לימודי סיעוד בבית הספר לסיעוד הלל יפה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי סיעוד? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הלל יפה - לימודי סיעוד.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי סיעוד לתואר ראשון בבית הספר לסיעוד במרכז הרפואי הלל יפה


האחים והאחיות של העתיד


מערכת הבריאות פועלת תמיד למטרת התייעלות, שיפור הטיפול והעלאת איכות המענה שניתן לחולים בבתי החולים ובמוסדות נוספים. במציאות שבה קיים מחסור גדול באחים ובאחיות עולה חשיבותם של לימודי הסיעוד למשק וכן לחברה הישראלית באופן כללי.


בית הספר לסיעוד של המרכז הרפואי הלל יפה מציע תכנית ללימודי סיעוד לתואר ראשון, ששמה לה למטרה להכשיר אחים ואחיות אמינים והוגנים להעניק טיפול מקצועי ואיכותי ברמות מנע מגוונות ובשלל מתקני בריאות לפי צורכי החברה, כגון בבתי חולים, בקופות חולים ובמרכזים טיפוליים ושיקומיים. בבית הספר שואפים לטפח את הבוגרים כמנהיגי העתיד של תחום הסיעוד ומדגישים גישה הומניסטית ששמה במרכז את הפרט, צורכיו וערכיו במערכת הבריאות.


תכנית הלימודים


במהלך לימודי הסיעוד, הסטודנטים מקבלים ידע וכלים פרקטיים להכשרתם לשלל תפקידים במערכת שירותי הבריאות, לשם כך הם לומדים על תהליכים בתחום הסיעוד ועל ענפים כגון מדעי הבריאות, מדעי ההתנהגות ומדעי החברה. הם מתוודעים לתפישות של חולי ובריאות לאורך שלבי החיים השונים ודנים במצבים ואתגרים שונים שבהם נתקלים האחים והאחיות וכך בונים ערכים של מחויבות, יוזמה והתמודדות עם שינויים במערכת הבריאות ומיומנויות הדרכה ומנהל בעזרתם הם יכולים להשתלב בצוותים טיפוליים ולהתפתח לתפקידי מפתח במערכת.


בהמשך הם לומדים על שיטות התערבות מקצועיות דרכן ניתן לתת מענה איכותי לצורכים בריאותיים משתנים של מטופלים, באופן המכבד את זכויותיהם. כמו כן, הם דנים בסוגיות מוסריות ואתיות שנוגעות לעולם הסיעוד, לרבות הקוד האתי של האחיות, ומפתחים כישורים מוסריים דרכם הם יכולים לספק את הטיפול האיכותי והרגיש ביותר.


מתכונת הלימוד


אורכם של לימודי הסיעוד בבית הספר הוא כארבע שנים. הלימודים כוללים שיעורים עיוניים לצד התנסות קלינית שמתחילה כבר משנה א' ומלווה את כל שנות הלימוד. ההתנסות מתקיימת במתקני אשפוז ובמוסדות קהילתיים ברחבי הארץ והיא מאפשרת לסטודנטים לצבור מיומנויות טיפול פרקטיות ולהכיר מקרוב את המתרחש במערכת הבריאות. נוסף על כך, בבית הספר פועל חדר סימולציות, שבנוי בדומה ליחידת חולה במחלקה בבית חולים, במסגרתה הסטודנטים יכולים להתנסות בשימוש בציוד מחלקתי מקצועי ולתרגל תהליכים בתחום הסיעוד. הלימודים מתקיימים הן בבית הספר והן בקמפוס אוניברסיטת תל-אביב.


סגל הוראה


סגל בית הספר לסיעוד של הלל יפה כולל אנשי מקצוע מנוסים בעולם הרפואה, הסיעוד ומקצועות הבריאות. בראש בית הספר עומדת אחות מוסמכת בעלת תואר דוקטור, שהיא גם בוגרת קורס הדרכה קלינית וקורס למנהל בכיר בתחום הסיעוד וכן משמשת יושבת ראש העמותה הישראלית למחקר הסיעוד.


בין המרצים ניתן למצוא אחים ואחיות מנוסים שלהם הכשרה גם בתחומים משיקים נוספים כגון בריאות הציבור, טיפול נמרץ, התמודדות עם מצבי טראומה, ניהול מערכות בריאות, הדרכה קלינית ונושאים נוספים במערכת הבריאות.


על מוסד הלימוד


בית הספר לסיעוד שליד המרכז הרפואי הלל יפה (נקרא גם בית הספר לסיעוד על שם פט מתיוס) ממוקם בעיר חדרה ונוסד בשנת 1967. הוא מסונף לחוג ללימודי סיעוד של אוניברסיטת תל-אביב. עד היום הכשיר מאות אחיות ואחים אשר משתלבים מדי שנה במערכת הבריאות הישראלית. היום לומדים בבית הספר יותר מ - 1,300 סטודנטים. בית הספר שם לו למטרה לפתח את החשיבה המחקרית בתחום הסיעוד וכן להעשיר את הידע של תלמידיו בתחום הקליני, בדגש על ענפי הטראומה והצלת החיים.


נוסף על לימודי הסיעוד לתואר אקדמי, ניתן ללמוד במסלולים נוספים כגון הסבת אקדמאים לסיעוד בתכנית שאורכת בין שנתיים לשנתיים וחצי. מתקיימים גם לימודי המשך לעובדים בתחום הסיעוד, בין הקורסים העל בסיסיים הללו נכללים קורס רפואת עיניים, קורס פענוח א.ק.ג., קורס בטיחות בטיפול, קורס מניעת זיהומים, קורס רפואה אינטגרטיבית, קורס מיומנויות הנחיית קבוצות לאחיות וקורס ליווי רוחני.


תנאי קבלה


תנאי הקבלה לסיעוד משתנים ונקבעים על ידי אוניברסיטת תל-אביב. יש צורך בציון התאמה (שקלול של ציוני הפסיכומטרי וממוצע הבגרויות) של 545, זכאות לבגרות מלאה ומעבר של מספר בחינות מיון ומבדק התאמה למקצועות טיפוליים. המועמדים גם נדרשים להגיע לרמת "מתקדמים א'" בשפה האנגלית. כדי לקבל את המידע העדכני ביותר לדבי תנאי קבלה מומלץ לפנות ישירות למוסד הלימוד.


תעודה


סטודנטים אשר עומדים בהצלחה בכל חובותיהם במהלך הלימודים מקבלים תואר ראשון "בוגר אוניברסיטה בסיעוד" וכן תעודת אחות מוסמכת. כדי לקבל את הדיפלומות הללו יש צורך גם לעבור מבחני רישוי חיצוניים שנערכים על ידי משרד הבריאות.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: בית ספר לסיעוד הלל יפה - בית ספר לאחיות

כלים שיעזרו לך לבחור