תואר שני בחינוך, מה לומדים ואיפה? איך מתקבלים? כמה מרוויחים אח"כ?

לאן אפשר להתקדם בחינוך? יש המון אפשרויות. באתר מידע מפורט ומאורגן לגבי כל מסלול לתואר שני בתחום החינוך וההוראה כולל תנאי קבלה, מלגות, ימים פתוחים וחוות דעת של סטודנטים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר שני בחינוך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים לתואר שני בחינוך

 

הסוף נוקש על דלתה של שנת הלימודים האחרונה. שעון החול של התואר הראשון בחינוך עתיד לסיים את תפקידו וענני תהיות מתחילים להיאסף בשמי הקריירה האקדמית שלכם. גשם של שאלות מטפטף במוחכם: כדאי להמשיך בלימודי תואר שני? לאיזו מטרה? באיזה מסלול? מהם תנאי הקבלה? מהו היקף השעות הנדרש? כמה שכר לימוד יש לשלם? וכיצד ניתן לשלב את לימודי התואר השני יחד עם תעסוקה רלוונטית בתחום? במאמר זה ננסה להפיג את ערפל השאלות ולהבהיר את המידע על לימודי תואר שני בחינוך.

 

רקע כללי

 

באופן כללי ניתן לומר כי לימודי תואר שני מתחלקים לשני סוגים. הסוג הראשון הינו לימודי המשך. אתם ממשיכים לצעוד בשבילי המקצוע שבחרתם בתואר הראשון. במסגרת לימודים אלו תרחיבו את ידיעותיכם, תצבעו בגוונים נוספים את קשת הידע שלכם ותתמקצעו לשם בחירת התמחות מסוימת בתחום לימודיכם. הסוג השני הינו לימודי תואר שני במקצוע שאין לו בהכרח קשר ללימודי התואר הראשון. לדוגמה, סטודנטים שלמדו תקשורת לתואר ראשון ומבקשים להתמצא בספקטרום רחב יותר של ידיעות מתחומים מגוונים יוכלו, למשל, לבחור בתואר שני ללימודי תנ"ך מבלי שלמדו תנ"ך לתואר ראשון.

 

אם כן, לימודי תואר שני בחינוך שייכים לסוג הראשון שצוין והם מיועדים, לרוב, לבוגרי תואר ראשון בחינוך שצברו ניסיון מקצועי בעבודה חינוכית, בין אם כמורים ובין אם כגננות. עם זאת, ישנם מוסדות אקדמאיים המאפשרים גם לתלמידי תואר ראשון שלא הגיעו מתחום החינוך ללמוד לתואר שני בחינוך בתוספת לימודי השלמה.

 

היכן ניתן ללמוד חינוך לתואר שני?

 

ישראל התברכה במוסדות אקדמיים למכביר. גם בתחום החינוך, מוסדות לימוד רבים פותחים בפניכם את שעריהם.

 

  • בצפון הארץ ממתינות לכם מכללת אורנים שבקרית טבעון, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, המכללה האקדמית לחינוך גורדון ואוניברסיטת חיפה.
  • בירושלים עיר הבירה מציעה לכם את האוניברסיטה העברית, את המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, את מכללת אפרת המיועדת לבנות בלבד ואת מכון שכטר ללימודי היהדות.
  • בכפר סבא תמצאו את מכללת בית ברל
  • ברמת גן יש את המכללה האקדמית לישראל
  • באור יהודה תוכלו ללמוד במרכז ללימודים אקדמיים
  • באזור נתניה מצויה שלוחת אוניברסיטת לסלי בישראל וכמובן, מכון וינגייט.
  • בתל אביב קיימות מכללת לוינסקי לחינוך, מכללת סמינר הקיבוצים, אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה הפתוחה.
  • באזור הדרום תוכלו לבחור מוסד אקדמי שעשוי להתאים לצרכיכם בלימודי תואר שני בחינוך ולהגיע לבאר שבע לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב או למכללת קיי.

 

במוסדות השונים מציעים התמחויות מגוונות, כגון:

  

  • מכללת סמינר הקיבוצים (רמת אביב): במכללת סמינר הקיבוצים נערכות תכניות לתואר שני בהערכה בחינוך, תואר שני בטכנולוגיה בחינוך, תואר שני בחינוך מתמטי, תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, תואר שני בחינוך לפעילות גופנית ובריאות ומסלולים נוספים.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע): באוניברסיטת בן-גוריון ניתן למצוא התמחויות כגון ייעוץ חינוכי, סוציולוגיה של החינוך, מנהל חברה ומדיניות חינוך, פסיכולוגיה במערכת החינוך ועוד.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית): בין המסלולים לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה נכללים תואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה ותואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה): מסלולי ההתמחות לתואר שני במכללה האקדמית אחוה כוללים חינוך מיוחד, מינהל מערכות חינוך, חינוך מתמטי לבית הספר היסודי, ייעוץ חינוכי ועוד.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): תכניות התואר השני M.Ed. במכללה זו כוללות תואר שני בלקויות למידה, תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני בתכנון לימודים והערכה, תואר שני בקידום נוער בסיכון ועוד.

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב): סטודנטים במכללת לוינסקי יכולים למצוא מסלולים לתואר מוסמך כגון תואר שני בחינוך לגיל הרך, תואר שני בהוראה ולמידה, תואר שני בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך מוזיקלי ועוד.

 

  • המכללה לחינוך על שם קיי (באר שבע): תחומי ההתמחות המוצעים במכללה זו כוללים גיל הרך, ייעוץ חינוכי, חינוך גופני לאוכלוסיות בהדרה ובסיכון, חינוך בעידן טכנולוגיות מידע ומסלולים נוספים.

 

מסלולי לימוד

 

המגוון הגדול והמרשים של תכניות הלימודים השונות מעורר התפעלות. המקוריות היא שחקן ראשי בנוף האקדמי של תואר שני בחינוך. אם יש לכם תחום מסוים שבו אתם מבקשים התמחות, רבים הסיכויים שתמצאו את מבוקשכם ומנגד, אם זרם המידע מציף אתכם ומבלבל, תוכלו להיתקל בתחום חדש, מאתגר ומעניין שלא חשבתם עליו עד כה וכך לזרוע זרעי מקוריות וחדשנות בקרקע הפורייה של דרככם האקדמית.

 

הנה רשימה של נושאי הלימוד במוסדות השונים:

  

 

בחירת התמחות


תוכלו לבחור התמחות בלקויי למידה, חינוך מיוחד, מנהל ומנהיגות בחינוך, מדיניות בחינוך או ללמוד במגמה לטיפול באמנויות. תחומים נוספים: חינוך והתפתחות האדם, מדע, הלכה וחינוך, פסיכולוגיה חינוכית, מחשבת החינוך, חינוך יהודי, תכנית משולבת במדעי החינוך, מערכות למידה ותחומים אחרים שתקצר היריעה מלהכיל.

 

מתכונת הלימודים

 

לרוב, היקף לימודי התואר השני הינו מצומצם יותר מהיקף לימודי התואר הראשון. כל אחד ממסלולי הלימוד השונים והמגוונים מכתיב היקף שונה. באופן כללי, הלימודים נפרשים לאורך שנתיים עד ארבע שנים, מתקיימים בין יום אחד לארבעה ימים בשבוע ומכסת השעות נעה בין 36 ל-70 שעות סמסטריאליות. (ש"ס).

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו ומתכנית לימודים אחת לחברתה. כדי לתת מושג כללי ניתן לומר שישנם כמה קריטריונים עיקריים לקבלה לתואר שני. סיום לימודי תואר ראשון, ממוצע ציונים הנקבע על ידי כל מוסד ומוסד, קבלת פטור במבחן אנגלית לתואר שני, קבלת ציון עובר במבחן סטטיסטיקה והשלמות כלשהן בתחומי המחקר הכמותי והאיכותי ובתחומים נוספים שייקבעו על ידי מוסד הלימודים. ישנם מוסדות שיבקשו המלצות ויקיימו ריאיון אישי. קריטריונים אלו עשויים להופיע בחלקם במוסדות לימוד מסוימים. כמו כן, עשויים להיות קריטריונים נוספים.

 

שכר לימוד ומלגות

 

למרות שהיקף השעות מצומצם יותר מלימודי התואר הראשון, כאן שכר הלימוד גבוה יותר. במוסדות הלימוד שבהן נהוג לשלם שכר לימוד אוניברסיטאי שכר הלימוד עמד בשנת תשע"א על 12,866 ₪. במוסדות פרטיים שכר הלימוד אף גבוה יותר. עובדה מרגיעה שעשויה להקל על ההוצאה הגדולה הזו באה בדמות היצע המלגות הרחב המאפשר לכם לממן את שכר הלימוד.

 

ישנן מלגות הצטיינות המוענקות על ידי המוסד עצמו, מלגות על בסיס סוציו אקונומי, מלגות לנרשמים מוקדם מהרגיל, מלגות חונכות והשתתפות בפרויקטים חברתיים שונים ואפילו מלגות לפי מוצא והשתייכות עדתית (למשל, קרן התומכת בתלמידים שמשפחותיהם יוצאות איראן).

 

 

אפשרויות תעסוקה

 

לאחר לימודי התואר השני בחינוך תוכלו לחזור למערכת החינוך כמורים מקצועיים יותר, לנהל בית ספר, להעריך את תכני הלימוד במשרד החינוך, לשמש כיועצים חינוכיים או להיות מועסקים כמטפלים במערכת החינוך המיוחד. תוכלו גם להמשיך ללימודי דוקטורט בחינוך, להמשך מחקר ופיתוח של דרכים וגישות חדשות. בהצלחה!

 

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד תואר שני בחינוך
טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך
מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינו קרא עוד...
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
תואר שני בחינוך
(341) 4.1
רחלי

רחלי

13/08/2023
5/ 5

מכללה לחינוך ע``ש א. ד. גורדון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יחס וקשר אישי, לימודים מקצועיים, מעניינים ומעשירים. סטודנטים איכותיים שמגיעים ללמוד.

על הקמפוס

מקום חם ועוטף, טכנולוגי מאוד, מרצים מעניינים, אכפתיים ואמפתיים. קורסים מעניינים ומעשירים

טיפים

מומלץ מאוד ללמוד במכללה האקדמית גורדון. מכללה מקצועית, מעשירה את ידיעותיהם של הסטודנטים, מגוון אופצי קרא עוד...

רולא

רולא

20/01/2019
5/ 5

מכללת לוינסקי לחינוך

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

רחוק מהבית אני גרה בצפןן והיא במרכז בתל אביב ואמצעי תחבורה קשים אין כל הזמן אוטובוסים

על הקמפוס

הקמפוס הוא מדהים בעל תועלת רבה והשכלה ואני ממילצה מאוד

טיפים

אני ממליצה לכם למוד באותה מכללה לוינסקי בתל אביב כי יש לה רמה גבוהה

עדי

עדי

15/01/2019
5/ 4

אוניברסיטת תל אביב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

החומר הלימודי מעניין, המרצים מסבירים את הדברים ונותנים דוגמאות מהשטח כך שזה מקל על הלמידה

על הקמפוס

קמפוס רחב ידיים, קפיטריות נקיות ומסודרות. מלבד עניין החניה החסרה הכל מעולה

טיפים

תחום מעניין וחדשני, לומדים הרבה דברים פרקטיים לחינוך דו העתיד. מומלץ ביותר!!

שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בחינוך - התפתחות הילד או ייעוץ חינוכי
תואר שני בחינוך ללא תעודת הוראה
תואר שני בחינוך - מה ההבדל בין תואר M.A לבין M.ED?
ללמוד אבחון דידקטי במקביל ללימודים לתואר שני בחינוך המיוחד
תואר שני בחינוך לקויי למידה ללא תעודת הוראה
תואר שני בחינוך מיוחד - לקויות למידה
שכר לימוד לתואר שני בחינוך מיוחד