לימודי הסבה לעבודה סוציאלית במכללת אשקלון

שירות אישי - צור קשר
לימודי הסבה לעבודה סוציאלית במכללת אשקלון

הסבה ללימודי עבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון

 

עיקר עבודתם של העובדים הסוציאליים היא מתן סיוע ושיקום לאנשים אשר נפגעו קשיים חברתיים שונים. הם מעניקים טיפול לאוכלוסיות מוחלשות, מסנגרים עליהן ומייצגים אותן כדי שיוכלו לצאת מהמצב בו הם נתונים ולזכות בהזדמנות נוספת. תהליך העבודה נעשה תוך שימוש במגוון שיטות עבודה הלקוחים מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והמדיניות הציבורית. לרוב, היא מתקיימת בתוך סביבתו הטבעית של המטופל.

 

תפיסת העולם עליה מתבססת העבודה הסוציאלית, הינה התערבות וסיוע לא רק ליחיד אלא גם לסביבה החברתית המקיפה אותו. מדובר בראיה רחבה של מעגלי החברות הסובבים את המטופל וביניהם הקהילה, המשפחה, הקבוצה החברתית בה הוא מתקיים, מקום העבודה ועוד. תחושת הסיפוק המלווה את העובד הסוציאלי בעת שהצליח להציל אדם מסביבת חיים קשה ולהקל על חייו היא כה רבה עד כי אינה ניתנת למדידה.

 

תוכנית הלימודים לעבודה סוציאלית הינה מהתוכניות העצמאיות הראשונות במכללה שהוכרו על ידי המועצה להשכלה גבוהה. כבר בשנות פעילותה הראשונות זכתה תוכנית לימודים זו לביקוש רב. כיום, התוכנית נהנית ממעמד יוקרתי והכרה מצד מוסדות הלימוד המובילים בארץ. במסגרת מסלול הלימודים לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון פועלת "התוכנית להסבת אקדמאים". תוכנית לימודים זו מאפשרת למועמדים בעלי תואר אקדמי לרכוש מיומנות חדשה כעובדים סוציאליים.

  

תכנית הלימודים

 

המכללה האקדמית אשקלון פותחת בפני ציבור האקדמאים אפשרות ללמוד ולהתמקצע בתחום מרתק. בסיום לימודי הסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית יקבלו הסטודנטים תואר B.S.W שיאפשר לו לעסוק במקצוע העבודה הסוציאלית. תוכנית ההסבה לעבודה סוציאלית מקנה לסטודנטים כלים מתאימים שיסייעו להם להתמודד במהלך הקריירה המקצועית שלהם עם בעיות אלימות, התמכרות, אבטלה ועוני.

 

הכשרה מעשית

 

כדי להכין את הבוגרים להתמודדות עם אתגרי עולם העבודה בשוק הציבורי והפרטי, מציעים כבר משנת הלימודים הראשונה כ - 180 מקומות להכשרה מעשית. מקומות הכשרה אלה מוצעים בתחומים מגוונים בשירות החברתי בדרום הארץ ובמרכז.

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית ההסבה ללימודי עבודה סוציאלית נלמדת במשך 6 סמסטרים כולל קיץ. בשנת הלימודים הראשונה מתחלקת תוכנית הלימודים על פי מספר חטיבות לימוד כאשר בכל חטיבה ילמדו קורסים מרתקים הקשורים אליה.
 

בנוסף, על הסטודנטים להשלים את המבואות הבאות: מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר במדעי החברה וקורס ביצירה יהודית. סטודנטים שלמדו קורסים אלו במהלך התואר הראשון יהיו זכאים לפטור.

 

 

על מוסד הלימוד

 

בשנת 1998 הוקם הקמפוס החדש של המכללה האקדמית אשקלון. בתוך הקמפוס, הממוקם סמוך לחוף הים של העיר אשקלון, יושבים מבנים לימוד מפוארים, מעבדות מחשבים, ספרייה גדולה, קפיטריה, בית כנסת, חדר כושר, מרכז כנסים ועוד. כמו כן, סטודנטים אשר גרים במרחק רב מהעיר אשקלון, נהנים ממעונות נוחים הממוקמים בלב הקמפוס. יחידות הדיור במעונות אלו מאובזרות ומרווחות. המכללה האקדמית אשקלון צברה במהלך שנות קיומה ניסיון ומוניטין רב, זאת בזכות תוכניות לימוד מגוונות הנערכות בה.

 

תנאי קבלה

 

כדי להתקבל, יש צורך בתואר ראשון בממוצע 80 ומעלה וגם - ראיון קבלה אישי.

 

הקבלה ללימודים בחוג לעבודה סוציאלית נעשית באמצעות ועדת הקבלה של המכללה האקדמית אשקלון על פי תנאים שנקבעו על ידי החוג או על ידי גורם מוסמך אחר.

 

סגל המרצים

 

דיקן ומייסד בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה הוא חוקר מוביל בתחום המדיניות, המנהל והארגון בעבודה הסוציאלית ולו תואר פרופסור. מחקריו שמים דגש על תחום העוני.

 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית אשקלון
חוות דעת של סטודנטים על הסבה לעבודה סוציאלית - אשקלון
התקבלו 10 דירוגיםבציון ממוצע: 3.8 מתוך 5
תמר

תמר

17/12/2018
5/ 5

המכללה האקדמית אשקלון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוירה קלילה.מורים טובים. לא מתעכבים על שטויות.נח לי להגיע ולא היה קשה להתקבל. ליד הים.

על הקמפוס

לא הייתי בונה על האוכל בקמפוס אבל מנסים לשפר את זה למיטב ידיעתי

טיפים

סטודנטים מחוץ לאשקלון כנסו לקבוצות הווטסאפ של הטרמפים. הנסיעה מירושלים למשל מאוד ארוכה באוטובוס וזה  קרא עוד...

אתי

אתי

31/10/2017
5/ 5

המכללה האקדמית אשקלון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת הכל את המרצים, המכללה אבל את הקפיטריה פחות. מבחינת מעונות הסטודנטים הפנימיים מה זה פחות.

על הקמפוס

כשהגעתי היה לי מאוד קשה מכל הבחינות, מבחינת מרחק ותחבורה ציבורית בפרט. אך עם הזמן קניתי רכב ונהיה  קרא עוד...

טיפים

דבר ראשון לחסוך לפני כי מה לעשות לימודים זה דבר יקר ולכן נשאר פחות זמן וכסף לחברים בילויים וחופשות.

דיאנה

דיאנה

12/09/2017
5/ 3

המכללה האקדמית אשקלון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

שאין פופים בספרייה והמרצים לא משהו. אוהבת את הפעילויות בהפסקות ואת האוירה הסטונדיאלית.

על הקמפוס

הקמפוס נעים וכייפי. יש פעילויות. בהפסקות ומוכרים ספרים מוזלים לעיתים. סהכ די מקום נאליושלהגיע אליו

טיפים

תבררו אם מי אתם לומדים את הקורסים ועם המרצה טוב. זה עושה הרבה הבדל בלמידה והבנת החומר.


לכל חוות הדעת