רוצה פרטים על תואר במוסיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון במוסיקה

רוצה לדעת על תואר במוסיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מוסיקה לתואר ראשון, חושב שיש לך את זה? 

רבים מאיתנו חולמים בסתר ליבם לגלות את האמן שבתוכנו. תחומי האמנות הם רבים ומגוונים ובין אם המדובר בשירה, משחק, בימוי, הלחנה או צילום, כדאי מאוד ללמוד את התחום בצורה מסודרת באוניברסיטה או במכללה.

 

בחלק ממוסדות הלימוד ניתן ללמוד לקראת תואר ראשון במוסיקה אך ישנן גם סדנאות, חוגים ולימודי תעודה בתחומי האמנות השונים, וכמובן גם בתחום המוסיקה.

לימודי מוסיקה הם לימודים מבוקשים מאוד, במיוחד בשנים האחרונות בהן תוכניות כמו "כוכב נולד" ו"אמריקן איידול" כבשו את מסכי הטלוויזיה. רבים כיום רוצים להיות זמרים, מלחינים, מעבדים מוזיקליים, מנצחים או נגנים בכלים שונים.

 

ישנן מסגרות רבות של לימודי מוסיקה כמו חוגי נגינה על כלים שונים, סדנאות למוסיקה, מסלולים מקוצרים ללימודי מוסיקה ועוד, אך על מנת להתמחות בתחום ברמה האקדמית, מומלץ מאוד ללמוד לקראת תואר ראשון.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד מוסיקה לתואר ראשון?

במסגרת לימודי תואר ראשון בתחום זה מקבלים הסטודנטים ידע תיאורטי ומעשי רחב ומגוון. בין הקורסים והסדנאות ניתן למצוא נושאים כמו תולדות המוזיקה, תיאוריה שונות של עולם המוסיקה, קורסים בינתחומיים, חינוך מוסיקלי, מחקר במוסיקה, הוראת מוסיקה, שירה, הלחנה, עיבוד מוזיקלי ועוד.

זכרו כי עולם הבידור הוא תחרותי מאוד וישנם כיום זמרים רבים ולהקות אין ספור. על מנת להצליח בתחום זה, חייבים קודם כל השכלה מוסיקלית וכישרון, אך גם הרבה משמעת, עור של פיל וכמובן טיימינג נכון ומזל.

כל מי שעולם המוסיקה, על כל היבטיו הרבים מדבר אליו, יכול למצוא את מקומו במסלול לימודים מרתק זה, ולבנות לעצמו קריירה מזהירה כזמר, מלחין או נגן.

היכן לומדים?

ניתן ללמוד מוסיקה לתואר ראשון במוסדות הבאים:

 

  • אוניברסיטת חיפה: לימודי מוזיקה של אוניברסיטת חיפה שייכים לפקולטה למדעי הרוח ובמהלכם הסטודנטים לומדים לעומק על קומפוזיציה, תיאוריה וביצוע בשלל סגנונות מוזיקליים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב מאפשרת ללמוד במגמה למוזיקולוגיה, במגמה לניצוח וקומפוזיציה או במסלול ביצוע מוזיקלי. הלימודים מתקיימים בשיתוף פעולה עם התזמורת הפילהרמונית.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות): במכללה האקדמית ספיר הסטודנטים יכולים ללמוד מוזיקה במסגרת מסלולים דו חוגיים - תואר ראשון במוזיקה ומדעי המחשב או תואר ראשון במוזיקה ולימודי תרבות, יצירה והפקה שימו לב - הלימודים ייפתחו בשנת תשפ"ג. במכללה פועל גם מסלול מוזיקה ופסקול לקולנוע המשלב לימודי הלחנת מוזיקה לתמונה עם לימוד סאונד לסרטים. המסלול מכין את הסטודנטים לתפקידים בתחום ההלחנה ולעבודת סאונד לממשקים, למשחקי מחשב, לאמנות ולשלל פלטפורמות.

  

  • המכללה האקדמית צפת: במכללה האקדמית צפת פועל מסלול ללימודי ספרות, אמנות ומוזיקה שמאפשר לסטודנטים להתמקד באחד מבין התחומים ולרכוש ידע עיוני ופרקטי מעמיק.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): בתואר מספר מסלולים בהם מסלול מוזיקאי קהילתי, תכנית בתוספת תעודת הוראה וכן מסלול לימודי מוזיקה וטכנולוגיה.


כמה זמן לומדים?

לימודים לקראת תואר ראשון נמשכים בדרך כלל כ- 3-4 שנים.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי קבלה למוזיקה מורכבים משילוב ציון ההתאמה של המועמדים יחד עם ההישגים שלהם במבחנים בתחום המוזיקלי. לתואר זה מתקבלים בדרך כלל רק מי שברשותם ניסיון וידע קודם בנגינה ובשירה, ויש להוכיח ניסיון זה בסדרת אודישנים, ראיונים ומבחנים בתיאוריה. כמו כן, יש צורך בציון גבוה בבגרות ובפסיכומטרי.

 

במספר מוסדות לימוד מציעים לימודי מוזיקה ללא פסיכומטרי. מדובר במסלולי קבלה חלופיים שבהם מסתמכים על נתוני המועמדים בתעודת הבגרות, כאשר מתקבלים מועמדים שברשותם ממוצע גבוה במיוחד.


מהן אפשרויות התעסוקה?

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. בוגרי המסלולים השונים יוכלו לנסות ולהשתלב כזמרים או נגנים בלהקות או קבוצות זמר מסוגים שונים. חלק מהבוגרים פונים דווקא לתחום של הלחנת יצירות עבור הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון.

 

זהו תחום תחרותי מאוד, אך אנשי המוסיקה המוכשרים ביותר יכולים לפתח לעצמם קריירה מפוארת בתחומי המוזיקה הרבים והמגוונים.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר במוסיקה?

רוצה לדעת יותר על תואר במוסיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר במוסיקה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מוסיקה לזמרת
תואר ראשון - לימודי מוזיקה או הנדסה?
מוסד ללימודי מוסיקה עם מעונות
איפה מתקיימים לימודי תואר ראשון במוזיקה?
לימודי מוסיקה לתואר ראשון - היכן מתקיים?
לימודי מוסיקה - קבלה ללא פסיכומטרי
מכינה עבור לימודי מוסיקה