רוצה פרטים על פסיכולוגיה ומדעי המחשב?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

פסיכולוגיה ומדעי המחשב - מערכות ויישומים

רוצה לדעת על פסיכולוגיה ומדעי המחשב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


פסיכולוגיה ומדעי המחשב - מערכות ויישומים

 

סטודנטים רבים כיום כבר אינם מסתפקים בלימודי פסיכולוגיה בלבד. לכן, הם בוחרים ללמוד תואר ראשון דו חוגי המשלב שני תחומים. מגמה זו מאפיינת את שוק העבודה הדינאמי והתחרותי בו אנו חיים ובבסיסה התפיסה כי יוצאי מסלולי הלימוד המשולבים מקבלים במקרים רבים יתרון בשוק העבודה ומגדילים את אפשרויות התעסוקה שלהם. אחד מהשילובים המעניינים והמבוקשים יותר הוא המסלול לתואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המחשב.

 

חלקינו מתעניינים בעיקר בנפש האדם ובמה שמניע את בני האדם לפעול, וחלקינו מתעניינים יותר במחשבים ובדרכים חדשות ומתוחכמות להשתמש בהם. אך מה עם שני התחומים הללו גם יחד מרתקים אותנו?

לימודי פסיכולוגיה ומדעי המחשב לתואר משולב הם מרתקים, מגוונים וכמובן גם מאוד מאתגרים. הלימודים בתחומים הללו עוסקים במגוון רחב של נושאים הן בתחום נפש האדם והן בתחום עולם המחשבים המערכות והיישומים. סטודנטים אשר בוחרים במסלול לימודים זה צריכים יכולות אנליטיות גבוהות וכן יכולת הקשבה, הבנה וניתוח. שני התחומים מבוקשים מאוד כל אחד בנפרד, ובוודאי כאשר הם נלמדים ביחד.

 

חשוב לציין כי מי שמעוניינים לעסוק בטיפול נדרשים להשלים גם תואר שני בפסיכולוגיה, וזאת בהתאם לחוק בישראל ולהנחיות משרד הבריאות. בוגרי התואר יכולים להמשיך לתואר השני בכפוף לעמידה בתנאי הקבלה, לאחר מכן יש צורך להשלים גם התמחות (סטאז') ולעבור בחינות. 

 

מה לומדים?

 

בין שני התחומים מתקיימות נקודות שוני. לימודי מדעי המחשב הם ריאליים במהותם ומעניקים לסטודנטים ידע וכלים הקשורים לעולם התוכנה, למערכות מידע, חקר ביצועים, תכנות, חומרה, רשתות וכדומה. לימודי פסיכולוגיה לעומת זאת, שייכים לפקולטת מדעי החברה ועוסקים בסוגיות תיאורטיות, בחקר נפשם והתנהגותם של בני אדם ובמציאת דרכי טיפול בנפש האדם.

 

התכנית המשולבת פונה לסטודנטים המייעדים עצמם לעסוק בתחום התוכנה או בתפקידי אבחון תעסוקתי, כח אדם או משאבי אנוש.

 

בלימודי מדעי המחשב הסטודנטים רוכשים ידע רחב וכלים תיאורטיים העומדים בבסיס מדעי המחשב. הלימודים כוללים מודלים מתמטיים רבים, ולכן המועמדים ללימודי מדעי המחשב נדרשים להיות בעלי יכולות ראליות וזיקה אנאליטית. במהלך לימודי פסיכולוגיה נחשפים הסטודנטים לידע נרחב בתיאוריות השונות ובמחקרים עדכניים בתחום ומתוודעים לכלים המדעיים המשמשים את הפסיכולוגים במחקר ובטיפול.

 

נושאי לימוד

  • אלגוריתמים
  • תכנות מערכות
  • בינה מלאכותית
  • תשתיות מחשוב
  • מדעי ההתנהגות
  • קוגניציה חזותית
  • מבחנים פסיכולוגיים
  • תכנות בשפת JAVA
  • מערכות בסיסי נתונים
  • תיאוריות ומחקר אישיות
  • ועוד
     

תואר דו חוגי


הלימודים מתקיימים במתכונת דו חוגית. הסטודנטים נדרשים להשלים את החובות האקדמיים בשני החוגים. הם לוקחים חלק בקורסי חובה ובחירה וכן בסמינרים. כמו כן, נערכים לעיתים קורסים מעשיים שבהם מתנסים בתהליכי ניתוח ובקרה בתחום ההתנהגות, או לחלופין סדנאות בתחום התכנות והפיתוח.

 

הדגש במדעי המוח

 

זוהי תכנית למצטיינים שבה מתמקדים בתחום מדעי המוח. הסטודנטים לומדים על סוגיות קוגניטיביות, התנהגותיות וטכנולוגיות הנוגעות למוח האנושי ולהתנהגות האדם. מטרת המסלול היא הכשרת הסטודנטים להמשך ללימודים מתקדמים ולהשתלבות במחקר בענף זה.

 

 

היכן לומדים?

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): הלימודים מתקיימים בהתמחות מערכות ויישומים. הסטודנטים לומדים במסלול גמיש שמתאים גם לאנשים עובדים, שבו משולבים לימודים פרונטליים במרכזי לימוד עם למידה מרחוק.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב (באר שבע): הלימודים מתקיימים במתכונת דו מחלקתית, במסגרת המסלול ללימודים דו מחלקתיים במדעי המחשב עם מדעי הרוח והחברה. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): במסלול האקדמי המכללה למינהל מציעים מסלול דו חוגי לתואר ראשון BA בפסיכולוגיה ומדעי המחשב, שבו מתמקדים בין היתר בתחומים כגון ביג דאטה ומדעי הנתונים.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): זהו אחד מן השילובים הרבים לתואר דו חוגי האפשריים באוניברסיטה העברית במסגרת התואר הראשון.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: ניתן לשלב שני תחומים אלה וללמוד גם בהדגש מדעי המוח. מדובר על מסלול דו חוגי משולב שנפרס על פני שלוש שנות לימוד.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

  

מהן אפשרויות התעסוקה?


סטודנטים המסיימים את המסלול, יכולים להמשיך ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה ולהתמחות בתחום, או להשתלב מייד בתום הלימודים בשוק העבודה (בתחום המחשבים או בתחום הפסיכולוגיה). בוגרי התואר יכולים להשתלב בעולם ההייטק המגוון של ישראל כמתכנתים, אנשי חומרה, מנהלי רשתות ועוד, או לעבוד בתחומי הפסיכולוגיה השונים כיועצים תעסוקתיים, יועצי כוח אדם, מנהלי משאבי אנוש, בגופים חברתיים, בעמותות ועוד.

 

בוגרי מסלולים בהדגשת מדעי המוח יכולים לפתוח אפיקי קריירה בתחום הבינה המלאכותית, נוירוביולוגיה, ביוטק, טכנולוגיה רפואית ועוד.

 

שכר

 

רמות השכר משתנות בהתאם לתפקיד הנבחר. תעשיית ההייטק נכללת בין הענפים שבהם רמות השכר הן הגבוהות במשק הישראלי. מפתחי תוכנה יכולים להשתכר בין 15,000 - 20,000 בשנים הראשונות ולאחר צבירת ניסיון לשדרג משמעותית את המשכורת ולהגיע לטווח שבין 25,000 - 40,000 שקלים לחודש. ישנם תפקידים שבהם השכר גבוה יותר מאחרים, בהתאם למגמות הביקוש בשוק.

 

שכר פסיכולוג משתנה אף הוא בהתאם להתמחות הנבחרת (קליני, תעסוקתי, חברתי, חינוכי ועוד), ונע בדרך כלל בין 10,000 - 15,000 שקלים לחודש בממוצע.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על פסיכולוגיה ומדעי המחשב?

רוצה לדעת יותר על פסיכולוגיה ומדעי המחשב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד פסיכולוגיה ומדעי המחשב
שאלות הגולשים בנושא
התלבטות - דו חוגי בפסיכולוגיה עם מתמטיקה או מדעי המחשב?
פסיכולוגיה ומדעי המחשב עם הדגש במדעי המוח