תואר שני בייננות וגידול גפן באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על העברית - תואר שני ביין וגפן.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בגידול גפן וייננות באוניברסיטה העברית בירושלים

 

לחיים!

 

אין כמו ללגום יין כרם יחידני ולחוש את העפיצות בחלל הפה בזמן שמערסלים את הכוס, בעוד הבשומת שורה באוויר והשיורת עדיין מעקצצת בפה. אם הבנתם את המשפט הזה, כנראה שאתם מבינים דבר או שניים ביין.

 

ישראל הפכה למעצמת יין קטנה, היא משופעת ביקבים אשר זוכים בתחרויות בינלאומיות ומספר אניני הטעם הולך וגובר. עם גדילת הצריכה והתפתחות תעשיית הכרם והיינות עלתה החשיבות לאיכות היין, לייננים ולאנשי מקצוע הבקיאים בתחום. על צורך זה עונה התואר השני בגידול גפן וייננות, המקנה ללומדים אותו את הכלים הבינלאומיים לעסוק בתחום.

 

תכנית הלימודים

 

התואר השני בגידול גפן וייננות של האוניברסיטה העברית בירושלים מכשיר את הסטודנטים על כל ההיבטים השונים של גידול ושל מכירת יין, החל מהפן החקלאי של האדמה והמטאורולוגיה וכלה בפן העסקי והכלכלי של כלכלה וניהול בתעשיית הייננות. הסטודנטים לומדים על סוגי היין השונים, על סוגי האדמה שבה יש לגדל את הגפנים, על שיטות ומתודות לתפעול יקבים ועל חומרי טעם וריח המשפיעים הן על הגפן והן על היין.

 

מתכונת התואר השני בנויה מארבע חטיבות עיקריות: תחום הגפן והכרם, תחום ייצור היין, האנליזה של היין ונושאים כלליים. חלוקה לחטיבות אלה מקנה לסטודנטים את הראייה הכוללת על התהליך של גידול וייצוא יין על כלל האספקטים שלו, לרבות הפגמים שיכולים לקרות לפרי וליין בשלבים השונים מהגידול ועד השיווק והמכירות.

 

מתכונת הלימוד

 

השיעורים מתקיימים פעמיים בשבוע והם נפרשים על פני ארבעה סמסטרים רצופים. המפגשים נערכים הן בפקולטה לחקלאות ברחובות והן ביקב הלימודי שורק. מתכונת הלימוד כוללת הרצאות פרונטאליות, שיעורים מעשיים, מעבדות וסדנה מקצועית בחו"ל.

 

 

נושאי לימוד

 

  • חידושים בכרם ויין
  • כימיה ויציבות
  • מיקרוביולוגיה של היין
  • הערכה חושית
  • אנליזה של ייו ושל תירוש
  • הכנת סוגי יינות
  • קרקע, מים ודישון
  • אנטומיה ופיזיולוגיה של הגפן
  • ציוד לייצור ולאריזה
  • השפעות סביבתיות בגידול גפן
  • מזיקים ומחלות בגפן    
  • ביו־סינתזה של חומרי טעם וריח    
  • ועוד

 

סגל הוראה

 

ראש התכנית הוא חוקר בעל שם עולמי בכימיה של המזון, באיכות יין ושמן זית. המחקר שלו כולל את חקר ההשפעה של טיפולים אגרונומיים על הרכב היין, בחינת שיטות אנליטיות לקביעת הרכב היין, הארומה שלו והטעם שלו, וכן חקר השפעת מחלות בגפן על איכות היין.

 

הרכז המקצועי של התכנית הוא בעל תואר DNO בייננות ותואר שני בביוכימיה, ולו ניסיון רב בתעשיית היין והוא משמש כיינן יועץ ליקבים מרכזיים בארץ.

 

תנאי קבלה

 

לתואר שני בגידול יין וייננות מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון ממוסד אקדמי המוכר על ידי המל"ג בתחום החקלאות, מדעי החיים וכדומה. מועמדים בעלי תואר בוגר מתחומים אחרים נדרשים בלימודי השלמה. הקבלה ללימודים מותנית בריאיון קבלה.

 

 

תעודה

 

הסטודנטים אשר מסיימים את כל המטלות הנדרשות מקבלים תואר שני בינלאומי בגידול יין וייננות מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בעלי התואר יכולים להשתלב בהתמחות מעשית ביקב מסחרי בישראל או בחו"ל ולקבל תעודת התמחות בייננות.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור