רוצה פרטים על לימודי מדעי המוח?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון במדעי המוח, מעניין אותך?

רוצה לדעת על לימודי מדעי המוח? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון במדעי המוח - חקר המוח

 

בראש סדר העדיפויות

 

המוח הוא האיבר המורכב ביותר בגוף האדם. הוא מנהל את הפעולות הפיזיות שלנו, ואחראי גם על המחשבות, הרגשות, הזיכרונות והחושים. המחקר בתחום מדעי המוח עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לפענח את סודות המודעות האנושית, ולהשיג יעדים כמו שיפור יכולות, מניעת הזדקנות וריפוי מחלות. 

 

מדעי המוח נמצאים כיום בחזית המחקר המדעי. בעבר המוח האנושי נבחן בעיקר במסגרת לימודי רפואה, ותוך התמקדות בביולוגיה המולקולרית והתאית של הנוירונים, ושל מבנים אחרים בבמערכת העצבים.בשנים האחרונות החלה להתפתח מגמה המתבוננת במדעי המוח במסגרת רחבה יותר, תוך התייחסות להיבטים כגון הפסיכיאטריה, מחלות פתולוגיות, המדעים הקוגניטיביים, הביולוגיה ועוד. מגמה זו הובילה לפיתוח תוכניות לימודים ייחודיות העוסקות בחקר המוח ומעניקות תעודת תואר בוגר, מוסמך ודוקטורט בתחום.

 

למי מתאימים הלימודים?

 

תוכנית הלימודים מיועדת לסטודנטים המסוגלים להשקיע זמן רב בלימודיהם, תוך שעות רבות בעבודה עצמאית במעבדות, קריאה מרובה של חומרי לימוד, ועמידה בדרישות הגבוהות של האוניברסיטאות. המתמידים, יזכו לתוכנית לימודים מעשירה ומרתקת, אשר תעניק להם תואר ראשון יוקרתי ונחשב בארץ ובעולם שיפתח עבורם דלתות מרובות של אפשרויות תעסוקה במגזר הציבורי או במגזר הפרטי, וכן, להמשיך ללמודים מתקדמים, להעמיק את המחקר בתחום ולהשתלב בחזית המחקר והאקדמיה.

 

תכנית הלימודים 

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר ראשון במדעי המוח, מעניקה לסטודנט השכלה נרחבת בדיספלינות שונות הקשורות לתחום - מדעי החברה, מדעי החיים והמדעים המדוייקים. בנוסף, במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים למחקרים עדכניים ומתנסים ביישום וניסוי במעבדות המצויידות בטכנולוגיה מתקדמת, אשר מוצעות לרשותם של הסטודנטים והחוקרים במסודות הלימוד השונים.

 

תוכנית הלימודים מורכבת מקורסים מתחומי דעת שונים ומגוונים החל מפסיכולוגיה, דרך נוירולוגיה ועד לנוירוכימיה, נוירוכירורגיה, פיזיולוגיה, ביולוגיה, בלשנות, ועוד. סגל ההוראה לחקר המוח באוניברסיטאות השונות בארץ מורכב מחוקרים בעלי שם בינלאומי, אשר מתמחים בקשת רחבה של תחומים ורבים מהם מפרסמים את מחקריהם בכתבי עת יוקרתיים בארה"ב ובאירופה.

 

 

נושאי הלימוד

 

הלימודים לתואר כוללים מגוון רחב של קורסי חובה ובחירה, להלן רשימה של קורסים לדוגמא:

 

  • נוירופיזיולוגיה של מערכות
  • פיזיקה למדעי המוח
  • גישות חישוביות להבנת המוח
  • אלגברה ליניארית למדעי המוח
  • תיאוריה של החשיבה
  • כימיה כללית אורגנית ופיסיקלית
  • הפרעות ומחלות עצביות
  • תורת האינפורמציה ושיטות למידה
  • ועוד
  • משוואות דיפרנציאליות במדעי המוח 
 

 

תנאי קבלה

 

קבלת מועמדים לתואר הראשון בתחום נעשית על סמך שקלול ממוצע ציוני הבגרות עם הציון בפסיכומטרי (שידוע בשם ציון התאמה או סכם). גובה הציון המשוקלל משתנה ממוסד למוסד, וכן בין המסלולים השונים המוצעים בכל אחד מהם.


מאחר ומדובר במסלולים לסטודנטים מצטיינים, לרוב נדרש ציון פסיכומטרי גבוה, מעל 700 ובמרבית המקרים בין 720 - 740. כמו כן, מושם דגש על המרכיבים הריאליים בציוני המועמדים, לרבות ציון גבוה בחלק הכמותי של הפסיכומטרי והישגים גבוהים בבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד. בחלק מן המסלולים קיימת גם דרישה לציון גבוה בבגרות במקצוע מדעי מורחב נוסף ברמת 5 יחידות, כגון פיזיקה, ביולוגיה או כימיה.

 

 

תעודה

 

בסיום הלימודים מוענקת לסטודנט תעודת תואר ראשון B.S.c במדעי המוח

 

 

מוסדות לימוד

 

  • אוניברסיטת בר אילן - מציעה תוכנית לימודים לתואר ראשון ושני במדעי המוח. במסגרת התואר הראשון בוחרים הסטודנטים באחד מבין מספר מתכונות לימוד אפשריות: מסלול מורחב עם התמחות במדעי ההתנהגות או במדעי החיים, או מסלול דו-ראשי בו לצד מדעי המוח לומדים גם מדעי המחשב, פיזיקה או בלשנות.
     
  • אוניברסיטת תל אביב - בית הספר סגול מציע מספר תוכנית לימודים לתואר ראשון עם הדגש במדעי המוח: ביולוגיה - פסיכולוגיה, ביולוגיה - בלשנות, פסיכולוגיה - מדעי המחשב או בהנדסה ביו-רפואית וביולוגיה.

 

מה אחר כך?

 

בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון מקומות תעסוקה במגזר הציבורי והפרטי, במערכות הבריאות השונים, במעבדות מחקר, בארגונים בעלי מחלקות מחקר הזקוקים לכוח אדם מקצועי ומיומן בתחום, בתעשיית ההייטק והביוטכנולוגיה העוסקות בתחומים כגון בינה מלאכותית ונושאים משיקים, בקופות החולים, בתעשיית התרופות ועוד. כמו כן הם יכלו להעמיק את התמחותם במסגרת תואר שני במדעי המוח

 

שכר


מרבית המשרות הן במחקר ופיתוח או לחלופין במחקר אקדמי, באפיקים אלה מגוון תפקידים וכך גם השכר הממוצע משתנה. חשוב לציין כי מאחר ומדובר במשרות מחקריות, הן מיועדות לרוב לבעלי תואר שני או שלישי ולא בהכרח לבוגרי תואר ראשון.


חוקרים ומנהלי פרויקטים בתחום המוח, הביוטק והטכנולוגיה הרפואית משתכרים בדרך כלל בין 13,000 - 14,000 שקלים לחודש. מנהלי ניסויים ומוניטורים למחקר משתכרים בין 12,000 - 15,000 שקלים לחודש בממוצע. החוקרים פועלים לרוב על תקציבי מחקר ותקציבים חיצוניים של קרנות וארגונים התומכים בפרויקטים.


מרצים באקדמיה משתכרים בדרך כלל בין 10,000 - 13,000 שקלים לחודש בשנים הראשונות ולאחר צבירת וותק וניסיון ועליה לדרגת "בכיר" ניתן להעלות את המשכורות ולהגיע גם לטווחים שבין 14,000 - 18,000 שקלים לחודש. השכר עולה גם בהתאם לסוג התואר שברשות המרצים.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי מדעי המוח?

רוצה לדעת יותר על לימודי מדעי המוח?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מדעי המוח - האם יש עבודה בתחום?
איזה פקולטה הכי טובה ללימודי מדעי המוח תואר ראשון?
אפשרויות תעסוקה לאחר לימודי מדעי המוח באוניברסיטת בר אילן
לימודי מדעי המוח - אפשרויות התעסוקה בתחום
מהם תנאי הקבלה ללימודי מדעי המוח?
השלמה ללימודי מדעי המוח תואר ראשון
לימודי מדעי המוח - קורס שימוש בחיות מעבדה