רוצה פרטים על תואר שני בחינוך לנוער בסיכון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך נוער בסיכון

רוצה לדעת על תואר שני בחינוך לנוער בסיכון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך נוער בסיכון, הדרה ומצוקה - למי זה מתאים?

 

לימודי תואר שני בחינוך לנוער בסיכון מתאימים ליחידי הסגולה במערכת החינוך. עבודה עם נוער במצבי הדרה ומצוקה היא לרוב מורכבת, מתישה פיסית ונפשית ולא תמיד מתגמלת. אולם, אלו המקדישים את חייהם לעזרה וחינוך לילדים ובני נוער רבים הנמצאים במצוקה, זוכים בקריירה שאינה שיגרתית ובעלת סיפוק בלתי רגיל.

בכל שנה מתקבלים נתונים חדשים המצביעים על מספר הולך וגדל של ילדים ובני נוער שאינם מסתגלים למערכת החינוך הנורמטיבית. לעיתים קרובות מדובר באוכלוסייה בעלת פוטנציאל תקין לחלוטין שהסביבה החברתית היא המשפיעה על הישגיהם בלימודים. תלמידים אלו מכונים בפי אנשי החינוך כ"תלמידים בהדרה" אשר חשים ניכור כלפי מערכת החינוך ונמצאים בסכנה תמידית של נשירה ממנו. תלמידים בהדרה, הם אמנם בעלי פוטנציאל תקין אולם לרוב הם מצליחים למצות אותו באופן חלקי בלבד. בשל המצוקה שבה הם מצויים הישגיהם הלימודיים עשויים להיפגע וכך הם עלולים לחוות תחושת כישלון ופגיעה בדימוי העצמי. בשל כל אלה הם מתקשים להסתגל למערכת החינוך הרגילה ומועדים לנשירה ממנה. רווחתם מושפעת בדרך כלל מהסובבים אותם בכל מעגלי החיים ובכללם, המשפחה, בית הספר ועמיתים, ולכן לצורך שיפור מצבם, נדרשת התגייסות והתמודדות של כל המערכות הסובבות אותם.

תלמידים בהדרה אינם מכירים בסביבה הבית ספרית כמי שיכולה ליצור עבורם סיכוי להצלחה כל שהיא ולכן הם פעמים רבות חשים ניכור כלפי בית הספר ונמצאים בסכנת נשירה ממנו. עשייה חינוכית שונה יכולה אם כן לשבור את מעגל הכישלון ואת תחושת הניכור. כאן טמונה חשיבותו הגדולה של איש החינוך, במתן עזרה ופתרונות לכל אותם הילדים ובני הנוער שזקוקים לסיוע בהתמודדות עם המערכות הסובבות אותם.

בתכנית לתואר שני בחינוך לנוער בסיכון ישנה התייחסות לסוגים השונים של האוכלוסייה המודרת ולמאפייניה התרבותיים, החברתיים והמגדריים. נוער בסיכון ובהדרה חברתית נבחן בתוכנית בעיקר על פי תוצאות המפגש בינו לבין מערכת החינוך.

בוגרי התכנית לתואר שני בחינוך יהיו בקיאים בתחומים חברתיים, פסיכולוגיים וחינוכיים וישמשו כדמויות מקשרות, מתווכות ומשלבות בין הגורמים הסובבים. לשם כך, במהלך התוכנית מושם דגש רב לבניית דרכי תקשורת עם ההורים על מנת שיהיו שותפים מלאים בתהליך השינוי. בוגרי התכנית יהיו שותפים בעיצוב המערכת הארגונית ויוכלו להיות סוכני שינוי עבור ילדים ובני נוער ומשפחותיהם המצויים במצוקה.

 

למי זה מתאים?


מסלולים אלה מיועדים לאנשי חינוך מנוסים, בעדיפות לבעלי ניסיון מקצועי בעבודה עם נוער בהדרה וסיכון (כגון עובדים במסגרות רווחה, קידום נוער, ועדות השמה, מדריכים וכדומה). בחלק מן המקרים יכולים ללמוד גם עובדים בעלי רקע במקצועות כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וכדומה, המעוניינים לעבור הסבה לתחום קידום הנוער (בכפוף ללימודי השלמה מתאימים ולרקע תעסוקתי משמעותי קודם בתחום הנוער). התואר מתאים לעובדי הוראה מלאי תחושת שליחות ורצון לסייע לקידום אוכלוסיות בהדרה ומצוקה.
 

מה לומדים?

 

הלימודים לתואר שני בחינוך לנוער בסיכון (או בחינוך והוראה לתלמידים בהדרה) משתנים בין המוסדות השונים, ברוב המוסדות נלמדים התחומים הבאים:

 

  • הדרה בחינוך - תחום זה כולל בתוכו מגוון קורסים העוסקים בהגדרה ובאיפיון של ילדים ובני נוער בהדרה תוך התייחסות לגורמים סביבתיים כגון: בעיות במשפחה, עוני, משברי הגירה, פערים חברתיים ועוד. הסטודנטים לומדים לאפיין אוכלוסיות הזקוקות לעזרה ולהתערבות חינוכית, תוך שהם נחשפים לגישות השונות ולדרכים המומלצות לעבודה עם תלמידים בהדרה.

 

  • פיתוח זהות מקצועית - בתחום זה נלמדים הקורסים שמגבשים את זהותו המקצועית של המחנך המטפל בנוער בסיכון. כאמור, על איש החינוך העוסק בטיפול בתלמידים בהדרה להתמודד עם מצבים לא פשוטים ועליו לעמוד חסין ככל האפשר מול סיטואציות לא פשוטות. תוכנית הלימודים מציעה קורסים מגוונים שעוזרים למחנך בגיבוש זהות מקצועית תוך התמודדות עם היותו דמות משמעותית בחייהם של תלמידים בהדרה.

 

  • התערבות חינוכית - בתחום זה הסטודנטים רוכשים את הידע והכלים שיסייעו להם להתערב בחייו של התלמיד ולפעול למען המשך לימודיו במסגרת החינוכית המתאימה ולמען קידומו. בכל שנה מתפרסמים מחקרים חדשים החושפים דרכי התערבות שונות ולכן תוכניות הלימוד בתחום זה מתעדכנות תכופות בהתאם לגישות החדשות הנוגעות לחינוך נוער המצוי בסיכון.

    קיימים כמה סוגים של התערבות חינוכית הנלמדים במסגרת התוכנית בינהן: הוראה באמצעות יצירה, הוראה באמצעות בעלי חיים, התערבות חינוכית במצבים של משבר ועוד.

 
כמה זמן לומדים?

 

אורך התואר השני בהתמחות זו הוא שנתיים. לרוב מרוכזים הלימודים במספר מצומצם של ימים במהלך השבוע (או יום שבועי מלא אחד), כדי להתאים ללוח הזמנים של אנשי הוראה עובדים.

 

כמו כן, הסטודנטים נדרשים לקחת חלק בעבודה מעשית תוך התמודדות עם נוער המצוי בסיכון במסגרת החינוכית. התוכנית מחייבת גם הגשת עבודת גמר מעשית הכוללת פיתוח של מודלים שונים להוראה והתמודדות עם תלמידים בהדרה. בוגרי התוכנית יוכלו להיות שותפים בעיצוב המערכת הארגונית בה הם פועלים כיום, תוך מתן מענה לאוכלוסיות בסיכון.
 

תנאי קבלה

 

תוכנית זו מותאמת לאנשי חינוך והוראה בפועל, תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד. יש צורך בתואר ראשון בחינוך במקצועות רלוונטיים כגון קידום נוער, חינוך מיוחד, חינוך בלתי פורמלי וכדומה. יש צורך גם בתעודת הוראה. בחלק מן המוסדות מקבלים גם בוגרים של מקצועות משיקים כגון עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה או קרימינולוגיה, שלהם ניסיון מקצועי משמעותי, בכפוף לביצוע השלמות לפי שיקול מוסד הלימוד. ממוצע הציונים משתנה, לרוב יש צורך בממוצע 80 ומעלה בתואר הראשון.

 

במוסדות השונים מקבלים מועמדים בעלי ניסיון בעבודה עם נוער בהדרה וסיכון. בחלק מן המוסדות מקבלים בעלי ניסיון של לפחות שלוש שנים בתחום ההוראה באפיקים רלוונטיים. עם זאת, קיימים גם מוסדות שבהם מתקבלים גם בעלי ניסיון בהיקף מצומצם יותר, במסגרות כגון יחידות לקידום נוער, שירותים חברתיים, ועדות השמה, מדריכי נוער בסיכון וכדומה.

 

כחלק מתהליך הקבלה המועמדים נדרשים להציג המלצות מגורמים מקצועיים ואקדמיים רלוונטיים, לעיתים יש לעבור גם ראיונות קבלה. כמו כן, יש צורך ברמת פטור אקדמי בשפה האנגלית.

 

איזו תעודה מקבלים?

 

בסיום התכנית מוענק תואר שני M.Ed בחינוך לנוער בסיכון (או בשם נוסף: חינוך הוראה לתלמידים בהדרה).

 

היכן לומדים?

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): במכללה האקדמית בית ברל מתקיים תואר שני בקידום נוער בסיכון ובמצוקה, המיועד לעובדים עם בני נוער ומאפשר להרחיב את מיומנויות הניהול, ההדרכה וההנחיה. נלמדים גם קורסים בתחום תכנון המדיניות, הרווחה והמנהיגות. מסלולים נוספים לתואר מוסמך במכללה כוללים תואר שני בייעוץ חינוכי, בלקויות למידה, בניהול וארגון מערכות חינוך, בהוראת שפות ועוד.

 

  • אורנים המכללה האקדמית לחינוך (קריית טבעון): תכנית הלימודים לתואר שני מתייחסת לאוכלוסייה המודרת על כל גווניה והשתייכויותיה , החברתיות התרבותיות והמגדריות. התוכנית מציעה שילוב בין התחומים השונים תוך איפיון של תלמידים בהדרה על פי ההתנהגות ותוצאות המפגש בינם לבין מערכת החינוך. בנוסף, נלמדות דרכי התמודדות חינוכית אפקטיבית עם תלמידים בהדרה במסגרת בית הספר ומחוצה לו. התכנית מקנה ידע בסוגיות מערכתיות, ומטפחת את היכולת ללמוד, לעבד וליישם ידע חדש זה בתוך המערכת.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תואר שני, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בסיום התכנית ניתן להשתלב בתפקידי הוראה בבתי הספר כמורה בעל התמחות ייחודית. ביכולתם של המוסמכים גם להוביל ולפתח תחום זה במסגרת בית הספר והקהילה. בין המסגרות שבהן יכולים מוסמכי התואר להשתלב נכללים הוסטלים ומרכזים לנוער במצוקה, ארגונים ועמותות, שירותים חברתיים, ועדות השמה, יחידות קידום נוער, מחלקות רווחה, בתי חולים, פנימיות ועוד.


נוסף על כך, באפשרותם לתחום לקידום ענף בתפקידי עיצוב מדיניות, מנהיגות וניהול. התואר השני יכול לסייע להם לקדם את הקריירה ולהגיע לתפקידים בכירים ביחידות לקידום נוער ובמסגרות נוספות במערכת החינוך דרכן ניתן להשפיע ולעצב את המדיניות בתחום קידום צעירים במצבי הדרה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך לנוער בסיכון?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך לנוער בסיכון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בחינוך לנוער בסיכון
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בחינוך נוער בסיכון - תנאי קבלה
לימודי תואר שני בחינוך נוער בסיכון