רוצה לדעת עוד על סיכויי הקבלה שלך ללימודים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

חישוב ציון פסיכומטרי - תוך שניה תדע/י מה ציון הפסיכומטרי שלך!

רוצה לדעת על מחשבון ציון פסיכומטרי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מחשבון ציון פסיכומטרי

רוצים לדעת איזה ציון קיבלתם בפסיכומטרי? במיוחד בשבילכם, פיתחנו מחשבון פסיכומטרי שמאפשר לכם לקבל בקלות את הציון שלכם בסימולציה, בלי לשבור את הראש בחישובים. הזינו את מספר התשובות הנכונות בכל אחד מהחלקים (2 כמותי, 2 מילולי ו2 אנגלית) ותקבלו את טווח הציון שלכם. תקבלו גם ציון בדגש כמותי ובדגש מילולי.

חשוב לציין כי הציון אינו כולל את חלק החיבור בבחינה בשלב זה.

הכנס את כמות השאלות הנכונות בפרקים הכמותיים
פרקים, עם  תשובות נכונות מתוך 40 שאלות
הכנס את כמות השאלות הנכונות בפרקים המילוליים
פרקים, עם  תשובות נכונות מתוך 46 שאלות
הכנס את כמות השאלות הנכונות בפרקי האנגלית
פרקים, עם  תשובות נכונות מתוך 44 שאלות


לתשומת לבך,
אם בחלק הכמותי, קיבלתם 10 תשובות נכונות בפרק הראשון, ו - 20 נכונות בפרק השני - סך הכל 30 תשובות נכונות.


 

חישוב ציון פסיכומטרי לפי כמותי, מילולי ואנגלית


כיצד מחשבים את ציון הפסיכומטרי?


אם אתם מתחילים ללמוד לפסיכומטרי בתקופה הקרובה, כשאי שתדעו כיצד בנוי הציון של המבחן החשוב הזה. בסופו של דבר, לציון הפסיכומטרי יש השפעה על סיכויי הקבלה למוסדות אקדמיים, וככל שהוא גבוה יותר, כך משתפרים סיכויי הקבלה שלכם למוסד ולחוג אליהם נרשמתם.


כל אחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בארץ קובע בעצמו את סף הציון המשוקלל שקובע קבלה או דחייה. זאת בשל כמות המועמדים הגבוהה, וההעדפה של המוסדות לקבל את המועמדים עם הציונים הגבוהים ביותר, שמצביעים על סיכויי הצלחה גבוהים יותר בלימודיהם. הקבלה מתבצעת על פי ציון שנקרא "ציון סכם", או "ציון התאמה", שמורכב מציוני בחינות הבגרות, ציון הפסיכומטרי ונתונים נוספים. ככל שמספר המועמדים לחוג או למוסד מסוים גבוה יותר, גם סף הקבלה גבוה יותר.

 

 

סוגי ציונים בבחינה

 

כאשר תקבלו את המעטפה ובה הציון שלכם, תראו בה שישה ציונים שונים. השלושה הראשונים נעים בין 50 ל - 150, והם ציוני חלקי הבחינה השונים - חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. חשוב במיוחד לשים לב לציון בחלק האנגלית במבחן, שכן ציון של 134 ומעלה מקנה פטור מקורסי אנגלית במוסדות הלימוד. במקצועות מדעיים מסוימים או בתחומי ההנדסה השונים מעניקים חשיבות רבה גם לפרק הכמותי בפסיכומטרי.


לאחר מכן מפורטים שלושה ציונים שנעים בין 200 ל - 800. הראשון נקרא ציון רב תחומי, והוא מתחלק ל - 40% לחלק החשיבה המילולית, 40% לחלק החשיבה הכמותית ועוד 20% לפרקי האנגלית. כמו כן יפורטו ציון הפסיכומטרי בדגש הכמותי, בו מוקנים 60% לחלק הכמותי ו20% לפרקים הנותרים, וציון פסיכומטרי דגש מילולי, בו 60% מוקדשים לציון המילולי ו - 20% לשני הפרקים האחרים. מרבית המוסדות מתייחסים רק לציון הפסיכומטרי הרב תחומי, והוא גם הידוע ביותר מבין השלושה.

 

 

בפסיכומטרי - הכל יחסי


הציון במבחן הפסיכומטרי הוא יחסי, מה שאומר שהוא משקף את מיקומכם ביחס לשאר המשתתפים בבחינה. מספר התשובות הנכונות בשני פרקים מאותו נושא מושווה לכמות התשובות הנכונות של יתר הנבחנים. ככל שהציון מתקרב יותר אל הציון 800, מצבכם טוב יותר. מבחן ללא כל טעויות מקנה את הציון הנכסף 800, בעוד בחינה בה לא נענתה תשובה אחת נכונה מוביל לציון 200. בפועל, נמצאים הציונים בטווח שבין שני הקטבים הללו. הציון הממוצע בשנים האחרונות עומד על כ - 540, ומרבית הנבחנים מקבלים ציון שבין 500 ל - 600. רק כ - 2 אחוזים מהאוכלוסייה זוכים בכל מועד לקבל ציון של 700 או יותר. בכל שנה, נבחנים בודדים מקבלים את הציון המושלם - 800 בפסיכומטרי.

 


הציון שקיבלתם בבחינה תקף לתקופה שבין 7 - 10 שנים, ובמספר אוניברסיטאות הוא תקף ללא הגבלת זמן. את תוצאות הבחינה תקבלו בדואר תוך פרק זמן של כ - 45 ימים, שנובעים מתהליך הבדיקה המורכב שלה. כמו כן, ניתן לצפות בהם דרך האינטרנט בהזנת פרטים אישיים.

שירות אישי חינם

רוצה לדעת עוד על סיכויי הקבלה שלך ללימודים?

רוצה לדעת עוד על סיכויי הקבלה שלך ללימודים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לעשות קורס פסיכומטרי או ללמוד לבד?
קורס פסיכומטרי - דביר דואני, זיו כספי או קידום?
קורס פסיכומטרי בערבית בירושלים
קורס פסיכומטרי הכי טוב
קורס פסיכומטרי - אנקורי או קידום?
קורס פסיכומטרי במסגרת הצבא
מה העלות של קורס פסיכומטרי קידום?