רוצה פרטים על תואר בהוראת ביולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הוראת ביולוגיה לתואר

רוצה לדעת על תואר בהוראת ביולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הוראת ביולוגיה

 

להוראת הביולוגיה בבתי הספר יש חשיבות מכמה סיבות. סיבה אחת היא, כמובן, שמקצוע הביולוגיה עוזר לילדים ולבני נוער להכיר מקרוב יותר את הסביבה הטבעית שלהם, גם כשהם חיים בעיר. סיבה שנייה היא שבמובנים רבים התלמידים יכולים באמצעות הביולוגיה להבין תהליכי שינוי, העוברים על גופם בקצב מהיר בשנות הגדילה וההתפתחות שלהם. ההבנה שלהם אף מתחדדת בנושאי תזונה נכונה ושמירה על הבריאות וההיגיינה האישית. סיבה שלישית נוגעת לנושא איכות הסביבה, שמקבל בשנים האחרונות משנה חשיבות במסגרת החינוך לערכים. סיבה רביעית היא שהוראת מקצוע זה מאפשרת לבני נוער להתעניין בחקר עמוק יותר של טבע האדם, החי, הצומח והדומם, ולשאוף להשכלה גבוהה בתחומים אלה.

 

 

לאור האמור לעיל , אנו עדים לעלייה בביקוש ללימודים אקדמיים בתחומי מדעי החיים, הרפואה, הביוטכנולוגיה והביולוגיה הימית. בכדי להתקבל ללימודים אקדמיים בתחומים אלה, המועמדים נדרשים להציג ציון מוגבר בביולוגיה ולכן תלמידי תיכון רבים בוחרים היום לגשת לבחינת הבגרות בביולוגיה וללמוד אותו כמקצוע מוגבר, אף על פי שמקצוע זה אינו נכלל במסגרת מקצועות החובה בבגרות.

 

לאור הדרישה הגבוהה לתחום, גובר הצורך במערכת החינוך למורים מקצועיים בתחום הביולוגיה. משרד החינוך מעניק מלגות לעידוד הלימודים לקראת תעודת הוראה בתחום ומקדם את תחום ההכשרה להוראת ביולוגיה גם במסגרות אקדמיות.

 

בוגרי הוראת ביולוגיה יוכלו להמשיך ללימודי רפואה ווטרינריה וללימודי תואר שני במדעי החיים כמו גם לעסוק בפיתוח חומרי למידה ובהדרכת התחום בתעשייה.

 

מה לומדים?

 

ישנם לא מעט נושאים מרתקים בתחום הביולוגיה. בלימודי חינוך והוראת ביולוגיה לומדים הסטודנטים גם לימודים בתחום החינוך וגם לימודים בתחום הביולוגיה. בתחום החינוך ישנם קורסים כמו מקצוע שיטות חינוך, הוראה יחידנית, פסיכולוגיה בחינוך, שיטות הוראה ועוד. ואילו בתחום הביולוגיה לומדים הסטודנטים אודות הביולוגיה של האדם, התא, אקולוגיה, מיקרואורגניזמים, תורשה ואבולוציה, התנהגות בעלי חיים ועוד.

 

הלימודים כוללים חומר עיוני מרתק וגם ניסויים מעשיים בשטח. ישנם גם מכללות עם מסלולים ייחודיים כמו "מסלולים ירוקים" השמים דגש על איכות הסביבה, לימודים עם דגש על מדעי הטבע ועוד. הלימודים נמשכים 3 שנים (לא כולל שנת ההתמחות) ובדרך כלל משולבים בלימודי חינוך גם לימודי תעודת הוראה.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה משתנים בין מוסדות הלימוד השונים. עם זאת, במרבית המוסדות המועמדים למסלולי הלימוד להוראת ביולוגיה נדרשים להיות בעלי בגרות מלאה, הכוללת 8 יחידות לימוד במדעים ובעלי פסיכומטרי בציון של 530 לפחות.

 

היכן לומדים?

 

בין המכללות בישראל בהן ניתן ללמוד הוראת ביולוגיה ניתן למנות את מכללת אורנים, תל חי - קמפוס חדשנות בחינוך ובהוראה (לשעבר מכללת אוהלו בקצרין), סמינר הקיבוצים, מכללת לוינסקי, מכללת דוד ילין ועוד. ניתן ללמוד הוראת ביולוגיה גם בחלק האוניברסיטאות בישראל.

 

מדוע כדאי לי ללמוד הוראת ביולוגיה?

אחד מהתחומים המבוקשים ביותר בתחום החינוך וההוראה הוא תחום המדעים. יש מחסור במורים איכותיים במקצועות כמו ביולוגיה, כימיה, פיזיקה ועוד, אך הביקוש של התלמידים למקצועות הללו רק הולך ועולה. לכן, בוגרי מסלול לימודים להוראת ביולוגיה יוכלו למצוא עבודה במערכת החינוך בקלות יחסית. בנוסף לבתי ספר במערכת החינוך, ניתן ללמד ביולוגיה גם בבתי ספר פרטיים במכונים להכנה לבגרויות ובמסגרת של שיעורים פרטיים.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר בהוראת ביולוגיה?

רוצה לדעת יותר על תואר בהוראת ביולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תכנית לימודים להוראת ביולוגיה למורים ותיקים
קבלה להוראת ביולוגיה ללא פסיכומטרי
הוראת ביולוגיה - כמה צריך בפסיכומטרי עם בגרות 95?