רוצה פרטים על לימודי סיעוד לחרדים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי סיעוד לדתיים ולחרדים

רוצה לדעת על לימודי סיעוד לחרדים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי סיעוד למגזר הדתי


עבודת קודש במערכת הבריאות


היהדות מקדשת את חיי האדם, ומעניקה חשיבות רבה לכבודו ולשלמות גופו. ההגות היהודית לאורך הדורות התחבטה בדילמות מוסריות בנוגע לבריאות ולחולי, לאופן הטיפול במחלות שונות, ולהתמודדות עם מצבים סופניים ועם מוות. השאיפה היא להעניק לכל אדם טיפול מסור, שנתפס כעבודת קודש. לימודי הסיעוד משלבים ידע ברפואה ובפסיכולוגיה עם טיפול מעשי בחולים מאוכלוסיות וגילאים שונים, והם מאפשרים לבוגרים השתלבות במערכת הבריאות בעבודה מאתגרת ומספקת. מוסדות רבים מקיימים מסלולים לתואר ראשון לדתיים ולחרדים, ובמסגרתם יכולים גברים ונשים ללמוד לתואר בסיעוד, במתכונת נפרדת תוך שמירה על ערכי הדת.


למי מיועדים הלימודים?


הלימודים לתואר ראשון בסיעוד בתכנית זו מיועדים לכל גבר או אישה מהמגזר הדתי המעוניינים להשתלב בעבודה במערכת הבריאות בתפקיד אחים ואחיות מוסמכים. הם מתאימים לבעלי ידע קודם ונטייה למקצועות מדעי החיים והמדעים המדויקים, וכן לאנשים בעלי רקע של עבודה קהילתית וחברתית.


תכנית הלימודים


בתחילת לימודיהם, מתוודעים הסטודנטים למגוון סוגיות במדע ובפסיכולוגיה המצויות בבסיסה של עבודת הסיעוד. השנה הראשונה כוללת הכשרה מקיפה באנטומיה, בביולוגיה, בכימיה, בגנטיקה, בתזונה, וכן בשיטות כתיבה ומחקר מדעיות. בהמשך, דנים התלמידים באחריות האחים והאחיות, ובתהליכי התנהלות מול מטופלים ממגוון אוכלוסיות עמן, תוך היכרות עם הצרכים הייחודיים של כל קבוצה. הם גם מתנסים בעבודה מעשית במרפאות שיקומיות ובבתי חולים וכך מיישמים את ההיבטים שנלמדו. בהזדמנות זו, הם גם סוקרים היבטים באתיקה ובמשפט העולים בתהליך הטיפול, ומקשרים דיון זה לעקרונות המוסר וההגות היהודיים. בנוסף, רוכשים המשתתפים כלים בניהול ובכלכלה, החיוניים לעבודה בתפקידים בכירים במערכת הבריאות.

 


מתכונת הלימוד


במרבית המוסדות, מתפרשים הלימודים על פני ארבע שנים, השיעורים מתקיימים לרוב בארבעה או חמישה ימים בשבוע, בשעות הבוקר או הערב. התואר משלב הרצאות עיוניות עם הכשרה מעשית מרובה, והסטודנטים לוקחים חלק בפרקטיקום בו הם מיישמים את החומר הנלמד בעבודה טיפולית במוסדות רפואיים שונים.


בהתאם לנהוג ,לימודי הסיעוד לדתיים מתקיימים בהפרדה מלאה בין נשים לגברים.


נושאי הלימוד

 

  • ערך קדושת חיי האדם
  • סיעוד האישה
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • דיני מוות וטומאה
  • בריאות וחולי בראי ההלכה
  • פיזיולוגיה ואנטומיה
  • ניהול סיכונים בתהליך הטיפול
  • סיעוד המתבגר והילד
  • סיעוד במערכות בריאות הנפש
  • טיפול במחלות כרוניות
  • היבטים בניהול מערכות בריאות
  • טכנולוגיה בענף הסיעוד
  • חשיבה קלינית והדרכת מטופלים
  • אתיקה וחוקים רפואיים  
  • ניהול תקציבים במערכת הבריאות
  • ועוד

 

תנאי קבלה


מועמדים המעוניינים להתקבל ללימודי הסיעוד, נדרשים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה, הכוללת מבחנים ברמה של 4 או 5 יחידות באנגלית ובמתמטיקה. כמו כן, הם נדרשים לציון בבחינה הפסיכומטרית, שנע לרוב בטווח בין 500 - 520. חלק מן המסלולים דורשים מן המועמדים להציג הצהרה על כשירות בריאותית לעסוק בסיעוד, וכן תעודת יושר המעידה על היעדר עבר פלילי. מתאימים העומדים בדרישות הסף מוזמנים לריאיון אישי, הנערך בפני וועדת קבלה.

 


תעודה


סטודנטים המסיימים את לימודיהם בתכנית זכאים לקבל תואר ראשון B.S.N בסיעוד המוענק מטעם מוסד הלימוד. חלק מהמסלולים מעניקים לבוגרים גם תעודת מקצוע "אחות מוסמכת", מטעם משרש הבריאות.


מוסדות


מבח"ר - מכללת בני ברק האקדמית: המכללה מציעה מסלול לנשים חרדית בלבד לתואר הראשון, המתפרש על פני ארבע שנים. המפגשים מתקיימים במהלך ארבעה או חמישה ימים בשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב, ובהם דנות התלמידות בי ן היתר בטכנולוגיה העדכנית בענף, ובאתיקה לפי ההלכה.


בית הספר לסיעוד על שם טסלר (נתניה): בית הספר לסיעוד צמוד לבית החולים לניאדו, והוא מקיים תכנית ללימודי סיעוד לנשים בלבד. הבוגרות מקבלות תואר ראשון, ובנוסף תעודת "אחות מוסמכת" מטעם משרד הבריאות. הקורסים חושפים את המשתתפות למגוון סוגיות במדע, בפסיכולוגיה, בחוק ובמחקר, ובמקביל אליהם נערכת הכשרה קלינית. הלימודים מתבססים על השקפה יהודית של הסיעוד כעבודת קודש. התכנית מתפרשת על פני ארבע שנים.


המרכז האקדמי לב (ירושלים): המסלול המיועד לנשים דתיות במכללה משלב לימודים תיאורטיים עם הכשרה מעשית החל מהשנה הראשונה. הלימודים מתפרשים על פני ארבע שנים, ונלמדים בחמישה ימים בשבוע, משעות הבוקר ועד הערב.
באותו המוסד, קיימת גם תכנית נפרדת לתואר ראשון לגברים דתיים, המשלבת לימודים מעמיקים בסיעוד עם אווירה תורנית. הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית במוסדות בריאות מובילים, במקביל לשיעורים העיוניים, המתפרשים על פני ארבע שנים, בדומה למסלול לנשים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי סיעוד לחרדים?

רוצה לדעת יותר על לימודי סיעוד לחרדים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר ראשון בסיעוד ברוח דתית
התמחות בסיעוד לנשים דתיות
לימודי סיעוד לחרדיות באזור בית שמש
לימודי סיעוד במכללות לחרדים/דתיים בצפון
סיעוד לדתיים ללא פסיכומטרי
תואר שני בסיעוד לחרדות
תואר שני בסיעוד לדתיות