קורס .C.B.T לחרדים במכללה ירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכללה ירושלים - קורס .C.B.T.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT במכללה ירושלים לחרדים


מחשבה יוצרת מציאות


ענף הפסיכותרפיה הוא נרחב מאוד וממשיך להתרחב ולהתפתח בחלוף השנים. חוקרים ומטפלים מפתחים באופן תמידי טכניקות חדשות ויעילות יותר שיחליפו שיטות אחרות שהספיקו עם הזמן להתיישן ולהיות פחות רלוונטיות. מבין השיטות העדכניות הקיימות בפסיכותרפיה ישנו הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי שפותח בתחילת שנות ה – 60 והחל להיות בשימוש של מטפלים במהלך שנות ה- 80.


טכניקה זו הפכה בשנים האחרונות לפופולארית בשל יעילותה המוכחת לטיפול בהפרעות מגוונות בטווח זמן יחסית קצר, בהשוואה לשיטות אחרות. השפעתה העיקרית היא לסיוע בשלל פתולוגיות כמו חרדות, דיכאון, הפרעות אכילה, פוסט טראומה והפרעות אישיות. כמו כן, הוכחה השפעתה גם במצבים בספקטרום הנורמטיבי כמו קשיים בביטחון העצמי, בעיות בניהול כעסים ועוד.


קורס טיפול התנהגותי קוגניטיבי במכללה ירושלים מעניק את הכלים לאנשי מקצוע מתחום התרפיה והחינוך המשתייכים למגזר החרדי להתמקצע בטכניקה זו. המטרה היא לאפשר להם לשלב מיומנות נוספת במהלך עבודתם, תוך מתן דגש מיוחד על התאמת התרפיה לחייהם של בני המגזר החרדי.

 


תכנית הלימודים


קורס CBT לחרדים נועד להכשיר אנשי מקצוע בתחום התרפיה שמעוניינים להעשיר את מיומנויותיהם לשילוב שיטות קוגניטיביות התנהגותיות בעבודתם. התלמידים דנים בטכניקות שונות לאבחון וטיפול ובהתאמתם לצרכי המטופל, תוך בחינת מגוון פסיכופתולוגיות והפרעות. תכנית זו עומדת בקריטריונים של האגודה האירופאית לטיפול בשיטת CBT.


מתכונת הלימוד


התוכנית אורכת שנתיים והיקפה הכולל הוא כ – 450 שעות. ניתן לפצל את השיעורים וההדרכה לתקופה של עד 5 שנים. המסלול מתחלק ל – 250 שעות למידה עיונית ו – 200 שעות תרגול, חלקן בכיתה, בבית והדרכה נוספת שעל התלמידים לרכוש בנפרד.
בנוסף, התלמידים לוקחים חלק בסדנאות שונות בנושא שילוב טיפול תרופתי ב – CBT וגם משתתפים בהדרכות קבוצתיות ובניתוח של מקרי בוחן. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע בשעות הערב, בימים נפרדים לנשים ולגברים.


נושאי הלימוד

 

  • פוסט טראומה והטיפול בה
  • טיפול ממוקד סכמה
  • שליטה בתהליכים קוגניטיביים
  • תכנון תכנית טיפולית
  • מבוא לפסיכופתולוגיה
  • ביצוע פרוטוקול טיפול
  • CBT בהפרעות אישיות ופסיכוטיות
  • טיפול משפחתי ב – CBT
  • אבחון וטיפול בפסיכופתולוגיות שונות
  • שיפור מיומנויות חברתיות    
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ונוער    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


מכללה ירושלים היא מוסד חרדי להכשרת אנשי הוראה. יחידת לימודי התעודה מציעה קורסים בתחום האבחון והתרפיה המיועדים לנשים כמו ניתוח ציורי ילדים וגרפולוגיה. כמו כן, ישנו קורס הוראה מתקנת אשר מתקיים בקבוצות נפרדות לנשים וגברים.


תנאי קבלה


מועמדים שמעוניינים להתקבל צריכים להיות בעלי תואר אקדמי בתחומי הטיפול וההוראה או תואר ראשון אקוויוולנטי שמוכר על ידי משרד החינוך. היא מתאימה לעוסקים בחינוך מיוחד, בהפרעות בתקשורת ובפסיכולוגיה. כמו כן על המועמדים לעבור ראיון אישי.

 


תעודה


על המשתתפים לעמוד בכל המטלות הלימודיות שהן: עיון בחומרי הלימוד ובספרות המקצועית, ביצוע עבודות בית ותרגולים, נוכחות במינימום 80% מהשיעורים, הגשת עבודה בתום כל סמסטר, עבודת גמר בסוף הקורס וביצוע טיפול בלפחות 10 מטופלים הכוללים 3 סוגים ומעלה של הפרעות. רק תלמידים שעמדו בהן רשאים לקבל תעודת הסמכה שמאושרת על ידי האגודה הישראלית ל - CBT.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללה ירושלים - מכללה לבנות דתיות, השכלה אקדמית ולימודי קודש

עוד מסלולי לימוד - מכללה ירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור