רוצה פרטים על תואר ראשון בייעוץ חינוכי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי

רוצה לדעת על תואר ראשון בייעוץ חינוכי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בייעוץ חינוכי

 

צעדים ראשונים בייעוץ

 

תפקידם של היועצים החינוכיים הוא לדאוג לכך שכל אחד מתלמידי בית הספר יקבל הזדמנות למצות את הפוטנציאל שלו. היועצים תומכים בהתפתחותם של כלל הילדים, אך מעניקים תשומת לב מיוחדת לאותם נערים ונערות הנתקלים בקשיי הסתגלות שונים, המקשים עליהם לצמוח ולבטא את יכולותיהם בכיתה. כדי לקבל רישיון לעסוק בייעוץ חינוכי במדינת ישראל, יש להשלים תואר שני. עם זאת, מספר מוסדות לימוד מאפשרים לסטודנטים להיחשף לתחום כבר במהלך לימודי התואר הראשון.

 

 

למי מתאימים הלימודים?

 

התכנית מיועדת בראש ובראשונה למשתתפים המתעתדים להמשיך את לימודיהם לתואר שני בייעוץ חינוכי. בנוסף, היא עשויה להתאים לסטודנטים להוראה ולמורים וותיקים, המעוניינים להעמיק את הבנתם בהיבטים הנפשיים של העבודה החינוכית בבית הספר. בוגרי המסלול יוכלו לפעול במרכזי קורסים או כראשי צוותים חינוכיים, וכן לעבוד עם נוער בסיכון.

 

תכנית הלימודים

 

הלימודים לתואר ראשון בייעוץ חינוכי מקנים ידע בייעוץ ובטיפוח של ילדים ונוער, תוך פיתוח ראייה מערכתית. הסטודנטים מקבלים כלים להתמודדות עם מצבי משבר, להנחיית הורים ולאיתור מצוקות בקרב תלמידים. הם לומדים על טיפול בבעיות משמעת בכיתה, על שילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועל מניעת בריונות. בנוסף, הם רוכשים תשתית תיאורטית ומחקרית רחבה, כהכנה לקראת המשך הכשרתם כיועצים חינוכיים.

 

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר ראשון בייעוץ חינוכי אורכים בסך הכל שלוש שנים ומתקיימים במתכונת של לימודי בוקר. הם מתפרשים על פני מספר ימים בשבוע, כאשר תכנית הלימודים עשויה להשתנות בין מוסד למוסד. הם כוללים שיעורי תשתית בייעוץ, קורסים מתודולוגיים, סדנאות, והתנסות בסמינריון מחקרי.

 

נושאי הלימוד

 

  • הנחיית קבוצות
  • פסיכולוגיה של הלמידה וההתפתחות
  • פילוסופיה של החינוך
  • לקויות תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים
  • בתי ספר כמעצבי זהות
  • סוציולוגיה חינוכית והסתגלות לבית הספר
  • התמודדות עם מצבי לחץ
  • היבטים מוטיבציוניים של ייעוץ מערכתי
  • הפרעות אכילה בגיל ההתבגרות
  • אישיות, התבגרות והתפתחות בראי התרבות
  • הריאיון הייעוצי ותורת המבחנים
  • התמודדות במסגרת המשפחה בעקבות אובדן
  • התנהגויות סיכון ואלימות בבתי ספר      
  • התפתחות זהות מקצועית בקרב צעירים ישראלים      
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

מועמדים מתאימים למסלול זה הינם בעלי תעודת בגרות מלאה וציון פסיכומטרי. תינתן עדיפות לאנשים שעסקו בעבר בפועל בחינוך ולבעלי תעודת הוראה. במקרים שבהם ישנה אפשרות לשלב את הלימודים עם מקצוע משני שאפשר לקבל בו תעודת הוראה, תתכן קדימות למשתתפים שירשמו למסלול המשולב.

 

קיימות מספר אפשרויות במוסדות לימוד שונים להשתתף בתואר ראשון לייעוץ חינוכי ללא פסיכומטרי. הקבלה ללימודים במוסדות אלו יכולה להתבצע גם על סמך קריטריונים אחרים, כגון ממוצע בגרויות, מעבר ראיון אישי, עמידה בדרישות השפה האנגלית והעברית, ועוד.

 

תעודה

 

בסיום לימודיהם מקבלים הבוגרים תואר ראשון רב תחומי במגמת ייעוץ חינוכי, או תואר בוגר בחינוך במגמת ייעוץ חינוכי, כתלות במוסד הלימודים.

 

מוסדות לימוד

 

התמחות בייעוץ חינוכי במסגרת תואר ראשון מוצעת במסגרת של חוג אחר בכל מוסד לימוד, להלן אפשרויות הלימוד השונות:

 

  • אוניברסיטת בר אילן – המגמה לייעוץ חינוכי היא אחת מבין שלוש התמחויות המוצעות לתלמידים הבוחרים בתואר ראשון בחינוך כמקצוע ראשי. היא מיועדת בעיקר למשתתפים המעוניינים להוציא תעודת הוראה בחוג הלימודים השני שלהם. לחילופין מציעה האוניברסיטה גם התמחות בחינוך מיוחד או מסלול למנהיגות בניהול מערכות חינוך.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – לימודי ייעוץ חינוכי לתואר ראשון במוסד זה נלמדים במסגרת החוג לחינוך מיוחד. בשנה הראשונה במסלול לומדים כל הסטודנטים במסלול גם חינוך מיוחד וגם ייעוץ, והחל מהשנייה השנייה ניתן לבחור באחד משני המוקדים. על כל תלמידי התכנית חלה חובה לקחת חלק בחונכות שנתית במסגרת פר"ח.

 

  • האקדמית גליל מערבי – המכללה מאפשרת ללמוד לימודי ייעוץ חינוכי במסגרת החוג לחינוך. כמו כן מתקיימים מסלולי התמחות כגון לימודי חינוך לגיל הרך, לימודי חינוך ולקויות למידה ולימודי ניהול מערכות חינוך.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון בייעוץ חינוכי?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון בייעוץ חינוכי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון בייעוץ חינוכי
שאלות הגולשים בנושא
תואר ראשון בייעוץ חינוכי - אפשרויות תעסוקה
ייעוץ חינוכי - הסבה לבעלי תואר ראשון ושני
איפה אפשר לעשות תואר ראשון בייעוץ חינוכי?
ייעוץ חינוכי לתואר ראשון 2012 2013
תואר ראשון לפני לימודי ייעוץ חינוכי
תואר שני בייעוץ חינוכי מצריך תואר ראשון בחינוך?
תואר ראשון חינוך ולאחריו המשך לייעוץ חינוכי