לימוד לפחות, אך לצורך הקבלה ללימודים גבוהים בדרך כלל יש צורך ברמת 4 יחידות לימוד ומעלה.

 

המפתח להצלחה ברכישת השפה האנגלית, כבכל תהליך לימודי שפות, נמצא בשימוש היומיומי בה. עם זאת, כדי להצליח בבחינת הבגרות נדרשת גם מיומנויות בהבנת הנקרא והבנת הנשמע וכן הפגנה של יכולות כתיבה. מלבד לימודים לקראת תעודת הבגרות, ציון גבוה בחלק האנגלית של המבחן הפסיכומטרי יצמצם את מספר הקורסים שבהם תחויבו בהמשך במסגרת הלימודים האקדמיים. 

 

קורסי הכנה לבגרות באנגלית

 

מכוני לימוד רבים ברחבי הארץ מציעים כיום קורסי הכנה באנגלית ברמות שונות, שבהם רוכשים התלמידים את המיומנויות הנחוצות בכדי לעמוד בהצלחה בבחינה. במהלך קורסי ההכנה מרחיבים המשתתפים את אוצר המילים שברשותם, ומתרגלים קריאה וכתיבה של חיבורים כדי לשפר את הבנת הנקרא ואת יכולות ההבעה בכתב. נוסף על כך, הם מתרגלים את יכולות הבנת הנשמע. לקראת סיומו של הקורס עורכים מכוני ההכנה "מרתונים", שבהם מתקיימים תרגולים מרוכזים וסימולציות במתכונת דומה לזו של המבחן. 

 

בחינת הבגרות באנגלית מתקיימת בשלוש רמות: 3 יחידות, 4 יחידות ו-5 יחידות לימוד. המבחנים בכל הרמות מכסים נושאים דומים, אך ברמות קושי שונות. מכוני ההכנה בדרך כלל אינם מציעים קורסים למבחן ברמה של 3 יחידות, מכיוון שרמה זו באנגלית אינה מאפשרת קבלה ללימודים גבוהים. לעומת זאת, ציון סביר בבגרות של 4 יחידות לימוד עשוי להספיק -רוב מוסדות הלימוד אינם דורשים רמה של 5 יחידות לימוד כתנאי קבלה. מועמדים המתלבטים באיזו רמה להבחן, יכולים להיעזר בבדיקת התאמה המתבצעת במכוני הלימוד עצמם.

 

 

כמה זמן לומדים?

 

משך קורסי הכנה לקראת הבגרות באנגלית מספר חודשים (בהתאם לרמת המבחן), הם כוללים לרוב כ-6 שעות לימוד שבועיות. מעבר לחומר הנלמד בשיעורי הקורס, נדרשים המשתתפים לתרגול עצמי רב בבית, הכולל שינון אוצר המילים, כתיבת חיבורים והגשתם, תרגול דקדוק וקריאה מרובה.

 

 

מכינה באנגלית

 

במרבית המכונים בנוי הקורס כך שהוא אינו דורש ידע קודם, אולם משתתפים שרמת האנגלית ההתחלתית שלהם אינה מתאימה להשתלבות בקורס ברמה של 4 יחידות לימוד, יכולים לקחת חלק בלימודי מכינה. מטרתם של לימודים אלה הינה להקנות ידע בסיסי בשפה, תוך לימוד של מילים חדשות ומעבר על כללי דקדוק בסיסיים. לימודי אנגלית במכינה כוללים כ-13 מפגשים, כאשר במהלכם צוברים התלמידים ביטחון וידע, המאפשרים להם להתחיל בקלות יחסית את קורס ההכנה לבגרות עצמו.

 

מבנה המבחן

 

בדומה לבחינת הבגרות במתמטיקה, גם באנגלית מורכבת הבחינה משלושה שאלונים (המכונים גם מודולים): שאלון C משותף לנבחנים ב-3 יח"ל ולנבחנים ב-4 יח"ל, ואילו שאלון E משותף לנבחנים ב-4 יח"ל ולנבחני 5 יח"ל. משך הבחינה בכל אחד מהשאלונים הוא כשעה ורבע, מלבד שאלון G שבו הזמן המוקצב הוא שעה וחצי.

 

להלן השאלונים השונים שמהם מורכבת הבחינה:

  • חלק A – הבנת הנשמע; אורכו של הקטע הנשמע באודיו הוא שלוש דקות ובנוסף, נכללים שני קטעי הבנת הנקרא.
  • חלק B – קטע אחד בן 220-260 מילים של הבנת הנקרא ומטלת כתיבה של עד 40 מילים.
  • חלק C – קטע של הבנת הנקרא, בן 280-320 מילים. חלק זה משותף לתלמידי 3 ו-4 יח"ל.
  • חלק D – קטע אחד של הבנת הנקרא 280-320 מילים ומשימת כתיבה של עד 120 מילים.
  • חלק E – משותף ל-4 ו-5 י"ל. קטע של הבנת הנשמע בן 4 דקות וקטע של הבנת הנקרא בן 350-380 מילים.
  • חלק F – קטע נקרא בן 400-450 מילים ומטלת כתיבה באורך 120-140 מילים.
  • חלק G – קטע נקרא בן 450-500 מלים ומשימת כתיבה עד 140 מילים. הזמן המוקצב לחלק זה הוא שעה וחצי.

 

אילו חומרי עזר מותרים בבחינה?

 

בבחינת הבגרות באנגלית מותר להשתמש במילון דו–לשוני:

 

  1.  "אוקספורד" אנגלי-אנגלי-עברי.
  2. "הראפס" אנגלי-אנגלי-ערבי.

 

מתי נערכת הבחינה?


הבחינה מתקיימת בשני מועדים במהלך השנה – מועד קיץ בחודשים מאי-יולי ומועד חורף בחודשים ינואר-פברואר.

 

הכנה לבגרות בעל פה


אורכו של המבחן הינו כחצי שעה. ברמת 3 יחידות, המבחן נערך באופן ממוחשב, תוך הקלטת התשובות. המבחן בנוי ממספר חלקים:

  • שיחה על נושאים אישיים מחיי התלמידים (בחירת שאלה אחת מתוך שתיים).
  • שאלה על הפרויקט שאותו ערכו התלמידים.
  • שאלות על קליפ לצפייה.

 

במהלך הקורסים המכינים לחלק זה של הבחינה, מושם דגש על היכרות עם אוצר המילים המותאם לחלקי הבחינה, פיתוח שטף בשיחה וחיזוק הביטחון העצמי. לרוב מתקיימים תרגולי שיחות רבים, באופן התואם את חלקי הבחינה והשאלות הנכללות בה.
 

היכן לומדים? 

  • קידום (פריסה ארצית) - זוהי רשת הכנה אשר מציעה מגוון מסלולים לשיפור ולהשלמת בגרויות, בהם גם קורס הכנה לבגרות באנגלית. התכנית משלבת עזרי למידה ותרגולים מעשיים רבים. ניתן ללמוד בשלוחות קידום בערים הבאות: קריית ביאליק, חיפה, ראשון לציון, תל אביב, רעננה, פתח תקווה, ירושלים, באר שבע ואשדוד.

 

  • היי קיו (פריסה ארצית) - מקיימים קורסי הכנה לבגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד. ניתן ללמוד בשלוחות הבאות: תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע, ראשון לציון, קריון, פתח תקווה, רחובות, כפר סבא, חולון, אשדוד, עפולה, קריית אונו, חדרה ומודיעין.

 

  • ג'רוזלם פוסט (אונליין) - מתקיים קורס אנגלית לבגרות, במתכונת מקוונת, המאפשר הכנה במתכונת אחד על אחד עם מורה. ניתן ללמוד בכל זמן ומכל מקום, בהתאם לקצב האישי.

 

  • ברלינגטון אינגליש - Burlington English (פריסה ארצית) - בין המסלולים המגוונים של רשת בתי הספר ברלינגטון אינגליש ניתן למצוא גם הכנה לבגרות באנגלית ברמות שונות.

 

  • רשת אנקורי (בכל הארץ) - בתי הספר של אנקורי נמצאים מצויים בפריסה ארצית, בערים תל אביב, חיפה, ירושלים, פתח תקווה, ראשון לציון, אשדוד, והקריות. ברשת זו ניתן להתכונן לרמות 4 יחידות ו - 5 יחידות לימוד.

 

  • יואל גבע (ברחבי הארץ) - לרשת יואל גבע סניפים בהם ניתן ללמוד לבגרות באנגלית, בערים תל אביב, ראשון לציון והרצליה.

  

  • כמו כן, לעיתים ניתן לקחת חלק בקורסים אלו במכללות השונות ברחבי הארץ, במסגרת מכינות או קורסי הכנה ייעודיים המוצעים למועמדים לתואר הראשון.

 

פתח לעולם הגדול

 

לסיכום, בחינת הבגרות באנגלית מכסה בסיס רחב לשפה האנגלית כשפה מדוברת וכשפה כתובה, הן לצורך לימודים אקדמאיים והן לשימושים יום-יומיים. מי שאין באפשרותו לחיות לצד דוברי השפה ולתרגל הבנת הנקרא והנשמע שלה על בסיס יומיומי – מוטב לו שיירשם לקורס ויתרגל בצורה מסודרת.

 

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות אנגלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
חישוב ציון סופי של בגרות באנגלית
מועד חורף 2016 - שאלון F בגרות באנגלית 5 יחידות
בגרות באנגלית עם לקויות למידה
טעויות בבגרות באנגלית - כמה מורידים?
בגרות באנגלית חורף 2013
בגרות באנגלית מודול F ספרות
חשד להעתקה בבגרות באנגלית - מה לעשות?