תואר שני בחקלאות סביבתית וקיימות באוניברסיטת בר אילן

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בחקלאות סביבתית וקיימות באוניברסיטת בר אילן

תואר שני בחקלאות סביבתית וקיימות בתואר השני במדעי החיים באוניברסיטת בר אילן

 

חקלאי פיקח

 

עם המודעות ההולכת והגוברת לנזקים שהאדם גרם לסביבה ועל ההשלכות של נזקים אלה על בני האדם ועל הטבע כולו יותר ויותר תחומי מחקר מקדישים את כל מרצם למיפוי הבעיות, לבידוד המזיקים ולמציאת פתרונות. תחום החקלאות אשר נתן ידו לנזקים בלתי מבוטלים לסביבה, בא כיום לתקן את מעשיו ולמצוא שיטות ללמוד את הטבע ולהמשיך את פועלו ובד בבד למזער נזקים עתידיים ולתקן נזקים קיימים.

 

תכנית הלימודים

 

תואר שני בחקלאות סביבתית וקיימות באוניברסיטת בר אילן נבנה בשיתוף פעולה עם מכון וולקני. זוהי מגמת התמחות במסגרת התואר השני במדעי החיים באוניברסיטה. הסטודנטים לומדים על המרכיבים השונים של החקלאות המודרנית ועל ההשפעות שלהם על הקיימות ועל שמירת הסביבה. הסטודנטים לומדים על משבר המזון ועל הדרכים לפתור אותו, על האתגרים בקיום הקיימות הלכה למעשה, על ההתמודדות שיש במחקר החקלאי בכלל ובישראל בפרט ועל הדרכים השונות לייצור מזון ללא פגיעה בסביבה.

 

תכנית התואר השני מתמקדת בהכרה של האלמנטים הבעייתיים של שמירה על איכות הסביבה ועל הדרכים שבה החקלאות יכולה להזיק לה ולהטיב עמה. משכך, הסטודנטים לומדים על סוגי המזהמים השונים המזיקים לאוויר, למים ולקרקע ועל סוגי הפסולת בארץ ובעולם ועל החלופות הקיימות לטיפול ולמחזור. כמו כן, הם לומדים על השפעת המערכת האקולוגית על מערכות שונות של החי והצומח ועל השפעת יחסי הגומלין של אורגניזמים על הסביבה.

 

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי התואר נמשכים כשנתיים. מתכונת הלימוד כוללת קורסי חובה וקורסי סמינר.

 

 

נושאי לימוד

 

  • ניהול משאבי טבע בישראל
  • הזנת דגים
  • הקרקע כמערכת הוליסטית
  • זיהום סביבתי
  • אקולוגיה של מערכת הרבייה של חרקים
  • אקולוגיה של האבקה
  • היבטים גנטיים ואקופיזיולוגיים של יער נטוע
  • פסולת – ממטרד למשאב
  • מחלות צמחים וההשלכות שלהן על הסביבה
  • חקלאות מערכת השורשים    
  • אנליזה וסלקציה גנומית של צמחים ובעלי חיים    
  • ועוד

 

על מוסד הלימודים

 

אוניברסיטת בר אילן היא מוסד להשכלה גבוהה המושתת על ערכי היהדות והציונות. מטרת המוסד היא לעודד את המצוינות המחקרית והמדעית בעזרת מסלולי הלימוד השונים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים. באוניברסיטה פועלות פקולטות רבות, ובהן הפקולטה למדעי הרוח, הפקולטה למדעי היהדות, הפקולטה למדעים מדויקים והפקולטה לרפואה. בפקולטה למדעי החיים שבאוניברסיטה אפשר ללמוד במגוון תכניות לימוד לתואר שני ובהן תואר שני בזואולוגיה, תואר שני בביולוגיה של התא, תואר שני בביולוגיה חישובית ותואר שני בפיזיולוגיה של מדעי החיים.

 

תנאי קבלה

 

לתואר שני במדעי החיים מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון במדעי החיים ממוסד אקדמי מוכר בציון 80 ומעלה. מועמדים בעלי תואר ראשון מתחומים קרובים נדרשים ללימודי השלמה. הקבלה ללימודים מותנית במעבר בחינת קבלה.

 

תעודה

 

הסטודנטים שעומדים בכל דרישות התואר מקבלים תואר M.Sc. בחקלאות סביבתית וקיימות מטעם אוניברסיטת בר אילן.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר ממשיכים במחקר במכוני המחקר השונים ובאקדמיה. כמו כן, הם משתבצים בתפקידים שונים בעמותות, בחברות פרטיות ובמשרדים הציבוריים אשר עוסקים בתחום האקולוגיה, קיימות ושמירה על איכות הסביבה, ביוטכנולוגיה, חקלאות ותרופות.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר-אילן
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר-אילן