רשימת מלגות מפעל הפיס 2021-2020

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות מפעל הפיס - כל מה שצריך לדעת

  

גם אם בחיים שלכם לא מילאתם טופס לוטו או צ'אנס, יש לכם סיכוי לקבל כסף ממפעל הפיס במסגרת תכנית המלגות. מפעל הפיס מעודד רכישת השכלה גבוהה ומעניק מלגות לתואר ראשון לסטודנטים הלומדים במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, והמתקשים לממן את שכר הלימוד בשל מעמד סוציו אקונומי נמוך.

 

במפעל הפיס מעניקים מלגות לסטודנטים בשיתוף עם הרשויות המקומיות ומשרדי ממשלה, כדרך לצמצום פערים בחברה הישראלית. אלה מוענקות לסטודנטים הלומדים במוסדות המוכרים על ידי המל"ג, אשר לוקחים חלק בפעילות חברתית למען הקהילה.

 

משנת 2016 ואילך, במפעל הפיס מעניקים מלגות בשיתוף עם רשויות מקומיות או מרכזי צעירים. הרישום לקבלתן נעשה ישירות מול הרשות המקומית שבה מתגוררים הסטודנטים.

* שימו לב, החל משנת הלימודים תש"פ יכולים גם סטודנטים ללימודי הנדסאים להגיש מועמדות למלגת מפעל הפיס. לפרטים נוספים מומלץ לפנות אל מה"ט או מוסדות הלימוד.

 

על המלגה


המלגות מיועדות לסטודנטים לתואר ראשון, לתואר שני, לתעודת הוראה או לימודי הנדסאים.

 

גובה המלגה הוא 10,000 שקלים. מחצית מן הסכום מוענקת על ידי הרשות המקומית והמחצית השנייה על ידי מפעל הפיס.

המלגה מוענקת עבור שנת לימודים אחת.

 

כדי לקבל את הסיוע, הסטודנטים צריכים לקחת חלק במיזמים חברתיים התנדבותיים. היקף הפעילות ההתנדבותית הנדרש הוא 130 שעות לפחות, אותן יש לבצע במהלך שנת הלימודים.

 

קריטריונים לקבלה

כחלק משיתוף הפעולה הנערך עם הרשויות המקומיות, המלגות מוענקות לסטודנטים המקיימים את כל התנאים הבאים:

 

  • אזרחי ישראל
  • לומדים בשנת הלימודים האקדמית במוסדות המוכרים על ידי המל"ג - לתואר ראשון או שני, לתעודת הוראה במוסד המוכר על ידי מל"ג, או ללימודי הנדסאים המוכרים על ידי מה"ט.
  • מבצעים פעילות התנדבותית חברתית בהיקף 130 שעות בשנה.

 

לתואר שני


הסיוע מתאים גם לסטודנטים לתואר שני. במסגרת הקריטריונים לזכאות, נדרשים הסטודנטים לתואר שני להיות אזרחי ישראל, וללמוד במוסדות המוכרים על ידי המל"ג. כמו כן, עליהם לבצע פעילות התנדבותית בהיקף של 130 שעות בשנה לפי נהלי הקרן.
 

 

הגשת מועמדות


הרישום לתכנית נערך ישירות מול הרשויות המקומיות, כחלק ממעבר של מפעל הפיס להענקת הסיוע בשיתוף עם הרשויות, החל משנת 2016.


מועדי הרישום משתנים ונקבעים על ידי הרשויות, אשר מפרסמות את הנושא במועדים המתאימים.
בכל רשות מקומית מפרסמים את רשימות הזכאים בהתאם למועדים הנקבעים על ידי הרשויות עצמן. את הקול הקורא מפרסמים בדרך כלל ברבעון הראשון של כל שנה קלנדרית. הרישום ופרסום התוצאות נעשים על ידי הרשויות (ולא על ידי מפעל הפיס) כך שהמועדים עשויים להשתנות מיישוב ליישוב.

 

הרשמה למלגה

 

ההרשמה למלגת מפעל הפיס נערכת מול הרשויות המקומיות, ונושא הרישום נערך ישירות מול הרשות. במסגרת התהליך המועמדים נדרשים להציג (בדרך כלל באופן מקוון) מסמכים רלוונטיים המעידים על הנתונים האישיים, כגון אישורי לימודים, אישורים על השירות הצבאי או הלאומי, קורות חיים ולעיתים מכתב המיועד לוועדה. מידי שנה, לקראת פתיחת מועדי ההרשמה, מפרסמות הרשויות והקרן את הפרטים המדויקים לגבי תהליך הגשת המועמדות.

 

תחומי התנדבות

 

את הפעילות ההתנדבותית הסטודנטים יכולים לבצע במגוון של מסגרות, כגון:


בתי ספר - במסגרת העבודה החינוכית בבתי ספר יסודיים ובתיכונים, הסטודנטים מסייעים לתלמידים המתקשים בלימודים במסגרת פרטנית וקבוצתית, ועוסקים בפעילויות חברתיות למען גיבוש ושוויון.

לשכות ומועדוניות רווחה - הפעילות כוללת חונכות אישית לילדים ונוער בסיכון, על מנת לסייע להם להשתלב בחברה ולהעניק להם תמיכה רגשית ואוזן קשבת.

בתי חולים - הסטודנטים מעבירים פעילויות לצעירים המאושפזים במחלקות ילדים, הם מבקרים את החולים במחלקת אונקולוגיה, מסייעים בבתי ספר הנמצאים בתוך בתי החולים ועוד.

מתנ"סים ומרכזים קהילתיים - במסגרת ההתנדבות המשתתפים מעבירים פעילויות חברתיות וחינוכיות לבני נוער בשכונות חלשות, במטרה להעביר מסרים חינוכיים ולמלא את שעות הפנאי של הצעירים בתכנים חיוניים.

רשויות מקומיות - הסטודנטים עוסקים בפרויקטים מגוונים למען הקהילה, כגון: חלוקת מזון לנזקקים, סיוע לאזרחים וותיקים, צביעת בתים, הכנת תלמידים מתקשים למבחני הבגרות, ניקיון חופים ועוד.


שיתופי פעולה


עם משרד החינוך


כחלק משיתוף הפעולה בין מפעל הפיס למשרד החינוך, מעניקים סיוע לסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות לתואר אקדמי במקצועות הבאים: פיזיקה, ביולוגיה, כימיה, לשון, אנגלית, אשר משלבים לימודים לתעודת הוראה במסגרת התואר מתוך כוונה להשתלב לאחר התואר כמורים ומורות במערכת החינוך העל יסודית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. מורים ומורות אלה יסייעו ללמד את המקצועות המדעיים, לשון ואנגלית בבתי הספר בפריפריה.


בשיתוף פעולה זה יכולים לקחת חלק סטודנטים לתואר ראשון ותעודת הוראה בשנה ג' או ד' לתואר הלומדים באוניברסיטאות
כמו כן, סטודנטים לתואר שני ותעודת הוראה באוניברסיטאות שעדיין לא החלו את הלימודים להכשרה להוראה.


במוסדות עורכים מיון למועמדים כדי לאבחן את ההתאמה למסלול.

 

עם תכנית צוערים לשלטון המקומי


תכנית צוערים לשלטון המקומי מתקיימת בשיתוף עם משרד האוצר, משרד הפנים, מועצות אזוריות, המרכז לשלטון מקומי ומפעל הפיס. מטרתו הכשרת עובדים לרשויות מקומיות בפריפריה. במיזם זה פועלת תכנית מנהיגות ותכנים בתחום הניהול המוניציפלי.


סטודנטים תושבי הפריפריה הלומדים לתואר ראשון ושני שבהם משולבים מקצועות כגון ממשל ומדיניות ציבורית יכולים לקחת חלק במיזם זה.


כחלק מתנאי הקבלה, עליהם להתקבל לתואר ראשון או שני מתאים במוסדות שבהם פועלת התכנית. כמו כן עליהם לעבור מבחן ממוחשב, ראיון אישי ומרכז הערכה.
 

בוחרים גליל לסטודנטים לרפואה


תכנית שמטרתה הכשרת רופאים להשתלבות במוסדות רפואיים בגליל. הסטודנטים זכאים למלגות לימוד, וסטאז'רים זכאים למלגות מחיה. בתכנית מסייעים למשתתפים למצוא פתרונות דיור והשתלבות במקומות תעסוקה לבני ובנות הזוג.


המסלול מיועד לסטודנטים בשנתיים האחרונות ללימודים במסלול ארבע או תלת שנתי, המעוניינים לבצע את הסטאז' ברפואה בבתי חולים באזור הגליל. כדי להשתתף, על הסטודנטים ללמוד במוסדות אקדמיים המוכרים על ידי מל"ג, להיות אזרחי ישראל ולקחת חלק בפעילות חברתית מתאימה.

 
תכנית מנהיגות ויזמות חברתית


זוהי תכנית העשרה שמיועדת לסטודנטים מצטיינים בתחום החברתי. מטרתה של התכנת היא הכשרת מנהיגות צעירה וקידום שינוי חברתי. הסטודנטים המשתתפים יכולים להתנסות בהקמה וניהול של פרויקטים חברתיים שונים.

 

תכנית "פיס להעצמה"


תכנית יזמות בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות. היקף התכנית כ - 20 שעות. במהלך תכנית זו הסטודנטים מתמקדים בפיתוח כישורי מנהיגות והובלת שינוי חברתי.

 

לסטודנטים לאמנות ומוזיקה


נוסף על סטודנטים במכללות ואוניברסיטאות המוכרות על ידי המל"ג יכולים להסתייע במלגות מפעל הפיס גם סטודנטים בבתי ספר למקצועות האמנות והמוזיקה המוכרים על ידי משרד התרבות. בתמורה ל - 130 שעות התנדבות ניתן סיוע בהיקף של כ - 10,000 שקלים. בין בתי הספר המשתתפים נכללים רימון, בית צבי ועוד.

 

שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות


מתקיימים שיתופי פעולה מגוונים עם רשויות מקומיות במטרה לסייע לסטודנטים. הסיוע מיועד לסטודנטים לתואר ראשון, תואר שני, לימודי הנדסאים המוכרים על ידי מה"ט, לימודי תעודת הוראה המוכרים על ידי מל"ג. כמו כן, זכאים להשתתף סטודנטים בקורסים לתעודה המפוקחים על ידי משרד העבודה. יש צורך בביצוע פעילות התנדבותית.

 

שיתוף פעולה עם משרד הבריאות


במסגרת שיתוף פעולה עם משרד הבריאות פועלת תכנית "כוכבי פיס לסיעוד", זהו מיזם להעלאת מספר הסטודנטים לסיעוד. מיועד לסטודנטים ללימודים לתואר ראשון לסיעוד ותעודת אחות מוסמכת, וכן להסבת אקדמאים לסיעוד. הם זכאים למלגת לימודים בכפוף להתחייבות לעבוד בפריפריה בסיום הלימודים.

 

עם משרד הפנים


במסגרת המיזם הלאומי "עתודות לישראל" המשותף עם משרד הפנים, פועלים מסלולים לקידום משרתי המגזר הציבורי. בין היתר נערכים שיתופי פעולה עם תכנית צוערים שלטון המקומי, עם מיזם צוערי תשתיות מים ותחבורה, עם פרויקט צוערים הנדסאים לוועדות מקומיות וכן שיתוף פעולה עם המרכז לשלטון מקומי. הסטודנטים זוכים לסיוע כלכלי וכן להתנסויות בתעשייה ובמגזר העסקי.

 

עם משרד העלייה


נערך שיתוף פעולה עם משרד העלייה והקליטה, במסגרת תכנית "מנהיגות עולה באקדמיה", שמיועדת לעולים חדשים שלוקחים חלק בפעילות למען הקהילה. ניתן סיוע בשכר לימוד ודמי קיום, וכן מערך סיוע לסטודנטים. הדגש הוא על פרויקטים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

 

עם משרד המדע


כחלק משיתוף פעולה עם משרד המדע מתקיימת תכנית "חונכות למעדים וטכנולוגיה על שם רונה רמון" בה הסטודנטים משמשים חונכים לבני נוער במקצועות המדעים, בדרך כלל בפריפריה. על פעילותם בפרויקט זה זכאים הסטודנטים לסיוע כלכלי.

 

רשימת מלגות: מלגת מפעל הפיס
לכל המלגות
מלגת שלמה אדלר למשרתי מילואים בכפר סבא
הגישו מועמדות
מלגת הזדמנות שנייה לסטודנטיות בעיר רחובות
הגישו מועמדות
מלגת עורף ברזל - התאחדות הסטודנטים
הגישו מועמדות
מלגת אסיף בחקלאות - משרד הנגב והגליל
הגישו מועמדות
מלגות המועצה האזורית באר טוביה
הגישו מועמדות
תכנית "מיוחדים במינם" - מכללת קיי
הגישו מועמדות
הדרכה בכפר הנוער גלים - חוף הכרמל
הגישו מועמדות
תכנית המלגות של עיריית ראש העין
הגישו מועמדות
מלגות מטעם עיריית נשר
הגישו מועמדות
עמותת בית על הים - חוף הכרמל
הגישו מועמדות
מרכז הצעירים - הערבה התיכונה
הגישו מועמדות
כפר הסטודנטים קריית אליעזר בחיפה
הגישו מועמדות
תל"ם תכנית לקידום מנהיגות חברתית באוניברסיטת בן-גוריון
הגישו מועמדות
מלגת שלטון מקומי לעובדי רשויות מקומיות
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי גבעתיים
הגישו מועמדות
תכנית כוכבים בבת ים
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי אשקלון
הגישו מועמדות
מלגת אירתקא לבני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית
הגישו מועמדות
מלגות לאקדמאים הלומדים לתואר שני בתכנית ה- M.Teach בבית ברל
הגישו מועמדות
קרן מפעל הפיס - מלגות לסטודנטים מהמגזר הערבי
הגישו מועמדות
עיריית קריית ביאליק - מלגה לתושבי העיר
הגישו מועמדות
עיריית עפולה - מלגת התנדבות בקהילה
הגישו מועמדות
מועצה אזורית גזר
הגישו מועמדות
מלגת מפעל הפיס ללימודי תואר ראשון
הגישו מועמדות
מלגה לתושבי עמק חפר
הגישו מועמדות
עיריית קרית שמונה - מלגה לתושבי קרית שמונה
הגישו מועמדות
עיריית רעננה - מלגה לתושבי רעננה
הגישו מועמדות
מועצה מקומית שוהם - מלגה לתושבי שוהם
הגישו מועמדות
עיריית יהוד - מלגה לתושבי יהוד
הגישו מועמדות
מלגות עיריית אור יהודה - לתושבי העיר
הגישו מועמדות
כפר הסטודנטים הדר הכרמל חיפה
הגישו מועמדות
עיריית עכו - מלגות לסטודנטים לתואר ראשון
הגישו מועמדות
המועצה האזורית הגולן
הגישו מועמדות
אוניברסיטת בן-גוריון - תוכנית הדירות הפתוחות
הגישו מועמדות
מלגות לסטודנטים בבקעת הירדן
הגישו מועמדות
סיוע לסטודנטים בני חורפיש
הגישו מועמדות
מלגת המועצה המקומית להבים
הגישו מועמדות
מלגת סיוע לתושבי קדימה צורן
הגישו מועמדות
מלגת סיוע לתושבי המועצה האזורית הר חברון
הגישו מועמדות
בית שאן - סיוע לסטודנטים ללימודים אקדמיים תואר ראשון ותלמידי ישיבות גבוהות
הגישו מועמדות
סיוע לסטודנטים בני קרית גת בתמורה לתרומה לקהילה
הגישו מועמדות
מילגות לסטודנטים תושבי פתח תקוה
הגישו מועמדות
מלגות באוניברסיטת חיפה
הגישו מועמדות
קרן ההנצחה עש יוסף ש. וקרוליין גרוס לקידום חיילים משוחררים
הגישו מועמדות
שאלות הגולשים מהפורום: מלגת מפעל הפיס
כניסה לפורום מלגות
לירז לוי
מלגות בדרום / תושבת שדרות
336 צפיות
אלמוג ניסן
מלגות עבור חיילת בודדה שכבר לא נחשבת לחיילת משוחררת
282 צפיות
ענת
קבלת מלגת מפעל הפיס
924 צפיות
שיר
שילוב 2 מלגות יחד
708 צפיות
מור
מתי תשולם מלגת מפעל הפיס?
1082 צפיות
שמואל גולדברג
איך מקבלים החזר מהקרן מפעל הפיס?
684 צפיות
עדיאל ציסמריו
און הגשת בקשה למלגת מפעל הפיס
738 צפיות
שמחה זרקא
איך נרשמים למלגת מפעל הפיס?
1046 צפיות
רור
מלגת מפעל הפיס ומועדי פתיחה
730 צפיות
יואב
שינוי פרטים בטופס מלגת מפעל הפיס
550 צפיות
יונתן
האם מלגת מפעל הפיס ניתנת דרך העירייה?
746 צפיות
חנה
מלגת מפעל הפיס ללימודי תואר ראשון
998 צפיות
מאור
מלגת מפעל הפיס השלמת פרח
1065 צפיות
וליד
למי צריך לפנות כדי לערער על החלטה?
662 צפיות
יוגב
הכרזה על הזוכים במלגה חד שנתית של מפעל הפיס
711 צפיות
משה ברזילי
מפעל הפיס מכיר בלימודי תעודת הוראה לקבל מלגה?
874 צפיות
רונית
חיילת משוחררת ממצח יכולה לקבל את מלגת מפעל הפיס?
726 צפיות
שאהין סעיד
הנחיות להגשת מלגת מפעל הפיס
1390 צפיות
שיראל
מתי מתחילה ההרשמה למלגת מפעל הפיס?
2033 צפיות
מרים יוסף
מלגה מטעם מפעל הפיס ללוחמים
1137 צפיות
נאהד
מלגת משרד חינוך ומלגת מפעל הפיס
1540 צפיות
מונאי מנאע
מלגת מפעל הפיס - תחילת ההרשמה
1721 צפיות
אלישבע אוחיון
הרשמה למלגות מפעל הפיס
2087 צפיות
רוית
מלגה ללימודי גרנטולוגיה לתעודה ממשרת החינוך
1142 צפיות
רחל
מלגה ממפעל הפיס או פרח לחרדים
1734 צפיות
שאלות הגולשים בנושא
שנה ראשונה חינם - מלגה ללימודי תואר ראשון
מלגות טלדור משרד החינוך
מלגת משרד החינוך - מס' הטלפון
איך לכתוב בקשה למלגה
יצירת קשר טלפוני עם אימפקט
מענה לגבי זכאות מלגת משרד החינוך
מתי מקבלים תשובה לגבי זכאות למלגת משרד חינוך?