רוצה פרטים על לימודי הנדסת בטיחות לתואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הנדסת בטיחות לתואר שני - מכירים תחום חדש

רוצה לדעת על לימודי הנדסת בטיחות לתואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהנדסת בטיחות
 
לכל מקרה שלא יהיה
 
קשה לשכוח את המראות הנוראיים של קריסת גשר המכביה, את אסון פסטיבל ערד, את התמוטטות תקרת אולם האירועים ורסאי, את השריפה ביערות הכרמל. אסונות רבים היו יכולים להימנע אם רמת המודעות בארץ לנושאי בטיחות הייתה גבוהה יותר.
 
בישראל כיום אמנם חלה עלייה ברמת המודעות, אך עם זאת עדיין אין הכרה מטעם משרד התמ"ת במקצועות הנדסת הבטיחות, מהסיבה הפשוטה - שלא קיימים מספיק מהנדסים כאלה למרות חשיבותם הרבה. מי שכן מכיר במהנדסי הבטיחות, נכון להיום, הוא רשם המהנדסים.
 
חשוב לציין, כי לפי רשם המהנדסים, בעלי המקצוע העוסקים בתחום אינם מוסמכים לטפל בנושאי הבטיחות באירועים המוניים, הכוללים למשל - צפיפות רבה מדי או הקמת במות. תחומי אחריות אלו נותרו ללא בעלים.
 
מה עושים במקצוע?
 
תפקידו של מהנדס הבטיחות הוא להגן על חיי אדם במקומות העבודה, מפני אירועים בלתי צפויים כמו התחשמלות, פגיעה מאש, קריסת מבנים ועוד. דרגתו היא משמעותית ביותר, זאת לעומת הממונים על הבטיחות במפעלים, למשל, שהכשרתם קצרה ומתומצתת הרבה יותר.
 
מטרת התואר השני
 
תואר שני בהנדסת בטיחות מיועד להכשיר מהנדסים להתמודד עם בעיות מורכבות ורב תחומיות של ניהול הבטיחות, והוא מקנה ידע באופני בניית מערך בטיחות מתקדם בארגוני עבודה ומפעלי תעשייה, בתכנון מיזמים שונים, ובפעילויות רבות ומגוונות הקשורות לבטיחות במגזר הציבורי והפרטי.
 
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
התכנית מתאימה לבוגרי תואר ראשון במקצועות ההנדסה, המעוניינים לרכוש גם תואר שני וגם מקצוע יישומי, ורוצים להתמחות בתחום הבטיחות ולעסוק בהקמת מערכות לניהול בטיחות במקומות עבודה מגוונים. מועמדים מתאימים הם בוגרי הנדסה, מתמטיקה, פיזיקה וכימיה בממוצע 80 ומעלה, או בעלי תואר ראשון בניהול, שיידרשו לעבור השלמות רלוונטיות.
 
תכנית הלימודים
 
תכנית הלימודים לתואר שני בהנדסת בטיחות עוסקת בנושאים רבים הקשורים למדעי ההנדסה ולניהול מערך הבטיחות בתעשייה. משתתפי התכנית רוכשים ידע ומיומנות בתחומי הבריאות והארגונומיה, לומדים כיצד לתכנן מערכות בטיחות, מכירים את עקרונות גורמי הנדסת האנוש, מפתחים גישות לבדיקת סביבת העבודה, נחשפים אל החוקים ותקנות הבטיחות העיקריים, ומתמודדים עם שאלות משפטיות בתחום הבטיחות. בנוסף לחומר העיוני הנרכש במסלול, עורכים המשתתפים סיורים במפעלי תעשייה ומכירים את העבודה בשטח.
 
 
נושאי לימוד
 
  • ניהול סיכונים משפטי
  • בטיחות באש
  • חקירת תאונות עבודה
  • בטיחות בכבישים
  • שימוש בחומרים מסוכנים
  • מיגון ציוד ומכונות
  • פיזיולוגיה של התחשמלות
  • גילוי ומדידת קרינה     
  • שמירה על בריאות העובדים
  • ועוד
  • הפקת לקחים מתאונות עבודה     
 
 
הדיפלומה
 
התכנית מעניקה תואר שני M.Sc בתחום הנדסת הבטיחות (תואר שני בניהול והנדסת בטיחות). מסיימי התכנית רשאים להירשם במדור הנדסת בטיחות אצל רשם המהנדסים.
 
אפשרויות תעסוקה
 
בוגרי התכנית יכולים להמשיך לעסוק במחקר, ולהשתלב במשרות בכירות במפעלי תעשייה וארגונים שונים, בחברות תכנון, במערכות פיקוח ואכיפה של רשויות ממשלתיות ועירוניות, ועוד.
 
אפשרויות לימוד
 
  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב - מציעה שני מסלולים לתואר שני - מסלול מחקרי עם תזה ומסלול עיוני ללא תזה. התכניות אורכות שנתיים אקדמיות.

 

  • הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל – שם אין מסלול מיוחד לתואר שני בהנדסת בטיחות, אבל סטודנטים לתואר מוסמך בפקולטות השונות יכולים לערוך את התזה שלהם בנושא זה, במסגרת פעילות מרכז המחקר הבינתחומי לבטיחות בעבודה והנדסת אנוש, הפועל במוסד אקדמי זה.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הנדסת בטיחות לתואר שני?

רוצה לדעת יותר על לימודי הנדסת בטיחות לתואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי הנדסת בטיחות לתואר שני
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בהנדסת בטיחות או קורס ממונה בטיחות?
תואר שני בהנדסת בטיחות - כדאי ?
לימודים תואר שני בהנדסת בטיחות
קבלה כחריג לתואר שני בהנדסת בטיחות
האם כדאי להמשיך לתואר שני בהנדסת בטיחות?
קבלת תעודת ממונה בטיחות לאחר תואר שני בהנדסת בטיחות
לימודי תואר שני בהנדסת בטיחות