תואר שני בהנדסת בטיחות באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בהנדסה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בניהול והנדסת בטיחות - אוניברסיטת בן-גוריון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בניהול והנדסת בטיחות באוניברסיטת בן-גוריון

 

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לנושא הבטיחות, כתחום מרכזי בתפעול וניהול נכון של תעשייה וכן, בפעילויות, מיזמים ומערכות המופעלות בארגונים ומפעלים רבים בארץ. מגמה זו, שהחלה להפתח בעולם לפני כמה עשרות שנים, העלתה את הצורך באנשי מקצוע מוסמכים בתחום הניהול והנדסת הבטיחות.

 

קיראו עוד על:

 

תפקידי מנהל הנדסת בטיחות

 

במסגרת תפקידו של מנהל הנדסת הבטיחות, הוא נדרש לפקח ולאכוף את נוהלי הבטיחות, תוך שימוש בידע הנדסי נרחב ואספקטים מתמטיים ופיסקאליים שונים. היחידה לניהול והנדסת בטיחות באוניברסיטת בן-גוריון מכשירה מהנדסים לתפקידים ניהוליים בתחומי הבטיחות ומעניקה ידע נרחב, תוך דגש על התמחות בתחום הבטיחות.

 

מסיימי תואר שני בהנדסת בטיחות יכולים להירשם אצל רשם המהנדסים במדור להנדסת בטיחות, מה שמקנה להם את האפשרות להשתלב באפשריות מגוונות של תעסוקה בארגונים רבים.

 

מכיוון שמדובר בתחום חדש יחסית, שהולך ומתפתח, תחום זה מראה את ניצניו גם בעולם המחקר האקדמי, דבר שמושך סטודנטים רבים להשלים את הלימודים לקבלת תואר מוסמך בתחום.

 

תכנית הלימודים כוללת מבחר קורסים רחב ומגוון, העוסקים בנושאים רבים, כגון: פיזיולוגיה של עבודה, ניהול הבטיחות בתעשייה, תכנון מערכות בטיחות, בטיחות בתעשייה הכימית, עקרונות דינמיקת אש, בטיחות אש ועוד.

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בניהול והנדסת בטיחות כוללת 2 מסלולי לימוד:

 

  • מסלול לתואר שני כולל עבודת גמר - מסלול זה הינו בהיקף של 36 נ"ז הכוללות: 24 נ"ז בקורסי חובה וקורסי בחירה ו – 12 נ"ז בעבודת הגמר המחקרית.

 

  • מסלול לתואר שני ללא עבודת גמר - מסלול זה הינו בהיקף של 36 נ"ז הכוללות: 33 נ"ז בקורסי חובה וקורסי בחירה ו – 3 נ"ז בכתיבת סמינר.

 

נושאי הלימוד

 

תוכנית הלימודים כוללת מגוון רחב של קורסי חובה להלן רשימה של קורסים לדוגמא:

 

פקודת הבטיחות ניהול אסונות טבע ואסונות סביבתיים בטיחות במערכות חשמל
הקמת מערך בטיחות עקרונות דינמיקת אש ניהול הבטיחות בתעשייה
תכנון לבטיחות במערכות נושאים נבחרים בהנדסת בטיחות ועוד...

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בניהול והנדסת בטיחות כוללת בנוסף לקורסי החובה וקורסי הבחירה לימודי השלמה הנקבעים לכל סטודנט על ידי וועדת הקבלה של המחלקה לניהול והנדסת בטיחות באופן אישי לפי הרקע האקדמי שלו .

 

תנאי קבלה

 

  • בוגרי תואר ראשון בהנדסה או במדעי הטבע המוכר על ידי המל"ג בציון ממוצע 80 ומעלה. והם ב - 30% העליונים במדרג.
  • במקרים מסוימים יש צורך בקורסי השלמה

 

משך הלימודים ותעודות

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בניהול והנדסת בטיחות אורכת שנתיים אקדמיות.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר יכולים להמשיך ללימודים מתקדמים לתואר שלישי (דוקטורט). בנוסף, הבוגרים יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בשוק העבודה כגון: מהנדסי בטיחות במפעלים, בחברות ובארגונים שונים. במערכי הפיקוח והאכיפה של הרשיות העירוניות והממשלתיות, במחקר ופיתוח התחום ועוד.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור